Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Walt Disney World

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
vandermeij
Amerika-ontdekker

Bericht door vandermeij »

Jasmino schreef:
vandermeij schreef:PS. Ik moet nu toch maar voor 1 dag een hopperpas te nemen. De 2 andere dagen alleen een parkticket?
Ik denk dat je goedkoper uit bent door een hopperpas te nemen voor 3 dagen. Kijk eens op de website van DIsneyworld, daar kun je de prijsverschillen en mogelijkheden van de verschillende kaartjes heel goed vergelijken!
Je hebt gelijk! Voor een hopperpas van 3 dagen betaal je $221,00 pp. En voor 1 hopperpas ($103,00 pp) + 2 losse parketticket ($125,00 pp) = $228,00. Toch een verschil van $7,00. Kan je toch weer een ijsje extra nemen.
Super bedankt.
Mvg Marcel
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

vandermeij schreef:Toch een verschil van $7,00. Kan je toch weer een ijsje extra nemen.
Nog wel iets meer dan een ijsje :) Zie hier: http://www.wdisneyw.co.uk/food.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vandermeij
Amerika-ontdekker

Njit schreef:
vandermeij schreef:Toch een verschil van $7,00. Kan je toch weer een ijsje extra nemen.
Nog wel iets meer dan een ijsje :) Zie hier: http://www.wdisneyw.co.uk/food.html
Dat bedoelde ik over de site. Er staan genoeg leuke tips op. Valt eigenlijk nog wel mee de prijzen. 1 dollar is toch 80 euro cent?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

vandermeij schreef:Dat bedoelde ik over de site. Er staan genoeg leuke tips op. Valt eigenlijk nog wel mee de prijzen. 1 dollar is toch 80 euro cent?
De prijzen zijn zonder tax. Maar 1 dollar is idd iets van 80 eurocent..
vandermeij
Amerika-ontdekker

Njit schreef:
vandermeij schreef:Dat bedoelde ik over de site. Er staan genoeg leuke tips op. Valt eigenlijk nog wel mee de prijzen. 1 dollar is toch 80 euro cent?
De prijzen zijn zonder tax. Maar 1 dollar is idd iets van 80 eurocent..
OOOH ja. Die stomme tax komt er nog bij!! Dat is 10% erbij?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

vandermeij schreef:OOOH ja. Die stomme tax komt er nog bij!! Dat is 10% erbij?
Dat ligt er maar net aan :)
Sales and Hotel Tax Rates at WDW

Believe it or not, the tax rates at the various resorts various across Walt Disney World. In all cases, the state sales tax is 6% and the state resort tax is 5%. However, in Osceola County (the Southern part of WDW), there's an additional 1% county sales tax. What that boils down to is this:

* The All Star Resorts have a resort tax of 5%, and a combined sales tax of 7%. Your room, then, will be taxed at 12% and purchases (sundries and souvenirs) will be taxed at 7%.
* Purchases at the Wide World of Sports would also be hit with the 7% sales tax.
* All other WDW resorts and retail locations have a resort tax of 5% and a sales tax of 6%. Your room, then, at any other WDW resort, will be taxed at 11% and purchases at 6%.
* If you stay offsite, just keep in mind that you'll be hit with that slightly higher rate if you stay in Osceola County (along SR-192, Irlo Bronson Memorial Highway).
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Leuke sites trouwens over de prijzen op WDW. Erg handig.

Ook met de bus (Lynx) naar het Transportation Center is goed te doen. Ik weet niet waar je zit met een hotel maar zeker vanaf International Drive in Orlando rijden er regelmatig bussen. Op het transportation Center wijst alles zich vanzelf. Het is zeer overzichtelijk daar.
De Lynx was 4 jaar terug nog 1 dollar one way, weet niet of dat nog zo is. Je moet in elk geval gepast betalen want ze kunnen niet wisselen (dollar bill moet je in een automaat stoppen bij de chauffeur).
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

suebrons schreef:De Lynx was 4 jaar terug nog 1 dollar one way, weet niet of dat nog zo is. Je moet in elk geval gepast betalen want ze kunnen niet wisselen (dollar bill moet je in een automaat stoppen bij de chauffeur).
Inmiddels is het al weer wat duurder:

Standard One-Way Fare - $1.50
Single-Day Pass - $3.50
7-Day Pass - $12.00
30-Day Pass - $38.00

(dagpassen kun je trouwens NIET bij de chauffeur kopen!)
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Als je op International Drive niet meteen bij een stopplaats van een Lynx-bus zit, kan je daar ook eerst de trolley naartoe nemen (een tram die gans de ID aandoet). De overstap maken bij Seaworld op een Lynx-bus (als ik het goed heb is het dan lijn 50 -don't shoot me if it's wrong :whistling: ).
Die trolley kost $ 1 enkele rit.

Bij het Transportation Center vandaan moet je dus wel het goede lijnnummer van de Lynx-bussen in de gaten houden want er rijden er natuurlijk wel meerdere.
Begin oktober reden ze niet zo frequent, dus als je de bus net mistte, dan kon je makkelijk 30 min wachten in het brandende zonnetje. Of zelfs een keer zat ie zo vol dat de mensen die nog buiten stonden, moesten wachten op de volgende :sorry: . Dat is dan natuurlijk net de tijd dat de meesten het wat gehad hebben of dat één of meerdere parken de deuren sluit.

In elk geval raak je er makkelijk naartoe en vandaan, maar mijn inziens verlies je nogal veel tijd met de bussen, maar ja da's openbaar vervoer :dance: .
Ik had een hotel bij het Convention Center en kon nooit binnen het uur van het hotel tot aan de ingang van één van de parken geraken.
Eén ochtend de gratis shuttle -die aangeboden werd door het hotel- genomen, en toen -je raad het al- duurde het ruim anderhalf uur.
Maar de bus had z'n eerste oppikplaats dan ook bij mijn hotel, dus als je op het eind zit dan ben je er wel sneller.
De afzetplaats was ook bij Epcot, dus als je een anders park wilde aandoen -zoals ik, aangezien ik de dag daarvoor Epcot had gedaan- moest je eerst met de monorail terug naar het TC en dan met de bus naar een ander park.
:hm:
vandermeij
Amerika-ontdekker

suebrons schreef:Leuke sites trouwens over de prijzen op WDW. Erg handig.

Ook met de bus (Lynx) naar het Transportation Center is goed te doen. Ik weet niet waar je zit met een hotel maar zeker vanaf International Drive in Orlando rijden er regelmatig bussen. Op het transportation Center wijst alles zich vanzelf. Het is zeer overzichtelijk daar.
De Lynx was 4 jaar terug nog 1 dollar one way, weet niet of dat nog zo is. Je moet in elk geval gepast betalen want ze kunnen niet wisselen (dollar bill moet je in een automaat stoppen bij de chauffeur).
Ik zit waarschijnlijk in een Allstar hotel. Kan nog niet boeken via het reisbureau omdat de wintergidsen nog niet klaar zijn. We hebben er een optie op, dus het zal wel doorgaan. Anders nemen we gewoon een ander Disney hotel. Maar goed, als ik in een Allstar hotel zit, zit ik dicht bij AK, MGM en Epcot. Het lijkt mij een hele omweg als ik eerst naar TTC moet, wat bij MK ligt. Is het de enige route dan? Als bezoeker van een Disney hotel zijn die bussen toch gratis?
Mvg Marcel
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Als je in het Allstar Disney hotel zit dan zit je op het Disney terrein zelf. Nog makkelijker want dan kan je inderdaad gebruik maken van de bussen, waarschijnlijk gaan er vanaf het hotel ook wel bussen naar de parken, maar misschien hebben forum members daar meer ervaring mee. Ik heb alleen in een Disney hotel gezeten met eigen vervoer.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

vandermeij schreef:Maar goed, als ik in een Allstar hotel zit, zit ik dicht bij AK, MGM en Epcot. Het lijkt mij een hele omweg als ik eerst naar TTC moet, wat bij MK ligt. Is het de enige route dan? Als bezoeker van een Disney hotel zijn die bussen toch gratis?
Er gaat een bus van het All Star Resort naar Animal Kingdom volgens het overzicht 1 pagina terug.
ilovemickey
Amerika-newbie

Bericht door ilovemickey »

wij gingen gewoon met de bus vanuit het all-star hotel naar de parken toe. je moet bij de receptie van het hotel maar kijken wat de vertrektijden zijn van de bussen.
reinalda
Amerika-ontdekker

Bericht door reinalda »

Wij zijn ook in Orlando geweest en stonden met de camper 5 dagen in Disney world.
Wij dachten dat we tijd genoeg hadden om alles te zien maar nog kwamen we tijd te kort.
We hadden alleen al ruim 2 dagen nodig om met de kids disneyworld te zien tenminste als je de meeste shows ook wil zien.
De andere dagen zijn we naar Apcot en MGM geweest en jammer genoeg was er geen tijd meer voor Animal Kingdom daar hebben we later veel spijt van gehad .

Reinalda
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer