Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Inchecken en stoelen kiezen
Re: Inchecken en stoelen kiezen
het reisburo beweert dat we dat zelf moeten regelen omdat we de kosten met onze eigen creditcard moeten betalen
Klopt moet je zelf regelen. Indien vlucht door Delta wordt uitgevoerd kan je telefonisch economy comfort stoelen reserveren. Kan niet via Delta Nederland, dus je moet naar Amerika bellen.
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb al een paar keer stoelen gekozen net na't boeken, 24u op voorhand bij't inchecken bleek dan dat heel de stoelenorganisatie om zeep was & je stoelvoorkeur alweer veranderd was zonder dat je van iets wist. Ook had ik bij KLM eens bijbetaald voor Economy Comfort & bleek dat mijn stoel gewoon aan iemand anders was gegeven. Eenmaal op de luchthaven konden ze blijkbaar niets meer voor mij doen.
Nog iets heel anders: Vorig jaar bij de terugvlucht uit NYC had ik dan ook nog eens de pech dat er zo'n 50 Joden op't vliegtuig zaten.
Iedereen moest van plaats verwisselen want ze wouden alleen langs elkaar zitten. Ze mochten niet naast een vrouw zitten, ze mochten niet naar een vrouw luisteren (dus de stewardessen hadden gewoon pech), ze palmden de helft van de keukens in. Soms heb je dus helemaal NIKS aan't feit dat je je stoel kan kiezen.
Dit jaar ga'k gewoon minstens 1 à 2 keer per maand mijn reservatie nakijken bij Delta & checken of mijn stoelreservatie nog steeds 't zelfde is.
Ook ga'k dus in de startblokken zitten 24u op voorhand
Nog iets heel anders: Vorig jaar bij de terugvlucht uit NYC had ik dan ook nog eens de pech dat er zo'n 50 Joden op't vliegtuig zaten.
Iedereen moest van plaats verwisselen want ze wouden alleen langs elkaar zitten. Ze mochten niet naast een vrouw zitten, ze mochten niet naar een vrouw luisteren (dus de stewardessen hadden gewoon pech), ze palmden de helft van de keukens in. Soms heb je dus helemaal NIKS aan't feit dat je je stoel kan kiezen.
Dit jaar ga'k gewoon minstens 1 à 2 keer per maand mijn reservatie nakijken bij Delta & checken of mijn stoelreservatie nog steeds 't zelfde is.
Ook ga'k dus in de startblokken zitten 24u op voorhand

Reisblog: thisisfraa.be
Ik heb ook geprobeerd om stoelen te reserveren op de Delta.com. Echter, krijg ik de melding dat dit momenteel niet mogelijk is en dat ik het later nog maar eens moet proberen, en anders krijg ik het stoelnummer bij boarding.
Hebben jullie dit ook gehad? En wat nu?
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb ook 2 weken geleden bij Delta geboekt, bij de binnenlandse vluchten kon ik al meteen de stoelen kiezen.Catootje schreef:Ik heb ook geprobeerd om stoelen te reserveren op de Delta.com. Echter, krijg ik de melding dat dit momenteel niet mogelijk is en dat ik het later nog maar eens moet proberen, en anders krijg ik het stoelnummer bij boarding.
Bij de internationale vluchten moet je wachten tot 90 dagen voor vertrek dacht ik.
Dat zou een verklaring kunnen zijn, maar ik ga over 6 weken al, dus ik zou de stoelen nu al moeten kunnen reserveren 

- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Fraaa schreef:Ik heb ook 2 weken geleden bij Delta geboekt, bij de binnenlandse vluchten kon ik al meteen de stoelen kiezen.Catootje schreef:Ik heb ook geprobeerd om stoelen te reserveren op de Delta.com. Echter, krijg ik de melding dat dit momenteel niet mogelijk is en dat ik het later nog maar eens moet proberen, en anders krijg ik het stoelnummer bij boarding.
Bij de internationale vluchten moet je wachten tot 90 dagen voor vertrek dacht ik.

Wij gaan in januari volgend jaar en ik heb de stoelen al vast kunnen leggen.
In het verleden ook nooit gehad dat we niet direct de stoelen konden kiezen.
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de vlucht door KLM wordt uitgevoerd en dat je daarom niet de stoelen
kunt vastleggen.
KLM heeft namelijk nog steeds de &€@#%$ gewoonte dat je pas 24 uur tevoren je stoel kan uitkiezen bij het inchecken.
Dat is niet waar, ik heb voor onze KLM vluchten naar en van San Francisco in juni onze stoelen nu al kunnen kiezen (emergency exit met bij betaling). Dit kon echter pas 90 dagen van te voren. Voor de terugvlucht moest ik wel rekening houden met de vertrektijd in SF, dus pas in de avond kon je kiezen.US-fanboy schreef: KLM heeft namelijk nog steeds de &€@#%$ gewoonte dat je pas 24 uur tevoren je stoel kan uitkiezen bij het inchecken.
We hebben geboekt bij KLM, maar de vlucht wordt uitgevoerd door Delta....dus zou moeten kunnen dan. Zucht, vreemd hoor. Bedankt voor je reactie in ieder geval.
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als ik de reacties lees, lijkt me't dus wat lukraak te gaan tegenwoordig.
Soms kon ik meteen stoelen kiezen, anders moest ik weer wachten tot 2-3 maanden voor vertrek, andere pas 24u voor vertrek, etc.
Toch maar rare boel :p
Soms kon ik meteen stoelen kiezen, anders moest ik weer wachten tot 2-3 maanden voor vertrek, andere pas 24u voor vertrek, etc.
Toch maar rare boel :p
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dit klopt niet hoor, het is bij KLM in ieder geval al sinds 1997(toen vlogen we voor het eerst met KLM naar SFO) mogelijk om 90 dagen voor vertrek en ook weer 90 dagen voor terugreis je stoel vast te leggen. Voorheen moest je altijd bellen met de reservering afdeling (020-4747747), tegenwoordig kan het ook online.US-fanboy schreef: KLM heeft namelijk nog steeds de &€@#%$ gewoonte dat je pas 24 uur tevoren je stoel kan uitkiezen bij het inchecken.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Mooi dat het anderen wel lukt
KLM geeft zelf ook aan dat het moet kunnen voor vluchten tussen 90 dagen en 48 uur.
Ik heb naar aanleiding van de opmerkingen hier geprobeerd om voor vluchten naar Barcelona met KLM de stoelen vast te leggen, wat niet is gelukt en naar Parijs, wat ook niet is gelukt.
Alles zit binnen de 90 dagen.
Voor allebei geen probleem, want 't zijn korte vluchten en dan maakt het niet zo veel uit waar ik zit, maar 't blijft wel vreemd (en 't gebeurt me alleen bij KLM
)

KLM geeft zelf ook aan dat het moet kunnen voor vluchten tussen 90 dagen en 48 uur.
Ik heb naar aanleiding van de opmerkingen hier geprobeerd om voor vluchten naar Barcelona met KLM de stoelen vast te leggen, wat niet is gelukt en naar Parijs, wat ook niet is gelukt.
Alles zit binnen de 90 dagen.
Voor allebei geen probleem, want 't zijn korte vluchten en dan maakt het niet zo veel uit waar ik zit, maar 't blijft wel vreemd (en 't gebeurt me alleen bij KLM

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
En daar zit dus het "probleem", de 90 dagen geldt alleen voor intercontinentale vluchten, binnen Europa kun je geen stoelen vastleggen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij United net ook even stoelen uitgekozen, en eens gekeken wat economy+ kost, maar daar komt dus ±100 dollar per stoel bij, X 4 vluchten X 2 personen = ±800 dollar, dan maar iets minder ruimte..... 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Nee, helaas. Hiervoor moet je naar de USA bellen. Overigens kun je bij een heleboel vluchten van Delta nog geen stoelen kiezen. Volgens mij omdat het toestel zelfs nog niet bekend is.Catootje schreef:We hebben geboekt bij KLM, maar de vlucht wordt uitgevoerd door Delta....dus zou moeten kunnen dan. Zucht, vreemd hoor. Bedankt voor je reactie in ieder geval.
Wij hebben sinds half januari al tig vluchtwijzigingen gehad, stoelen die besproken waren en confirmed en vervolgens bij een vluchtwijziging weer verdwenen, kortom 1 doffe ellende. Ik boek echt nooooooit meer bij KLM of Delta.
Dat meen je niet! Ik word hier niet vrolijk van. Vreemd dat anderen dat dan wel kunnen 

Tja beste mensen....het blijft altijd maar weer een feest om je stoel te regelen....maar tot nu toe gaat ie vrij goed, maar dat is zeker met vallen en opstaan.
Voorbeeld:
voor onze vlucht naar Vancouver heb ik een paar dagen geleden de stoelen gereserveerd....voor € 70,00 pp extra zitten we nu bij de nooduitgang, comfort plaatsen waren € 150,00 pp. Dus geen probleem met het reserveren van de stoelen en jawel 90 dagen voor vertrek.
Nu gaan we binnenkort naar Dubai en dat hebben we geregeld via Expedia....en daar kan je ook je stoelen online reserveren....denk je!!!!
Helaas pindakaas gaat dit verhaal niet op aangezien er iedere keer de plaatsen niet meer vast stonden....dus via de site van Lufthansa wel de plekken vast kunnen leggen.
Aangezien we een tussenstop hebben in Munchen kan ik helaas deze stoelen nog niet vastleggen....dat kan dus pas 30 uur van te voren.
Met Delta heb ik nog geen ervaring....maar dat gaat gebeuren als we terug komen uit New York....ben benieuwd!!!
Succes met jullie stoelen.
Leo
Voorbeeld:
voor onze vlucht naar Vancouver heb ik een paar dagen geleden de stoelen gereserveerd....voor € 70,00 pp extra zitten we nu bij de nooduitgang, comfort plaatsen waren € 150,00 pp. Dus geen probleem met het reserveren van de stoelen en jawel 90 dagen voor vertrek.
Nu gaan we binnenkort naar Dubai en dat hebben we geregeld via Expedia....en daar kan je ook je stoelen online reserveren....denk je!!!!
Helaas pindakaas gaat dit verhaal niet op aangezien er iedere keer de plaatsen niet meer vast stonden....dus via de site van Lufthansa wel de plekken vast kunnen leggen.
Aangezien we een tussenstop hebben in Munchen kan ik helaas deze stoelen nog niet vastleggen....dat kan dus pas 30 uur van te voren.
Met Delta heb ik nog geen ervaring....maar dat gaat gebeuren als we terug komen uit New York....ben benieuwd!!!
Succes met jullie stoelen.
Leo
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het maar irritant eigenlijk. Heb via Delta geboekt. Direct vlucht van Amsterdam naar LA met KLM en terug met gunstige (nu nog iig) tijden van Denver via Minneapolis/st. Paul naar Amsterdam. Voor de delta vluchten de seat dus al wel vast kunnen leggen, maar voor de KLM niet. Kan ze wel bekijken en ik moet zeggen dat zeker 3/4 al vol zit... Op de KLM site staat het volgende:

EDIT: Ik vind de snelheid van reageren van KLM via twitter overigens een zeer goede service, nu nog hopen dat ze het even oplossenHoe kan ik mijn stoel aan boord kiezen?
Voor intercontinentale KLM-vluchten kunt u tot 48 uur voor vertrek uw stoel selecteren:
• tijdens het boeken van uw vlucht via KLM.com;
• Door in te loggen bij Mijn Reis
Wanneer u online of bij een selfservice incheckautomaat op de luchthaven incheckt, kunt u vanaf 30 uur voor vertrek uw stoel aan boord van uw KLM-vlucht kiezen.
U kunt ook stoelen voor uw reisgenoten of extra comfortabele stoelen reserveren.

Ik zou ff bellen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Twitter is bij KLM ook heel goed geregeld. Heb alleen nog nooit met deze club gevlogen (klm/delta). Maar een paar minuten geleden kreeg ik de DM/tweet dat ze een stoel gereserveerd hebben voor me
En op de Delta site kon ik al wel de stoelen voor die vluchten reserveren, dus het is nu geregeld.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht