Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

visum geweigerd

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
zydzyd
Amerika-ontdekker

Re: visum geweigerd

Bericht door zydzyd »

coukie schreef:Was dit gesprek met de Consul of met een van de medewerkers? Ik meen me te herinneren toen wij voor ons visum gingen we eerst bij een medewerker moesten en dan voor het uiteindelijk gesprek bij de Consul.

Want hij of zij geeft de finale uitspraak, zoals eerder al gezegd je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn en als je , naar haar gevoel , niet respectvol genoeg overkomt ( ik zeg hier NIET dat je niet respectvol genoeg was) en je haar pissed off maakt dan kun je het 9 op 10 wel schudden vrees ik.

Dit is hoe het een beetje werkt hier, je respectvol opstellen en je geraakt verder dit is nu eenmaal de samenleving, en als je een beetje teveel begint te pushen dan kan het wel eens dat ze dreigen om er security bij te halen.....
Met een van de medewerkers.
Nee helemaal niet ze vroeg gewoon waarom en of ze de papieren nog wil bekijken.
Toen ze nee zei,zei ze maar die moest ik meenemen en dan word het u misschien duidelijk dat ik terug moet....
Mijn besluit staat vast mevrouw.
Maar ik heb de papieren waarmee ik het aan kan tonen...
Mevrouw als u nu niet gaat bel ik security.
Ze heeft gewoon doorgevraagd op een normale manier.
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

Dus ze geeft helemaal niet met de Consul gesproken dan? Das natuurlijk een ander paar mouwen, die medewerkster geeft het dus op haar genomen om het visum te weigeren, en dat kan geloof ik niet.
Ik begrijp dat de medewerkster de hele papier winkel moet doornemen en dan haar vindingen moet doorgeven aan de consul die dan op HAAR beurt de beslising neemt of het visum al dan niet word goed gekeurd.

Maar dan is er natuurlijk de e-mail die naar de consul werd gestuurd......ik weet niet of die nog recht te trekken is...
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
zydzyd
Amerika-ontdekker

Bericht door zydzyd »

Er zitten allemaal verschillende medewerkers naast elkaar en als je aan de beurt bent mag je naar diegene lopen die vrij is.
Dit was een andere als de eerste keer.
Neem aan dat er maar een Consul is.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@zydzyd, je hoeft niet de complete voorgaande post te quoten.
zydzyd
Amerika-ontdekker

Bericht door zydzyd »

ok
zydzyd
Amerika-ontdekker

Bericht door zydzyd »

sorry ik heb haar gebeld op het werk.
Eerst met medewerker en toen met consul.
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

Dat klopt , zoals het normaal moet verlopen is, je gaat naar de eerste window waar je dus de hele papierhandel afgeeft en wat de reden ervoor is, visum aanvraag dus, daarna mag je effe gaan zitten terwijl ze de papieren overlopen en je dan terug roepen naar ofwel hetzelfde venster of een volgende medewerker die normaal de vingerafdrukken neemt, dan mag je weer gaan zitten om uiteindelijk bij de consul of de ambassador op gesprek te gaan die dan op zijn beurt beslist approved or denied . Zoals gezegd, dit is bij ons zo verlopen en geeft al bij al een half uur geduurd.Jullie zijn dus blijkbaar aan het eerste loket al afgewezen...........vreemd.
En ja er is maar 1 consul
# finally home!
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Als je het consulaat binnen komt krijg je bij security een plastic map/hoes met een nummer mee. Daarin stoppen ze je paspoort en je aanvraag formulier.
Zodra je nummer op het paneel komt moet je naar het eerste hokje. Daar lever je alles weer in, laat je vingerafdrukken nemen en dan moet je betalen (tenzij je dat al per overschrijving heb gedaan).
Dan moet je wachten totdat je nummer wordt omgeroepen en dan moet je naar een ander loket. Daar zit een immigratie ambtenaar die de vragen stelt en uiteindelijk zegt of je wel of niet een visum krijgt. Krijg je die wel dan zal de consul zijn uiteindelijke toestemming geven en sturen ze je paspoort met je visum weer aangetekent terug.
Zie het maar als de burgemeester, die geeft je ook je rijbewijs... Maar je hebt hem daarover nooit gesproken :)
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Tsja. Ik weet niet precies wat het doel van de e-mail was, maar je hebt je punt wel duidelijk gemaakt. Ik neem aan dat het je ook daarom te doen was, en niet om te proberen alsnog een visum te krijgen. Dat laatste blijkt iig niet uit de e-mail. Aangezien je ook geen vragen stelt, of vraagt om een reaktie, zou het best kunnen dat je helemaal geen reaktie krijgt.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Robbielb schreef: Zie het maar als de burgemeester, die geeft je ook je rijbewijs... Maar je hebt hem daarover nooit gesproken :)
Precies. Ik heb nooit een consul gezien en heb wél een visum :)
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

:lol:
Daar zit een immigratie ambtenaar die de vragen stelt en uiteindelijk zegt of je wel of niet een visum krijgt. Krijg je die wel dan zal de consul zijn uiteindelijke toestemming geven en sturen ze je paspoort met je visum weer aangetekent terug.
Im Brussel hebben ze denk ik die immigratie ambtenaar nie , wij moesten na de vingerafdrukken direkt bij de ambassador gaan op gesprek en na een paar vragen werden we approved, het gesprek met haar was wel degelijk volledig engels :)
# finally home!
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Toch zit er een kern van waarheid in het verhaal.
Ik heb begrepen dat de afgelopen jaren meer dan 7000 vrouwen die route hebben gevolgd, Rusland / polen / ukraine naar Nederland / Duitsland / Belgie, en na een paar jaar door stoten naar de USA...
Welke zekerheid heb jij dat je haar mee terugneemt??

De verbintenissen zijn wellicht allemaal van jou, en vergis je niet, je bent niet getrouwd etc... Dingen waar wij niet bij stil staan, maar wel dingen waarvan "het systeem" nee zegt.
Niet te min, denk ook ik dat het een klap in mijn gezicht zou zijn als mij mijn visum geweigerd zou worden...

De e-mail zoals je hem gestuurd hebt had ik never te nooit zo gestuurd,

Ik had eerst begonnen met te bedanken dat ze de tijd genomen hebben om je visum aanvraag te bekijken en dat je het bijzonder jammer vind dat je vriendin het visum geweigerd is maar dat je het besluit wel begrijpt.

Ik zou om advies vragen wat je in de toekomst moet doen als je dan weer een visum aanvraag indient....
Want ook jou naam staat straks in het systeem.. En voor de US government medewerkers dien je nu eenmaal veel respect te hebben.

En als je een visum aanvragen voor de USA al vervelend vind... dan moet je eens een visum voor Tibet aanvragen....
If you can dream it...
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

De e-mail zoals je hem gestuurd hebt had ik never te nooit zo gestuurd,

Ik had eerst begonnen met te bedanken dat ze de tijd genomen hebben om je visum aanvraag te bekijken en dat je het bijzonder jammer vind dat je vriendin het visum geweigerd is maar dat je de keuze wel begrijpt.

Ik zou om advies vragen wat je in de toekomst moet doen als je dan weer een visum aanvraag indient....
Want ook jou naam staat straks in het systeem.. En voor de US government medewerkers dien je nu eenmaal veel respect te hebben.
Mark jij vind altijd de goede woorden om iets uit te leggen :)
En als je een visum aanvragen voor de USA al vervelend vind... dan moet je eens een visum voor Tibet aanvragen....
Saoudi Arabia is ook zo ne geestigen zegt me ventje :blink:
# finally home!
zydzyd
Amerika-ontdekker

Bericht door zydzyd »

mark van vitalis?
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

markgoestoamerica :D
# finally home!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

toeristenvisum voor noord-korea, succes. Is dat eenmaal gelukt dan een jaar daarna een journalistenvisum aanvragen :lol:
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

toeristenvisum voor noord-korea, succes
Nee dank u :lol:
Ik zit goe waar ik zit :D
Maar we zijn off topic aan het gaan :wink:
# finally home!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

markgoestoamerica schreef:Toch zit er een kern van waarheid in het verhaal.
Ik heb begrepen dat de afgelopen jaren meer dan 7000 vrouwen die route hebben gevolgd, Rusland / polen / ukraine naar Nederland / Duitsland / Belgie, en na een paar jaar door stoten naar de USA...
Welke zekerheid heb jij dat je haar mee terugneemt??

De verbintenissen zijn wellicht allemaal van jou, en vergis je niet, je bent niet getrouwd etc... Dingen waar wij niet bij stil staan, maar wel dingen waarvan "het systeem" nee zegt.
Ja, het lijkt me compleet logisch dat dat er achter zit. Die consulaat-medewerker verzint zo'n verhaal natuurlijk echt niet zelf. Juist daarom lijkt het me ook zo weinig uithalen om zo'n beslissing nog op een hoger niveau proberen uit te vechten. Daar komen uiteindelijk gewoon die instructies vandaan waar TS nu de dupe van is.
zydzyd
Amerika-ontdekker

Bericht door zydzyd »

Ik ben ook helemaal niet van plan om het aan te vechten.
Volgend jaar krijgt ze nederlands paspoort,we zien wel of we het nog een keer proberen
zydzyd
Amerika-ontdekker

Bericht door zydzyd »

en hadden ze de eerste x gewoon gezegd en niet u heeft te weinig bewijs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer