Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis agha: Phoenix-Yellowstone / bemerkingen, verbeteringen?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
agha
Amerika-ontdekker

Reis agha: Phoenix-Yellowstone / bemerkingen, verbeteringen?

Bericht door agha »

Ik heb dit schema opgesteld, het lijkt me een heel rustig schema, maar ik ben een beginner, dus alle bemerkingen of verbeteringen zijn welkom. Zijn er plaatsen waar ik te lang blijf, en plaatsen waar ik niet lang genoeg blijf ?
Ik moet alle hotels nog boeken dus dat is helemaal nog niet zeker. Ik ga er zelfs vanuit dat dat niet zal lukken (of misschien veel te duur is), dus alternatieven daarvoor zijn heel erg welkom.

06/07 - 17.50 aankomst Phoenix, Arizona
Auto ophalen – naar hotel overnachting Phoenix

07/07 - naar Sedona (194 km, 2.14u) : jeeptrip, overnachting Sedona

08/07 - naar Grand Canyon (173 km, 2.13u) wandelen, overnachting Grand Canyon

09/07 - Grand Canyon, helikoptervlucht overnachting Grand Canyon

10/07 - Grand Canyon ‘s namiddags naar Monument Valley (290 km, 3.35u) overnachting
in buurt van MV (Kayenta volgeboekt)

11/07 - voormiddag Monument Valley, ’s namiddags vertrek Page (202 km, 2.20u) overnachting Page

12/07 - Page (Antelope Canyon, Horshoe Bend) , ’s namiddags vertrek Bryce Canyon (246 km, 2.58u) overnachting Bryce

13/07 - Bryce Canyon : hele dag, overnachting Bryce

14/07 - ’s morgens vertrek naar capitol Reef (217 km, 3.07u) (1 dag genoeg volgens dit forum)
overnachting buurt Capitol Reef of op weg naar Canyonlands

15/07 - vertrek naar Canyonlands (356 km, 4.16u) overnachting in de buurt, geen hotels in
Canyonlands
(naar Moab : 68 km, 1.17)

16/07 - Canyonlands, boottocht, vertrek (68 km, 1.17) overnachting in de buurt of Moab

17/07 - Canyonlands overnachting Moab of in de buurt

18/07 - dag in Moab, overnachting Moab
Wat moet ik in Moab gaan zien ? (Ik wil wel eens een hele dag winkelen maar mijn reisgenoot wellicht niet.)

19/07 van Moab naar Arches (30.5 km, 45 min.) (1 dag genoeg volgens dit forum) naar Salt Lake City
(391 km, 4.38u) overnachting in South Lake City

20/07 hele dag in South Lake City overnachting South Lake City

21/07 vertrek naar Grand Teton (504 km, 5.48u) overnachting Grand Teton of omstreken
Zijn er dingen die we onderweg kunnen bekijken om de trip wat te breken ?

22/07 Grand Teton, overnachting Grand Teton

23/07 vertrek naar Yellowstone (89,5 km, 1.23u) overnachting buurt Yellowstone

24/07 Yellowstone, overnachting Yellowstone

25/07 Yellowstone, overnachting Yellowstone

26/07 Yellowstone, overnachting Yellowstone

27/07 Yellowstone, overnachting Yellowstone

28/07 (133 km, 1.45u) naar Jackson Hole Airport, inleveren auto, vertrek NY overnachting NY

29/07 vertrek uit NY naar Brussel

30/07 aankomst Brussel

Weten jullie of je ballonvluchten kunt doen in Yellowstone ? Of eventueel in een ander park ?
Zijn er nog activiteiten in Canyonlands die jullie aanraden die niet al te wild zijn (geen bungeejumpen, en raften vind
ik voor mij eigenlijk ook al te wild).

Alvast bedankt.
Ik heb al veel nuttige info van dit forum kunnen halen.
Joyco
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route Phoenix - Yellowstone (bemerkingen, verbeteringen

Bericht door Joyco »

Ik heb over het stuk tussen Bryce en SLC geen ervaring, dus daar kan ik je niet mee helpen;) Wat betreft de reis tussen SLC en GT, wij vonden dit een vrij saaie route. Het kan zijn dat we iets gemist hebben;) Nog wel een tip: zorg dat je ergens onderweg flink wat boodschappen inslaat. In bijvoorbeeld West-Yellowstone zijn wat kleine minimarktjes die maxiprijzen rekenen voor eten wat nou niet echt goed smaakt. Daarnaast is er geen groot assortiment, of redelijke voorraad (al weet ik niet hoe dat in juni is, wij waren er half september, kan dus anders zijn). Uit eten is ook een stuk duurder dan in de wat minder afgelegen/touristische gebieden. Zelfs de mac hanteert andere prijzen! Zorg dus dat je voldoende drinken en evt snacks hebt om op te teren in het park;)

Groetjes Joyce
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
agha
Amerika-ontdekker

Re: Route Phoenix - Yellowstone (bemerkingen, verbeteringen

Bericht door agha »

Bedankt voor de tips, Joyce, daar neem ik zeker notitie van.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis agha: Phoenix-Yellowstone / bemerkingen, verbeterin

Bericht door Old Faithful »

Voor overnachting bij Monument Valley zou je kunnen kijken naar The View of Gouldings. Naast Kayenta zijn er ook overnachtingsmogelijkheden in Mexican Hat, al zit je dan voor Page wel aan de "verkeerde" kant van Monument Valley.

Misschien een overbodige tip. Ik zou voorzichtig zijn met de reistijd van Yellowstone naar Jackson. In Yellowstone N.P. ontstaan nog weleens opstoppingen, bijvoorbeeld door bizons op de weg, en je wilt natuurlijk je vlucht niet missen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Even inhakend over het halen van je vlucht: je zou ook vanuit SLC eerst naar Yellowstone kunnen gaan en dan via Grand Teton naar Jackson rijden.

De route is mooi, met voldoende tijd overal. Je schrijft dat je een beginner bent maar elders schreef je dat je voor de 3e keer naar de Grand Canyon, Bryce en Monument valley gaat. Als dat zo is lijkt het mij het overwegen waard om wat meer tijd in bijvoorbeeld Page door te brengen. Of breng eens een bezoek aan de North Rim in plaats van de South rim.
Voor Canyonlands (het Island in the Sky deel) is Moab de beste uitvalsbasis. Ik mis tijd voor Arches in je schema, dat zou je op de 18e kunnen doen. Een hele dag winkelen in Moab gaat je niet lukken denk ik.
wat willen julile in de parken gaan doen? Wil je ook wandelen? Dan ehb je meer tijd nodig voor Arches. Kijk eens naar de wandeling met een ranger naar Fiery Furnace.
Misschien heb je iets aan ons 2008-verlsag voor Yellowstone, Grand Teton en Moab.
Voor yellwosotne zoui ik zo snel moglijk naar accommodatie kijken, zie daarvoor http://www.xanterra.com .
Voor een overnachting bij Monument valley kun je ook nog kijken bij de cabins op de campground bij goulding's. Zijn wel snel vol, maar je weet het maar nooit.
Ballonvaarten kun je niet in de parken doen. Misschien heb je mogelijkheden bij SLC (even googelen op hot air balloon, en de naam van de plaats).
Raften vanuit Moab op de Caolorado is niet wild, misschien is dat iets? Of mountainbiken.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Grand Canyon bij de South Rim gauw boeken. Het is hoogseizoen, wil je nabij de Rim zitten dan zul je snel moeten zijn en wellicht meer betalen dan je wilt. Tusayan is een alternatief. Maar wil je zonsondergnag en opkomst zien (mooiste tijd van de dag) dan is ana de Rim wel fijner.
Heli: je kunt reserveren (met korting) of aldaar kijken op welke dag het weer het beste is. SOms is er 's middags onweer, dan gaat het niet door. In ochtend wat rustiger weer. WIj hebben ter plekke gebeld en gevraagd wanneer er plek was. We moesten 1,5 uur wachten (maar dat was niet zo erg). Je moet eerst kaartjes kopen dan naar de heli haven daar kijk je naar opstijgende en dalende helis ... etc Kijk goed naar welk soort heli je wilt Eco = duurder & qua herrie minder. WIj deden de lange vlucht (45 min) dat is ook duurder dan de goedkopere. Beide maatschappijen bieden eigenlijk hetzelfde aan als je goed leest. Het gata om 2 soorten helis en 2 soorten tochten (lang / kort). Dus 4 tochtjes en 4 prijzen.

Moab e.o. Wij zijn er deze vakantie (2012) ook 3 dagen kijk maar wat wij zoal doen. Ook in 2010 waren we daar. Zwemmen is een optie (in rivier of zwembad). Winkelen in Moab is leuk maar geen hele dag. Boottocht .. ik neem aan dat je dan raften bedoelt. Dat lijkt heel wild maar je zit met groot gezelschap in een boot. In juli is het water niet zo wild meer. In Teton zijn wel scenic raft tochtjes. Wij zijn er rond dezelfde datum; met camper op Canyonlands RV en in de 2 parken! We komen uit Yellowstone dus misschien kun je dan nog tips eruit halen ... :mrgreen:
In Moab zou ik ook snel boeken. Er zijn cabins op campings, B&B's en hotels. Maar Moab is een drukke pleisterplaats.
Jammer dat je nu Arches doet als je op weg gaat naar SALT Lake City (het ligt bij het SALT lake niet bij South lake 8) ) Ik zou Arches op een andere dag plannen. Je kunt een dag ARches doen een dag Canyonlands (Isle in the Sky) en dan halve dag raften en nog winkelen in Moab.
Canyonlands: Mesa Arch heel vroeg.. (±6uur). Je kunt ook fietsen maar houdt rekening met de hitte in juli!

Voor Yellowstone kun je ook wat info uit onze planning halen.
Ballonvaren zou ik googlen..
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
agha
Amerika-ontdekker

Bericht door agha »

Bedankt voor de tips, Old Faithful, jouw naam zegt het zelf al.
agha
Amerika-ontdekker

Bericht door agha »

Jij hebt goed gelezen, Martin & Marianne, ik ga (of wil) voor de derde keer naar de Grand Canyon, (ik moet blijkbaar goed opletten op wat ik schrijf) maar het is de eerste keer dat ik de reis plan. Voordien heb ik me schaamteloos laten bedienen (dat durf ik), en vond ik alles best. Maar het was ook allemaal goed.

Met hier nog wat meer te lezen heb ik inderdaad ondekt dat ik meer tijd moet uittrekken voor Arches, dat kan gerust van Moab af dan. Als ik moet kiezen tussen winkelen of natuur is het snel beslist hoor.

Mijn oorspronkelijke plan was eerst vanaf Yellowstone naar beneden rijden, de north rim van de Grand Canyon en dan vanuit Phoenix naar huis te vertrekken, tot ik las dat ze daar geen helikoptervluchten hebben. Dat gaat één van de hoogtepunten van mijn reis zijn die ik niet wil opgeven. Toen heb ik de route maar omgegooid. De North Rim zal dan voor nog eens een andere keer zijn.

Het kan zijn dan ik me vergis, maar ik denk dat we de eerste keer (ruim 12 jaar geleden, en ik heb al alzheimer light) in Page overnacht hebben. En daar was niks te zien. We zijn toen uit verveling naar de premiere van Jurassic Park gaan kijken in een aftands biosje (een film die al niet voor mij bestemd is). En ik viel helemaal van mijn stoel toen bleek dat ze daar tijdens de film gewoon blijven doorpraten en de kinderen liepen gewoon door de gangen tijdens de film. Blijkt nu wellicht dat we toen niet genoeg gekeken hebben naar wat er te bezichtigen viel. En van GPS hadden we toen nog nooit gehoord, dus hebben we daar geen natuurschoon bezocht (jammer genoeg). Dus je vindt dat ik extra tijd moet uittrekken voor Page.

Voor de oversteek van Moab naar Grand Teton heb ik zitten twijfelen tussen Vernal en Salt Lake City en heb tenslotte maar
voor Salt Lake gekozen omdat ik denk dat daar meer te zien is.

Ik heb al eens gegoogled en er zal wel een ballonvlucht te versieren zijn.
En als dat raften inderdaad meevalt, dan wil ik dat best doen (niet à la "The River Wild" met Meryl Streep).

Bedankt voor de logies-tips, en ik zal je verslag zeker eens lezen.
Laatst gewijzigd door agha op 25 apr 2012, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
agha
Amerika-ontdekker

Bericht door agha »

Bedankt voor de tips, Isis.
Mijn ideaal beeld van een boottocht is lekker rustig dobberen op het water, maar het zal dan toch raften moeten worden. Ik kan misschien in het midden gaan zitten als je zegt dat er veel volk is, maar dan zie ik geen bal meer. Zie je eigenlijk nog iets in zo’n raft, kun je nog om je heen kijken (want daarvoor doe ik het, om de natuur te bewonderen), of ben je zo druk bezig met jezelf vast te grijpen dat je er niet uitvalt ? Zo’n avontuurlijk type ben ik niet. Laat ik het anders stellen, zou je je kinderen durven laten raften ? Zo ja, dan ben ik gerust.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ik vind ook dat je extra tijd moet uittrekken voor Page.
Wat is er allemaal in de buurt:

-Lake Powell
-Glenn Canyon Dam
-Rainbow bridge
-the wave
-the buckskin gulch
-toadstool hoodoos
-wahweap hoodoos
-waterholes slotcanyon
-horseshoe bend
- upper en lower antelope canyon
-white pocket