Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2013 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Youdid
Amerikafan

Re: DV-2013 Slow Chat

Bericht door Youdid »

Wallstreet schreef:t Wordt spannend! Al een hele tijd kijk ik hier naar uit, maar ik blijf sowieso nuchter. Want, als ik niet win, dan gaat het gewone leven terug zijn gang.
Dat is denk ik ook de meest 'gezonde' manier om ermee om te gaan. :thumbup:
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Het is eigenlijk best een raar gevoel. Ik hou van dit land en alles wat er mee te maken heeft sinds mijn prille jeugd. En dan, na al die jaren zit er misschien een mogelijkheid in om te emigreren. Hoe dan ook het eerste wat ik ga doen mocht ik winnen, is een goed gesprek met mijn huidige werkgever. Ik moet min of meer zeker zijn, dat indien de emigratie niet loopt zoals gepland, ik terug kan beginnen met de huidige job.

Ik heb sowieso genoeg geld gespaard om een lange periode te overbruggen. Want ik ga sowieso niet direct kunnen beginnen met werken (als ik al iets vind), ik zal eerst moeten bekomen van de grote stap. Ik beschouw het als een groot stuk levenservaring en indien het mij niet lukt, dan zal ik er zeker niet om balen.

Maar dit geld voor iedereen: Het is beter spijt te hebben van de dingen die je doet, dan van de dingen die je niet gedaan hebt.
Amerika voelt bij mij zoals een verslaving. Ik betrapte me vroeger steeds op een emigratie-wens, telkens heb ik getracht om die wens opzij te schuiven, maar het gaat niet weg. Ik hou van het leven en voor mij is het leven niet gemaakt om het voor heel je leven, op éénzelfde plaats door te brengen.
Tip voor diegene die met hetzelfde probleem zitten. Geduld! Probeer die periode te overbruggen met allelei leuke dingen. Ervaar het leven als één grote leerschool. Leer nieuwe dingen, ik leerde intussen fotografie, talen (Frans, Engels en beetje Duits), motorijden en tennis.
Het aanleren van die leuke dingen zal je helpen het wachten te verzachten. Volgende op het programma zijn: gitaar leren spelen, tevens mondharmonica.
Spaans leren spreken en leren golfen.

Mijn grote droom is reeds van kinds af, om met een"Harley" de route 66 te rijden van Oost tot West, dus motorrijden moest ik sowieso wel leren.
Verder kan je misschien ook een to-do list maken over al hetgene wat je eens in je leven wilt doen en wat je wil bereiken.
Ik ervaar steeds dat er meer en meer dingen bijkomen :D Maar het is een leuke manier om het wachten te overbruggen.

Mijn lijstje tot nu toe:

1) Route 66 met de Harley
2) Campingtocht door de VS
3) Tocht door Ijsland
4) Rondreis China
5) Rondreis Australie en NZ
6) Boek schrijven (liefst in een andere taal)
7) Time lapse filmpjes maken van mooie plekken in de wereld
8) Overnachten in een tent op de El teide op Tenerife
9) Cruise op de Noorse Fjorden + Noorderlicht fotografie
10) Rondreis caraïben (Vooral Curacao en Sint-Maarten)

Dat is het zo een beetje tot nu toe, btw sorry om even af te wijken van de het onderwerp, maar dit diende gewoon als voorbeeld voor iedereen die er geïnteresseerd is. :thumbup:
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Ik werk ook al jaren met een lijstje van 10 dingen die ik gedaan wil hebben voordat ik dood ga...
Maar die 10 dingen daar heb ik er intussen al 8 van gedaan... :oops:

Dus maar snel 10 nieuwe dingen bedenken, want ben nog lang niet levensmoe....
If you can dream it...
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wallstreet schreef: 1) Route 66 met de Harley (Mag het ook op een Kawasaki? Alleen nog het laatste stukje naar Chicago) Afbeelding
2) Campingtocht door de VS Afbeelding
3) Tocht door Ijsland
4) Rondreis China Afbeelding
5) Rondreis Australie en NZ Afbeelding
6) Boek schrijven (liefst in een andere taal) Afbeelding
8 Overnachten in een tent op de El teide op Tenerife
9) Cruise op de Noorse Fjorden + Noorderlicht fotografie Afbeelding
Ik werk nog aan de rest; leuk lijstje.
Wallstreet
Amerikakenner

Loek schreef:
Wallstreet schreef: 1) Route 66 met de Harley (Mag het ook op een Kawasaki? Alleen nog het laatste stukje naar Chicago) Afbeelding
2) Campingtocht door de VS Afbeelding
3) Tocht door Ijsland
4) Rondreis China Afbeelding
5) Rondreis Australie en NZ Afbeelding
6) Boek schrijven (liefst in een andere taal) Afbeelding
8 Overnachten in een tent op de El teide op Tenerife
9) Cruise op de Noorse Fjorden + Noorderlicht fotografie Afbeelding
Ik werk nog aan de rest; leuk lijstje.

Tuurlijk, mag dat ook met een kawasaki, maar dan verkies ik ze 2 keer te doen. Een keer met de kawasaki ter ververkenning en de 2de keer met een echte Amerikaanse Harley! :D Grapje
Btw: Ik vergat een belangrijk item uit mijn dromenlijst. Nl the devil's pool.
http://www.columbusmagazine.nl/nieuws/2 ... embad.html

Nog, een ander item heb ik vorige maand gewist uit respect voor de vele slachtoffers, maar het blijft hoe dan ook iets wat me fascineerd. Tornado jagen in de VS. Maar het lijkt me niet echt verstandig, om uitbundig te doen om iets dat zoveel levens verwoest. Jammer dat tornado's niet enkel voorkomen op plaatsen waar geen mensen wonen. En dit jaar, was samen met vorig jaar een vreselijk jaar voor de gezinnen die in de getroffen gebieden wonen.
Als laatste wil ik eens de melkweg zien (Daarom overnachten op de el teide) en een vulkaansuitbarsting fotograferen.

Het heeft me echt een lange periode gekost om tot dit lijstje te komen, door veel te verschuiven en andere ontdekkingen te doen. Het is ongelooflijk hoeveel leuke dingen die je kan doen in het leven. Je moet gewoon leren om er open voor te staan.
Stilstaan bij het feit dat er meer is dan huisje-tuintje, ook beseffen dat het snel gedaan kan zijn met het leven. Dat ondervond mijn moeder op haar 33ste, misschien daarom dat ik tenvolle wil genieten en leuke dingen doen. Maar bovenal realistisch blijven en misschien beseffen dat ik niet alles zal kunnen waarmaken, want we zijn allemaal afhankelijk van één bepaald ruilmiddel, dat waar de één, kastelen mee kan bouwen en de andere niet eens aan de eerste steen geraakt. Bovendien blijft onze gezondheid nog het allerbelangrijkste.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Wat is dat toch, die fascinatie met tornado's? Ik snap best dat het gaaf lijkt maar van mij mogen ze wegblijven.

Het is echt naar om midden in de nacht wakker gemaakt te worden door sirene's, je als een malloot te moeten aankleden en met een rotgang een schuilkelder in te duiken (als je al het geluk hebt om die te hebben) en dan vervolgens te moeten afwachten (terwijl je lekgestoken wordt door muggen en je probeert al het andere gespuis op een afstand te houden, de deur van zo'n kelder kan niet dicht vanwege schimmel) wat er wel of niet gaat komen al luisterend naar de radio. En dan mag je hopen dat de tornado geen touch down doet en je niet je hele hebben en houden als een kaartenhuis weggerukt ziet worden.

Het ziet er misschien prachtig uit op film en ik ben blij dat er tornado jagers bestaan want ze zijn een belangrijke bron van informatie maar het is echt anders als je in een gebied woont waar ze voorkomen. Ja je leert er mee leven maar je gaat er wel anders naar kijken vind ik.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Laatst heb ik een documentaire gezien over die tornado's.
De verwoesting die ze kunnen nalaten in hun spoor, Daar vertelde een engineer dat de kracht van een level 5 tornado soms word vergeleken met de inslag van een atoombom, echter dat was verre van waar.

Volgens hem zouden bijvoorbeeld stenen huizen vaak betere bescherming kunnen geven aan bewoners tegen een tornado en ze enigzins een tornado kunnen weestaan en zouden zogehete windwall's veel slachtoffers kunnen voorkomen, echter dan zou je hele staten opnieuw moeten gaan bouwen met duurzame materialen en infrstructuren moeten veranderen, en dat is niet mogenlijk.

Ik persoonlijk hou meer van de zon...
If you can dream it...
Wallstreet
Amerikakenner

Ziva schreef:Wat is dat toch, die fascinatie met tornado's? Ik snap best dat het gaaf lijkt maar van mij mogen ze wegblijven.

Het is echt naar om midden in de nacht wakker gemaakt te worden door sirene's, je als een malloot te moeten aankleden en met een rotgang een schuilkelder in te duiken (als je al het geluk hebt om die te hebben) en dan vervolgens te moeten afwachten (terwijl je lekgestoken wordt door muggen en je probeert al het andere gespuis op een afstand te houden, de deur van zo'n kelder kan niet dicht vanwege schimmel) wat er wel of niet gaat komen al luisterend naar de radio. En dan mag je hopen dat de tornado geen touch down doet en je niet je hele hebben en houden als een kaartenhuis weggerukt ziet worden.

Het ziet er misschien prachtig uit op film en ik ben blij dat er tornado jagers bestaan want ze zijn een belangrijke bron van informatie maar het is echt anders als je in een gebied woont waar ze voorkomen. Ja je leert er mee leven maar je gaat er wel anders naar kijken vind ik.
Daarom (uit respect) geschrapt! Inderdaad, op tv ziet het er uit als iets fenomenaal, maar de schade is afschuwelijk.
Ik weet nog dat op mijn laatste trip naar de VS, mensen had ontmoet die in de buurt van Illinois woonden. Wij hadden contacten uitgewisseld en zij zijn daarna terug vertrokken. Toen wij slechts een paar dagen terug in Vlaanderen waren, las ik al het nieuws op USA today. Ik nam direct contact op met het gezin en ze waren gelukkig ongedeerd. Enkel hun dochter was totaal uitgeput door de 3 helse dagen.

Sindsdien nooit meer voor mij.
Wallstreet
Amerikakenner

Het komt nu echt wel heel dichtbij. Almost the last ten days! Aan iedereen, crossed fingers!!!
Succes mensen!
Daniel82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

Tik, tak, tik, tak :twisted: spannend.
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
Klaasenfroukje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Klaasenfroukje »

Nog een dikke week, ik ben benieuwd hoeveel mensen van het forum er straks bij zitten... We duimen voor iedereen.
Wie weet wanneer, NL-tijd, de website eigenlijk precies open gaat?
Daniel82
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

Ik heb mijn klok op 20:00 uur gezet. En ik dacht dat het op de zelfde site is als waar je de GC hebt aangevraagt.
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sabrina1985
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sabrina1985 »

omg... we kunnen bijna checken en tis net uit met mn Amerikaanse vriend! Volgens mij val ik spontaan flauw als blijkt dat ik gewonnen heb...
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Geen hand vol maar een land vol potentiele kandidaten.... gewoon een nieuw us vriendje daten...
If you can dream it...
Sabrina1985
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sabrina1985 »

helemaal waar! Maar nog steeds zal ik flauw vallen hahaha.
Wallstreet
Amerikakenner

Zorgen dat je neerzit, als je het nieuws leest! Flauwvallen kan best pijn doen, achteraf! :mrgreen:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Waarom (op een stoel) gaan zitten als je denkt flauw te vallen? Gewoon al liggen checken dus. Minder kans op verwondingen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Daniel82
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

Sabrina1985 schreef:omg... we kunnen bijna checken en tis net uit met mn Amerikaanse vriend! Volgens mij val ik spontaan flauw als blijkt dat ik gewonnen heb...
Dat is toch mooi als je gewonnen hebt, dan kan weer een leuke Amerikaanse jongen zoeken.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Haha wat is dat toch met Amerikaanse mannen die de Nederlandse dames zich in laten schrijven voor de loterij en het dan voor de trekking uitmaken? Je zou er bijna wat achter gaan zoeken :D

Jammer om te horen Sabrina maar eh... ga je wel als je wint? :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer