Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: ESTA
Als je al weet dat er een https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ bestaat dan doe je de boeking toch op die site?
Daar kan de aanvraag ook gewoon in het Nederlands. En kost daar maar $12.
Dus NEE, je hebt niet de goede site gebruikt voor je aanvraag. Ik mag hopen dat ze iets doen voor de 44 euro.
En anders is het pech, geld weg en opnieuw aanvragen maar dan op de officiele site.
ps, er is een centraal ESTA topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... it=esta%5C
Daar kan de aanvraag ook gewoon in het Nederlands. En kost daar maar $12.
Dus NEE, je hebt niet de goede site gebruikt voor je aanvraag. Ik mag hopen dat ze iets doen voor de 44 euro.
En anders is het pech, geld weg en opnieuw aanvragen maar dan op de officiele site.
ps, er is een centraal ESTA topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... it=esta%5C
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toch wel een mooi systeem dat ESTA. Ben je niet in staat om de juiste link te vinden dan kom je het land gewoon niet in.
Scheelt je waarschijnlijk ook een hoop ellende ter plaatse
Scheelt je waarschijnlijk ook een hoop ellende ter plaatse

ik ben helemaal mijn kluts kwijt, ik had hier nog een reactie geplaatst maar vind ze niet meer
ik heb dus één in mijn naam aangevraagd, dat van mijn man moet ik nog doen
doe ik ze allebei opnieuw op de juiste site ?
omdat er .be achterstond vertrouwde ik het maar nu vrees ik dat ik problemen ga krijgen in amerika en
dat is wel het laatste waar ik zit op te wachten.
Wat kunnen de gevolgen hiervan zijn buiten het feit dat ik 44 € kwijt ben ?
omdat er .be achterstond vertrouwde ik het maar nu vrees ik dat ik problemen ga krijgen in amerika en
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toch lichten ze de boel niet echt op. Het staat er namelijk gewoon bij als je de aanvraag doet op https://secure-online-application.com/belgium/
* Certificaat: Ik, de aanvrager van dit formulier, bevestig hierbij dat ik alle vragen heb gelezen die mij zijn gesteld gedurende deze aanvraag, of dat deze vragen mij zijn voorgelezen. Ik bevestig tevens dat alle vragen op dit aanvraagformulier duidelijk zijn en dat alle informatie die ik heb opgegeven naar waarheid zijn ingevuld. Ik geef USA ESTA VISA Ltd toestemming om namens mij een ESTA autorisatie aan te vragen via de USA Homeland & Security application website. Ik bevestig tevens dat ik de “Randvoorwaarden” heb gelezen en dat ik hier akkoord mee ga. Ik ben mij bewust dat USA ESTA VISA Ltd een service provider is voor het aanvragen van een US ESTA en dat het geen banden heeft met de Amerikaanse overheid.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ik mag toch hopen dat TS het "Application Number" van die "beunhazen" heeft gekregen,
zodat je in ieder geval kan checken of je ESTA valide is.
zodat je in ieder geval kan checken of je ESTA valide is.
neemoet ik mijn creditcard nu laten blokkeren ??
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 20 apr 2012, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Je kunt de status van je aanvraag eenvoudig controleren op de reeds eerder genoemde officiële website. Op de eerste pagina staat rechts in het groene kader;Dana schreef:ik ben helemaal mijn kluts kwijt, ik had hier nog een reactie geplaatst maar vind ze niet meer
"Een eerder ingediende aanvraag voor reistoestemming naar de Verenigde Staten aanvullen of de status controleren".
Volg de daar gegeven aanwijzingen en je weet hoe het ervoor staat met je aanvraag. De aanvraag voor je man kun je dan ook direct op die pagina doen.
Succes!
No guts, no glory!
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ten eerste, we weten niet of je nu betaald hebt voor NIETS of dat ze toch effectief aanvraag indienen voor je.Dana schreef:ik ben helemaal mijn kluts kwijt, ik had hier nog een reactie geplaatst maar vind ze niet meer
In't eerste geval ben je gewoon opgelicht, in't tweede geval heb je dus gewoon teveel betaald.
Je kan dat te weten komen via 't volgende:
Heb je een Application Number ontvangen? Check je email eens!
Als je die ontvangen hebt, dan kan je vervolgens je aanvraag inkijken op de officiële ESTA website, via dat nummer, je geboortedatum & je Paspoortnummer
Als je dat niet ontvangen hebt, dan ben je gewoon opgelicht oftewel zijn ze traag.
Je kan ook gewoon eens allebei de aanvragen opnieuw doen via de officiële ESTA website, indien jouw paspoortnummer al gebruikt is voor een aanvraag, dan zal je daar waarschijnlijk wel een melding van krijgen.
Ik kan me niet inbeelden dat zo'n systeem 2 aanvragen voor't zelfde paspoortnummer zou aanvaarden, zo kan je dus ook al eens checken of er effectief een aanvraag geweest is.
Op deze manier ben je ook zeker dat de aanvragen in orde zijn moest't lukken!
Je zal dan wel 2x14$ moeten betalen, die 44€ ben je zowiezo kwijt.
PS: Je kan ook je credit card maatschappij bellen & vragen of ze deze betaling kunnen annuleren wegens "oplichting", of bij de volgende factuur een geschil-formulier invullen.
Zodoende kan je eventueel je geld terug krijgen. Wel onthouden dat 't in dat geval effectief om oplichting moet gaan, want als ze toch een aanvraag ingediend hebben, dan zal je je geld niet kunnen terug krijgen vrees ik.
Je hebt dan gewoon voor een zogenaamde "extra" service betaald, via hun.
Reisblog: thisisfraa.be
Heb je een Application Number ontvangen? Check je email eens!
Als je die ontvangen hebt, dan kan je vervolgens je aanvraag inkijken op de officiële ESTA website, via dat nummer, je geboortedatum & je Paspoortnummer[/color]
Ik heb een application number ontvangen, ben op de officiële site gaan kijken en daar lijkt alles juist ingevuld, behalve de naam van de eerste verblijfplaats en de vluchtnummer
maar die heb ik er dan zelf bijgevoegd.
Ik moet me dus niet meer ongerust maken nu ? Dan ga ik dat van mijn man via de officiele site doen nu.
Had ik geweten dat die ook in het nederlands kon gebruikt worden, had ik mij veel zenuwen (en geld) kunnen besparen !
Bedankt toch allemaal voor de hulp !!!
Als je die ontvangen hebt, dan kan je vervolgens je aanvraag inkijken op de officiële ESTA website, via dat nummer, je geboortedatum & je Paspoortnummer[/color]
Ik heb een application number ontvangen, ben op de officiële site gaan kijken en daar lijkt alles juist ingevuld, behalve de naam van de eerste verblijfplaats en de vluchtnummer
maar die heb ik er dan zelf bijgevoegd.
Ik moet me dus niet meer ongerust maken nu ? Dan ga ik dat van mijn man via de officiele site doen nu.
Had ik geweten dat die ook in het nederlands kon gebruikt worden, had ik mij veel zenuwen (en geld) kunnen besparen !
Bedankt toch allemaal voor de hulp !!!
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Naam eerste verblijfplaats en vluchtnummer zijn geen verplichte velden. Kun je dus ook gerust leeg laten.

Nederlands staat als 4e taal bovenaan de officiele site. Dus blijkbaar zijn we toch best belangrijkDana schreef:Had ik geweten dat die ook in het nederlands kon gebruikt worden, had ik mij veel zenuwen (en geld) kunnen besparen !

- bedeve
- Amerika-expert
oplichting ?! Moet ik mijn Creditcard laten blokkeren ?
Wat een teksten.
Er zijn massa's mensen die hun visaaanvragen voor een prive of zakelijke reis uitbesteden aan een bureau wat dat voor hen verzorgt.
Net zoals er massa's mensen zijn die het verzorgen van hun reis aan een bureau uitbesteden.
Dan valt nooit de term oplichting.
De websites van elke luchtvaartmij en de websites van elke booker bieden een link naar het officiele portal voor de Esta aanvrage.
Op dit forum is er een al meerjarig lopende thread voor gemaakt
Toch zijn er mensen die dat via een bureau laten lopen.
Waarom zou dat dubieus zijn.
Ieder mens maakt geheel vrijwillig zijn / haar eigen keuze.
Zoals ook in dit geval
" Ik geef USA ESTA VISA Ltd toestemming om namens mij een ESTA autorisatie aan te vragen via de USA Homeland & Security application website. Ik bevestig tevens dat ik de “Randvoorwaarden” heb gelezen en dat ik hier akkoord mee ga. Ik ben mij bewust dat USA ESTA VISA Ltd een service provider is voor het aanvragen van een US ESTA en dat het geen banden heeft met de Amerikaanse overheid."
Duidelijke taal.
Geen woord Chinees bij
Als u het Nederlands onvoldoende beheerst zal die dienstverlener ongetwijfeld zijn diensten in een andere leentaal aanbieden.
Maar ik vind dat je niet zo maar een bedrijf openlijk in diskrediet kunt brengen omdat je zelf niet verder hebt gekeken dan je neus lang is !
Topic samengevoegd. Alle vragen over esta kunnen in dit topic gesteld worden.
Wat een teksten.
Er zijn massa's mensen die hun visaaanvragen voor een prive of zakelijke reis uitbesteden aan een bureau wat dat voor hen verzorgt.
Net zoals er massa's mensen zijn die het verzorgen van hun reis aan een bureau uitbesteden.
Dan valt nooit de term oplichting.
De websites van elke luchtvaartmij en de websites van elke booker bieden een link naar het officiele portal voor de Esta aanvrage.
Op dit forum is er een al meerjarig lopende thread voor gemaakt
Toch zijn er mensen die dat via een bureau laten lopen.
Waarom zou dat dubieus zijn.
Ieder mens maakt geheel vrijwillig zijn / haar eigen keuze.
Zoals ook in dit geval
" Ik geef USA ESTA VISA Ltd toestemming om namens mij een ESTA autorisatie aan te vragen via de USA Homeland & Security application website. Ik bevestig tevens dat ik de “Randvoorwaarden” heb gelezen en dat ik hier akkoord mee ga. Ik ben mij bewust dat USA ESTA VISA Ltd een service provider is voor het aanvragen van een US ESTA en dat het geen banden heeft met de Amerikaanse overheid."
Duidelijke taal.
Geen woord Chinees bij
Als u het Nederlands onvoldoende beheerst zal die dienstverlener ongetwijfeld zijn diensten in een andere leentaal aanbieden.
Maar ik vind dat je niet zo maar een bedrijf openlijk in diskrediet kunt brengen omdat je zelf niet verder hebt gekeken dan je neus lang is !
Topic samengevoegd. Alle vragen over esta kunnen in dit topic gesteld worden.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Nou, het is op zijn zachtst gezegd toch wel heel gemakkelijk geld verdienen. Het enige wat deze club doet, is je ESTA aanvraag nóg een keer indienen, mocht het de eerste keer niet lukken. Voor 44 euro moet dat kosten- en batentechnisch wel toch wel riant lukken dacht ik zo. Hoe dan ook: het staat voor mij als een paal boven water dat deze mensen het leeuwendeel van hun inkomsten binnen krijgen doordat onwetende nieuwkomelingen een verkeerd beeld hebben van de diensten die ze aanbieden. Die ethiek vind ik toch niet helemaal fris.
Juridisch zal het allemaal in orde zijn maar ik vind het ordinaire oplichterij. Ik blijf het jammer vinden dat er nog steeds mensen zijn die daar intrappen.
het is inderdaad de eerste keer dat ik dit doe, toen ik in google esta intikte stond deze site op de 2de plaats...
het is mijn eigen stomme fout en dit zal me nu niet meer overkomen, ik ben alweer wat wijzer geworden
het is mijn eigen stomme fout en dit zal me nu niet meer overkomen, ik ben alweer wat wijzer geworden

De eerste resultaten op google zijn sponsored sites, betalen dus om eerst te staan. Als je een officiele site zoekt voor gelijk wat is dat meestal niet de eerste.
Je kan inderdaad niet echt van oplichting spreken, daar ze nergens zeggen dat ze de officiele ESTA site zijn.
En het blijft echt voor mij toch, onbegrijpelijk dat nog zo vele mensen hierin trappen. Het is niet zo dat de officiele site ergens op pagina 10 van de zoekresultaten staat, neen staat onmiddelijk na de sponsored sites.
Je kan inderdaad niet echt van oplichting spreken, daar ze nergens zeggen dat ze de officiele ESTA site zijn.
En het blijft echt voor mij toch, onbegrijpelijk dat nog zo vele mensen hierin trappen. Het is niet zo dat de officiele site ergens op pagina 10 van de zoekresultaten staat, neen staat onmiddelijk na de sponsored sites.
Bij het boeken van een reis of vliegticket naar de USA krijg je toch van je reisburo de officiele website van ESTA?
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet perse.
Tja oplichting is het mijns inziens pas als er wel betaald wordt en niet geleverd. Echt fris is het niet maar ja Wanneer ze gewoon leveren zijn ze gewoon een tussenpersoon die een dienst levert. (Goh ik zie een handeltje
). Doen ze dt niet dan is het een beetje pech dat je op de eerste beste site ook verder gaat en is het wel fraude/ oplichting. Hopelijk komt het wel goed. .. of is het al goed.
Anders is het echt domme pech.
Tja oplichting is het mijns inziens pas als er wel betaald wordt en niet geleverd. Echt fris is het niet maar ja Wanneer ze gewoon leveren zijn ze gewoon een tussenpersoon die een dienst levert. (Goh ik zie een handeltje

Anders is het echt domme pech.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik ben het met je eens als het gaat over mensen met bijvoorbeeld >500 berichten op dit of een soortgelijk forum. In andere gevallen kan ik het me heel goed voorstellen. Je wilt - misschien voor de eerste keer - naar Amerika, hoort op een of andere manier dat je esta in moet vullen, gaat op google zoeken en de val klapt dicht.pbuyse1 schreef: En het blijft echt voor mij toch, onbegrijpelijk dat nog zo vele mensen hierin trappen.
Niet iedereen die op vakantie gaat naar Amerika, wordt actief op een forum als dit. Er ligt m.i. wel een mooie taak voor reisbureaus om hun klanten te wijzen op het bestaan van de officiële site. Het kan overigens best zo zijn dat veel reisbureaus dat al doen. Ik weet dat niet.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Hi allemaal,
Mijn buurmeisje heeft een jongen leren kennen die in Miami woont. Ze wilt daarheen voor 3 maanden dan met een boot overvaren voor een nacht en dan weer terug naar miami. Ze wilt zo haar verblijfsduur weer naar nog eens 3 maanden brengen. Dit mag toch niet? Weet iemand hoe lang je het land uit moet voor je weer wordt toegelaten.
Ze was niet op de hoogte van de Esta en vroeg of ik het wel zeker wist. Ben zelf al aardig vaak naar de USA gereist dus ja ik weet het zeker!
Weet iemand hier precies hoe het zit?
Groetjes
Belle
Mijn buurmeisje heeft een jongen leren kennen die in Miami woont. Ze wilt daarheen voor 3 maanden dan met een boot overvaren voor een nacht en dan weer terug naar miami. Ze wilt zo haar verblijfsduur weer naar nog eens 3 maanden brengen. Dit mag toch niet? Weet iemand hoe lang je het land uit moet voor je weer wordt toegelaten.
Ze was niet op de hoogte van de Esta en vroeg of ik het wel zeker wist. Ben zelf al aardig vaak naar de USA gereist dus ja ik weet het zeker!
Weet iemand hier precies hoe het zit?
Groetjes
Belle
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20005 Weergaves
-