Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welk van deze 4 dingen overslaan in Orlando?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Erika schreef:Ben je liefhebber van pretparken dan is universal mooi,houd je van achtbanen dan is universal nog leuker omdat er een aantal snelle banen zijn waaronder Duelling Dragons(fire and ice).
Ik neem aan dat je bedoeld dat men de Duelling Dragons in Island of Adventure van Universal kan vinden :)

@ Stephanie: bedoel je echt het park van Universal of (ook) het park Island of Adventure?

Universal heeft leuke attracties/shows staan wat betreft film en dergelijke, maar Island of Adventure heeft hele leuke achtbanen staan. Het is net waar je naar op zoek bent: spanning & avontuur of mooi & Hollywoodmagic.
Erika schreef:Epcot is meer een park waar moderne atrakties staan en heftige zoals Mission Space,Test Track,maar waar ook mooie vuurwerk shows worden gegeven bijvoorbeeld de twintig minuten durende show Wishes.
Ik neem aan dat je de show van Illuminations bedoeld (met de mooie wereld bol) :)

Wishes is te vinden in Magic Kingdom.
Erika schreef:Ksc is leuk als je een beetje van ruimtevaart houd.
Ik houd niet speciaal van ruimtevaart en toch vond ik KSC erg leuk. Vooral inderdaad de Saturn V raket en de lanceerplatforums. Erg interessant ook. Mooie afwisseling van de "magic" in Orlando.
Erika schreef:sea world moet het hebben van de snelle acties met de dieren.leuk is clyde & seymore .maar is in een dag makkelijk te doen.
de shows met de orca's is vrij gewoon niet spectaculair,maar wel geinig tijdens de kerstdagen.
Ik vond juist de Orca's erg leuk! En ook de show met de huisdieren vond ik super geweldig.

Ik persoonlijk zou Epcot eruit schrappen (en in plaats van Universal zou ik dus naar Island of Adventure gaan - maar ik ben een persoon van snelle en heftige attracties, dus dit zou voor mij een echte persoonlijke keuze zijn).

Alleen Orlando is niet compleet zonder Disney :(
Hmmmz...

(damn, stel dan ook niet zo van die moeilijke vragen! :P :lol: )
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Het is inderdaad Illuminatins in Epcot.
Tijdens de kerst periode waren wij ook in Epcot en kon je het vuurwerk van Magic Kingdom mooi volgen ,wij stonden toen bij in World Showcase bij Italie en konden eerst Wishes volgen en daarna Illuminations,die tijdens de kerstperiode iets langer is en op het eind enorm dreunt,alsof er een bom ontploft.
Toch is dit een van onze favoriete parken, maar persoonlijke smaak is toch doorslag gevend en valt niet over te twisten.
Zo kun je zien de vragen zijn niet moeilijk maar om ze te beantwoorden moet je van goede huize komen.
Groetjes Erika
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

lol hier een berichtje van de topicstarter
Ik ben intussen alweer 4 maanden terug uit Orlando :wink:
En we zijn toch maar naar alle 4 die dingen geweest hoor :D
Wel ten koste van Miami maarja :)
We twijfelden dan nog tussen Islands of Adventure of Universal, en uiteindelijk kozen we voor Islands of Adventure wegens de achtbanen e.d.
Maar toen we daar waren bleek er zodanig weinig volk te zijn dat we bijna nergens moesten wachten, en we om 15h alles al gezien hadden! Dus toen hebben we ons ticket voor 11$ laten "upgraden" naar een 2-park ticket, en hebben we gewoon in Universal ook nog al de leukste attracties meegepikt :D
We hebben dus niets moeten missen :wink:
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Stephanie schreef:We hebben dus niets moeten missen :wink:
Kijk, dit zijn toch de leukste berichtjes om te horen :D

Maar wel een geslaagde vakantie dus?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Stephanie schreef:lol hier een berichtje van de topicstarter
Ik ben intussen alweer 4 maanden terug uit Orlando :wink:
En we zijn toch maar naar alle 4 die dingen geweest hoor :D
Wel ten koste van Miami maarja :)
Stephanie, bedankt dat je dit even hebt verteld. Het is altijd prettig om te horen hoe het in werkelijkheid is gegaan c.q. afgelopen is.

Als ik het goed begrijp ben je nog aan het nagenieten?....... :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

hekkie schreef:Als ik het goed begrijp ben je nog aan het nagenieten?....... :wink:
Ja hoor, elke dag nog :D
Zie http://users.pandora.be/muziektheorie/Amerika2005/ voor foto 's :D
vandermeij
Amerika-ontdekker

Bericht door vandermeij »

Ik heb 3 volle dagen te besteden in Walt Disney World.
Welk park kan ik het beste overslaan?
Epcot, MGM studios of Animal Kingdom.
Magic Kingdom sla ik uiteraard niet over.
Of kan je twee parken op 1 dag bezoeken?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, dat is moeilijk te beantwoorden, hangt ervan af met wie je gaat en wat je leuk vindt om te doen. Maar een alternatief is ze alle vier te doen, wij hebben Animal Kingdom en MGM Studios op een dag gedaan in het verleden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

vandermeij schreef:Ik heb 3 volle dagen te besteden in Walt Disney World.
Welk park kan ik het beste overslaan?
Epcot, MGM studios of Animal Kingdom.
Magic Kingdom sla ik uiteraard niet over.
Of kan je twee parken op 1 dag bezoeken?
Ik heb al antwoord gegeven op je vraag in je eigen topic hierover.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 9904#69904
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Speakingtongues
Amerikakenner

Ik zou iets toevoegen

Bericht door Speakingtongues »

en wel Cirque Du Soleil voorstelling
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
vandermeij
Amerika-ontdekker

Re: Ik zou iets toevoegen

Speakingtongues schreef:en wel Cirque Du Soleil voorstelling
Downtown Disney willen we wel gaan bezoeken, maar wij zijn niet zo van die circus mensen. Ook al zal het best de moeite waard zijn. We kunnen het altijd nog daar beslissen, maar bedankt voor de tip. Heb jij de voorstelling gezien?
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ik zou iets toevoegen

Bericht door SpaceAce »

vandermeij schreef:Downtown Disney willen we wel gaan bezoeken, maar wij zijn niet zo van die circus mensen. Ook al zal het best de moeite waard zijn. We kunnen het altijd nog daar beslissen, maar bedankt voor de tip. Heb jij de voorstelling gezien?
Vergelijk Cirque du Soleil alsjeblieft niet met een circus! Ja er worden kunsten/acrobatiek verricht enzo, maar het is totaal geen Renz of Bassie & Adriaan. Het is meer dan dat :) Het is van top tot teen een spectaculaire show! Licht, geluid, muziek, zang... Alles!

Voor een korte impressie:
* Filmpje van diverse Cirque du Soleil Shows
* Filmpje van La Nouba - Orlando

En op GoogleVideo vond ik dit:
Cirque du Soleil op Google Video

En nog een stukje van La Nouba:
Cirque du Soleil op You Tube

Wijzelf zijn naar Dralion en Mystere geweest. Volgend jaar staat La Nouba op het programma :)
Speakingtongues
Amerikakenner

Tja

Bericht door Speakingtongues »

Cirque Du Soleil is absoluut geen circus'

Is een show van geweldige dans, acrobatiek , live muziek en live zang

Je weet niet wat je ziet tijdens zo'n show en de show in Orlando is nog steeds een van de mooiste die ik heb gezien van de 4 shows totaal die ik bezocht heb ik mijn leven ! :wink:
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
vandermeij
Amerika-ontdekker

Ik heb jullie diep geraakt met het woord CIRCUS begrijp ik. Mijn excuses daarvoor. Het is dus meer een show wat op Broadway thuis hoort. Zo 'n spektakel is het dus. Misschien zondag op de aankomst dag. Maandag willen we naar MCMCP dat tot 12 uur savands duurt. Dinsdag, Epcot wat tot half 10 open is. Woensdag in de MGM studio's tot 7 uur savonds en donderdag weer naar huis. Het wordt dus krap. Maar wie weet hebben we er nog de kracht voor, en het geld.
mvg Marcel
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

vandermeij schreef:Ik heb jullie diep geraakt met het woord CIRCUS begrijp ik. Mijn excuses daarvoor. Het is dus meer een show wat op Broadway thuis hoort. Zo 'n spektakel is het dus. Misschien zondag op de aankomst dag.
Let er wel op dat de show vaak vroeg uitverkocht is en dat je misschien wel van te voren moet reserveren..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vandermeij
Amerika-ontdekker

Njit schreef:
vandermeij schreef:Ik heb jullie diep geraakt met het woord CIRCUS begrijp ik. Mijn excuses daarvoor. Het is dus meer een show wat op Broadway thuis hoort. Zo 'n spektakel is het dus. Misschien zondag op de aankomst dag.
Let er wel op dat de show vaak vroeg uitverkocht is en dat je misschien wel van te voren moet reserveren..
We nemen de gok. Het staat niet op de eerste plaats bij ons. Maar bedankt voor de tip.
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Re:

Bericht door Stephanie »

Stephanie schreef:Ik wil ook heel graag naar die in LA hoor :D
Ik vind het vooral jammer dat er in Orlando geen studiotour is. Is er dan helemaal niets authentiek te zien in Orlando?

Momenteel heb ik echter geen concrete plannen om naar de westkust te gaan (behalve "ik wil er zeker ooit eens heen" ;)), dus dat zal nog wel een aantal jaren op zich laten wachten...
Hier nog eens een berichtje van de topicstarter - vijf jaar later! Vorige week ben ik ook in Universal Studios in LA geweest! Heerlijk toch?
Ik ben er nog steeds niet uit welk park nu het leukste was, LA of Orlando, ze zijn allebei super !!
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Welk van deze 4 dingen overslaan in Orlando?

Bericht door Mickey99 »

Leuk dat je dit het nog even laat weten in dit topic! :D
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Bara
Amerikafan
Contacteer:

Re:

Bericht door Bara »

Edit :
Sorry, zie nu pas de datum van het bericht.
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer