Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Capitol Reef, Canyonlands of Arches, welk is het mooiste ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Capitol Reef, Canyonlands of Arches, welk is het mooiste

Bericht door annet2009 »

agha schreef:Dankjewel voor jullie reacties allemaal. Ik moet blijkbaar nog veel plannen, maar het is duidelijk dat Capitol Reef het minst populair is. Dus als ik ergens moet beknibbelen op tijd, zal het daar zijn, dat maakt het al iets makkelijker om de route vast te leggen.
Zoals al gezegd verschillen smaken natuurlijk nogal, maar ik ben het er ook absoluut niet mee eens dat Capitol Reef het minste is.
Van deze drie parken staat voor mij ook Canyonlands op 1, maar op de 2e plaats komt zeker Capitol Reef.
Durf het hier op het forum bijna niet te zeggen, maar Arches vond ik heel erg tegenvallen. (Maar goed, ik ben ook een van degenen die niet enthousiast is over Zion.)
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Haha smaken evrschillen gewoon. En Capitol Reef is volgens mij het meest bijzonder als je met een 4x4 erdoor kan en naar bepaalde plekken kan rijden. Kijk ook even op ontdek-amerika.nl. CR is ook nog niet zo heel bekend, meer afgelegen. Ik vond het lopen door de wash Hickman Bridge wel mooi, de kids vonden er niks aan. :lol:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Met 4x4 is vast nog leuker, maar wij hadden een gewone Compact personenwagen en konden daarmee ook naar Capitol Gorge rijden (eerst gevraagd bij het visitor center natuurlijk). Vooral de rotsformaties en kleuren in Capitol Reef vond ik erg mooi. En Hickman Bridge is een leuke trail.
Cathedral Valley kon natuurlijk niet met personenwagen, die staat nog hoog op mijn verlanglijstje voor een volgende reis.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
UtopiaX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door UtopiaX »

Ik zou 2 dagen Canyonlands (1 dag needles, 1 dag island in the sky) doen, 2 dagen Arches (eventueel op die 2de dag doorrijden naar Capitol Reef) en max één dag Capitol Reef.

Moab is uitstekende uitvalbasis.
timbre
Amerikafan

Bericht door timbre »

Als ik me goed herinner is In the Needles toch een eindje rijden vanuit Moab. Mss iets dichter om te overnachten in de buurt?
Laatst gewijzigd door timbre op 24 apr 2012, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

Ik dacht vanuit Moab tussen de 2 en 3 uur rijden tot aan het visitor center.
Is het wel waard. Ik vind Needles mooier dan island in the sky.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

The Needles is ca. 60 km ten zuiden van Moab.
Island in the Sky is ca. 16 km ten noorden van Moab.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

Denk toch dat Needles iets verderligt. Van de afslag tot visitor center alleen is 60 mijl ofzo. Of ik moet me vergissen.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Van Moab naar het VC van het Needles gedeelte is 1.5u rijden volgens onze reisplanning van juni. ;-)
UtopiaX
Amerikafan

Bericht door UtopiaX »

Wij hebben toen overnacht in Monticello, dan doorgereden naar Needles (dagje doorgebracht) en 's avonds richting Moab.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je kunt het ook onderweg van MV - Moab doen alleen dan ben je er overdag en weet ik niet of je voldoende tijd hebt voor wandelingen. WIj reden in iets meer dan een uur naar Newspaper rock .. dat is toch die afslag of zit ik mis.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Ja dat is die afslag. ;-) Maar nog wel een eindje rijden vanaf Newspaper Rock. Als je van MV komt zou ik persoonlijk eerder Goosenecks, Mokee dugway en Muley Point meepikken ipv The Needles. Ik denk dat die dingen een betere indruk geven dan het Needles gedeelte.

Als je het Needles deel wilt bezoeken, moet je vooral op voorhand eens goed lezen wat je er allemaal kan doen en of je dat de moeite vindt om daarvoor lang onderweg te zijn. Mijn indruk is dat er minder korte wandelingen zijn en minder uitkijkpunten die je een goede indruk geven van het park.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

als je vanuit het zuiden via de Smithsonian Butte National Back Country Byway (op voorwaarde dat je met een high clearance rijdt) zo naar Zion rijdt en gewoon er weer uit naar het oosten toe (en op voorwaarde natuurlijk dat jullie er geen hikes willen doen) heb je al een heel mooi stuk van Zion gezien, op een heel korte tijd. Zoals ik ook in ons reisverslag geschreven heb (http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=41129) : probeer dit te doen in de late namiddag omwille van de ideale zonnestand.

Wat Capitol Reef betreft : ook hier weer : als je geen hikes wilt doen is een ritje over de Scenic Drive al voldoende om een idee te hebben van het park. Maar ook hier geldt : absoluut doen in the evening golden hour, want 's morgens liggen al die mooie rode rotsen in de schaduw. Dus als je het niet kan plannen voor de late namiddag zou ik zeker geen tijd "verliezen" in CR. Echter in de late namiddag wel heel zeker de moeite waard en ook geen park waar je uren en uren moet voor uittrekken. De scenic drive inclusief fotostops vraagt niet veel meer dan 2-3u.

Arches : als je in Moab slaapt kan je 2 totaal verschillende Arches bezoeken : 1x bij het avondlicht en 1x bij het ochtendlicht : 2 totaal andere werelden die wij absoluut de moeite waard vonden. Ook de (makkelijke/vrij korte) hikes die je hier kan doen vonden wij zeker de moeite.

Canyonlands : hier kan je niet "zomaar effen doorrijden". Dit is zo uitgebreid en zo mooi dat ik hier toch heel wat tijd zou voor uittrekken. Als je hier met een 4x4 high clearance rijdt gaat er zich een totaal andere wereld openen waarbij je meermaals met open mond zal staan kijken omwille van zo veel moois en verrassends...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer