Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
-
- Amerikafan
- Partner van: Richard
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Esta in afwachting
hallo Groennom, dank je wel voor je reactie. Via Esta kan ik op welke manier dan ook niets terug vinden, dus ik ben ook bang dat er iets mis gegegaan is. Vanmiddag na het werk ga ik het nogmaals proberen. dank je wel voor je (jullie) antwoord. 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik heb dit nooit meegemaakt, altijd direct goedgekeurd, zijn deze problemen van de laatste tijd?
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik heb hem vorige maand aangevraagd, was meteen goedgekeurd, geen problemen mee gehad verder.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn vorige was verlopen, even een nieuwe aangevraagd en ook direct toestemming.
Als de aanvraag niet te vinden is, en je een nieuwe aanmaakt die later toch dubbel blijkt te zijn,vraag ik me af of daar nog moeilijk over gedaan wordt?
Het is toch wat, ooit kreeg ik, na visumaanvraag op de ambassade in Den Haag, een prachtig visum in mijn paspoort gestempeld wat levenslang geldig was, of, zoals uiteindelijk bleek, ongeveer 15 jaar.
Nu moet je zelfs al 14 dollar betalen om het land in te mogen, het lijkt het voormalige oostblok wel.
Als de aanvraag niet te vinden is, en je een nieuwe aanmaakt die later toch dubbel blijkt te zijn,vraag ik me af of daar nog moeilijk over gedaan wordt?
Het is toch wat, ooit kreeg ik, na visumaanvraag op de ambassade in Den Haag, een prachtig visum in mijn paspoort gestempeld wat levenslang geldig was, of, zoals uiteindelijk bleek, ongeveer 15 jaar.

Nu moet je zelfs al 14 dollar betalen om het land in te mogen, het lijkt het voormalige oostblok wel.

Dat is bij zoveel bestemmingen buiten de VS zo, of je het nu van tevoren betaalt of op de luchthaven?Pete.Z schreef:Nu moet je zelfs al 14 dollar betalen om het land in te mogen, het lijkt het voormalige oostblok wel.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Pete.Z schreef:Het is toch wat, ooit kreeg ik, na visumaanvraag op de ambassade in Den Haag, een prachtig visum in mijn paspoort gestempeld wat levenslang geldig was, of, zoals uiteindelijk bleek, ongeveer 15 jaar.![]()

Paspoorten waren en zijn slechts 5 jaar geldig; voorheen kon je 5 jaar verlengen, maar dan kon je er bijv. de USA niet meer mee in, dus wat de toegevoegde waarde is van jouw visum, ontgaat mij even

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb 'm opnieuw aangevraagd vlak voordat je ervoor moest betalen. Ook toen kreeg ik niet gelijk akkoord (wellicht omdat er nog een geldige ESTA van mij was?). Enkele uren later (of de dag erna) was mijn aanvraag goedgekeurd.ina schreef:Ik heb dit nooit meegemaakt, altijd direct goedgekeurd, zijn deze problemen van de laatste tijd?
Roland
-
- Amerika-ontdekker
Mijn vriend heeft een nieuw paspoort, meteen Esta aangevraagd en geen enkel probleem gehad (dat was afgelopen vrijdag).
Bij mezelf ging het ook meteen goed.
Bij mezelf ging het ook meteen goed.
-
- Amerika-expert
Als je nog een geldig visum in je paspoort hebt, maar je paspoort is verlopen, wordt je paspoort in het geheel met gaten doorboort, behalve de bladzijde van je visum.DVDGuy schreef:Pete.Z schreef:Het is toch wat, ooit kreeg ik, na visumaanvraag op de ambassade in Den Haag, een prachtig visum in mijn paspoort gestempeld wat levenslang geldig was, of, zoals uiteindelijk bleek, ongeveer 15 jaar.![]()
![]()
Paspoorten waren en zijn slechts 5 jaar geldig; voorheen kon je 5 jaar verlengen, maar dan kon je er bijv. de USA niet meer mee in, dus wat de toegevoegde waarde is van jouw visum, ontgaat mij even
Je krijgt je nieuwe paspoort en je oude paspoort terug en reist daarna met twee paspoorten.
De nieuwe en de doorboorde er daarnaast bij omdat die gewoon geldig blijft.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Juist, ik heb 2 paspoorten gehad met aantekening dat paspoort nummer zoveel met permanent visum in combinatie met nieuwe paspoort gebruikt werd.
Wat Staceybeesie zegt dus.
Wat Staceybeesie zegt dus.

Inderdaad. Wij - man, vrouw, 4 kinderen - mogen vanaf volgend jaar 12 paspoorten met ons meezeulen als we op reis gaan 

Oh, dan valt het bij ons nog mee, wij hebben er volgend jaar 8 voor ons vijven. En maar voor een jaar, dan gaat de teller weer even naar 5.
Oh wacht, ik vergeet het Amerikaanse paspoort van jongste, 9 dus straks, en dan terug naar 6.
Oh wacht, ik vergeet het Amerikaanse paspoort van jongste, 9 dus straks, en dan terug naar 6.
Terug in Texas!
- DVDGuy
- Amerika-expert
Dat van die gaten in het paspoort was mij bekend, maar niet dat je dan je visum nog kon gebruiken.
Bedankt voor de uitleg
Voor de 2e keer in één week weer wat geleerd

Bedankt voor de uitleg

Voor de 2e keer in één week weer wat geleerd

-
- Amerikafan
- Partner van: Richard
- Aantal x V.S. bezocht: 6
We zijn een stapje verder, ik kon vandaag zien dat de betaling wel goed gegaan is alleen ziet Esta de aanvraag nog steeds niet, is dit voor iemand herkenbaar?
- DVDGuy
- Amerika-expert
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Ik loop ook tegen een "probleempje" aan
Ben alle papieren in het routeboek aan het samenvoegen en kan het printje van mijn esta niet vinden (nieuw paspoort gehad, dus al eerder een nieuwe aanvraag gedaan); geen probleem, even op de site aanmelden, de juiste gegevens invullen en.....................................
De aanvraag is niet gevonden
Die van Marijke vind ik zonder problemen, maar daar had ik dus al een printje van
Gegevens gecontroleerd, maar het resultaat blijft het zelfde.
Omdat we morgen al vliegen en ik geen enkel risico wil lopen, vraag ik toch maar een nieuwe aan en wat schetst mijn verbazing...................
Er is al een goedgekeurde aanvraag gevonden
Vreemd toch
Alles weer opnieuw ingevuld, maar dan kan hij hem wederom niet vinden.
Nu heb je formeel geen printje nodig, maar toch.....

Ben alle papieren in het routeboek aan het samenvoegen en kan het printje van mijn esta niet vinden (nieuw paspoort gehad, dus al eerder een nieuwe aanvraag gedaan); geen probleem, even op de site aanmelden, de juiste gegevens invullen en.....................................
De aanvraag is niet gevonden
Die van Marijke vind ik zonder problemen, maar daar had ik dus al een printje van

Gegevens gecontroleerd, maar het resultaat blijft het zelfde.
Omdat we morgen al vliegen en ik geen enkel risico wil lopen, vraag ik toch maar een nieuwe aan en wat schetst mijn verbazing...................
Er is al een goedgekeurde aanvraag gevonden
Vreemd toch

Alles weer opnieuw ingevuld, maar dan kan hij hem wederom niet vinden.
Nu heb je formeel geen printje nodig, maar toch.....
- DVDGuy
- Amerika-expert
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Nu had ik een afdruk van het scherm bewaard tijdens de aanvraag en als ik via het Application number inlog, zie ik mijn goedgekeurde Esta wel
Nu ik goed kijk, zie ik dat ik (ten onrechte, uitsluitend je voornaam is van belang) ook mijn 2e voornaam heb ingevuld, dus dan is het logisch dat ik hem niet meer kan terug vinden.
"Probleem" opgelost

Nu ik goed kijk, zie ik dat ik (ten onrechte, uitsluitend je voornaam is van belang) ook mijn 2e voornaam heb ingevuld, dus dan is het logisch dat ik hem niet meer kan terug vinden.
"Probleem" opgelost

Help ESTA!
Ik vertrek binnen een paar weken op reis, in groep, en de firma regelt ook de esta, nu heb ik gezien dat ik een letter misdoorgegeven heb, de persoon die daarvoor kijkt is vandaag afwezig! Mijn vraag is als ze de esta al aangevraagd heeft met de misse letter, kan ze dit dan nog wijzigen? Alles komt toch in orde? Kben helemaal in paniek nu
Groetjew

Groetjew
- DVDGuy
- Amerika-expert
Re: Help ESTA!
Je kunt je Esta nog wijzigen, maar wat is er precies misgegaan?
Iets in je naam of je paspoortnummer?
Paniek is (nog) nergens voor nodig; je kunt tot vlak voor vertrek nog een (nieuwe) Esta aanvragen.
Kijk ook even op de andere topics die hier al lopen, dat zal je vast gerust stellen.
Iets in je naam of je paspoortnummer?
Paniek is (nog) nergens voor nodig; je kunt tot vlak voor vertrek nog een (nieuwe) Esta aanvragen.
Kijk ook even op de andere topics die hier al lopen, dat zal je vast gerust stellen.
De 2de letter van mijn paspoortnummer heb ik misdoorgegeven aan de firma die het gaat regelen ik had de I voor een J gepakt! Kan ik dat ook opvragen de esta ookal regelen zij dit? Maar ik bel morgen nog eens terug naar de reisorganisatie..
Alvast bedankt voor de vlugge reactie!
Alvast bedankt voor de vlugge reactie!
relaaaaaax
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
In de rechterkolom moet je even je info intoetsen en kan je het wijzigen.
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
In de rechterkolom moet je even je info intoetsen en kan je het wijzigen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20040 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties