Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
trouwen met een US citizen
-
- Amerika-ontdekker
trouwen met een US citizen
heyy
mijn eigen eff voorstellen ik Heet benjamien ik ben een Belg
en men vriendin is ook geboren in Belgie maar haar vader is een amerikaanse dus heeft ze de amerikaanse paspoort
en mag ze ook tijdens de verkiezingen bevoorbeeld haar stem laten horen .
Ik hoor veel te veel verschillende zaken want wij willen namelijk in Amerika gaan wonen we zijn momenteel niet getrouwd
maar zijn al 5 jaar samen en hebben zeker nog fotos van begin van onze relatie op reis ofzo dus dit bewijzen is ook geen probleem AUB kan iemand mij een deftig informatie geven en niet naar een link versturen maar gwn simpelweg wat ik moet doen in een soort stappenplan
want ik hoor hier een K1 visum een greencard dit dat ... just simpelway How can I live in America without waiting to long and having big problems ?? please help me People !! dankuwell
mijn eigen eff voorstellen ik Heet benjamien ik ben een Belg
en men vriendin is ook geboren in Belgie maar haar vader is een amerikaanse dus heeft ze de amerikaanse paspoort
en mag ze ook tijdens de verkiezingen bevoorbeeld haar stem laten horen .
Ik hoor veel te veel verschillende zaken want wij willen namelijk in Amerika gaan wonen we zijn momenteel niet getrouwd
maar zijn al 5 jaar samen en hebben zeker nog fotos van begin van onze relatie op reis ofzo dus dit bewijzen is ook geen probleem AUB kan iemand mij een deftig informatie geven en niet naar een link versturen maar gwn simpelweg wat ik moet doen in een soort stappenplan
want ik hoor hier een K1 visum een greencard dit dat ... just simpelway How can I live in America without waiting to long and having big problems ?? please help me People !! dankuwell
Re: trouwen met een US citizen
Ik kan je slechts 2 dingen adviseren. Het eerste is een advocaat zoeken die het voor je regelt als jij niet zelf bereid bent enige moeite te doen om je in te lezen. Het tweede is je toch een aantal links te geven waar meer uitleg te vinden is.
Zie daartoe deze link, en deze, en deze, en deze en deze. Er zijn waarschijnlijk nog wel meer topics te vinden, maar dit zijn de meest recente.
Zie daartoe deze link, en deze, en deze, en deze en deze. Er zijn waarschijnlijk nog wel meer topics te vinden, maar dit zijn de meest recente.
-
- Amerika-ontdekker
Hockey schreef:Ik kan je slechts 2 dingen adviseren. Het eerste is een advocaat zoeken die het voor je regelt als jij niet zelf bereid bent enige moeite te doen om je in te lezen. Het tweede is je toch een aantal links te geven waar meer uitleg te vinden is.
Neen het heeft niets te maken met lui zijn hoor ik dacht al dat ik zo ging over komen :p
maar het is gewoon omdat ik zoveel verschillende verhalen lees en al zoveel heb rondgevraagd dat ik het beu ben
maar deze forum is een van de beste forums en dacht ik hier de mensen aan te spreken
en gewoon wat ik simpelweg moet doen BAM BAM BAM deze stappen ! en simpel maarja ik krijg weeral links
maar toch bedankt voor je antwoord
-
- Amerika-expert
De twee grootste problemen zijn dat je niet getrouwd bent met je vriendin en dat je vriendin niet kan aantonen dat ze in Amerika voldoende geld verdient om jullie tween te kunnen onderhouden (ik neem aan dat ze woont en werkt in Belgie).
Als zij een baan heeft, of iemand kan vinden die garant wil staan dat jij niet onderhouden hoeft te worden door de Amerikanse staat, en als jullie getrouwd zijn, kun je gewoon de procedure afwikkelen zoals die beschreven staat op een aantal officiele Amerikaanse websites (die op *.gov eindigen). (Sorry, maar je komt tegenwoordig niet om weblinks heen).
Het is dan gewoon een serie documenten invullen en indienen.
Hoewel, echt 'gewoon' gaat het niet, je moet bereid zijn om zelf een lijstje op te stellen wat je nodig hebt.
En dat moet je echt zelf allemaal doen, of laten doen door een advocaat. Amerika is al lang geen immigratieland meer waar men met open armen op je staat te wachten. Integendeel.
Als je niet bereid bent om zelf hieraan te werken in plaats van te verwachten dat iemand je wel 'eventjes' door die procedure helpt (en dat ook nog gratis wil doen), dan kun je leven in de VS wel vergeten. Zo hard is dit land tegenwoordig.
Als zij een baan heeft, of iemand kan vinden die garant wil staan dat jij niet onderhouden hoeft te worden door de Amerikanse staat, en als jullie getrouwd zijn, kun je gewoon de procedure afwikkelen zoals die beschreven staat op een aantal officiele Amerikaanse websites (die op *.gov eindigen). (Sorry, maar je komt tegenwoordig niet om weblinks heen).
Hoewel, echt 'gewoon' gaat het niet, je moet bereid zijn om zelf een lijstje op te stellen wat je nodig hebt.
En dat moet je echt zelf allemaal doen, of laten doen door een advocaat. Amerika is al lang geen immigratieland meer waar men met open armen op je staat te wachten. Integendeel.
Als je niet bereid bent om zelf hieraan te werken in plaats van te verwachten dat iemand je wel 'eventjes' door die procedure helpt (en dat ook nog gratis wil doen), dan kun je leven in de VS wel vergeten. Zo hard is dit land tegenwoordig.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
*** Huishoudelijke mededeling:
benjamien, het is niet de bedoeling om je topic meerdere malen te plaatsen. Het kopie is dan ook verwijderd.
benjamien, het is niet de bedoeling om je topic meerdere malen te plaatsen. Het kopie is dan ook verwijderd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Bennogr gaf het al aan, jullie probleem wordt het inkomen van jouw vriendin. Op dit moment is dat nul, en dus kan zij jou niet sponsoren. Dat zal dus iemand anders moeten doen. Een tweede iets om rekening mee te houden is dat een K1 visum betekent dat je ook daadwerkelijk moet trouwen, binnen 90 dagen nadat je het visum hebt verkregen.
Via Google kwam ik trouwens op een soort van stappenplan, zie hier.
Via Google kwam ik trouwens op een soort van stappenplan, zie hier.
Ja, je moet kunnen bewijzen dat je jezelf goed kunt onderhouden in de VS.Bennogr schreef:De twee grootste problemen zijn dat je niet getrouwd bent met je vriendin en dat je vriendin niet kan aantonen dat ze in Amerika voldoende geld verdient om jullie tween te kunnen onderhouden (ik neem aan dat ze woont en werkt in Belgie).
En misschien is het ook nog wat moeilijker i.v.m. dat je vriendin in België woont.
-
- Amerika-ontdekker
gbeatrice schreef:Ja, je moet kunnen bewijzen dat je jezelf goed kunt onderhouden in de VS.Bennogr schreef:De twee grootste problemen zijn dat je niet getrouwd bent met je vriendin en dat je vriendin niet kan aantonen dat ze in Amerika voldoende geld verdient om jullie tween te kunnen onderhouden (ik neem aan dat ze woont en werkt in Belgie).
En wat als je een grote som hebt gespaard zoals 10000 euro ofzo ? is het dan nog steeds een probleem ?
of is het ook een optie dat men vriendin daar gaat gaan wonen en een job zoekt en dat ik dan na een paar maanden de visum aanvraag ?
En misschien is het ook nog wat moeilijker i.v.m. dat je vriendin in België woont.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ervan uitgaande dat je vriendin met jou in België woont:
Punt 1 is zoals door eerdere posters al gezegd: trouwen met je vriendin.
Punt 2 zie of ze voldoet/ kan voldoen aan de eisen om jou te sponsoren (of kijk of er andere Amerikaanse burgers zijn die jou willen sponsoren - bijvoorbeeld haar vader). Op visajourney,com kun je vinden hoeveel iemand moet verdienen om je te kunnen sponsoren.
Punt 3 Pas als punt 1 en 2 geregeld zijn, kun je aan het visumproces beginnen. Jouw vriendin vraagt dan voor jou een spousal visum aan (CR-1).
Op het moment zijn er veel berichten dat petities voor visa die door in het buitenland wonende US citizens worden ingediend, versneld worden afgehandeld, maar hoe lang dat zo blijft is niet bekend. Ze zal de petitie vermoedelijk per post naar Amerika moeten sturen (veelal kan je niet meer via het plaatselijke conmsulaat je petitie indienen)
Als de visumaanvraag is goedgekeurd door USCIS, wordt alles doorgestuurd naar het NVC. Ook ontvang jij een oproep voor een interview (op het consulaat) en een medische keuring (bij een dokter in de buurt van het consulaat). Het is aan te raden je (dan)vrouw mee te nemen naar het interview. Neem ook bewijs mee van jullie huwelijk en de langdurige relatie daarvoor.
Als de consulaatsmedewerker gelooft dat jullie niet voor een visum zijn getrouwd, krijg je een visum in je paspoort. Jullie kunnen dan samen naar de VS. Als je eenmaal daar bent, ontvang je snel je groene kaart.
Ik zou je aanraden meer te lezen over dit hele proces op visajourney.com, want daar staat alles in veel meer detail uitgelegd. Daar kun je ook veel formulieren bekijken die jullie zullen moeten invullen.
Punt 1 is zoals door eerdere posters al gezegd: trouwen met je vriendin.
Punt 2 zie of ze voldoet/ kan voldoen aan de eisen om jou te sponsoren (of kijk of er andere Amerikaanse burgers zijn die jou willen sponsoren - bijvoorbeeld haar vader). Op visajourney,com kun je vinden hoeveel iemand moet verdienen om je te kunnen sponsoren.
Punt 3 Pas als punt 1 en 2 geregeld zijn, kun je aan het visumproces beginnen. Jouw vriendin vraagt dan voor jou een spousal visum aan (CR-1).
Op het moment zijn er veel berichten dat petities voor visa die door in het buitenland wonende US citizens worden ingediend, versneld worden afgehandeld, maar hoe lang dat zo blijft is niet bekend. Ze zal de petitie vermoedelijk per post naar Amerika moeten sturen (veelal kan je niet meer via het plaatselijke conmsulaat je petitie indienen)
Als de visumaanvraag is goedgekeurd door USCIS, wordt alles doorgestuurd naar het NVC. Ook ontvang jij een oproep voor een interview (op het consulaat) en een medische keuring (bij een dokter in de buurt van het consulaat). Het is aan te raden je (dan)vrouw mee te nemen naar het interview. Neem ook bewijs mee van jullie huwelijk en de langdurige relatie daarvoor.
Als de consulaatsmedewerker gelooft dat jullie niet voor een visum zijn getrouwd, krijg je een visum in je paspoort. Jullie kunnen dan samen naar de VS. Als je eenmaal daar bent, ontvang je snel je groene kaart.
Ik zou je aanraden meer te lezen over dit hele proces op visajourney.com, want daar staat alles in veel meer detail uitgelegd. Daar kun je ook veel formulieren bekijken die jullie zullen moeten invullen.
Ja, de regelgeving spreekt over een inkomenseis.benjamienneke schreef:En wat als je een grote som hebt gespaard zoals 10000 euro ofzo ? is het dan nog steeds een probleem ?
Dat is een optie, maar de inkomenseis blijft van kracht.benjamienneke schreef:of is het ook een optie dat men vriendin daar gaat gaan wonen en een job zoekt en dat ik dan na een paar maanden de visum aanvraag ?
-
- Amerikakenner
Je kunt een deel van de inkomenseis wel compenseren met vermogen.
Hier kun je meer lezen:
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... 83.html#21
Als het inkomen van de (co-)sponsor niet boven het gevraagde minimum ligt, kun je dat compenseren met vermogen. Ze trekken het inkomen af van het ge-eiste minimum. Dat bedrag maaal drie of maal vijf (afhankelijk van het soort visum) moet je in vermogen hebben.
Hier kun je meer lezen:
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... 83.html#21
Als het inkomen van de (co-)sponsor niet boven het gevraagde minimum ligt, kun je dat compenseren met vermogen. Ze trekken het inkomen af van het ge-eiste minimum. Dat bedrag maaal drie of maal vijf (afhankelijk van het soort visum) moet je in vermogen hebben.
Doch dan is de eis nog steeds dat je wel een baan moet hebben. Geen baan en een beetje geld zal tot een afwijzing leiden. Topicstarter had het over 10.000 euro, dat is bij de huidige koers zo'n 13.000 dollar. Een leuke start, maar het lijkt me sterk dat dat voldoende wordt geacht om de aanvraag goed te keuren als zijn vriendin geen baan heeft.
-
- Amerikakenner
Tenzij ze een familielid of vriend vragen om co-sponsor te zijn die wel een baan heeft.
10.000 euro van OP zelf heeft in elk geval geen invloed, want je mag als 'beneficiary' niet jezelf sponsoren. Alleen van degene(n) die voor jou een affidavit of support' invullen wordt naar het inkomen/ het vermogen gekeken.
Overigens was voor een tweepersoonshuishouden (OP + vrouw) in 2011 de 'poverty guideline' $14,710. Dat is dus wat in 2011 iemands jaarinkomen moest zijn om zijn/ haar partner te kunnen sponsoren. Als je je eigen partner sponsort en je had helemaal geen inkomen, had je drie keer dit bedrag in spaargeld of andere "assets" nodig (aan die assets zitten wel wat voorwaarden). Als iemand anders co-sponsort heb je vijf keer dit bedrag aan "assets" nodig.
10.000 euro van OP zelf heeft in elk geval geen invloed, want je mag als 'beneficiary' niet jezelf sponsoren. Alleen van degene(n) die voor jou een affidavit of support' invullen wordt naar het inkomen/ het vermogen gekeken.
Overigens was voor een tweepersoonshuishouden (OP + vrouw) in 2011 de 'poverty guideline' $14,710. Dat is dus wat in 2011 iemands jaarinkomen moest zijn om zijn/ haar partner te kunnen sponsoren. Als je je eigen partner sponsort en je had helemaal geen inkomen, had je drie keer dit bedrag in spaargeld of andere "assets" nodig (aan die assets zitten wel wat voorwaarden). Als iemand anders co-sponsort heb je vijf keer dit bedrag aan "assets" nodig.
-
- Amerika-ontdekker
Ik wil niet lastig doen he !! maar ben een beetje zenuwachtig ik zal belgie heel hard missen dus ik wil de stappen zetten maar ik wil zekerheid ale toch een beetje
dus als ik alle sop een rijtje moet zetten :
Eerst trouwen ( in Belgie )
daarna moet men vrouw naar amerika gaan en daar wonen .. zodat ze een citizen en resident is
een sponsor zoeken of men vrouw moet gewoon een job hebben die jaarlijks ongeveer minimun 15000 dollar verdient
daarna vraagt zij een K1 visum aan
dan moet ik hier(belgie)een interview afleggen
\en als alles is goedgekeurd mag ik naar daar gaan
en kunnen we samen wonen en met alles beginnen ??
dus als ik alle sop een rijtje moet zetten :
Eerst trouwen ( in Belgie )
daarna moet men vrouw naar amerika gaan en daar wonen .. zodat ze een citizen en resident is
een sponsor zoeken of men vrouw moet gewoon een job hebben die jaarlijks ongeveer minimun 15000 dollar verdient
daarna vraagt zij een K1 visum aan
dan moet ik hier(belgie)een interview afleggen
\en als alles is goedgekeurd mag ik naar daar gaan
en kunnen we samen wonen en met alles beginnen ??
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 26 apr 2012, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Complete quote voorgaande bericht verwijderd
Reden: Complete quote voorgaande bericht verwijderd

On topic, heb je de gegeven informatie al gelezen? Een K1 is een verloofdenvisum. Waarmee je dus als verloofde meegaat naar de VS. Als je eenmaal getrouwd bent kan je geen K1 visum meer aanvragen, dan zijn daarvoor andere visumnamen en formulieren.
-
- Amerika-ontdekker
wel ja daarom ben ik op deze forum ik wil een soort stappenplan van wat ik moet doen om het gemakkelijk te houden ..
ik weet dat deze forum heel veel antwoorden beantwoord ik zou heel graag weten IN STAPPEN wat ik moet doen Thanxx
ik weet dat deze forum heel veel antwoorden beantwoord ik zou heel graag weten IN STAPPEN wat ik moet doen Thanxx
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Stel dat het je lukt om een visum voor jou te krijgen om in de VS te wonen, hebben jullie eigenlijk al een plan van wat je daar wilt gaan doen? Hoe ga je daar overleven, hebben jullie diploma's, kwalificaties,... Heeft je vriendin of haar familie daar een netwerk dat jullie aan jobs kan helpen? Weet je al waar je wilt gaan wonen? Wat zijn jouw kansen daar op de arbeidsmarkt? Hoe goed is jouw Engels?benjamienneke schreef:wij willen namelijk in Amerika gaan wonen
Zoals je wel weet, is er in de VS niet zo'n uitgebreid sociaal vangnet als in België. Bereid je dus niet alleen voor op het bekomen van een visum maar ook op hoe je je leven daar kan uitbouwen, eens je het visum hebt. Hier op het forum kan je verhalen terugvinden van geslaagde en niet-geslaagde migratieverhalen. Het is ook goed als je die eens leest om een realistisch beeld te krijgen van wat je eventueel te wachten staat.
Heb je de link naar visajourney die ik gaf al eens bekeken?benjamienneke schreef:ik zou heel graag weten IN STAPPEN wat ik moet doen Thanxx
- Hansieh
- Amerika-ontdekker
Hallo Benjamiennekebenjamienneke schreef:wel ja daarom ben ik op deze forum ik wil een soort stappenplan van wat ik moet doen om het gemakkelijk te houden ..
-Je moet getrouwd zijn, in de US.
-Je vrouw vraagt via een "petitie" op basis van jullie huwelijk een verblijfsvergunning aan.( een greencard)
-Je vrouw moet aantoonbaar in staat zijn je te onderhouden terwijl je in dit proces zit ( wat lang kan duren)Dus ze moet daar al werk hebben.
- Jullie hebben waarschijnlijk sponsors nodig, dat betekent dat bijvoorbeeld familie/vrienden van je vrouw het huwelijk erkent, jullie relatie erkent, en jullie desnoods financieel ondersteunt.
-Omdat jullie op basis van huwelijk moeten aanvragen, zul je daar heen moeten met een toeristenvisum en binnen die 3 maanden trouwen.
- Dan kun je : Of de immigratieaanvraag doen en terug naar Belgie om het af te wachten, OF je blijft en afwachtende de uitkomst kun je daar blijven. Let wel: Als je wordt afgewezen moet je alsnog wegwezen.
Nadeel van dit laatste is dat je daarna moeilijk terug komt, daar doen ze nogal 'ns moeilijk over.
Hoe je het ook draait of keert zal je ( aanstaande) vrouw in de US een bestaan moeten opbouwen, een baan hebben, een SS nummer hebben. Helaas betekent dat dus in 99% van de gevallen dat zij een tijd daar moet zijn terwijl jij nog in Nederland bent. Wat een goeie reden voor jou is om al het geld wat je in nederland kunt sparen, moet sparen. Geloof me.
Wees niet eigenwijs en maak gebruik van een Amerikaanse Immigration-lawyer. Kost geld, dat snap ik. Zie boven.
Zij kunnen de aanvraag begeleiden, de formulieren en documenten correct behandelen, jullie tips geven en vooral tijdens interviews jullie presenteren aan de USCIS.
Een goede in een gemiddelde stad kost je tussen de $1500/en alles daarboven . Een goede advocaat zal vooraf een opgave geven van de totale kosten. Zoek een advocaat in de gemeente waar je je wilt vestigen.
Last but not least...Er zijn geen shortcuts in dit proces. Zie het als een 5-jaren plan. Dat is realistisch
Je vraagt om een stappenplan om het eenvoudig te houden. Dat is per definitie niet mogelijk. Dit is een lang, moeilijk, en soms frustrerend proces waarbij je geduld moet hebben, het ECHT moet willen.
Mijn uitleg boven moet je zien als een basis uitleg, alle links voor aanvragen en USCIS processen zijn of op dit forum te vinden of makkelijk te googelen.
De echte uitdaging is 200% inzet en 400% geduld. Succes!
-
- Amerikakenner
Ik heb wat opmerkingen bij wat Hansieh zegt.
Met name op dit stuk:
Het "naar de VS gaan op een toeristenvisum om daar te trouwen en dan te hopen dat je er kunt blijven" is feitelijk visumfraude (omdat je belooft geen immigratieplannen te hebben als je voor het toeristenvosum of het Visum Waiver Program 'tekent').
Met name op dit stuk:
in combinatie met dit:-Je vrouw vraagt via een "petitie" op basis van jullie huwelijk een verblijfsvergunning aan.( een greencard)
1) Als je vriendin op basis van huwelijk een visum voor je wil aanvragen kan dat a) als jullie nog moeten gaan trouwen (dat heet een K1-visum) of b) als jullie al getrouwd zijn (dan heb je het over een CR-1 visum). Bij beide visa mag jij pas naar de VS als alles is goedgekeurd, en niet al daarvoor (al kun je proberen om in de tussentijd op bezoek te gaan - houd je dan echter wel heel precies aan alle regels!)-Omdat jullie op basis van huwelijk moeten aanvragen, zul je daar heen moeten met een toeristenvisum en binnen die 3 maanden trouwen.
- Dan kun je : Of de immigratieaanvraag doen en terug naar Belgie om het af te wachten, OF je blijft en afwachtende de uitkomst kun je daar blijven. Let wel: Als je wordt afgewezen moet je alsnog wegwezen.
Nadeel van dit laatste is dat je daarna moeilijk terug komt, daar doen ze nogal 'ns moeilijk over.
Het "naar de VS gaan op een toeristenvisum om daar te trouwen en dan te hopen dat je er kunt blijven" is feitelijk visumfraude (omdat je belooft geen immigratieplannen te hebben als je voor het toeristenvosum of het Visum Waiver Program 'tekent').
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht