Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Nielske: San Francisco - Denver
Re: Reis Nielske: San Francisco - Denver
Ok bedankt voor de hints...
En als ik nu mijn dag naar Reno schrap (wegens wat negatieve reacties)
Dan heb ik een dag extra. Wat zou ik doen? Dagje Tijuana? Dagje Canyonlands? Dagje Durango - Silverton?
Hotels/motels/cabins zijn nog steeds meer dan welkom, want de meeste dingen zijn volboekt.
En als ik nu mijn dag naar Reno schrap (wegens wat negatieve reacties)
Dan heb ik een dag extra. Wat zou ik doen? Dagje Tijuana? Dagje Canyonlands? Dagje Durango - Silverton?
Hotels/motels/cabins zijn nog steeds meer dan welkom, want de meeste dingen zijn volboekt.
Als jij Reno wil zien, dan moet je dat gewoon doen en je niet laten afschrikken door de mensen hier. Maar als je nog twijfelt en het geen must, dan kan je het gerust schrappen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het een mooie route zo. Overnachtingen zal best lastig worden. Kijk regelmatig op de sites voor de parken, daar heb je vaak annuleringen.25 juni: BRU - San Francisco (vliegtuig)
26 juni: San Francisco
27 juni: San Francisco
28 juni: San Francisco – Lake Tahoe - Reno (de moeite??) Reno vond ik niet erg de moeite, maar je zou wel naar South Lake Tahoe kunnen gaan. Of neem de Sonora Pass en overnacht aan de oostkant van Yosemite. Een etra dag yOSemtie is ook niet verkeerd vind ik.
29 juni: Reno – Bodie – Mono Lake – Yosemite Park
30 juni: Yosemite Park
1 juli: Yosemite Park – Monterey Bay – Big Sur
2 juli: Big Sur – Santa Monica
3 juli: SM (Beverly Hills, Hollywood Boulevard, Venice Beach
4 juli: SM (Universal Studios/ ...)
5 juli: SM – San Diego
6 juli: San Diego
7 juli: San Diego - Death Valley (of overnachting in Las Vegas)
8 juli: Death Valley – Las Vegas (of eventueel dagtrip naar Death Valley vanuit Las Vegas) Het is veel mooier om via DV te rijden en daar te overnachten.
9 juli: Las Vegas
10 juli: Las Vegas – Hoover Dam - Zion
11 juli: Zion - Bryce
12 juli: Bryce Canyon – Coral pink sand dunes (de moeite??) – Kanab - Page Ik zou zoveel mogelijk tijd an Zion besteden en dan laat nar Bryce rijden. wel de zonsondergang daar meenemne, en de volgende ochtend een wandeling maken. Coral Pink Sand Dunes zou ik vergeten, die tijd kun je beter gebruiken.
13 juli: Page (Lake Powell - Antelope Canyon)
14 juli: Page – Grand Canyon
15 juli: Grand Canyon - Monument Valley
16 juli: Monument Valley – Moab
17 juli: Moab (Arches National Park – Dead Horse)
18 juli: Moab (Rafting)
19 juli: Moab - Denver
20 juli: Denver Airport– Bru (vliegtuig)
Zie voor death valley en de GC http://www.xanterra.com en voor yosemite op http://www.yosemitepark.com .
Marianne
Iemand een leuk adresje waar ik best kan logeren langs de Highway 1?
Ik vind de route best te doen (op Yellowstone na misschien). Ik heb twee jaar geleden een iets andere route gereden (Seattle- Salt Lake City) maar de commentaar van de forumleden was ongeveer dezelfde
Als je graag rijdt en een eerste indruk wilt opdoen vind ik een route als deze vrijwel ideaal.Je hebt inderdaad niet de luxe om overal dagen rond te stappen en alle hikes te doen maar je bent overal wel een keertje geweest. Wij gaan nu terug en hebben al een gerichter idee van waar we meer tijd willen doorbrengen. Dit keer doen we het dan ook een pak rustiger aan (ongeveer de helft van de route van vorige keer)
Enkele dingen die ik erg leuk vond:
In San Francisco: het boottochtje onder de brug door en om alcatraz, het arcademuseum op de pier, het aquarium (als het weer dan toch tegenzit...)
De PCH: Prachtig cruisen, zeker af en toe eventjes stoppen voor een leuke overlook
LA: Even uitblazen op het strand, genieten van de hole in the wall eethuisjes die LA te bieden heeft, langs Hollywood boulevard even de echte toerist uithangen, Universal studios (al zou ik dat in juli denk ik niet zien zitten)
Death Valley: vergeet zeker niet op weg naar LA te stoppen in Rhyolite, een superleuk spookstadje. Overnachten in Death Valley zelf vind ik persoonlijk niet aan te raden, zeker in Juli. Je zal dan wel niet alles kunnen zien. Wij hebben bijvoorbeeld telescope peak moeten missen.
LV: Als je wilt uitgaan: ik vond Club XS een echte aanrader. Supergezellig dansen met een briesje op de dansvloer langs de open deuren die tot het zwembad leiden. Wij hebben onze tickets op voorhand besteld, anders is de inkom vrij duur. Ik zou zeker aanraden om op de strip te logeren. Misschien wat duurder maar echt gemakkelijk. Eris vlakbij de strip ook een shooting range, enorm toeristisch maar echt leuk ^^
Monument Valley: Ga paardrijden met de Navajo! Echt, fantastisch. Je komt helemaal trillend van de adrenaline van je paard. Dat was echt racen, in tegenstelling tot de stapvoetse tochtjes die je meestal kan verwachten.
Zion: Angel's landing was SUPER

Enkele dingen die ik erg leuk vond:
In San Francisco: het boottochtje onder de brug door en om alcatraz, het arcademuseum op de pier, het aquarium (als het weer dan toch tegenzit...)
De PCH: Prachtig cruisen, zeker af en toe eventjes stoppen voor een leuke overlook
LA: Even uitblazen op het strand, genieten van de hole in the wall eethuisjes die LA te bieden heeft, langs Hollywood boulevard even de echte toerist uithangen, Universal studios (al zou ik dat in juli denk ik niet zien zitten)
Death Valley: vergeet zeker niet op weg naar LA te stoppen in Rhyolite, een superleuk spookstadje. Overnachten in Death Valley zelf vind ik persoonlijk niet aan te raden, zeker in Juli. Je zal dan wel niet alles kunnen zien. Wij hebben bijvoorbeeld telescope peak moeten missen.
LV: Als je wilt uitgaan: ik vond Club XS een echte aanrader. Supergezellig dansen met een briesje op de dansvloer langs de open deuren die tot het zwembad leiden. Wij hebben onze tickets op voorhand besteld, anders is de inkom vrij duur. Ik zou zeker aanraden om op de strip te logeren. Misschien wat duurder maar echt gemakkelijk. Eris vlakbij de strip ook een shooting range, enorm toeristisch maar echt leuk ^^
Monument Valley: Ga paardrijden met de Navajo! Echt, fantastisch. Je komt helemaal trillend van de adrenaline van je paard. Dat was echt racen, in tegenstelling tot de stapvoetse tochtjes die je meestal kan verwachten.
Zion: Angel's landing was SUPER
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
Reis Laredo: rondreis Denver
Ik ga in juli/augustus een soortgelijke reis maken en heb op advies van mede forum gebruikers de onderstaande route gekozen. Hierin is een goede afwisseling tussen steden en natuur. Er zijn lange reisdagen maar dan ook weer rustige periodes. Aan het eind komen we tot rust in LA aan het strand.
zondag 22 juli Amsterdam – Denver
Maandag 23 juli Denver
Dinsdag 24 juli Denver
Woensdag 25 juli Denver – Moab
Donderdag 26 juli Moab
Vrijdag 27 juli Moab – Bryce Canyon
Zaterdag 28 juli Bryce Canyon – Grand Canyon
Zondag 29 juli Grand Canyon – Las Vegas
Maandag 30 juli Las Vegas
Dinsdag 31 juli Las Vegas
Woensdag 1 augustus Las Vegas – Death Valley
Donderdag 2 augustus Death Valley – Yosemite
Vrijdag 3 augustus Yosemite
Zaterdag 4 augustus Yosemite – San Francisco
Zondag 5 augustus San Francisco
Maandag 6 augustus San Francisco
Dinsdag 7 augustus San Francisco – Arroyo Grande
Woensdag 8 augustus Arroyo Grande – Santa Monica
Donderdag 9 augustus Santa Monica
Vrijdag 10 augustus Santa Monica
Zaterdag 11 augustus Santa Monica
Zondag 12 augustus Santa Monica – Denver (binnenlandse vlucht)
Maandag 13 augustus Denver - Amsterdam
zondag 22 juli Amsterdam – Denver
Maandag 23 juli Denver
Dinsdag 24 juli Denver
Woensdag 25 juli Denver – Moab
Donderdag 26 juli Moab
Vrijdag 27 juli Moab – Bryce Canyon
Zaterdag 28 juli Bryce Canyon – Grand Canyon
Zondag 29 juli Grand Canyon – Las Vegas
Maandag 30 juli Las Vegas
Dinsdag 31 juli Las Vegas
Woensdag 1 augustus Las Vegas – Death Valley
Donderdag 2 augustus Death Valley – Yosemite
Vrijdag 3 augustus Yosemite
Zaterdag 4 augustus Yosemite – San Francisco
Zondag 5 augustus San Francisco
Maandag 6 augustus San Francisco
Dinsdag 7 augustus San Francisco – Arroyo Grande
Woensdag 8 augustus Arroyo Grande – Santa Monica
Donderdag 9 augustus Santa Monica
Vrijdag 10 augustus Santa Monica
Zaterdag 11 augustus Santa Monica
Zondag 12 augustus Santa Monica – Denver (binnenlandse vlucht)
Maandag 13 augustus Denver - Amsterdam
Laatst gewijzigd door markro op 17 apr 2012, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
Leuke hotel/motel Santa Monica?
Iemand die een leuk hotelletje kent in Santa Barbara voor enkele nachten...?
Niet te duur en dicht bij de zee...
Niet te duur en dicht bij de zee...
Laatst gewijzigd door markro op 18 apr 2012, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Leuke hotel/motel Santa Monica?
In je titel staat Santa Monica maar in je vraag Santa Barbara, waar wil je naar toe?
In het alegemeen kun je zeggen hoe dichter bij zee hoe duurder. En wat is niet te duur?
Marianne
In het alegemeen kun je zeggen hoe dichter bij zee hoe duurder. En wat is niet te duur?
Marianne
Re: Leuke hotel/motel Santa Monica?
Santa Monica bedoelde ik
Ik zou de dag naar Reno schrappen zodat k een namiddag extra heb voor Yosemite en nog een andere dag...
Eventueel een rustdag... Waar zou k die het best plaatsen...? Een dagje Las Vegas (zwembad/relax) of een dagje Santa Monica (surfen/strand/relax) ??
Eventueel een rustdag... Waar zou k die het best plaatsen...? Een dagje Las Vegas (zwembad/relax) of een dagje Santa Monica (surfen/strand/relax) ??
Weet er toevallig iemand of Marina Del Rey een mooie buurt is in LA om te overnachten ipv Santa Monica ?
Het is leuk wonen daar, dus er zijn vast wel leuke hotelletjes.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben al drie keer in Marina del Rey overnacht, zie ons 2008- en 2011-verslag, en ons laatste verslag bij 28 december en verder.
Marianne
Marianne
Zoals ik al eerder vermeldde:
Ik heb voor 240€ vier nachten in het Courtyard by Marriott Marina del rey gewonnen bij priceline. Misschien is dat nog een goede optie? Gratis parkeren en top gelegen. Wij verblijven er van 8-8 tm 12-8
Ik heb voor 240€ vier nachten in het Courtyard by Marriott Marina del rey gewonnen bij priceline. Misschien is dat nog een goede optie? Gratis parkeren en top gelegen. Wij verblijven er van 8-8 tm 12-8
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
Voorlopig liggen de prijzen zeer hoog voor die periode...
Marina Del Rey hotel *** --> 400€ voor 3 nachten (zicht op de haven)
Ritz-Carlton ***** ---> 450€ voor 3 nachten.... (bevind zich ook op de haven)
hmmmmm....
Lijkt me wel iets die Ritz Carlton... Voor een simpel motel liggen de prijzen bijna even hoog...
Iemand ervaring met dit hotel?
Marina Del Rey hotel *** --> 400€ voor 3 nachten (zicht op de haven)
Ritz-Carlton ***** ---> 450€ voor 3 nachten.... (bevind zich ook op de haven)
hmmmmm....

Iemand ervaring met dit hotel?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3119 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne