Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Deze ESTA vlieger gaat dus niet op. Waarheen wil je vriendin eigenlijk overvaren voor een nacht? Ga er maar van uit dat het absoluut niet kan!
Volgens mij de Bahama's. Hoe vaker ik zeg dat het echt niet mag hoe meer ze er tegenin gaat.
Heb nu maar gezegd dat ze het zelf maar moet weten.
Heb nu maar gezegd dat ze het zelf maar moet weten.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Laat je vriendin dit maar eens lezen:
Een kort verblijf in de Bahamas is dus niet voldoende om de 90 dagen weer in te laten gaan. Hoewel de Bahama's geografisch gezien niet in de Caribbean liggen, maken ze wel onderdeel uit van de Caribbean Community, en derhalve telt de tijd doorgebracht in de Bahama's gewoon mee in de 90 dagen. Als jouw vriendin 90 dagen in de VS verblijft, een dag of twee naar de Bahama's gaat, en weer terug de VS in probeert te komen heeft ze dus zelfs grote kans dat ze niet eens de VS binnen wordt gelaten omdat er dan al sprake is van een 'overstay' (met alle nare gevolgen vandien).
Ook niet onbelangrijk op dezelfde pagina is nummer 15:
Bron: FAQ Amerikaans Consulaat in Amsterdam, onder nummer 6If I enter the United States for a holiday, can I then travel to Canada/Mexico/Bermuda or the islands in the Caribbean?
Yes, provided you have a return or onward ticket. If your return journey will take you back through the United States, even if only in transit, the total trip, including both periods of time spent in the United States/Canada/Mexico Bermuda, or the islands in the Caribbean cannot exceed 90 days. If it does, you will require a visa.
Een kort verblijf in de Bahamas is dus niet voldoende om de 90 dagen weer in te laten gaan. Hoewel de Bahama's geografisch gezien niet in de Caribbean liggen, maken ze wel onderdeel uit van de Caribbean Community, en derhalve telt de tijd doorgebracht in de Bahama's gewoon mee in de 90 dagen. Als jouw vriendin 90 dagen in de VS verblijft, een dag of twee naar de Bahama's gaat, en weer terug de VS in probeert te komen heeft ze dus zelfs grote kans dat ze niet eens de VS binnen wordt gelaten omdat er dan al sprake is van een 'overstay' (met alle nare gevolgen vandien).
Ook niet onbelangrijk op dezelfde pagina is nummer 15:
Is there a limit to the number of times I may travel to the United States visa free in any given period of time?
There is no limit to the number of times you may travel visa free under the Visa Waiver Program in any given period. There is also no minimum period of time you are required to remain outside the U.S. before reapplying for admission. However, if you are a frequent traveler to the United States you should be sure to carry with you, for presentation to U.S. Immigration, evidence of your residence abroad to which you intend to return at the end of your visit, together with evidence of funds sufficient for your support while in the United States. If the immigration inspector is not convinced that you are a bona fide visitor for business or tourism, you may be denied entry to the U.S.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Bedankt allemaal!
Kan ik gelijk de link doorsturen. Zou zonde zijn als ze uit eigenwijzigheid nooit meer een akkoord zou krijgen.
Kan ik gelijk de link doorsturen. Zou zonde zijn als ze uit eigenwijzigheid nooit meer een akkoord zou krijgen.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
En als ze toch eigenwijs is dan kun je in ieder geval zeggen 'I told you so'
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
En vlieger van 3 maand gaat ook al niet op, daar het max 90 dagen mag, tenzij je er Februari bijtelt.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
En ik zou haar zeker adviseren zich goed voor te bereiden. Want met alleen het verhaal 'ik heb een jongen leren kennen en nu kom ik 90 dagen naar Amerika om bij hem te zijn" is het ook lang niet zeker dat het gaat lukken.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Met een ESTA mag je niet werken dus je vriendin zal moeten aantonen dat ze genoeg geld heeft voor die 90 dagen. Plus dat ze ook nog moet aantonen dat ze na die 90 dagen de VS weer verlaat.
Bedankt voor alle reacties.
Fijn dat ik er zelf na alle Amerika trips toch nog verstand van heb, of althans iets van heb opgestoken. Zo zonde dan, als mensen niet willen luisten.
Ik heb haar geadviseerd en het ook nog tegen haar moeder gezegd. Allebei eigenwijs, dus ze zoeken het maar uit.
Nogmaals bedankt.
Groetjes
Belle
Fijn dat ik er zelf na alle Amerika trips toch nog verstand van heb, of althans iets van heb opgestoken. Zo zonde dan, als mensen niet willen luisten.
Ik heb haar geadviseerd en het ook nog tegen haar moeder gezegd. Allebei eigenwijs, dus ze zoeken het maar uit.
Nogmaals bedankt.
Groetjes
Belle
Hallo,
Ik ben al twee keer naar Amerika geweest gewoon met het ESTA-formulier. Ik ben nu aan het nadenken om een B-2 visum aan te vragen. Nou vroeg ik mij af of ze moeilijk gaan doen, omdat ik al twee keer ben geweest op het ESTA formulier. Ik ben namelijk heel bang voor afwijzing, en dat ik het land niet meer in mag.
Alvast bedankt!
Ik ben al twee keer naar Amerika geweest gewoon met het ESTA-formulier. Ik ben nu aan het nadenken om een B-2 visum aan te vragen. Nou vroeg ik mij af of ze moeilijk gaan doen, omdat ik al twee keer ben geweest op het ESTA formulier. Ik ben namelijk heel bang voor afwijzing, en dat ik het land niet meer in mag.
Alvast bedankt!
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom wil je nu op B2 gaan?
Visum is ook geen garantie dat je land binnenkomt.
Beste Forummers,
Ik heb een kort vraagje mijn visum aangevraagd op 16-08-2010 is nog geldig tot 16/08/2012.
Ik ga een rondreis maken van 3 weken in West Amerika en 1 week New York van 24/6/2012 tot 22/7/2012
Is het verstandig een nieuw Esta aan te vragen of kan ik op de huidige?
Ik heb een kort vraagje mijn visum aangevraagd op 16-08-2010 is nog geldig tot 16/08/2012.
Ik ga een rondreis maken van 3 weken in West Amerika en 1 week New York van 24/6/2012 tot 22/7/2012
Is het verstandig een nieuw Esta aan te vragen of kan ik op de huidige?
Laatst gewijzigd door rayomac op 23 apr 2012, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kan jouw Esta gebruiken voor jouw vakantie. Doch let op, een esta is geen visum. Het is juist een visa waiver, waarmee je dus geen visum nodig hebt.
Heb nu twee korte bezoeken gedaan, vooral om te snowboarden. Nu wil ik volgende winter een vol seizoen in Amerika verblijven om te snowboarden, en alle bekende snowboardlocaties afreizen (Keystone, Bear Mountain, Mountain hood) Vraag me gewoon af of het aanvragen van een toeristenvisum moeilijk is.Njit schreef:Waarom wil je nu op B2 gaan?
Het aanvragen is niet zo moeilijk, maar goedkeuring hangt af van meerdere factoren. Als jij korter dan 90 dagen wil blijven zou ik toch voor Esta gaan. Wil je langer blijven, dan is B2 aan te raden. Doch dan gaat men wel kijken of je dit kan betalen, en of je terugkeert naar Nederland. En banden met Nederland kunnen aantonen middels bijvoorbeeld eigen huis, studie en/of werk helpt dan heel veel.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jij kunt aantonen dat je de financiële middelen hebt om zolang in de USA te blijven en kunt aantonen dat je ook weer terug gaat dan lijkt het me geen probleem. Je wilt denk ik iets van 5-6 maanden gaan?
Het is is vooral veel rompslomp. Zie hier: http://amsterdam.usconsulate.gov/how_ap ... s_niv.html
Lees alles aandachtig door. We lezen vaak zat dat er maar half gelezen is en dat er dan een klein dingetje niet in orde is.
Je staat dan zonder pardon zo weer buiten!
Het is is vooral veel rompslomp. Zie hier: http://amsterdam.usconsulate.gov/how_ap ... s_niv.html
Lees alles aandachtig door. We lezen vaak zat dat er maar half gelezen is en dat er dan een klein dingetje niet in orde is.
Je staat dan zonder pardon zo weer buiten!
Hallo iedereen,
Ik ben begonnen met lezen over dit onderwerp maar ik kom er niet meer uit.
Er staat boven dit topic dat de ESTA 90 dagen van te voren aangevraagd kan worden.
Ik heb dit reeds gedaan en deze is goedgekeurd. terwijl ik pas 14 augustus vertrek.
Ik heb begrepen dat dit 2 jaar geldig is !
wij vliegen naar detroit en daar heb ik een auto gehuurd waarmee ik meteen naar canada rij om de niagra falls te zien.
Vanuit daar rijden wij meteen de amerikaanse grens weer over. ergens bij lake erie.
Geld mijn ESTA en die van mijn zoon dan nog ??
En hoe zit het met het Visum van mijn vrouw ( mijn vrouw is poolse )
Moet ik nu opnieuw een ESTA aanvragen of niet ??
En kan mijn vrouw weer gewoon de grens over ?
alvast bedankt
daniel
Ik ben begonnen met lezen over dit onderwerp maar ik kom er niet meer uit.
Er staat boven dit topic dat de ESTA 90 dagen van te voren aangevraagd kan worden.
Ik heb dit reeds gedaan en deze is goedgekeurd. terwijl ik pas 14 augustus vertrek.
Ik heb begrepen dat dit 2 jaar geldig is !
wij vliegen naar detroit en daar heb ik een auto gehuurd waarmee ik meteen naar canada rij om de niagra falls te zien.
Vanuit daar rijden wij meteen de amerikaanse grens weer over. ergens bij lake erie.
Geld mijn ESTA en die van mijn zoon dan nog ??
En hoe zit het met het Visum van mijn vrouw ( mijn vrouw is poolse )
Moet ik nu opnieuw een ESTA aanvragen of niet ??
En kan mijn vrouw weer gewoon de grens over ?
alvast bedankt
daniel
Met een ESTA kan je zonder problemen Canada in en uit. Je verblijf in Canada telt ook mee in die 90 dagen dat je ESTA geldig is. Hoe het met je Poolse vrouw zit hangt af van het visum wat ze heeft. Het kan zijn dat haar visum niet meer geldig is zodra ze de VS weer verlaat. Kijk dus goed wat voor visum zij heeft.
Dan zou ik dit topic maar is even bekijken: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=41320
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20194 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties