Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
F-1; studentenvisa
Re: F-1; studentenvisa
Ik baseer dat op de bekendheid van de sport voetbal in de VS, het artikel over de beurzen die eerder in jouw andere topic zijn gegeven, en een algemeen onderbuikgevoel wat ik niet direct kan verwoorden.
Wat mij verbaast is dat jouw gehele betoog berust op "ik ben keeper" en "keepers zijn schaars" en "in de VS kunnen ze niet voetballen", met daarmee de conclusie dat het gaat lukken.
Natuurlijk hoop ik dat het gaat lukken, en jij een volledige sportbeurs krijgt, maar zo makkelijk als jij stelt dat het zal gaan is het niet.
Wat mij verbaast is dat jouw gehele betoog berust op "ik ben keeper" en "keepers zijn schaars" en "in de VS kunnen ze niet voetballen", met daarmee de conclusie dat het gaat lukken.
Natuurlijk hoop ik dat het gaat lukken, en jij een volledige sportbeurs krijgt, maar zo makkelijk als jij stelt dat het zal gaan is het niet.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Omwille van budget cuts kampte Berkeley een tijd geleden met financiele problemen. Hoe hebben ze dat o.a. opgelost?:Hockey schreef:Klopt. 100% correct. Waarom? Omdat die het volle pond betalen.RPVDD schreef: Internationale studenten zijn, volgens mij, vrij gewild op Amerikaanse universiteiten.
"We decided to increase significantly the number of out-of-state and especially international undergraduate students. It's actually state law in California that out-of-state and international students have to pay the real cost of education. At Berkeley that's about $33,000 a year.". Dixit Robert Birgeneau, chancellor of Berekeley since 2004 inMaclean's Magazine van 2 april 2012.
Slimme kerel.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Waarbij de kosten voor international students nog wel eens hoger willen zijn dan voor out of state students (die dus wel Amerikaan zijn).
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
RPVDD: je moet een onderscheid maken tussen jouw dromen/wishful thinking en de realistische inschatting van je eigen capaciteiten als keeper. Misschien zijn beide vrij gelijklopend, maar daar kan ik niet over oordelen.
Op wel niveau speel je nu in Nederland? Hoeveel mensen van vergelijkbaar niveau uit Europa ken je die naar de US gegaan zijn een een dikke beurs hebben gekregen? En misschien nog beter: doe eens research naar mensen van een iets lager niveau. Als die er ook nog in geslaagd zijn om binnen te geraken en flink wat geld er voor te krijgen, dan zal je wel ok zitten voor volgend jaar. En anders geraak je misschien wel binnen, op voorwaarde dat je de volledige kosten gaat betalen, of slecht bv. $3,000 grant krijgt.
Op wel niveau speel je nu in Nederland? Hoeveel mensen van vergelijkbaar niveau uit Europa ken je die naar de US gegaan zijn een een dikke beurs hebben gekregen? En misschien nog beter: doe eens research naar mensen van een iets lager niveau. Als die er ook nog in geslaagd zijn om binnen te geraken en flink wat geld er voor te krijgen, dan zal je wel ok zitten voor volgend jaar. En anders geraak je misschien wel binnen, op voorwaarde dat je de volledige kosten gaat betalen, of slecht bv. $3,000 grant krijgt.
Elke
Nog een aanvulling op mijn vorige post over de kansen op een beurs. Er zijn gemiddeld zo'n 9,9 beurzen te vergeven voor 25 tot 30 sporters, naar ik me herinner. Laten we de getallen positief zien, dus 10 beurzen voor 25 spelers, dat is 0,4 beurs per sporter. Als jij 1 volledige beurs krijgt blijven er 9 beurzen over voor 24 sporters, dat is 0,375 beurs per sporter.
Ik denk dat de kans dat jij een beurs krijgt RPVDD best groot is, maar een volledige beurs, daarop is de kans mijns inziens zeer klein. En zelfs 250 dollar per maand kan men al als een beurs zien.
Ik denk dat de kans dat jij een beurs krijgt RPVDD best groot is, maar een volledige beurs, daarop is de kans mijns inziens zeer klein. En zelfs 250 dollar per maand kan men al als een beurs zien.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoonlief kreeg ook een beurs van zijn universiteit omdat hij op de honors roll staat. Maar liefst $5,000. Oh ja, detailke: ze betalen het in schijven uit, dus elk jaar 25% ($1,250). En vanaf het 2de jaar krijgt hij het enkel nog verder als hij ook bij hen een straight A student blijft.
(daar reken ik niet op)
Dus als je een beurs krijgt, lees ook de kleine lettertjes.

Dus als je een beurs krijgt, lees ook de kleine lettertjes.
Elke
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Toch ken ik verscheidene sporters met een full scholarship (room en board). En dat zijn dan geen internationals he.
Mijn eigen zoon kreeg een 50% scholarship aangeboden bij Texas A&M (voor judo) en ook hij is geen superman. Uiteindelijk was dat jaar met beurs even duur als een jaar zonder beurs in Santa Barbara en daar wilde hij liever naartoe. Maar het is dus zeker niet zo onrealistisch
Mijn eigen zoon kreeg een 50% scholarship aangeboden bij Texas A&M (voor judo) en ook hij is geen superman. Uiteindelijk was dat jaar met beurs even duur als een jaar zonder beurs in Santa Barbara en daar wilde hij liever naartoe. Maar het is dus zeker niet zo onrealistisch
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe heeft hij die plaatsen gevonden, Inge? En wat heeft hij allemaal moeten doen?
Elke
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Uitgebreid verslag van al zijn prestaties. Brief van de coach en een filmpje. Ze zagen wel potentie...Er is ook een Belgisch bedrijf werkzaam dat al verscheidene full scholarships heeft kunnen bemachtingen. In de hockeyclub van mijn dochtertje zijn er twee meisjes met hen vertrokken
@Inge67, betreffen jouw voorbeelden voetbal of hockey?
Euhm, Judo stond er toch?
Als ik echt voor een volle beurs wil gaan, zal ik toch meer kans hebben met een agency denk ik. In mijn ogen oogt dit ook veel professioneler! Wat wat de naam van dat bedrijf Inge?
Als ik echt voor een volle beurs wil gaan, zal ik toch meer kans hebben met een agency denk ik. In mijn ogen oogt dit ook veel professioneler! Wat wat de naam van dat bedrijf Inge?
Keep dreaming, that certain day will come..
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Hockey: voor mijn zoon ging het over Judo. De meisjes die ik ken met 100% beurs ging over hockey. Maar er zijn ook voorbeelden van tennis, voetbal etc...
Eigenlijk gaat het vooral over sporten die in de USA niet super populair zijn, dus geen baseball, basketball, american football etc...
Eigenlijk gaat het vooral over sporten die in de USA niet super populair zijn, dus geen baseball, basketball, american football etc...
Excuses, slecht gelezen.
Inge, hoe heette dat bedrijf dat hen hielp?
Ik wil graag de hulp van een agency inschakelen maar vind 2.500,- euro een beetje te veel om daar voor neer te leggen.
Ik wil graag de hulp van een agency inschakelen maar vind 2.500,- euro een beetje te veel om daar voor neer te leggen.
Ik vind €2.500 of $2.500 helemaal niet teveel, MITS. Mits men een (veel) hoger bedrag aan beurs regelt. Mits zo'n agency deuren kan openen die voor jou gesloten blijven. Mits zo'n agency sneller zaken kan regelen dan jij dat kan. Mits zo'n agency echt toegevoegde waarde biedt.
En het ziet er naar uit dat de agency die jij eerst gevonden had hier niet aan kan voldoen. Dan is het inderdaad veel teveel geld.
En het ziet er naar uit dat de agency die jij eerst gevonden had hier niet aan kan voldoen. Dan is het inderdaad veel teveel geld.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het kwaliteit is, dan heeft dat meestal een prijs. Maar belangrijk is dat je hun credentials goed nakijkt!
In Nederland is er UStudy die ontzettend veel ervaring hebben met uit uitzenden van Nederlandse (en Belgische) studenten naar de US. Graduates zowel als undergraduates. En ik weet dat zij ook heel wat sportbeurzen ooit geregeld hebben. Geen idee of ze duurder of goedkoper zijn, maar ik weet dat die dame weet waar ze over spreekt. Dus misschien daar ook eens informeren.
In Nederland is er UStudy die ontzettend veel ervaring hebben met uit uitzenden van Nederlandse (en Belgische) studenten naar de US. Graduates zowel als undergraduates. En ik weet dat zij ook heel wat sportbeurzen ooit geregeld hebben. Geen idee of ze duurder of goedkoper zijn, maar ik weet dat die dame weet waar ze over spreekt. Dus misschien daar ook eens informeren.
Elke
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
@rvvdp: je hebt een PM
Maar ter info: het gaat over Overboarder. Als je echter al contact hebt met een coach zou ik echt niet op zoek gaan naar een bedrijf. Uiteindelijk gaat het vooral om het contact leggen.
Maar ter info: het gaat over Overboarder. Als je echter al contact hebt met een coach zou ik echt niet op zoek gaan naar een bedrijf. Uiteindelijk gaat het vooral om het contact leggen.
Dankjewel Inge!! Ik ga direct contact zoeken!
Ai ai ai, krijg van Overboarder te horen dat ik voor 99% niet in aanmerking kom voor de NCAA Division 1.
Je mag maar één jaar 'freelancen' en in de andere jaren moet je 48 credits per jaar halen beweert hij. In 2009 heb ik na 5 maanden afgesloten (geen 48 credits) en 2010 heb ik niet gehaald door ziekte (geen idee hoeveel credits ik heb gehaald toen). In 2011 ben ik gaan werken (1 jaar freelance). Misschien valt er iets te regelen met de NCAA, maar de kans dat ze mijn situatie toestaan is ontzettend klein. Voor de zekerheid ga ik even de NCAA zelf mailen met mijn verhaal in de hoop op een positief antwoord.
Het ziet er niet goed uit voor mij in ieder geval
Je mag maar één jaar 'freelancen' en in de andere jaren moet je 48 credits per jaar halen beweert hij. In 2009 heb ik na 5 maanden afgesloten (geen 48 credits) en 2010 heb ik niet gehaald door ziekte (geen idee hoeveel credits ik heb gehaald toen). In 2011 ben ik gaan werken (1 jaar freelance). Misschien valt er iets te regelen met de NCAA, maar de kans dat ze mijn situatie toestaan is ontzettend klein. Voor de zekerheid ga ik even de NCAA zelf mailen met mijn verhaal in de hoop op een positief antwoord.
Het ziet er niet goed uit voor mij in ieder geval

48 credits per jaar voor een studie lijkt me sterk. Full-time studeren is 12 credits per semester, dus 24 per schooljaar.
Met freelancen bedoelen ze dat je voetbalt op amateurniveau? Of ook gewoon een baan?
Beroerd voor je als het inderdaad zo is. Denk je dat je, financiën even terzijde, zonder voetballen ook nog in de VS zou willen studeren? Ik begrijp echt wel dat het financiële plaatje heel belangrijk is, maar vraag me af of je andere mogelijkheden ook overweegt, b.v. een uitwisselingsjaar.
Met freelancen bedoelen ze dat je voetbalt op amateurniveau? Of ook gewoon een baan?
Beroerd voor je als het inderdaad zo is. Denk je dat je, financiën even terzijde, zonder voetballen ook nog in de VS zou willen studeren? Ik begrijp echt wel dat het financiële plaatje heel belangrijk is, maar vraag me af of je andere mogelijkheden ook overweegt, b.v. een uitwisselingsjaar.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.