Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

visum geweigerd

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
bedeve
Amerika-expert

Re: visum geweigerd

Bericht door bedeve »

Succes !! :thumbup: :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
zydzyd
Amerika-ontdekker

Bericht door zydzyd »

Niet te geloven..........
Vandaag opnieuw geprobeerd en weer niet.
Alle papieren bij,alles wat je maar kunt bedenken.
En wat zeggen ze; u bent 4 jaar geleden naar Nederland gekomen om er beter van te worden,wij denken dat u nu in Amerika u geluk wilt beproeven!!!!
Wat een arrogante lui,wie denken hun wel dat ze zijn? Baan hier,koophuis,studie.
Al die papieren hebben ze nog niet eens bekeken.
Ik ben zo pissed,wie zijn hun om zo over iemand te oordelen.
Mevrouw u heeft nog niet eens de papieren bekeken? hoeft niet,mijn besluit staat vast,ik kan niets meer voor u betekenen.
What the **** moet je doen om te bewijzen dat je met je vriend 8 dagen op VAKANTIE wil naar New York!!!
Weet iemand waar ik een klacht kan indienen?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik denk dat je het slachtoffer bent geworden van onderstaand verhaal:
I am a legal resident of the Netherlands. Why didn't I qualify?

Many recent immigrants to the Netherlands cannot demonstrate sufficiently strong ties here to qualify for a non-immigrant visa to the United States. There is no magic formula that will work in each case. In general, you must be able to show that you have settled in the Netherlands and that this is, and will remain, your permanent home. In reviewing your application, the consular officer considered many aspects such as: How long have you been at your current address? How long have you been at your current job? Are you, or are your children enrolled in school? What commitments do you have here that would compel you to return to the Netherlands? What social ties do you have in the Netherlands? Often it is a question of time, and the best way to qualify for a visa is to reside in the Netherlands for a longer period of time and to build further social and economic ties here.
Maar ik denk helaas voor je dat er geen klachtenprocedure is:
My application was refused under Section 214(b). If I send in more documents will I receive a visa?

No. Once an application has been refused, the decision is not appealable. Applying for a non-immigrant visa is not primarily a document-based process. The main issue in determining if an applicant qualifies for a visa is intent, and documents alone cannot establish intentions. In some cases, documents can help establish an applicant's intent to return to The Netherlands by showing that the applicant is well established here. In other cases, the circumstances are clear enough that documents are unnecessary. If your visa application has been refused it is highly unlikely that any document you could provide would alter the consular officer's decision.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Wat ontzettend rot voor jullie zeg. Ik kan me voorstellen dat je boos bent, want het voelt zo onterecht en je kunt er helemaal niets tegen ondernemen. Ik heb verder helaas geen advies; misschien zou je kunnen overwegen om te trouwen en het dan nog eens te proberen, al zal dat je voor deze geplande trip niet meer kunnen helpen.
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Wat je nog zou kunnen doen is via email contact te leggen met het consulaat. In die email zet je jullie ervaringen in en dat jullie het vreemd vinden dat er totaal niet is gekeken naar de papieren die je vriendin heeft meegebracht. Want daarin staan namelijk dingen die er juist voor pleiten dat ze sterke banden heeft met Nederland. Stel gewoon dat jullie enorm teleurgesteld zijn in het feit dat jullie er alles aan hebben gedaan om met een sterke zaak te komen maar dat er totaal niet naar het bewijs is gekeken.

Ik zeg niet dat dit helpt, maar in dit geval is het echt niet geschoten is altijd mis...

Sterkte en succes!
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Misschien een raar idee en aangezien je toch aan het reizen bent van huis naar consulaat. Is het een idee om een visum aan te vragen bij het consulaat in Polen? dan ben je gewoon een Pool in Polen die een visum wilt en valt het misschien minder op en misschien kent het consulaat in Polen deze regel over immigranten in NL niet. Alleen het bewijslast wordt dan lastiger maar goed het is maar een idee.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Alleen zou het kunnen dat de afgewezen aanvraag in hun computersysteem zit. Best mogelijk dat ze eerst gaan kijken naar eerdere aanvragen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja inderdaad, ik weet niet hoe goed hun automatisering is :)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Opnieuw met een vrouw gesproken ?
Toch niet dezelfde van vorige keer?
Toch niet opnieuw in het Nederlands willen spreken ?

Van de reacties hier vind ik me het meest in die van Robbielb.
Neem via ( e) mail contact op met de Consul Generaal.
Op basis van de menselijke factor.
Er is in de USA uitgebreide Visum wetgeving.
De handhaving daarvan is echter vol willekeur.
En willekeur is een menselijk element
Het nee van nu heeft gevolgen voor elke hernieuwde poging om de USA binnen te komen.
waar vandaan je die poging ook doet komt elk moment de vraag naar boven of je eerder een visum is geweigerd
En dit alles zonder officiele beroepsmogelijkheid.
Daarom denk ik dat het schriftelijk benaderen van de Consul Generaal op de wijze die Robbielb omschrijft geen gek idee is.
( Met een kleine wijziging waar Robbie spreekt van "vreemd vinden..." zou ik spreken van "teleurgesteld zijn...")

Voor de verwerking van eigen verbijstering,voor de zekerheid dat je alles hebt gedaan wat je kunt doen, en vanwege het menselijk element.
De C.G. in Amsterdam heet Julie Ruterbories.
Je kunt haar bijv ook vinden op Linkedin.
Wellicht ter overvloede; met een Amerikaanse overheidsfunctionaris communiceer je in het Engels.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Robbielb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

bedeve schreef: ( Met een kleine wijziging waar Robbie spreekt van "vreemd vinden..." zou ik spreken van "teleurgesteld zijn...")
Inderdaad... beter! :thumbup:

zydzyd
Amerika-ontdekker

Bericht door zydzyd »

Hallo,

Ik heb een mail gestuurd naar 'ConsularAmster@state.gov',gekregen via facebookpagina van het consulaat.
Hun advies was om de mail te sturen, ben benieuwd.

Dear sir/madame,

Me and my girlfriend, booked a vacation to New York .
I am Dutch and my girlfriend is Polish, so she needs a visa.
We went to the consulate on the 18th of April in Amsterdam where she had an appointment.
She brought some papers with her to show that she works and lives here.
After an interview that lasted 2 minutes, they told her that she did not have enough documents with her to show that she will come back to here.
No problem and on the same day we made another appointment.
The interview was on the 24th of April.
Our documents we brought along were; Joint account
Passport
Extract from the register of population
Employment contract and statement
Training and employment contract
Study agreement to 2013
Diploma state exam Dutch language from 27th of March
Notary house purchase
Income tax

And the women who takes the interview did not look at the papers at all and in about two minutes the interview was over.
My girlfriend said, you didn’t looked at the papers, the women said; not necessary, I know enough.
The reason that my girlfriend did not get the visa is;

4 years ago you came to Holland to get a better life and find some luck, we think that you try to find it now in the United States.
How can the women judge about someone like that?
It is disgraceful to think and talk about someone who showed you every piece of evidence you asked the last time.

Is a mortgage, work, school and the rest of the papers not enough to proof that she will come back?
We are a descent couple, living together for two years with 2 kids and our own house.
We driven two times from Eindhoven to Amsterdam, paid two times 15 dollar for an appointment.
And two times € 128,00.
It is not about the money, but why are you saying that we have to bring more evidence with us, if it is for nothing.
We are very disappointed to be treated like this, we only wanted to go on holiday from our money where we worked hard for.
And then be treated like this!!!
We are very disappointed and we hope that you treat people in the future with more respect.

Yours sincerely;
Laatst gewijzigd door zydzyd op 25 apr 2012, 19:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik denk dat je met deze email erg weinig kans maakt, en zelfs je glazen enigszins ingooit. Je toont veel emotie en maakt verwijten, maar wat je nodig hebt (had) is een verzoek om toch naar de VS te mogen op vakantie, met daarbij de vraag hoe jullie wel kunnen aantonen dat jullie terug zullen keren.

En ook hier de tip (al gegeven per pb), haal jullie namen en adres weg. Dit is informatie die misbruikt kan worden. Gebruik dergelijke informatie wel in de email, maar plaats dat niet op het forum, wat publiek toegankelijk is.
Robbielb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Ik vind de gebruikte taal inderdaad wat aan de emotionele en harde kant. Je vangt immers meer vliegen met stroop dan met azijn! Maar je weet nooit hoe het uitpakt 8)
Ik kan de teleurstelling wel goed begrijpen hoor. Jullie hebben alles netjes voor elkaar en dan is het des te zuurder dat er niet eens gekeken wordt naar jullie werk.
Bij mijn B2 aanvraag werd er alleen maar naar mijn bankrekening gevraagd en mijn reisplannen. Ik had ook alles bij me wat me zou kunnen helpen maar daar werd niet eens naar gekeken en kreeg mijn toestemming voor het visa. Het viel mij erg mee toen...

Maar ik wens jullie in ieder geval veel succes en houd ons op de hoogte!

coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

Ik kan me voorstellen dat jullie zeer teleurgesteld zijn....
Maar dit,
We are very disappointed and we hope that you treat people in the future with more respect.
Dat alleen al is een no no en zeker al als je tegen de consul bezig bent!
Hij of zij is de persoon die je aan jou kant moet hebben als het neerkomt op het verkrijgen van een visum.

Laat ons weten hoe het verder gaat en hopelijk komt het toch nog goed!
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
zydzyd
Amerika-ontdekker

Bericht door zydzyd »

Hockey schreef:Ik denk dat je met deze email erg weinig kans maakt, en zelfs je glazen enigszins ingooit. Je toont veel emotie en maakt verwijten, maar wat je nodig hebt (had) is een verzoek om toch naar de VS te mogen op vakantie, met daarbij de vraag hoe jullie wel kunnen aantonen dat jullie terug zullen keren.

En ook hier de tip (al gegeven per pb), haal jullie namen en adres weg. Dit is informatie die misbruikt kan worden. Gebruik dergelijke informatie wel in de email, maar plaats dat niet op het forum, wat publiek toegankelijk is.

Het gaat er mij niet om of ik weinig kans maak of mijn glazen ingooi.
Vakantie is al omgeboekt.
Ik vind gewoon dat je zo niet met mensen om kan gaan,ook zij niet.
En emoties komen erbij ja en ja ik verwijt ze dat ze nog niet eens moeite nemen om te luisteren of de gevraagde papieren te bekijken.
We hadden graag een keer Amerika bezocht maar als het zo moet en ik moet opletten hoe of wat ik zeg, dan laat maar.

bedankt voor pb
zydzyd
Amerika-ontdekker

Bericht door zydzyd »

coukie schreef:Ik kan me voorstellen dat jullie zeer teleurgesteld zijn....
Maar dit,
Dat alleen al is een no no en zeker al als je tegen de consul bezig bent!
Hij of zij is de persoon die je aan jou kant moet hebben als het neerkomt op het verkrijgen van een visum.

Laat ons weten hoe het verder gaat en hopelijk komt het toch nog goed!
Sorry maar dan is het maar een no no
zydzyd
Amerika-ontdekker

Bericht door zydzyd »

ze vroeg 2 keer aan de vrouw om even naar de meegenomen papieren te kijken.
Mevrouw u kunt beter gaan,dat veranderd mijn beslissing niet.

Maar dat is wat ik mee moest nemen??
Mevrouw u kunt beter gaan anders bel ik de security...

kom op zeg
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Haal ook nog even de naam van jouw vriendin in het stuk zelf weg. Ook dit is informatie die misbruikt kan worden.
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

Was dit gesprek met de Consul of met een van de medewerkers? Ik meen me te herinneren toen wij voor ons visum gingen we eerst bij een medewerker moesten en dan voor het uiteindelijk gesprek bij de Consul.

Want hij of zij geeft de finale uitspraak, zoals eerder al gezegd je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn en als je , naar haar gevoel , niet respectvol genoeg overkomt ( ik zeg hier NIET dat je niet respectvol genoeg was) en je haar pissed off maakt dan kun je het 9 op 10 wel schudden vrees ik.

Dit is hoe het een beetje werkt hier, je respectvol opstellen en je geraakt verder dit is nu eenmaal de samenleving, en als je een beetje teveel begint te pushen dan kan het wel eens dat ze dreigen om er security bij te halen.....
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik ben benieuwd naar de reactie :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves