Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nightfoal: 3 weken roadtrippen met zijn tweetjes

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nightfoal
Amerikafan

Re: Reis Nightfoal: 3 weken roadtrippen met zijn tweetjes

Bericht door nightfoal »

Aangepast naar 14u en 15u :thumbup:
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker iets gaan boeken, het weekend in Yosemite zal al lastig worden. Je kunt altijd nog annuleren. Als de data nog niet vaststaan probeer dan het weekend in Yosemite te vermijden.
Als je bij zonsondergang bij Sentinel Dome bent zal het al aardig donker worden als je terugloopt. Lijkt mij niet zo fijn. Je kunt ook daar wandelen en dan naar GP rijden voor de zonsondergang. Terugrijden naar de vallei (als je daar overnacht) is ook al niet prettig, maar wel te doen. Je mist dan het uitzicht bij Tunnel view. Sowieso jammer om dat stuk in het donker te doen, want je rijdt het in je huidige planning maar 1 keer.
De ingang van Sequoia NP ligt aan de westkant van het park en is dus niet vanuit Mammoth Lakes te bereiken. Heb je je route al eens met googlemaps bekeken?
Als het je om de sequoiabomen gaat zou je in Yosemite de Mariposa Grove kunnen bezoeken. Ik zou dan wel een extra dag Yosemite plannen. Waar gaan jullie mountainbiken? bij Mammoth Lakes?

Marianne
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

We zouden graag mountainbiken bij Mammoth Lakes ja, geen aanrader?

Ook als ik de route omkeer zit ik met dat weekend in Yosemite, maar ik zal dan wel gaan boeken vanavond, dank je voor de tip!

Ik heb de route in Streets and trips staan, maar sequoia NF stond nog niet in de route vermeld, vandaar.
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

nightfoal schreef:We zouden graag mountainbiken bij Mammoth Lakes ja, geen aanrader?
Ja zeker wel, het schijnt een mountainbikeparadijs te zijn, ik wa alleen nieuwsgierg.
nightfoal schreef:Ook als ik de route omkeer zit ik met dat weekend in Yosemite, maar ik zal dan wel gaan boeken vanavond, dank je voor de tip!
Ik begreep dat je nog een dag kon schuiven, dat kan al wat uitmaken natuurlijk.

Ik zie nu bij DV Telescope Peak staan. Dat lijkt me wat ambitieus om in te passen. Waar willen jullie overnachten bij DV?
Bedoel je met Sentinel's Peak de Sentinel Dome? Je kunt dat het beste combineren met Glacier Point, daar ben je dan immers vlakbij. Ik zou niet 2 keer de Glacier Point road op rijden, maar na Sentinel Dome naar GP rijden zoals ik aangaf.
Op dit kaartje kun je de trailhead voor de Sentinel Dome/Taft Point en Glacier Point goed zien.

Marianne
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Ik zou graag een plekje willen boeken bij furnace creek. Wat zou je aanraden als alternatief?

Is het haalbaar om sentinel en cook's meadow te combineren met een bezoek aan mariposa grove? Of mag ik dat vergeten?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Heb je je wel goed ingelezen ivm Telescope Peak ?
Het is een behoorlijk lange en zware trail, waardoor er voor andere dingen niet veel tijd meer zal overschieten.
Zeker als je in Furnance Creek gaat overnachten is het nog een hele afstand om tot aan de trailhead te geraken (reken op kleine 2 uur enkel !!)
De trail zelf is 8,5 mile enkel, dus 17 miles lang, als je de parking van de Charcoal Kilns neemt (als je verder wil heb je een 4x4 nodig)

Info :
Telescope Peak, 7.0 miles to 8.5miles, Strenuous with an elevation gain of 3,000 feet Trail starts at Mahogany Flat Campground; mileage one way is 7 miles. If your vehicle clearance is low, park at Charcoal Kilns, adding 1.5 miles to one-way distance. Grade is steep for last mile of ascent; ice axes and crampons are often necessary in winter. Spectacular views of Death Valley and the High Sierra. Plan 6 to 9 hours for a round trip hike

Bron

Het ligt op vrij grootte hoogte dus qua hitte valt het beter mee dan in de valley, maar begin er toch maar vroeg aan als je dit wil doorzetten en bereidt je goed voor !!

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Nee, om eerlijk te zijn helemaal niet :oops: Vorige keer dat we in DV waren hebben we gekozen om niet voor telescope peak te gaan maar voor iets anders en ik had het nog ergens in mijn achterhoofd zitten zonder er eigenlijk eerst terug wat over in te lezen. Dit lijkt me inderdaad niet iets dat je even tussendoor kan doen. Ik zal een keertje moeten opzoeken wat wel doenbaar is. Dat kasteel daar hebben we al gedaan, en die moving rocks hebben we ook al gezien (ik ben de namen van beide kwijt), maar Death Valley is best enorm natuurlijk.

Ik wil telescope peak eigenlijk echt wel doen, dus heb ik er een dag voor uitgetrokken.

Afbeelding
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

nightfoal schreef: Wij kiezen bewust voor de Needles ja. Ik lees dat de meeste trekpleisters in het Island in the Sky deel zijn maar the Needles spraken me erg aan. Zou jij eerder Island in the Sky aanraden?
Island in the sky lijkt een ander park dan the needles deel, zo verschillend zijn deze 2 delen van het park. Wat is het beste? Moeilijk te zeggen. Island in the sky is 'gemakkelijker'. Er zijn verschillende uitkijkpunten die uitzien over de canyon, en er zijn wandelingen boven op de rand. Je kan ook in de canyon komen, maar dat is al wat moeilijker. The needles is heel knap. Er zijn verschillende indrukwekkende hikes (chesler park), er zijn 4WD roads, ...
Als je niet echt wil wandelen, en eerder voor spectaculaire views gaat, zou ik island in the sky kiezen. Als je wil hiken zou ik Chesler park in the needles doen.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Superhard bedankt voor deze informatie. Dat haal je niet altijd even gemakkelijk uit de toeristische websites. We zouden die dag graag een flinke hike doen, dus misschien is de Needles dan inderdaad wel aangewezen
Laatst gewijzigd door markro op 18 apr 2012, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Kijk eens op de site van de nps. Daar staan kortere en langere hikes voor zowel the needles als island in the sky. Als je voor the needles kiest, is chesler park super. Wandeling naar druid arch is ook knap, denk ik, wel nog nooit gedaan. Heb je geen tijd om island in the sky gewoon efkes te gaan bekijken, en wat foto's te nemen? Je hoeft daarom niet te wandelen. Er is nog een 3e deel aan Canyonlands, dat heet the maze. Hoor je niet zoveel over, omdat het heel moeilijk is om er te geraken. Maar ziet er ook geweldig knap uit. Zoek maar eens naar foto's van bvb. the dollhouse. Zouden wij graag ooit eens zien, maar durven het niet aan met onze huurauto.

Lilo
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Als we na Monument valley 's avonds nog doorrijden tot Monticello zouden de dag erop om 10.00 toch zeker aan Canyonlands kunnen zijn. Zou het dan mogelijk zijn om een kleine scenic drive in island in the sky te doen en dan nog door te rijden voor een hike in the needles? Als ik het goed lees duurt het toch een tweetal uur om van het ene deel naar het andere te rijden.
Laatst gewijzigd door markro op 18 apr 2012, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Als je in Monticello vertrekt zou ik eerst langs The Needles gaan. Je komt immers al snel links de 211 tegen waar je afslaat richting The Needles. ;-) Daarna kan je doorrijden richting Moab en Island in the sky. Hou er wel rekening mee dat je toch een ganse dag nodig hebt als je de hike naar Chesler park wilt doen. Van het visitor center in The Needles is het ongeveer nog 1.5u rijden naar Moab en nog een stukje verder tot Island in the Sky. Ik denk niet dat beiden te combineren zijn op 1 dag, tenzij je natuurlijk de wandeling naar Chesler Park zou inkorten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

nightfoal schreef:Superhard bedankt voor deze informatie. Dat haal je niet altijd even gemakkelijk uit de toeristische websites.
Wat bedoel je dan met toeristische websites? Ik gebruik altijd de NPS-site en http://www.ontdek-amerika.nl . Natuurlijk wel toeristisch maar beide zeer informatief.
Het is op de vernieuwede NPS-site wat lastiger zoeken naar een kaart van de parken, maar het is toch zeer handig om die kaart er bij te pakken. Zie hier voor de kaart van Canyonlands.

Marianne
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Goh, gewoon de sites die ik vind wanneer ik via Google zoek. Met de NPS-site heb ik het ook vrij lastig, en dan vooral om duidelijke kaartjes en bezienswaardigheden te vinden. Overzichten van de hikes zijn dan wel weerheel duidelijk :)
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Vanaf Monticello is het 48 mile tot aan het VC in the needles. Chesler park is roundtrip 18 km. Afhankelijk van je tempo doe je zo'n 4à5u over die hike. In island in the sky kan je een wandeling van roundtrip zo'n 3 km doen= Grandview point, waarschijnlijk het mooiste uitkijkpunt. Dit kan je dan tegen de avond doen. Ik denk dat het wel kan, als je vroeg genoeg aan je dag begint, maar hij zal wel goed vol zitten. Ik zou het proberen, en als je chesler peak gedaan hebt, kan je nog altijd zien of je in island in the sky geraakt of niet.

Lilo
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Klinkt te proberen :) Ik zal ook nog eens de andere hikes bekijken, misschien is er net iets korter. Dan lijkt het me zeker te doen
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Ik post even een update van mijn kaartje, want de route ziet er inmiddels best een heel stukje anders uit!

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ondertussen toch maar al enkele hotels vastgelegd, zodat ik voor alles zeker een plekje heb :) Ik kan de boeking inderdaad nog altijd wijzigen.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

nightfoal schreef:Nee, om eerlijk te zijn helemaal niet :oops: Vorige keer dat we in DV waren hebben we gekozen om niet voor telescope peak te gaan maar voor iets anders en ik had het nog ergens in mijn achterhoofd zitten zonder er eigenlijk eerst terug wat over in te lezen. Dit lijkt me inderdaad niet iets dat je even tussendoor kan doen. Ik zal een keertje moeten opzoeken wat wel doenbaar is. Dat kasteel daar hebben we al gedaan, en die moving rocks hebben we ook al gezien (ik ben de namen van beide kwijt), maar Death Valley is best enorm natuurlijk.

Ik wil telescope peak eigenlijk echt wel doen, dus heb ik er een dag voor uitgetrokken.
Het is inderdaad niet iets wat je 'even tussendoor' doet. Als dagtocht is het wel te doen hoor, wel even benadrukken dat ik de trail zelf (helaas) nog niet gelopen heb. Gewoon even inlezen en goed voorbereiden (voldoende eten + water !!) :wink:
Ik zie ook dat je in je schema Stovepipe Wells hebt opgenomen, dat is in ieder geval een stukje dichterbij de trailhead :wink:

'Dat kasteel' is Scotty's Castle en 'die moving rocks' is The Racetrack.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

We zullen zeker voldoende voedsel en water voorzien. Ik heb al genoeg death valley verhalen gehoord om daar zonder 20 liter water en een rantsoen eten niet binnen te rijden. Better safe than sorry zeker ;)
Stovepipe wells leek me inderdaad een betere optie daarvoor en ik las hier ook op het forum dat het een beetje minder toeristisch is, wat ik ook wel fijn vind
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves