Wij (m'n vriendin en ik) zijn van plan om rond te toeren in het Zuidwesten van de VS.
Het is onze eerste reis naar de VS (en zelfs intercontinentaal

De vliegtuigtickets en huurauto zijn reeds geboekt (en betaald ... ouch!):
We landen op 27/09/2012 om 22u op LAX en vertrekken weer op 21/10/2012 om 9u (6u 's morgens inchecken dus ... pijnlijk!

Spijtig van de late aankomst en het vroege vertrek maar dat kon niet anders zonder al teveel extra kosten.
Kort samengevat: we hebben 22 volledige dagen om rond te toeren.
Een reisplanning hebben we nog niet aangezien we eerst nog wat vragen willen beantwoord zien voor we effectief alles plannen.
Ik heb zowat alle relevant artikels al gelezen en hier en daar wat rondgesnuft op het forum ... toch resten er een aantal vragen.
Op basis van jullie advies stellen we dan een reisplan op (moet dit dan in het algemene vragen forum over het zuidwesten?).
Even ons profiel:
- We zijn algemeen bekeken niet echt moeilijke mensen op gebied van comfort ... we slapen dus liever in een tent/motel ipv een duur hotel om wat meer randactiviteiten te kunnen betalen.
Desnoods boeken we 1 tot 2 keer per week iets comfortabelers om even 'op rust' te komen ... dat volstaat voor ons!
- Het veiligheidsgevoel vinden we wel belangrijk.
- Onze conditie is in orde maar door bepaalde chronisch aandoeningen kunnen we geen dagen achter elkaar lange hikes/beklimmingen doen ... Een hike van meerdere dagen zien we dus niet zitten maar enkele halve dagen of één tot twee volledige dagen behoren zeker tot de mogelijkheden
- We zoeken een ultieme mix tussen natuur/stad.
- We zitten graag in de auto. Ik wil gerust elke dag om 7u vertrekken (m'n vriendin slaapt wel verder in de auto) om zo vroeg mogelijk op de bestemming aan te komen. Daartussen zouden 1 of 2 keer per week uitslapen (tot 9u of max 10u) voldoende zijn (de steden lijken me daar een uitgerekende kans voor?)
1. Velen raden ons aan om gewoon te vertrekken en ter plekke naar logeerplaatsen te zoeken.
Zo kan je zelf bepalen waar je langer blijft en waar niet.
Enkel weekends en steden zou je best op voorhand regelen, lijkt het algemene advies bij vrienden/kennissen.
Ik ben er op het eerste zicht niet echt zo'n fan van ... het lijkt me dat je er teveel tijd mee verliest en dat dat niet opweegt tegen de enkele tientallen euro's 'winst' die je zou kunnen maken.
Is het de moeite om in/rond de NP's niets op voorhand te boeken en enkel de weekends en steden vast te leggen?
2. Volgende dingen zouden we willen doen (zonder daarrond al een reisplan rond op te stellen):
Steden
Los Angeles: 1 dag (naar het schijnt volstaat 1 dag in LA?)
San Fransisco: 2 dagen
Las Vegas: max 1 dag (of misschien een halve): gewoon de strip afwandelen en een (half)uurtje gaan gokken voor de 'ervaring'.
Kuststreek tussen SF en LA: Wat MOETEN we hier gezien hebben?
NP's (niet in volgorde van prioriteit noch volgorde in de tijd)
Yosemite
Sequoia
Death Valley
Grand Canyon
Bryce
Zion
Arches
Yellowstone
Enkel over Yellowstone twijfelen we omdat dat nogal veraf ligt van al de rest.
Is het haalbaar om dit alles te doen in 22 dagen zonder ons af te moeten afjagen?
We laten liever iets vallen om andere dingen uitgebreid gedaan te hebben ... langs de andere kant willen we ook zoveel mogelijk gezien hebben uiteraard (moeilijke afweging

Zijn er andere dingen die jullie missen in het lijstje?
3. We willen één of twee keer gaan hiken (liefst halve dag of iets langer maar niet 10u aan één stuk wandelen).
Welke parken stellen jullie voor?
Ook MTB'en zien we wel zitten. Ik dacht hiervoor zelf aan Sequoia?
Andere parken die we per MTB kunnen doen (met verhuurvoorziening uiteraard)?
We willen een keer gaan raften (geen ervaring!) ... enige aanraders?
Mijn vriendin wil ook een keer paardrijden, ik heb hier echter geen ervaring mee.
Waar kunnen we dit het beste doen?
4. We plannen een helivlucht over de Grand Canyon. Deze zou zo'n 45 minuten duren (vertrekkende vanuit Las Vegas dacht ik ... de verdere details ben ik even kwijt).
Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?
Is het de moeite?
5. We willen enkele overnachtingen in de tent doen.
Kunnen we zo dan wat geld besparen of is het prijsverschil met motels/hotels niet zo groot?
Zijn er andere voordelen aan de tent (verder in of dichter bij de NP's overnachten bv?)
Er waren nog wat andere vragen ook maar die ben ik weer vergeten

Als ze te binnen schieten, stel ik ze zeker.
Op basis van de antwoorden stellen we dan (zal voor deze zaterdag zijn) een reisplan op.
Dat posten we dan in deze topic om verdere details af te spreken.
We zijn zelf enorm enthousiast en stellen alle hulp op prijs!
Tnx!!!