Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jong en emigreren
Een Argentijnse vriend van mij is ook getrouwd en he also overstayed his visa (by 1.5 years), hij is in October 2005 getrouwd en heeft vorige week zijn interview gehad en zijn conditional green card gekregen (dus over 2 jaar krijgt hij de permanente als hij dan nog getrouwd is (he's going for citizenship!).Sylke schreef:Hoi!
Vergeet niet dat het wel een verschil is of je illegaal binnenkomt, of binnenkomt op een toeristenvisum en dan "overstayed".
Dat 2e heb ik ook gedaan, het was niet ideaal maar ik zag het ook niet zitten om in Nederland van mijn kind te bevallen en niet bij mijn man te kunnen zijn.
Ik heb me verder altijd wel aan de regels gehouden en niet gewrrkt, maar het was geen enkel probleem in mijn greencard interview. Ik heb mijn greencard aanvraag wel samen met een immigratie advocaat gedaan, just in case, vanwege mijn situatie van het "overstayen".
Hoewel ik mensen zou aanraden om de greencard vanuit NL aan te vragen is het andersom dus ook wel mogelijk, alleen duurt het vaak langer en kan het moeilijk zijn om een poos niet vrij te zijn in je doen en laten. (geen rijbewijs, werk, het land uit etc).
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
Ja sorry, dat bedoelde ik ook. Anders heb je sowieso weinig geldige reden tot aanvragen van een Greencard.
Mijn man was destijds nog geen citizen maar is dat wel geworden. Ik zou het iemand inderdaad in de eerste instantie niet aanraden om zomaar te gaan overstayen.
Maarja, soms kan risicos maken zijn voordelen hebben, inderdaad, wie niet waagt, wie niet wint. Als je je droom meteen opgeeft omdat je niet aan de kwalificaties van iets voldoet is het ook jammer.
Niet dat iedereen nu maar gewoon op goed geluk als toerist in de USA moet gaan zitten, maar wat ik aleen wil zeggen is dat gewoon geluk ook nog bestaat, dus niet te snel je dromen opgeven!
Mijn man was destijds nog geen citizen maar is dat wel geworden. Ik zou het iemand inderdaad in de eerste instantie niet aanraden om zomaar te gaan overstayen.
Maarja, soms kan risicos maken zijn voordelen hebben, inderdaad, wie niet waagt, wie niet wint. Als je je droom meteen opgeeft omdat je niet aan de kwalificaties van iets voldoet is het ook jammer.
Niet dat iedereen nu maar gewoon op goed geluk als toerist in de USA moet gaan zitten, maar wat ik aleen wil zeggen is dat gewoon geluk ook nog bestaat, dus niet te snel je dromen opgeven!
Tuurlijk moet je proberen je dromen te laten uitkomen, wij zijn al een paar jaar bezig en a.s. maandag zitten we op de Ambassade voor onze visumaanvraag. We hebben veel geld en tijd geïnvesteerd en hebben geen zekerheid dat we het visum krijgen. Wij doen het de legale weg en wil iedereen aanraden dit ook te doen, want anders kan je geeneens meer op vakantie naar je geliefde land.
-
- Amerika-expert
Nederlandse regel (sinds 1 april 2003): een Nederlander die vrijwillig een andere nationaliteit aanneemt is zijn/haar Nederlanderschap kwijt, TENZIJ hij/zij de nationaliteit van zijn/haar echtgeno(o)t(e) aanneemt.
Zie verder: http://www.minbuza.nl
't Werkt echt! Ik ben met een Amerikaanse getrouwd en heb sinds november 2003 twee paspoorten.
Zie verder: http://www.minbuza.nl
't Werkt echt! Ik ben met een Amerikaanse getrouwd en heb sinds november 2003 twee paspoorten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Kan iemand mij helpen ?? ik heb gehoord dat je voor kantoorwerk in amerika minstents 4 jaar in amerika moet wonen !! dit verpest heel mijn plannen!
ik wou naar Louisville Kentucky toe of New York maar aangezien ik dit net hoor is mijn hele stemming verpest
weet iemand hier meer over en touwens wie hier is 12/13/14/15 en wil ook naar amerika ? ik wil net als een ander lid hier met een vriendengroep daar wonen of een vriend

America.... i love you from the bottom of my heart 1 (l)
-
- Amerika-expert
Toon: je moet niet alles zomaar geloven. Doe je eigen onderzoek, er zijn zeker met het internet mogelijkheden genoeg om ECHTE informatie te krijgen.
In het kort, en om je op weg te helpen: je mag vanaf de eerste dag dat je een werkvergunning hebt (groene kaart -- al was de mijne wit) op kantoor werken, een taxi rijden, gids zijn, directeur worden van Microsoft, een hotel runnen of de straat vegen. Het enige is dat je voor een paar beroepen (onder meer taxichauffeur, gids, wat extra papieren moet hebben en examens moet doen).
Het punt is die groene kaart. Lees maar eens na hoe mensen die werkvergunning gekregen hebben (en er zijn wat andee mogelijkheden: een zaak opzetten, overgeplaatst worden).
Wat ik je kan aanraden als je nog jong bent: studeer hard, doe grondig onderzoek en ga eens op bezoek in de VS (ik heb ooit in een kinderkamp gewerkt). Zoek eens bij http://www.valleyfair.com (een pretpark hier in Minnesota), of op webpagina's over hotels in Noord-Minnesota (en elders), die buitenlanders inhuren voor de zomer.)
En nodig eens een Amerikaanse diplomaat uit om op je school te komen praten over de VS en de (on)mogelijkheden van emigratie. Je weet zelf hoe 'geliefd' Amerika is in Europa en bij sommige Europeanen op het ogenblik, speel daarop in door die diplomaat/diplomate te vertellen dat ze een mooi tegenwicht kunnen geven.
Blijf dromen, maar hou je ogen open. En volg de uitspraak van Woody Guthrie (zoek die maar eens op): take it easy, but take it!
Veel succes!
In het kort, en om je op weg te helpen: je mag vanaf de eerste dag dat je een werkvergunning hebt (groene kaart -- al was de mijne wit) op kantoor werken, een taxi rijden, gids zijn, directeur worden van Microsoft, een hotel runnen of de straat vegen. Het enige is dat je voor een paar beroepen (onder meer taxichauffeur, gids, wat extra papieren moet hebben en examens moet doen).
Het punt is die groene kaart. Lees maar eens na hoe mensen die werkvergunning gekregen hebben (en er zijn wat andee mogelijkheden: een zaak opzetten, overgeplaatst worden).
Wat ik je kan aanraden als je nog jong bent: studeer hard, doe grondig onderzoek en ga eens op bezoek in de VS (ik heb ooit in een kinderkamp gewerkt). Zoek eens bij http://www.valleyfair.com (een pretpark hier in Minnesota), of op webpagina's over hotels in Noord-Minnesota (en elders), die buitenlanders inhuren voor de zomer.)
En nodig eens een Amerikaanse diplomaat uit om op je school te komen praten over de VS en de (on)mogelijkheden van emigratie. Je weet zelf hoe 'geliefd' Amerika is in Europa en bij sommige Europeanen op het ogenblik, speel daarop in door die diplomaat/diplomate te vertellen dat ze een mooi tegenwicht kunnen geven.
Blijf dromen, maar hou je ogen open. En volg de uitspraak van Woody Guthrie (zoek die maar eens op): take it easy, but take it!
Veel succes!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-ontdekker
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
pff.. ik wil ook naar amerika!
maar het regelen van alle dingen kosten helaas zoveel tijd, maar me moeder en ik hebben al ongeveer een plan:
we gaan volgend jaar op vakantie naar Atlanta waar een zus van haar woont, want dan kunnen we alvast de scholen daar bekijken enzow.
en als we besloten hebben om daar te gaan wonen, word eht sparen!!!!
ik ga nu naar mijn laatste jaar vmbo, dus als ik met mijn vmbo klaar ben kan ik ga werken 1 jaar fulltime om zo ook geld in te brengen! want we leven helaas van bijstand en hebben ook nog is schulden...maar het gaat ons lukken!!!
maar het regelen van alle dingen kosten helaas zoveel tijd, maar me moeder en ik hebben al ongeveer een plan:
we gaan volgend jaar op vakantie naar Atlanta waar een zus van haar woont, want dan kunnen we alvast de scholen daar bekijken enzow.
en als we besloten hebben om daar te gaan wonen, word eht sparen!!!!
ik ga nu naar mijn laatste jaar vmbo, dus als ik met mijn vmbo klaar ben kan ik ga werken 1 jaar fulltime om zo ook geld in te brengen! want we leven helaas van bijstand en hebben ook nog is schulden...maar het gaat ons lukken!!!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het klinkt allemaal erg onrealistisch maar ik wens je toch veel succes. ..pris schreef:want we leven helaas van bijstand en hebben ook nog is schulden...maar het gaat ons lukken!!!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heeft je moeder de Amerikaanse nationaliteit? Of via welk visum gaan jullie naar Amerika?pris schreef:pff.. ik wil ook naar amerika!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als zij de Amerikaanse nationaliteit dan ook nog heeft, én je hebt iemand die je ginderen wil sponseren én die meer dan genoeg verdient om 2 mensen te kunnen sponseren, dan heb je inderdaad wel kans.pris schreef:ja, me moeder heeft vroeger in amerika gewoond.
Hou ons zeker op de hoogte!
Elke
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als zij de Amerikaanse nationaliteit dan ook nog heeft, dan zou je er wel eens kunnen geraken.pris schreef:ja, me moeder heeft vroeger in amerika gewoond.
Hopen dat je moeder ginder snel een baan vindt!
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2107 Weergaves
-
Laatste bericht door newamsterdam
-