Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis tuttefrut: LA-Vegas-SF-LA 18Dagen 4Volw auto
Reis tuttefrut: LA-Vegas-SF-LA 18Dagen 4Volw auto
Hello AllesAmerika!
Ik ben al superveel te weten gekomen op deze website i.v.m. de reis die wij willen maken naar het Zuidwesten van Amerika.
Ik heb ook al verschillende routeplanningen gelezen en het lijkt me een goed idee om ook mijn route met jullie te delen aangezien de echte kenners hier aanwezig zijn.
We hebben met 4 volwassen een reis gepland met een huurwagen van 1 september tot en met 19 september.
Onze vliegtickets en wagen zijn al geboekt en betaald dus we kunnen er niet meer van onderuit muizen.
We zullen aankomen en opnieuw weer vertrekken in LAX.
Onze route bevat onder meer LA, Grand Canyon, Zion NP, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, SF en route 1 langs de kust om weer terug naar LA te gaan.
We beseffen zeer goed dat onze planning heel strak in elkaar steekt. We zullen niet alles uitgebreid kunnen bekijken maar we willen toch zoveel mogelijk een glimp opvangen van wat Amerika te bieden heeft.
Hieronder onze planning:
Dag 1: Belgium - LAX
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles - universal studios
Dag 4: Halve dag Los Angeles en in de vroege namiddag vertrekken richting Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon en vertrek richting Zion Park
Dag 6: Zion Park
Dag 7: Hoover Dam en Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas en 's middags vertrekken richting Death Valley
Dag 11: Death Valley en vertrekken richting Yosemite
Dag 12: Yosemite
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: route 1 richting Los Angeles
Dag 16: route 1 richting Los Angeles en Los Angeles - stranden bezoeken
Dag 17: reservedag
Dag 18: LAX - Belgium
Ziet er iemand misschien gaten in deze planning?
Zoals eerder gezegd zitten we dus met een drukke agenda maar we denken met ons 4 dat we dit wel aankunnen.
Na wat opzoekwerk hadden we misschien beter ergens anders de vlieger kunnen nemen om aan te komen of te vertrekken maar de vlieger ligt vast dus hier valt niets meer aan te veranderen. We zullen en moeten aankomen en opstijgen in LAX.
Verder zijn er nog enkele vraagjes i.v.m. de reis waar is nog graag een antwoord op wil hebben:
Hoeveel valt er te doen/bekijken in de Universal Studios? Komen we met een dag toe om het belangrijkste te doen of maken we hier best anderhalve dag van?
We zoeken een avondshow in Vegas te bezoeken. Boeken we dit op voorhand of doen we dit pas in Vegas zelf?
Heeft er iemand ervaring met trouwen in Vegas? Moet er eerst een trouwlicentie in het Marriage License Bureau afgehaald te worden om dit te mogen doen of kan dit ook zonder? Wat zijn de bedragen die je als tip aan de dominee, wedding planner, driver of andere moet betalen?
Is Yosemite ook bezienswaardig met de wagen of missen we dan teveel zaken?
Alvast bedankt voor eender welk antwoord of opmerking!
Ik ben al superveel te weten gekomen op deze website i.v.m. de reis die wij willen maken naar het Zuidwesten van Amerika.
Ik heb ook al verschillende routeplanningen gelezen en het lijkt me een goed idee om ook mijn route met jullie te delen aangezien de echte kenners hier aanwezig zijn.
We hebben met 4 volwassen een reis gepland met een huurwagen van 1 september tot en met 19 september.
Onze vliegtickets en wagen zijn al geboekt en betaald dus we kunnen er niet meer van onderuit muizen.
We zullen aankomen en opnieuw weer vertrekken in LAX.
Onze route bevat onder meer LA, Grand Canyon, Zion NP, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, SF en route 1 langs de kust om weer terug naar LA te gaan.
We beseffen zeer goed dat onze planning heel strak in elkaar steekt. We zullen niet alles uitgebreid kunnen bekijken maar we willen toch zoveel mogelijk een glimp opvangen van wat Amerika te bieden heeft.
Hieronder onze planning:
Dag 3: Los Angeles - universal studios
Dag 4: Halve dag Los Angeles en in de vroege namiddag vertrekken richting Grand Canyon
Dag 6: Zion Park
Dag 7: Hoover Dam en Las Vegas
Dag 10: Las Vegas en 's middags vertrekken richting Death Valley
Dag 15: route 1 richting Los Angeles
Dag 16: route 1 richting Los Angeles en Los Angeles - stranden bezoeken
Ziet er iemand misschien gaten in deze planning?
Zoals eerder gezegd zitten we dus met een drukke agenda maar we denken met ons 4 dat we dit wel aankunnen.
Na wat opzoekwerk hadden we misschien beter ergens anders de vlieger kunnen nemen om aan te komen of te vertrekken maar de vlieger ligt vast dus hier valt niets meer aan te veranderen. We zullen en moeten aankomen en opstijgen in LAX.
Verder zijn er nog enkele vraagjes i.v.m. de reis waar is nog graag een antwoord op wil hebben:
Hoeveel valt er te doen/bekijken in de Universal Studios? Komen we met een dag toe om het belangrijkste te doen of maken we hier best anderhalve dag van?
We zoeken een avondshow in Vegas te bezoeken. Boeken we dit op voorhand of doen we dit pas in Vegas zelf?
Heeft er iemand ervaring met trouwen in Vegas? Moet er eerst een trouwlicentie in het Marriage License Bureau afgehaald te worden om dit te mogen doen of kan dit ook zonder? Wat zijn de bedragen die je als tip aan de dominee, wedding planner, driver of andere moet betalen?
Alvast bedankt voor eender welk antwoord of opmerking!
Re: Reis tuttefrut: LA-Vegas-SF-LA 18Dagen 4Volw auto
Met een dag kom je zeker toe. Het is eigenlijk helemaal niet zo'n groot park. Als je een front of line pas hebt kom je met een dag zelfs ruimschoots toe. Wij hadden er geen en hebben op één dag toch alles gezien en gedaan. Als je geen front of line pas zou hebben: als er nog steeds zo lang aan te schuiven valt aan de Simpsons ride: ik zou het niet nog eens doen, zolang daarvoor aanschuiven. Het is een eenvoudig 3d-bakje en wel leuk, maar niet de moeite om meer dan een uur voor aan te schuiven. Dat tourding met die trams en de fahrenheit show zijn dan wel weer enorm de moeite.
We zoeken een avondshow in Vegas te bezoeken. Boeken we dit op voorhand of doen we dit pas in Vegas zelf? Ik zou zeker op voorhand boeken. Je kan misschien een leuke kamer bemachtigen waar tickets voor een avondshow inbegrepen zitten in de prijs. Ze gooien er net niet mee naar je hoofd
Op de tioga road is het zeker de moeite om te stoppen, maar als ik van jou was zou ik mijn reservedag hier plaatsen
Oja: als ik zo weinig tijd zou hebben zou ik de hoover dam eerlijk gezegd overslaan. Maar dat ligt misschien aan mij.
Ga je naar de North of South rim van de Grand Canyon?
Met een dag kom je zeker toe. Het is eigenlijk helemaal niet zo'n groot park. Als je een front of line pas hebt kom je met een dag zelfs ruimschoots toe. Wij hadden er geen en hebben op één dag toch alles gezien en gedaan. Als je geen front of line pas zou hebben: als er nog steeds zo lang aan te schuiven valt aan de Simpsons ride: ik zou het niet nog eens doen, zolang daarvoor aanschuiven. Het is een eenvoudig 3d-bakje en wel leuk, maar niet de moeite om meer dan een uur voor aan te schuiven. Dat tourding met die trams en de fahrenheit show zijn dan wel weer enorm de moeite.
We zoeken een avondshow in Vegas te bezoeken. Boeken we dit op voorhand of doen we dit pas in Vegas zelf? Ik zou zeker op voorhand boeken. Je kan misschien een leuke kamer bemachtigen waar tickets voor een avondshow inbegrepen zitten in de prijs. Ze gooien er net niet mee naar je hoofd

Op de tioga road is het zeker de moeite om te stoppen, maar als ik van jou was zou ik mijn reservedag hier plaatsen

Oja: als ik zo weinig tijd zou hebben zou ik de hoover dam eerlijk gezegd overslaan. Maar dat ligt misschien aan mij.
Ga je naar de North of South rim van de Grand Canyon?
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
Naar GCNP (SR) vanaf Los Angeles is ca 9 uur rijden. Om dan na de middag uit LA te vertrekken is een slecht idee.
Naar wat ik verstond zouden ze richting GC rijden, onderweg ergens overnachten en de volgende ochtend nog enkele uren rijden, GC bezoeken en daarna doorrijden naar Zion. Dat lijkt mij vermoeiend maar nog net haalbaar.
2009: AZ, NV, CA
Zoals al vermeld LA naar GC red je niet als je pas 's middags gaat rijden.
Kan je jullie schema eens in een van - naar vorm gieten? Nu is onduidelijk wanneer jullie gaan rijden.
1) België - LAX
2) LA
3) LA (Universal Studios)
4) LA - GC, 's middags vertrek
enzovoorts
Kan je jullie schema eens in een van - naar vorm gieten? Nu is onduidelijk wanneer jullie gaan rijden.
1) België - LAX
2) LA
3) LA (Universal Studios)
4) LA - GC, 's middags vertrek
enzovoorts
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een van/naar schema is veel handiger inderdaad, je ziet nu niet wanneer je rijdt. Kijk eens naar de reistijden, dit schema lijkt me erg vol maar voor een glimp misschien wel te doen,. Lijkt me niet echt leuk.
Dus het zal zoiets worden:
Dag 4: LA - Kingman
Dag 5: Kingman - Grand Canyon
Dag 6: GC - Zion
en nu loop ik al een dag achter op je schema. En veel sneller kan het echt niet. Wat wil je de eerste dag in LA doen? Misschien die laten vallen? Of die halve dag laten vallen?
Dag 10 Las Vegas - Death Valley
Dag 11 Death Valley - Yosemite (is een hele lange dag)
Dag 12 Yosemite - SF
of:
dag 12 Yosemite
dag 13 Yosemite - SF?
Je kunt in Yosemite veel met de auto bekijekn, zoals de Tioga Pass en de weg naar Glacier Point, maar je zult toch wel eens de auto uit willen stappen om wat te bekijken. Wandelend zie je veel meer, maar minder mensen. Probeer je dagen zo te schuiven dat je het weekend in de drukste parken mijdt.
Marianne
Wat bedoel je met "richting"? Je zult na een halve dag LA niet meer bij de GC aankomen.Dag 4: Halve dag Los Angeles en in de vroege namiddag vertrekken richting Grand Canyon
Dus het zal zoiets worden:
Dag 4: LA - Kingman
Dag 5: Kingman - Grand Canyon
Dag 6: GC - Zion
en nu loop ik al een dag achter op je schema. En veel sneller kan het echt niet. Wat wil je de eerste dag in LA doen? Misschien die laten vallen? Of die halve dag laten vallen?
Dit is ook onduidelijk.Dag 10: Las Vegas en 's middags vertrekken richting Death Valley
Dag 10 Las Vegas - Death Valley
Dag 11 Death Valley - Yosemite (is een hele lange dag)
Dag 12 Yosemite - SF
of:
dag 12 Yosemite
dag 13 Yosemite - SF?
Je kunt in Yosemite veel met de auto bekijekn, zoals de Tioga Pass en de weg naar Glacier Point, maar je zult toch wel eens de auto uit willen stappen om wat te bekijken. Wandelend zie je veel meer, maar minder mensen. Probeer je dagen zo te schuiven dat je het weekend in de drukste parken mijdt.
Marianne
met het vertrekken richting Grand Canyon bedoel ik inderdaad, zoals nightfoal en Martin & Marianne aanhalen, dat we niet veronderstellen er in één ruk te geraken maar onderweg nog moeten overnachten.
Alleen is me nog onduidelijk waar we overnachten aangezien we nog geen idee hebben hoe ver we dan geraken.
Ik probeer de planning hier een beetje duidelijker te formuleren:
Dag 3: Los Angeles (universal studios)
Dag 4: Los Angeles - Kingman ('s middags vertrekken in LA)
Dag 5: Kingman - Grand Canyon - Page
Dag 6: Page - Zion Park
Dag 7: Zion Park - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Death Valley ('s middags vertrekken in LV)
Dag 11: Death Valley - Yosemite
Dag 13: Yosemite - San Francisco
Dag 15: San Francisco - Santa Maria
Dag 16: Santa Maria - Los Angeles
Bij deze opstelling zie ik misschien wel een probleempje op dag 5. 6uur rijden en de Grand Canyon bezoeken is misschien onhaalbaar?
Alleen is me nog onduidelijk waar we overnachten aangezien we nog geen idee hebben hoe ver we dan geraken.
Bij deze opstelling zie ik misschien wel een probleempje op dag 5. 6uur rijden en de Grand Canyon bezoeken is misschien onhaalbaar?
Ik kan over heel veel geen advies geven, behalve het stuk kust in Californië en daar valt de plaats Santa Maria op. Waarom de keuze voor deze plaats?
Wij doen ook het rondje LA in 19 dagen!
Wij rijden deze route (met hotelovernachtingen):
Maandag 2 juli: Dusseldorf - LA (Travelodge Hollywood-Vermont/Sunset)
Dinsdag 3 juli: LA
Woensdag 4 juli: LA - Kingman (Econo Lodge Kingman)
Donderdag 5 juli: Kingman - GC (Maswik Lodge)
Vrijdag 6 juli: GC - Page (Quality Inn Lake Powell)
Zaterdag 7 juli: Page
Zondag 8 juli: Page - Bryce (Bryce View Lodge)
Maandag 9 juli: Bryce - Springdale (Best Western Zion Park Inn)
Dinsdag 10 juli: Springdale - Las Vegas (Caesars Palace)
Woensdag 11 juli: Las Vegas
Donderdag 12 juli: Las Vegas - Bishop (Ramada Ltd)
Vrijdag 13 juli: Bishop - El Portal (Cedar Lodge)
Zaterdag 14 juli: El Portal - SF (Town House Motel)
Zondag 15 juli: SF
Maandag 16 juli: SF - Pismo Beach (Quality Inn)
Dindag 17 juli: Pismo Beach - Marina del Rey LA (Ramada Ltd)
Woensdag 18 juli: LA
Donderdag 19 juli: LA - Dusseldorf
Veel succes gewenst met jullie planning!
Wij rijden deze route (met hotelovernachtingen):
Maandag 2 juli: Dusseldorf - LA (Travelodge Hollywood-Vermont/Sunset)
Dinsdag 3 juli: LA
Woensdag 4 juli: LA - Kingman (Econo Lodge Kingman)
Donderdag 5 juli: Kingman - GC (Maswik Lodge)
Vrijdag 6 juli: GC - Page (Quality Inn Lake Powell)
Zaterdag 7 juli: Page
Zondag 8 juli: Page - Bryce (Bryce View Lodge)
Maandag 9 juli: Bryce - Springdale (Best Western Zion Park Inn)
Dinsdag 10 juli: Springdale - Las Vegas (Caesars Palace)
Woensdag 11 juli: Las Vegas
Donderdag 12 juli: Las Vegas - Bishop (Ramada Ltd)
Vrijdag 13 juli: Bishop - El Portal (Cedar Lodge)
Zaterdag 14 juli: El Portal - SF (Town House Motel)
Zondag 15 juli: SF
Maandag 16 juli: SF - Pismo Beach (Quality Inn)
Dindag 17 juli: Pismo Beach - Marina del Rey LA (Ramada Ltd)
Woensdag 18 juli: LA
Donderdag 19 juli: LA - Dusseldorf
Veel succes gewenst met jullie planning!
Even nog een opmerking t.a.v. onze reisroute:
Wij blijven 2 nachten in Page daar de kids (17 en 21 jaar) niet echt natuurliefhebbers zijn en dus liever een bootje huren op Lake Powell. Vandaar dat we jammer genoeg niet lang in Yosemite kunnen blijven en er in feite alleen doorheen rijden. Voor ons misschien een reden om ooit nog eens terug te gaan.
Wij blijven 2 nachten in Page daar de kids (17 en 21 jaar) niet echt natuurliefhebbers zijn en dus liever een bootje huren op Lake Powell. Vandaar dat we jammer genoeg niet lang in Yosemite kunnen blijven en er in feite alleen doorheen rijden. Voor ons misschien een reden om ooit nog eens terug te gaan.
Hockey,
Leuke vraag dat je stelt.
Ik had Santa Maria gekozen omdat het interessant gelegen ligt. het ligt iets dichter bij Los Angeles dan bij San Francisco. Dit is interessant aangezien we de stranden van Los Angeles nog willen bezoeken na onze reis vanuit San Francisco/Santa Maria. Deze plaats ligt niet echt vast en had even goed Pismo beach (zoals aangegeven door Wellie) of Morro Bay kunnen zijn.
Wellie,
Uw routeplan trekt inderdaad hard op ons routeplan. We slaan echter Bryce over. Grand Canyon, Zion NP en Yosemite zal onze behoeften voor natuur meer dan voldoende stillen
Leuke vraag dat je stelt.
Ik had Santa Maria gekozen omdat het interessant gelegen ligt. het ligt iets dichter bij Los Angeles dan bij San Francisco. Dit is interessant aangezien we de stranden van Los Angeles nog willen bezoeken na onze reis vanuit San Francisco/Santa Maria. Deze plaats ligt niet echt vast en had even goed Pismo beach (zoals aangegeven door Wellie) of Morro Bay kunnen zijn.
Wellie,
Uw routeplan trekt inderdaad hard op ons routeplan. We slaan echter Bryce over. Grand Canyon, Zion NP en Yosemite zal onze behoeften voor natuur meer dan voldoende stillen

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt dan maar een relatief korte tijd voor de Grand Canyon,ik zou er sterk over denken om je reservedag hieraan te besteden, de Grand Canyon maar ook Page verdienen echt wat meer tijd.
De rest van de route is vol, maar prima te doen, perfecte eerste indruk van alle moois!
Je hebt dan maar een relatief korte tijd voor de Grand Canyon,ik zou er sterk over denken om je reservedag hieraan te besteden, de Grand Canyon maar ook Page verdienen echt wat meer tijd.
De rest van de route is vol, maar prima te doen, perfecte eerste indruk van alle moois!
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het is haalbaar maar je ziet niet veel van de dingen.. Grand Canyon is het mooiste bij Zonsopgang en tegen zonsondergang. Dat ga je niet halen. Ook Zion zie je niet veel van ben ik bang. Ik snap wel de overweging om Bryce Canyon NP niet te doen want je hebt al zo weinig dagen. Ik zou wel een dag pakken in Zion, die reservedag. En ik zou zeker een dag LV opofferen voor Bryce Canyon. Kijk even bij ontdek-amerika.nl of bij afbeeldingen van Bryce Canyon met google want het is heel bijzonder.tuttefrut schreef:met het vertrekken richting Grand Canyon bedoel ik inderdaad, zoals nightfoal en Martin & Marianne aanhalen, dat we niet veronderstellen er in één ruk te geraken maar onderweg nog moeten overnachten.
Andere optie is om als volgt te reizen en je reservedag en een dag LV op te offeren...
5 Kingman - Garnd Canyon (dan heb je wel zonsondergnag en opkomst)
6 Gradn Canyon - Page
7 Page - Bryce (middag in Bryce)
8 Bryce - ZIon (vroeg vertrekken!)
9 Zion - LV (ik heb je reservedag dan ook gebruikt en kun je dus dag 10 in LV blijven)
Het mooiste stuk kust ligt tussen Carmel (Z) en Cambria (N); dara zeker langs de kust rijden. Het andere deel is wel mooi maar kun je evt een snellere snelweg kiezen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Santa Maria is geen leuke plaats. Morro Bay, Pismo Beach, en ook Solvang zijn veel leuker. En qua locatie niet ongunstiger.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20609 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties