Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dodge challenger of gelijkwaardig

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Dodge challenger of gelijkwaardig

Bericht door tetouani »

Ik heb een Chevrolet Camaro gehuurd. Voor 22 dagen heb ik 900 Euro ongeveer afgerekend.
Chakuriki
Amerika-ontdekker

Bericht door Chakuriki »

Hockey schreef:Nope, ik heb het over de Dodge Charger. Conform deze foto.

Dollar prijst op haar eigen website ook aan dat bij hun een full size een Dodge Charger of similar is.
http://www.dollar.com/Cars/FindACar.aspx
Das een Ram Charger, geen Dodge, maar denk inderdaad dat ie er niet heel erg veel van verschilt. Anyway, wij hebben toen we een economy hadden gereserveerd een Dodge Charger meegekregen waar we nu heel Amerika mee rond touren voor 3 maanden, en ik weet niet of dit je wat helpt, maar het is een super auto. Rijdt lekker zuinig (rond 35 ml/g), heel erg comfortabel en gewoon een mooie auto. Ik denk inderdaad dat je snel met een Charger eindigt, maar dit is zeker niet iets slechts. Succes.
Laatst gewijzigd door Chakuriki op 17 apr 2012, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wat is het verschil tussen beiden Chakuriki?
Chakuriki
Amerika-ontdekker

Bericht door Chakuriki »

De Dodge ziet er mooier uit! Vind ik dan toch, zitten wat verschillen in kwa uiterlijk. Kwa specificaties weet ik het niet, niet echt uitgezocht. Maar goed, uiteindelijk zit er denk ik niet superveel verschil in, maar zou wel eens willen weten waarom ze 2 gelijkmatige modellen hebben uitgebracht.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Chakuriki schreef:
Hockey schreef:Nope, ik heb het over de Dodge Charger. Conform deze foto.

Dollar prijst op haar eigen website ook aan dat bij hun een full size een Dodge Charger of similar is.
http://www.dollar.com/Cars/FindACar.aspx
Das een Ram Charger, geen Dodge, maar denk inderdaad dat ie er niet heel erg veel van verschilt. Anyway, wij hebben toen we een economy hadden gereserveerd een Dodge Charger meegekregen waar we nu heel Amerika mee rond touren voor 3 maanden, en ik weet niet of dit je wat helpt, maar het is een super auto. Rijdt lekker zuinig (rond 35 ml/g), heel erg comfortabel en gewoon een mooie auto. Ik denk inderdaad dat je snel met een Charger eindigt, maar dit is zeker niet iets slechts. Succes.

Een ram charger is een full-size pick-up truck, been personenwagen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij hadden bij eautohuur ook de charger gehuurd, maar in LA bij dollar aangekomen stonden er zowieso maar weinig auto's en al helemaal geen chargers. Bijna alleen maar chevy's eigenlijk. Upgrade naar een suv hadden we bij de balie afgewezen. Maar er stond een dodge caravan tussen de fcars en dat is onze keus geworden. Volgens mij valt die onder de minivan categorie, zit ook een off-road eps functie op, al mag dat natuurlijk niet...
Chakuriki
Amerika-ontdekker

Bericht door Chakuriki »

Pete.Z schreef: Een ram charger is een full-size pick-up truck, been personenwagen.
Zal wel, geen idee hoe dat model heet maar mijn punt is dat dat niet het model wat je mee krijgt in de meeste gevallen.
Jantina
Amerika-ontdekker

Bericht door Jantina »

DejaVu schreef:O trouwens moet je bij Dollar de auto ophalen? Want dan is er een gratis upgrade coupon: https://www.dollar.com/TravelCenter/Tra ... oupon.ashx
Dank voor de coupon, wij gaan 'm zeker gebruiken!
Afbeelding

2012: SF - LA - GC - MV - Bryce - LV - DV - Yosemite - SF
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Chakuriki schreef:
Pete.Z schreef: Een ram charger is een full-size pick-up truck, been personenwagen.
Zal wel, geen idee hoe dat model heet
Kan je dan de volgende keer wat minder hard roepen dat iemand ongelijk heeft?
Chakuriki
Amerika-ontdekker

Bericht door Chakuriki »

Kun je dan mijn reactie aub helemaal quoten zodat ik mezelf niet moet herhalen? Hij heeft nog steeds ongelijk en regardless hoe de charger van ram heet (wat er helemaal niet toe tot doet aangezien je op het plaatje ziet wat ik bedoel), het een andere uitvoering is dan de normale dodge charger. Het is de charger van ram, kan over de naam in discussie gaan maar daar schiet je niks mee op hier. Het is niet dat ik zijn ongelijk wil bewijzen zonder reden.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Gelijk/ongelijk maakt me niet uit, maar een ""Charger van Ram" bestaat echt niet, de Charger is altijd een Dodge.
Het gaat me niet over gelijk, het gaat me erom dat de informatie op het forum klopt voor toekomstige zoekopdrachten. :thumbup:
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

DejaVu schreef:Fusion wordt aangegeven als standard en een Challenger als full-size, dus dan zou je moeten upgraden. Overigens kan je op Miami airport kiezen uit een rij met auto's. Want je hebt waarschijnlijk een standard auto gehuurd met de Fusion als voorbeeld.

O trouwens moet je bij Dollar de auto ophalen? Want dan is er een gratis upgrade coupon: https://www.dollar.com/TravelCenter/Tra ... oupon.ashx
Kan ik die in juni gebruiken? Ook als ik via de welbekende Duitse autoverhuurder heb gebruikt? Ik ga bij dollar de auto ophalen op jfk new York

Oops, ik heb even gelezen maar heb ak een fulsize, dus dan gaat dat feest niet door denk ik :-/
Chakuriki
Amerika-ontdekker

Bericht door Chakuriki »

Pete.Z schreef:Gelijk/ongelijk maakt me niet uit, maar een ""Charger van Ram" bestaat echt niet, de Charger is altijd een Dodge.
Het gaat me niet over gelijk, het gaat me erom dat de informatie op het forum klopt voor toekomstige zoekopdrachten. :thumbup:
Mij ook, maar je hebt een punt, had het misschien anders moeten formuleren. De dodge charger met ram logo heeft een ander / iets minder stoer exterieur. Geen idee hoe t in elkaar zit met namen of specificaties voor de rest. Beetje verwarrend / kan niet veel vinden op internet hierover.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Alle Dodges hebben standaard dat logo met een Ram erop, dat is gewoon het beeldmerk dat Dodge gebruikt, zoals Chevrolet de bowtie heeft, en Ford de bleu oval.
Chargers komen verder in zoveel verschillende uitvoeringen, dat je daar geen touw aan vast kan knopen, vermoedelijk is er ook een speciale uitvoering voor fleetowners, zoals verhuurbedrijven, vaak wat minder luxe, of juist erg luxe zodat de resale waarde hoger is.

Maar die ramskop komt terug op alle Dodges, en is verder geen apart merk.
RDGR
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door RDGR »

Pete.Z schreef:Alle Dodges hebben standaard dat logo met een Ram erop, dat is gewoon het beeldmerk dat Dodge gebruikt, zoals Chevrolet de bowtie heeft, en Ford de bleu oval.
Chargers komen verder in zoveel verschillende uitvoeringen, dat je daar geen touw aan vast kan knopen, vermoedelijk is er ook een speciale uitvoering voor fleetowners, zoals verhuurbedrijven, vaak wat minder luxe, of juist erg luxe zodat de resale waarde hoger is.

Maar die ramskop komt terug op alle Dodges, en is verder geen apart merk.
Ik wil geen verwarring scheppen, maar de ramskop wordt sinds 2010 niet meer gebruikt op nieuwe Dodge modellen. Vanaf 2010 is er een nieuw logo met alleen de letters Dodge en twee streepjes.
De ramskop wordt nog wel gebruikt op Ram Trucks. Dat was altijd de pickup truck van Dodge, maar tegenwoordig is Ram Trucks een apart merk van Chrysler. :)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Kijk, we komen er wel uit met zijn allen, ik dacht dat de Chargers nog steeds de ramskop op de kap hadden, wat jammer dat dat weg is!
dickdale
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door dickdale »

uiteindelijk nog gelukt om een Challenger te huren zoja, via wie?
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Denk niet dat de ervaringen van drie jaar geleden je nu nog veel zullen helpen :D

Ik heb er vorig jaar eentje zien staan bij Hertz. Gezien het voertuig verwacht ik dat deze in de prestige klasse zit.

De Charger zal een Full-size zijn en die heb ik vorig jaar bij Alamo en Enterprise zien staan.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

In 2013 hebben wij een Challenger als upgrade gekregen bij Avis.
De auto die we gereserveerd hadden (Standard e.g. Chevrolet Impala or similar) was niet beschikbaar en toen konden we kiezen tussen een Crossover SUV of een Dodge Challenger. Keuze was heeeeel snel gemaakt.
IMG_2279.JPG
IMG_2279.JPG (39.51 KiB) 1648 keer bekeken
Wij deden toen een rondje California en dat was heerlijk rijden met deze auto.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

ingrid14 schreef:In 2013 hebben wij een Challenger als upgrade gekregen bij Avis.
Ik loop hem steeds voorbij in het Emerald rijtje van National.
Jij klinkt enthousiast.
Hoe is de zit ?
Erg laag ??

De door jou genoemde Impala is een premium full size.
Het is de grootste amerikaanse " slee " op dit moment.
Vond hem heerlijk sturen maar te laag zitten
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer