Hier zal ik even op reageren voor Dennis, al kan ik de beslissing niet nemen in zijn naam. Hij is op vakantie, waardoor hij niet aanwezig kan zijn. Het is dus zeker geen negeren van zijn kant.hanen schreef:Dennis heb ik aangeschreven met het verzoek een uitzondering te maken maar hij heeft na een week nog niet gereageerd.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaring met het verkopen van huisraad
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik meen dat Dennis op vakantie is, dat schreef hij in een ander topic.hanen schreef: Dennis heb ik aangeschreven met het verzoek een uitzondering te maken maar hij heeft na een week nog niet gereageerd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat niet alleen, maar het lijkt me echt niet dat een advertentie op het forum jullie end all be all gaat zijn. Craigslist is de beste manier, wij hebben van alles daarmee verkocht. Je schrijft er slechte ervaringen mee te hebben, maar even volhouden. DIe slechte ervaringen hebben wij niet, maar onze prijzen waren dan ook altijd heel erg laag. Misschien vragen jullie te veel?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
@petra: zij die geinformeerd hebben wat we vragen vinden het absoluut niet teveel, eerder een weggevertje.Craigslist is de beste manier, wij hebben van alles daarmee verkocht. Je schrijft er slechte ervaringen mee te hebben, maar even volhouden. DIe slechte ervaringen hebben wij niet, maar onze prijzen waren dan ook altijd heel erg laag. Misschien vragen jullie te veel?
zoals al eerder vermeld zullen alle spullen behin july op craiglist geplaatst worden als we op dat moment niet met een nieuwe expat in contact zijn gekomen.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 23 apr 2012, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote passend gemaakt
Reden: Quote passend gemaakt
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik meen me te herinneren dat er destijds een link naar de 'verkoop-blog' van forumlid Kastelke heeft gestaan. Waarom zou de topicstarter deze link dan niet hier mogen plaatsen?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als mijn geheugen nog goed is, dan kon je de link naar dat weblog gewoon vinden via mijn dagelijkse weblog dat in mijn onderschrift staat.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik weet het niet meer precies, maar ik zie niet per sé een commercieel oogmerk aan het plaatsen van dergelijke link naar een blog. Maar goed, het is aan Dennis om dit te besluiten.
Maar wel een mogelijkheid voor topicstarter; maak een blog aan en zet in de blog een link naar je verkoopblog
Maar wel een mogelijkheid voor topicstarter; maak een blog aan en zet in de blog een link naar je verkoopblog

Ja ik snap dat inderdaad soms ook niet zo goed. Ik begrijp dat als ik elke post schrijf met als doel reclame te maken voor mijn bedrijf dat dit onwenselijk is. Maar als je inderdaad als onderschift een pagina hebt waar je ook spullen te koop aanbiedt zou dat volgens mij toch geen probleem moeten zijn.
Ik heb geen plannen in die richting maar enkele richtlijnen zouden wel prettig zijn
Ik heb geen plannen in die richting maar enkele richtlijnen zouden wel prettig zijn

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
6. b) Het adverteren/te koop aanbieden van producten, diensten of websites op de forums is strikt verboden. Dus: geen links naar concurrerende websites of sites met een commerciële boodschap. Dit geldt ook voor handtekeningen (signatures)!
Lijkt me vrij duidelijk, toch? Huisraad te koop zetten op het forum is nu eenmaal tegen de forumregels
.
Lijkt me vrij duidelijk, toch? Huisraad te koop zetten op het forum is nu eenmaal tegen de forumregels

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dat is dus duidelijk, dus houden wij ons aan de regels.
De echte geintereseerde weten ons toch wel te vinden middels een pm of door gebruik te maken van het emailadres op ons dagelijkse blog genoemd.
Nu graag weer over tot de orginele vraagstelling van het toppic
De echte geintereseerde weten ons toch wel te vinden middels een pm of door gebruik te maken van het emailadres op ons dagelijkse blog genoemd.
Nu graag weer over tot de orginele vraagstelling van het toppic

Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben zelf twee keer internationaal verhuisd en heb beide keren al mijn inboedel verkocht.
Van veel spullen had ik foto's genomen en op websites zoals marktplaats/craigslist gezet.
Ook heb ik op expat websites oproepen geplaatst en dat werkte bij de tweede verhuizing vrij goed.
En an alle collegaes op het werk vertellen, briefjes bij de supermarkt ophangen. Als er een universiteit
in de buurt is, daar in het studentenblad een advertentie zetten.
Vanuit deze ervaring:
- als je spullen echt wil verkopen, dan moet je dat doen wanneer er een koper is en niet wanneer het
jouw uitkomt. En reken er niet op dat mensen begrip hebben, dat je de laatste week niet op de grond wilt slapen
of drie manden zonder eettafel wilt zitten.
- meubels en grote stukken heb ik enkel verkocht, dat werkte het beste
- borden, glazen, bestek, etc. verkocht ik per doos; zelfde ook voor bijv. gereedschap of kantoor spullen
- ik heb een open dag gehouden voor vrienden en kennissen, met koekjes en thee en van
mijn huis een winkel gemaakt.
Bereid je ook voor de gierige kant van mensen te zien waar je het niet van verwacht. Vrienden/buren/kennissen die
maar zeggen niets te willen (omdat je er nog geld voor vraagt) maar zodra ze horen dat het nu naar de kringloop
gaat staan ze in rijen voor je deur (want nu is het gratis).
Of mensen die langs komen en je heel brutal willen overtuigen dat wat je verkoopt echtn iets meer waard is, mensen
die afspraken maken, niet langs komen, niks meer van zich laten horen.
Veel kleinere dingen heb ik ook gewoon gratis aan vrienden weg gegeven. Zit een vriendin bij mij op de koffie en zei ze
"oh, mooie kopjes!" Zei ik "Hebben? Je kan ze zo mee nemen." - Maar ik moest beide keren ook echt van alles af.
En ook een plek zoeken waar je op de laatste dag echt alles kunt afgeven. Niks is meer vervelend dan dat je nog een dag
voor vertrek met een bankstel zit, wat geen eene kringloop winkel wil hebben omdat ze er overvloed aan hebben. Dus van
te voren bellen en nagaan of ze de spullen nemen.
Ook een recycling bedrijf zoeken, waar je spullen kunt afleveren die onverkoopbaar/oud/etc. zijn.
Van veel spullen had ik foto's genomen en op websites zoals marktplaats/craigslist gezet.
Ook heb ik op expat websites oproepen geplaatst en dat werkte bij de tweede verhuizing vrij goed.
En an alle collegaes op het werk vertellen, briefjes bij de supermarkt ophangen. Als er een universiteit
in de buurt is, daar in het studentenblad een advertentie zetten.
Vanuit deze ervaring:
- als je spullen echt wil verkopen, dan moet je dat doen wanneer er een koper is en niet wanneer het
jouw uitkomt. En reken er niet op dat mensen begrip hebben, dat je de laatste week niet op de grond wilt slapen
of drie manden zonder eettafel wilt zitten.
- meubels en grote stukken heb ik enkel verkocht, dat werkte het beste
- borden, glazen, bestek, etc. verkocht ik per doos; zelfde ook voor bijv. gereedschap of kantoor spullen
- ik heb een open dag gehouden voor vrienden en kennissen, met koekjes en thee en van
mijn huis een winkel gemaakt.
Bereid je ook voor de gierige kant van mensen te zien waar je het niet van verwacht. Vrienden/buren/kennissen die
maar zeggen niets te willen (omdat je er nog geld voor vraagt) maar zodra ze horen dat het nu naar de kringloop
gaat staan ze in rijen voor je deur (want nu is het gratis).
Of mensen die langs komen en je heel brutal willen overtuigen dat wat je verkoopt echtn iets meer waard is, mensen
die afspraken maken, niet langs komen, niks meer van zich laten horen.
Veel kleinere dingen heb ik ook gewoon gratis aan vrienden weg gegeven. Zit een vriendin bij mij op de koffie en zei ze
"oh, mooie kopjes!" Zei ik "Hebben? Je kan ze zo mee nemen." - Maar ik moest beide keren ook echt van alles af.
En ook een plek zoeken waar je op de laatste dag echt alles kunt afgeven. Niks is meer vervelend dan dat je nog een dag
voor vertrek met een bankstel zit, wat geen eene kringloop winkel wil hebben omdat ze er overvloed aan hebben. Dus van
te voren bellen en nagaan of ze de spullen nemen.
Ook een recycling bedrijf zoeken, waar je spullen kunt afleveren die onverkoopbaar/oud/etc. zijn.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dank voor je verhaal ninchursanja.
Heb je namen van expat site's voor me ? Ken er verder geen.
Heb je namen van expat site's voor me ? Ken er verder geen.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Even omhoog voor die komende expats die deze nazomer naar Florida gaan verhuizen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2466 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 6 Reacties