Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoeveel cash geld mee voor 18 dagen in het Zuidwesten?
Hoeveel cash geld mee voor 18 dagen in het Zuidwesten?
Dag iedereen,
Wij gaan zo stilaan onze USD bestellen maar vinden het moeilijk om te bepalen hoeveel cash geld we zouden meenemen.
Kunnen jullie advies geven?
Even schetsen:
2 volwassenen, 18 dagen in het Zuidwesten
Reeds betaald: vluchten, huurwagen, hotels, pas voor de nationale parken, enkele bezienswaardigheden zoals Alcatraz en een LA City Tour.
Waar we dus nog rekening mee moeten houden:
* Boodschappen voor on the road en restaurant: kan er in supermarketen/restaurants ook met Visa betaald worden of beter cash?
* Tanken: Visa of cash?
* Geld voor bezoeken die we niet op voorhand boeken (Panorama Trail, hike Antelope Canyon, Universal Studios,...): Visa mogelijk?
* ...
Graag jullie tips,
Thanks,
Lindsy
Wij gaan zo stilaan onze USD bestellen maar vinden het moeilijk om te bepalen hoeveel cash geld we zouden meenemen.
Kunnen jullie advies geven?
Even schetsen:
2 volwassenen, 18 dagen in het Zuidwesten
Reeds betaald: vluchten, huurwagen, hotels, pas voor de nationale parken, enkele bezienswaardigheden zoals Alcatraz en een LA City Tour.
Waar we dus nog rekening mee moeten houden:
* Boodschappen voor on the road en restaurant: kan er in supermarketen/restaurants ook met Visa betaald worden of beter cash?
* Tanken: Visa of cash?
* Geld voor bezoeken die we niet op voorhand boeken (Panorama Trail, hike Antelope Canyon, Universal Studios,...): Visa mogelijk?
* ...
Graag jullie tips,
Thanks,
Lindsy
Re: Hoeveel cash geld mee voor 18 dagen in het Zuidwesten?
Op de toiletjuffrouw na, kun je alles met je creditcard (en in veel gevallen ook pinpas) betalen!
Verder kun je gewoon geld uit de muur halen daar, dus ik zou niet op voorhand teveel bestellen?
Verder kun je gewoon geld uit de muur halen daar, dus ik zou niet op voorhand teveel bestellen?
Ik zou ook niet te veel geld hier bestellen of om zetten.je kunt echt bijna alles met je visa betalen.en is ook nog eens zo als extra geld op je visa rek stort is het goed koper om met je visa te betalen dan dat je hier je geld omzet je betaald dan minder aan kosten.en bij de wallmarkt kun je extra geld krijgen als je afrekent betaal je niets extra voor.pinnen uit de muur word wel duurder uit de muur met je visa.zou een beetje omzetten en de rest met visa en je gewoone pin pas ook meenemen om als het nodig is geld uit de muur te halen.hou je er wel rek mee dat je even door geeft aan visa dat je naar Amerika gaat.kan wel eens voor komen dat ze je kaart blokkeren als ze niet weten dat je in Amerika bent.ze zien immers dat er bedragen worden afgeschreven uit Amerika terwijl ze denken dat jij hier in Nederland bent.dit doen ze dan omdat ze denken dat iemand anders misbruik maakt van je kaart. Daar is geloof ik ook een andere topic over.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Mocht je al op voorhand wat dollars willen hebben dan niet meer dan $ 100 - $ 200 en liefst in kleine coupures, $ 20, $ 10, $ 5 en $ 1.
De rest daar opnemen met je pinpas. Zelf heb ik nooit meer dan $ 200 cash op zak en pin bij wanneer nodig (winkel/uit de muur).
Roland
De rest daar opnemen met je pinpas. Zelf heb ik nooit meer dan $ 200 cash op zak en pin bij wanneer nodig (winkel/uit de muur).
Roland
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je vraagt hoeveel geld je moet hebben om deze periode door moet komen zeg ik altijd, met $100,- per dag kom je een heel eind.
Daarmee kun je je eten, drinken, brandstof en aankopen best betalen (afhankelijk of je hele dagen in de auto rondrijd of dure dingen koopt / eet...
maar bij normaal gebruik moet $100.00 genoeg zijn. (de ene dag gebruik je meer de andere minder...)
Daarmee kun je je eten, drinken, brandstof en aankopen best betalen (afhankelijk of je hele dagen in de auto rondrijd of dure dingen koopt / eet...
maar bij normaal gebruik moet $100.00 genoeg zijn. (de ene dag gebruik je meer de andere minder...)
If you can dream it...
Het reisbureau raadde ons aan om 60 $ per dag per persoon mee te nemen, dit is dus ruim gerekend als ik het hier zo hoor?
We halen dan liever ter plaatse geld uit de muur.
Wij gaan inderdaad onze Visa limiet laten verhogen en verwittigen dat we in de US zitten, daar verwacht ik dus geen problemen mee.
We halen dan liever ter plaatse geld uit de muur.
Wij gaan inderdaad onze Visa limiet laten verhogen en verwittigen dat we in de US zitten, daar verwacht ik dus geen problemen mee.
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ga ook 18 dagen, maar helemaal alleen.
Tickets voor tours en dergelijke heb ik op voorhand al besteld (Upper Antelope Canyon, etc)
Voor de rest haal ik me ook zo'n 200$ in briefjes af hier (20$, 10$, 5$, 1$), zodoende heb je altijd wat bij & moet je niet constant zitten te wisselen ergens.
Erg handig om tips te geven, of om onderweg pakweg een flesje drank te kopen, etc.
Alle grotere bedragen (restaurants, tanken) doe ik met de VISA, lijkt me veel veiliger.
Ook al zou je't slachtoffer worden van oplichting of iets dergelijke, als je je reçutjes bij houdt, dan kan je die nadien nog altijd laten rechtzetten door je bank.
Met honderden, of zelfs duizenden dollars aan cash rondlopen lijkt me veel gevaarlijker, zoiets doe je hier ook niet in principe.
Moest ik nog wat cash nodig hebben, dan pin ik wel ergens aan een ATM.
Qua budget, dat bepaal je zelf ongeveer natuurlijk.
Ik ben helemaal alleen, hoef niet niet persé elke dag duur te eten, of héél uitgebreid.
Ik gok er dus op dat ik met een 25 à 30$ gemiddeld per dag wel toe kom om te eten, al zal dat de ene dag wat duurder worden & de andere dag weer goedkoper.
Tanken beschouw ik als iets apart, via http://www.californiagasprices.com/tripcalculator.aspx kan je bv je route intoetsen & dan zal hij berekenen waar je't best tankt zodat je't goedkoopst uitkomt.
Dan heb je ook een idee van hoeveel 't je zal kosten (minimaal).
Tickets voor tours en dergelijke heb ik op voorhand al besteld (Upper Antelope Canyon, etc)
Voor de rest haal ik me ook zo'n 200$ in briefjes af hier (20$, 10$, 5$, 1$), zodoende heb je altijd wat bij & moet je niet constant zitten te wisselen ergens.
Erg handig om tips te geven, of om onderweg pakweg een flesje drank te kopen, etc.
Alle grotere bedragen (restaurants, tanken) doe ik met de VISA, lijkt me veel veiliger.
Ook al zou je't slachtoffer worden van oplichting of iets dergelijke, als je je reçutjes bij houdt, dan kan je die nadien nog altijd laten rechtzetten door je bank.
Met honderden, of zelfs duizenden dollars aan cash rondlopen lijkt me veel gevaarlijker, zoiets doe je hier ook niet in principe.
Moest ik nog wat cash nodig hebben, dan pin ik wel ergens aan een ATM.
Qua budget, dat bepaal je zelf ongeveer natuurlijk.
Ik ben helemaal alleen, hoef niet niet persé elke dag duur te eten, of héél uitgebreid.
Ik gok er dus op dat ik met een 25 à 30$ gemiddeld per dag wel toe kom om te eten, al zal dat de ene dag wat duurder worden & de andere dag weer goedkoper.
Tanken beschouw ik als iets apart, via http://www.californiagasprices.com/tripcalculator.aspx kan je bv je route intoetsen & dan zal hij berekenen waar je't best tankt zodat je't goedkoopst uitkomt.
Dan heb je ook een idee van hoeveel 't je zal kosten (minimaal).
Laatst gewijzigd door Fraa op 19 apr 2012, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik denk niet dat dat een te ruim bedrag is (omgerekend zo'n € 45 p.p.).Linds schreef:Het reisbureau raadde ons aan om 60 $ per dag per persoon mee te nemen, dit is dus ruim gerekend als ik het hier zo hoor?
Als jullie daarvan ook moeten tanken kun je al tegen de $ 60 kwijt zijn voor een volle tank. Daarnaast nog dagelijks eten en andere kleinere aankopen zoals ijsje, kop koffie, souvenier e.d. en je bent gauw door die $ 60 p.p. heen.
Zou zelf een iets ruimer budget per persoon per dag aanhouden. Mocht je minder uitgeven dan is dat alleen maar meegenomen.
Zou je de brandstof kosten apart houden en niet bij de $ 60 dan moet het wel te doen zijn.
Roland
Zelfs bedragen van een paar $ worden in de VS met Visa betaald. In (bijna)alle winkels, restaurants, tankstations, in de national parks... kan je met Visa betalen. Je hebt dus nergens veel cash geld nodig. Bij de indianen heb je soms cash nodig, en om te gokken en om de kamermeisjes te tippen ook. Tippen in restaurants kan ook op de kaart.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Voor alle duidelijk: ze bedoelden dus dat we best 60 USD p.p. cash meenemen, dat is dus wel ruim veel aangezien het meeste ter plaatse met Visa betaald kan worden?
We zien onszelf niet graag met 2.160 USD cash vertrekken, vandaar
We zien onszelf niet graag met 2.160 USD cash vertrekken, vandaar

Coyote schreef:Ik denk niet dat dat een te ruim bedrag is (omgerekend zo'n € 45 p.p.).Linds schreef:Het reisbureau raadde ons aan om 60 $ per dag per persoon mee te nemen, dit is dus ruim gerekend als ik het hier zo hoor?
Als jullie daarvan ook moeten tanken kun je al tegen de $ 60 kwijt zijn voor een volle tank. Daarnaast nog dagelijks eten en andere kleinere aankopen zoals ijsje, kop koffie, souvenier e.d. en je bent gauw door die $ 60 p.p. heen.
Zou zelf een iets ruimer budget per persoon per dag aanhouden. Mocht je minder uitgeven dan is dat alleen maar meegenomen.
Zou je de brandstof kosten apart houden en niet bij de $ 60 dan moet het wel te doen zijn.
Roland
Is ook absoluut niet nodig. Je gaat zelf zien dat je heeeeeeeeel vaak met Visa betaalt. Wij nemen zo'n 1000$ mee, en hebben daar vaak nog van over. Je past sowieso je betaalgedrag aan, aan je geld. Heb je veel cash $ bij, ga je automatisch meer cash betalen, en heb je weinig cash bij, ga je automatisch meer met de kaart betalen.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Overigens nemen wij nooit geld mee naar de VS, de dollars die we cash hebben zijn nog over de vorige keer en de rest wordt gepind op het vliegveld van aankomst.
En meestal hebben we nooit meer dan 400 dollar bij ons aan cash geld.
Hoewel je natuurlijk al je uitgaven met creditcard kunt doen, betalen wij alle gezamenlijke uitgaven (benzine, eten, drinken, toegang) allemaal cash omdat dit voor ons het gemakkelijkst verdelen is.
En meestal hebben we nooit meer dan 400 dollar bij ons aan cash geld.
Hoewel je natuurlijk al je uitgaven met creditcard kunt doen, betalen wij alle gezamenlijke uitgaven (benzine, eten, drinken, toegang) allemaal cash omdat dit voor ons het gemakkelijkst verdelen is.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik denk dat wij helemaal geen cash mee gaan nemen op de heenreis. Op het vliegveld kun je toch prima pinnen lijkt me? En tijdens de reis zullen er ook genoeg mogelijkheden zijn. Wij hebben ook nog gekeken naar dollars halen in Nederland, maar de wisselkoersen zijn veel ongunstiger dan de huidige koers.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wat ik me dan toch wel afvraag, is het dan zoveel goedkoper om geld af te halen ginder? Wij hebben dat is één keer gedaan (in SF denk ik) en toen kwam daar zomaar even 5$ kosten bij. Niet iets om om de paar dagen te doen. Persoonlijk zou ik het dan eerder via cashback in de supermarkt bekomen. In ieder geval nemen wij toch ook altijd cash mee. Vorige keer was dit redelijk wat (700$), maar toen moesten we ook Terry betalen voor White Pocket 

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Ik neem ook nooit cash mee naar Amerika, tenzij ik misschien nog wat over had van de vorige reis. En mijn lieve oma duwt mij nog steeds 20 dollar in mijn handen voordat ik wegga iedere keer, de schat. Maar verder: daar ter plekke pinnen voor cash en alle grotere aankopen (shoppen, restaurants enz.) met de credit cards. Fooien doe ik meestal ook contant. Maar verder zie ik niet in waarom je in deze moderne tijden zoveel cash mee zou moeten nemen. Stel je voor dat je gerold wordt of je portefeuille ergens vergeet, en in een keer al je geld kwijt bent.....Ik snap het advies van het reisbureau dan ook totaal niet.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik vroeg me ook al af waarom ze dat adviseren. Wij gaan volgende maand voor het eerst naar de US. Ons plan was om pas op de tussenstop te pinnen en verder zoveel mogelijk met creditcard. Maar kun je zonder dollars in het vliegtuig wel iets kopen, mochten we dat willen? We vliegen met United.
Wij nemen altijd behoorlijk veel cash geld mee, het eerste jaar zelfs 1500$ (ieder hield 750$ bij zich). De eerste dag vergat ik mijn portefeuille in een huurwagen die we moesten omwisselen. Kwam er pas een uur later achter en na wat gebel hadden ze hem uit de vorige wagen gehaald. Weer terug en opgehaald en alles zat er nog netjes in
Je kan natuurlijk ook minder geluk hebben.
De daaropvolgende jaren toch ook nog steeds rond de 800 à 1000$.
Wij betalen de grote bedragen met de visa, maar het eten en kleine spullen betalen wij cash.
Dit jaar ben ik echter van plan om minder cash geld mee te nemen, en meer met de visa kaart te betalen, ondanks dat ik een cash fan ben (letterlijk en figuurlijk
)
Bart

De daaropvolgende jaren toch ook nog steeds rond de 800 à 1000$.
Wij betalen de grote bedragen met de visa, maar het eten en kleine spullen betalen wij cash.
Dit jaar ben ik echter van plan om minder cash geld mee te nemen, en meer met de visa kaart te betalen, ondanks dat ik een cash fan ben (letterlijk en figuurlijk

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
martijn76 schreef:Ik snap het advies van het reisbureau dan ook totaal niet.
Dat reisburo is blijven steken in de tijd dat er nog geen geldautomaten bestonden. En je met een cheque bij een bank geld ging opnemen.
Andre
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je kunt in het vliegtuig niet eens cash betalen, alleen maar met creditcard.Sassya schreef:Maar kun je zonder dollars in het vliegtuig wel iets kopen, mochten we dat willen? We vliegen met United.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4189 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970
-
- 6 Reacties