Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2007 (greencard loterij) gewonnen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Nou hou ons op de hoogte Muke, want ik ben nu toch wel heeeeeeeeeeeeellll nieuwsgierig geworden.
chiefram
Amerika-newbie

Bericht door chiefram »

Dat is ook precies wat ik bedoelde: 'entry' als binnenkomst in de US. Er stond namelijk niet bij dat 'entry' werd bedoeld wanneer het over het invullen van een DV formulier.

Maar nogmaals, ik heb onze eigen ervaringen verteld welke we heel duidelijk met het consulaat hebben besproken omdat we in een zelfde situatie zaten met onze zoon, maar misschien dat er nu iets veranderd is in de wet. Geen idee. Daarom toch maandag maar even een belletje doen richting het consulaat in Amsterdam voor 100% zekerheid.
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

M'n tante gaat maandag ff de Kentucky Center bellen, dus dan weten we het zeker. Ik hou jullie op de hoogte! ;)
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

ok dit gaat nog leuk worden.. :o

Vanmorgen met het Amerikaanse consulaat in Amsterdam gebeld. Zij wisten niet of ik wel of niet in aanmerking zou komen. Dus ze konden geen antwoord geven..
Daarna net gebeld met de KCC. Zelfde vraag aan hun voorgeschoteld. Zij wisten het antwoord OOK NIET!.. Volgens degene achter de telefoon zou dat puur afhangen nadat de formulieren zijn opgestuurd, wat de ambassade dan beslist..... beetje raar antwoord maar goed.....

De brieven die naar ons zijn opgestuurd zijn echter WEL rechtsgeldig. En deze zin (die ik al een paar keer heb herhaald) staat er duidelijk in:
"...unmarried children who have not reached age 21 BEFORE you entered the lottery."

Gezien deze zin kom ik dus wel in aanmerking. Dat wordt dus gewoon afwachten tot de uitnodiging voor het interview. Maar deze zin zetten ze dus niet voor niks in de brief.

Om de onzekerheid nog leuker te maken: Onze familie in de US had onze application opgestuurd voor de visa loterij. Daarbij hebben ze de geboortenaam van m'n vader opgeschreven (en die staat nu ook als PA Name) terwijl m'n vader al in 1984 z'n achternaam deels had veranderd..
Ook dit aan de KCC voorgelegd, volgens hun moeten we een verklaring + copy originele papieren + copy vertaling bijsluiten bij de formulieren die we nu gaan opsturen over het veranderen van de naam.

wordt vervolgd dus...
chiefram
Amerika-newbie

Bericht door chiefram »

Vreemd, dat zowel KCC als het consulaat hier geen duidelijkheid over kunnen geven.

De tekst: "...unmarried children who have not reached age 21 BEFORE you entered the lottery." geeft wel goede moed en hoop, want dit zou inderdaad betekenen dat je zelfs na je 21ste Amerika wel in zou mogen, zolang je maar voor je 21ste de papieren hebt opgestuurd.

In onze (maar dit was de DV2004) brief stond namelijk: "...unmarried children who have not reached age 21 BEFORE you enter the USA."

Bijna dezelfde zin, maar een totaal ander verhaal.

Maar nogmaals, ik wist dat er het een wet veranderd was, dus wat in jullie brief stond kan kloppen met die nieuwe wet, welke nog niet geldig was voor de deelnemers van de VD2004 loterij.

Wat je vaders naamsverandering betreft, dat klopt. Mijn vrouw had haar meisjes naam officieel laten veranderen en moest ook met allerhande bewijzen op de proppen komen.

Succes met de hele papierwinkel! LOL!
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Als die zin er bij jullie in de papieren stond (anders dus dan wat wij hebben staan) weet ik nu toch haast wel zeker dat ik ook in aanmerking kom. Bedankt voor je antwoord!

Maar sowieso, zo'n zin zetten ze niet zomaar in de officiele brief dus het moet wel kloppen (anders krijgen ze wel een dikke lawsuit aan hun ass whahahah).

Nou nog ff alle formulieren invullen en opsturen en dan maar afwachten.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

heel veel succes er mee! Het lijkt er op dat het wel in orde zal komen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Toon
Amerika-ontdekker

Bericht door Toon »

je kan tog ook gewoon een green card kopen ofzo ? of moet je de loterij winnen om te emigreren ? :?
America.... i love you from the bottom of my heart 1 (l)
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Green Cards zijn helaas niet te koop. Was dat maar waar...

Je kan op een aantal manieren aan een Green Card komen. Via een familieband (maar wel redelijk direct dus ouders en broers of zussen of kinderen), trouwen met een Amerikaans staatsburger, werk en de lotterij. Voor de familieband en werk bestaan veelal (jaren)lange wachtlijsten. Trouwen en/of de lotterij zijn dus de beste opties.
Toon
Amerika-ontdekker

Bericht door Toon »

:( ik dacht dat je wat dingen moest aanvragen niet dat je een loterij moest winnen dus trouwen doe ik niet nog niet ieder geval en de loterij win ik mischien maar moet je daar 18 voor zijn ? is er dan geen andere mogelijkheid waar je niet een kans heb maar wel de zekerheid ?
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Het is voor de USA heel erg moeilijk om aan een permanent visum te komen. Er zijn gewoonweg teveel mensen die het willen.

Hoop niet teveel op de lotterij. Er zijn nu wel mensen die gewonnen hebben maar om even een voorbeeld te stellen dit jaar zijn er voor de ruim 5.5 miljoen goedgekeurde aanmeldingen (het werkelijke aantal was dus nog hoger) nog steeds maar 50.000 visas beschikbaar. De kans dat je dus wint is erg, erg klein. Je moet echt puur geluk hebben bij de lotterij.

Om deel te nemen aan de lotterij moet je minimaal een middelbare school diploma hebben of twee jaar werkervaring in een bepaald beroep waarvoor twee jaar training is vereist.

Off topic:
Wat je zou kunnen overwegen is om straks een jaar High School te doen of eventueel als je verder gaat studeren een uitwisseling met een universiteit of een stage. Daar vind je op dit forum wel meer informatie over en op ook op internet. Dit is weliswaar tijdelijk maar wel een hele mooie ervaring die niemand je meer kan afnemen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Toon schreef::( ik dacht dat je wat dingen moest aanvragen niet dat je een loterij moest winnen dus trouwen doe ik niet nog niet ieder geval en de loterij win ik mischien maar moet je daar 18 voor zijn ? is er dan geen andere mogelijkheid waar je niet een kans heb maar wel de zekerheid ?
Toon, hoe zou jij jezelf kunnen onderhouden als je bijvoorbeeld nog maar 16 jaar bent?...
Als je je kansen wilt vergroten, zorg dan dat je heel goed je best doet op school, om een zo hoog mogelijke studie te doen. Hoger geschoolden maken nu eenmaal meer kans op een werkvisum dan ongeschoolden of laaggeschoolden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Toon
Amerika-ontdekker

Bericht door Toon »

Ik ga tot mijn 20ste studeren en op mijn 23ste weg dus 2 jaar sparen
:P
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Nu deze topic toch weer omhoog is gehaald, ff een klein updatetje. Paar dagen geleden gebeld naar KCC met de vraag of ze alle documenten goed hadden ontvangen. Degene aan de lijn melde dat het nog niet in hun computer stond dat het was aangekomen, maar dat het ook kon liggen aan de grote stroom post die ze in deze periode ontvangen. Ff over een maandje terugbellen was haar advies.

Ik waagde toch ook ff de vraag te stellen of ze een schatting konden geven wanneer we met ons nummer (AS7xxx) een interview konden verwachten. Ik verwachtte al niet dat ze daar een goed antwoord op kon geven, maar ik dacht 'nu ik toch bel'.. hahah
Ik kreeg te horen dat ze dat nog niet van tevoren konden zeggen, maar dat we wel naar de cijfers van DV2006 konden kijken om een indruk te krijgen.

Er zijn voor DV2007 82.000 brieven verstuurd. De case-numbers die zijn toegestuurd gaan dus voor elk continent apart en lopen niet zomaar van 0 tot 82.000 voor iedereen. Dus als je in Europa nummer 5000 hebt kun je eerder aan de beurt zijn dan iemand in Azië die nummer 5000 heeft. De cijfers voor elk continent lopen dus apart!

Dus ik heb ff de cijfers van de 3 grootste continenten die meedoen uitgezocht en post die ff zodat iedereen die is geselecteerd en dit nog niet wist een beetje een indruk kan krijgen van wanneer hun nummer aan de beurt was vorig jaar(of beter gezegd 'dit' jaar aangezien dv2006 nog steeds loopt). 'Current' houdt trouwens in dat de visa's worden verstrekt totdat de 50.000 is bereikt.

Code: Selecteer alles

EU
Month  Fiscal Year                             
        2006   
Oct      3000
Nov      3900
Dec      5500
Jan      6800
Feb      8300     
Mar      9850     
Apr     11225
May     12850
Jun     14200
Jul     15250
Aug    16000 
Sep   current

AS
Month   Fiscal Year                             
        2006
Oct     1000
Nov     1700/Bangladesh: 1650     
Dec     2500/Bangladesh: 2300           
Jan     3100/Bangladesh: 3025           
Feb     3900
Mar     4700
Apr     5350
May     6100
Jun     6700
Jul     7225
Aug    7700 
Sep   current

AF
Month   Fiscal Year                             
        2006
Oct      6000
Nov      6000/Ethiopia: 4600/Nigeria: 3700     
Dec      7500/Ethiopia: 6800/Nigeria: 5400
Jan      9000/Nigeria: 6400
Feb     11600/Nigeria: 8150
Mar     14200/Nigeria: 9550
Apr     16950/Nigeria: 10,900
May     20400/Nigeria: 18,950/Ethiopia: 12.350
Jun     23500/Nigeria: 13,400/Ethiopia: 20,400
Jul     27850/Nigeria: 14,675/Ehtiopia: 20,400
Aug     33900
Sep    current
Aangezien wij AS zijn en niet EU zullen wij gebaseerd op deze cijfers rond Augustus 2007 aan de beurt zijn. Ik las, dacht ik, van de andere 2 winnaars op dit forum dat ze ook rond de 7000 lagen en als zij in de EU zijn geboren betekent dit dat ze zo rond Februari 2007 al aan de beurt zijn(nogmaals, gebaseerd op de cijfers van vorig jaar).

Hoop dat ik de rest ook hiermee help.
Jack is back for a new season!
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Het gaat voor ons allemaal een paar spannende maanden worden zo te zien. Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen voor iedereen.

Ik zou inderdaad gewoon over een maandje weer even met KCC bellen als ik jou was. Of mailen. Ik denk inderdaad dat je er gerust van uit kunt gaan dat ze erg veel te verwerken hebben op dit moment. Maar het is toch wel lekker als je weet dat het papierwerk is aangekomen.

Succes.
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

De cut-off numbers voor oktober 2007 zijn bekend. Van de site van travel.state.gov:

Code: Selecteer alles

C. ADVANCE NOTIFICATION OF THE DIVERSITY (DV) IMMIGRANT CATEGORY RANK CUT-OFFS WHICH WILL APPLY IN OCTOBER

For October, immigrant numbers in the DV category are available to qualified DV-2007 applicants chargeable to all regions/eligible countries as follows. When an allocation cut-off number is shown, visas are available only for applicants with DV regional lottery rank numbers BELOW the specified allocation cut-off number:
Region 	All DV Chargeability Areas Except Those Listed Separately 	

AFRICA 	5,700 	
ASIA 	1,550 	 
EUROPE 	3,450 	 
NORTH AMERICA (BAHAMAS) 	4 	 
OCEANIA 	150 	 
SOUTH AMERICA, and the CARIBBEAN 	225 	 
Dit is positief aangezien AS en EU vorig jaar oktober op respectievelijk 1000 en 3000 zaten.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Hey da's snel. Scheelt weer een paar dagen wachten.

Nu gaat het echt spannend worden.

Goed te horen dat de nummers nu al hoger liggen dan vorig jaar. Het kan me niet snel genoeg gaan. Wat jij?

Echter de trend van voorgaande jaren (dat bijvoorbeeld voor Europa nummers tot 10.000 al in October aan de beurt zijn) is dus definitief doorbroken. Dat kan alleen maar betekenen dat de mensen die zich nu inschrijven er ook echt voor willen gaan en er van de groep NL steeds meer mensen ook daadwerkelijk door willen gaan. Dat vind ik toch wel een positieve ontwikkeling.
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Het grappige was dat tot vorig jaar het aantal nummers steeds maar lager kwamen te liggen dus ik zat al te vrezen voor dit jaar.

Gelukkig zijn ze weer omhoog gegaan. Nu maar hopen dat er elke maand 1000+ nummers bijkomen, zijn we snel aan de beurt ;) Al zal jij wel een stuk sneller dan mij aan de beurt zijn aangezien je nu al een voorsprong van bijna 2000 hebt whahah :shock:

Ik kan zelf ook haast niet wachten. Alleen lijkt het me van een kant wel handig als ik voor de zomer van 2007 het jaar op de hogeschool nog kan afmaken. Daardoor zou ik toch wel een iets sterkere positie hebben bij het uitkiezen van een universiteit in de US.

Begin dit schooljaar ga ik ook een afspraak maken met de opleidingscoordinator en de afdeling van de hogeschool die over het studeren in het buitenland gaat, om te kijken hoeveel invloed de cijfers van komend schooljaar hebben op een eventueel nieuwe studie in de US.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ja zou misschien makkelijk zijn het jaar nog af te maken. Scheelt toch weer een aantal vakken. Volgens mij moet er in de VS best wel wat te regelen zijn joh. Bijvoorbeeld met universiteiten waarmee uitwisselingsprogrammas bestaan. Het gaat dan wel niet om een uitwisseling maar ze kennen wel het programma op jou hogeschool en weten dan welke vakken je al gehad heb die overeenkomen. Spannend hoor.

Ik ga voor je duimen dat jullie ook snel aan de beurt zijn.
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Het is denk ik wel gewoon mogelijk dat je je studiepunten kunt meenemen daar, maar ik weet nog niet zo zeker of ik ga instromen bij een andere opleiding.

Ik zit bij een opleiding die erg veel met logistiek te maken heeft en nou is het zo dat erg veel Nederlandse termen in de verste verte niet lijken op de Amerikaanse termen. Nou kun je misschien wel zeggen dat je ff die termen leert maar zo makkelijk ligt dat niet als je gelijk in het 3e jaar wil gaan instromen daar.

Nog een punt is dat de universiteiten in de buurt van LA niet een opleiding hebben die op mijn opleiding hier lijkt (de bachelor van Business Administration lijkt er een beetje op). En out-of-state is geen optie gezien de kosten.

Wat ik dus wil gaan doen is waarschijnlijk helemaal fresh met een nieuwe opleiding daar gaan beginnen en met m'n cijfers, propedeuse en studiepunten een goeie indruk maken bij de toelating.

Maar goed, I'm getting ahead of myself, eerst winnen.. lol :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer