Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

visum geweigerd

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
dimona
Amerika-expert

Re: visum geweigerd

Bericht door dimona »

zydzyd schreef:Ik ben ook helemaal niet van plan om het aan te vechten.
Volgend jaar krijgt ze nederlands paspoort,we zien wel of we het nog een keer proberen
Ja, ok, dat was me dus niet helemaal duidelijk, wat precies de bedoeling van je e-mail was.

Ik geef je gelijk dat ze dan beter de eerste keer hadden kunnen zeggen wat het probleem was, want "proof" kan natuurlijk van alles betekenen, terwijl zij waarschijnlijk gewoon doelden op een huwelijk, kinderen, of Nederlanderschap ofzo. Al kan een en ander aan informatie tijdens dat geprek natuurlijk ook verloren zijn gegaan doordat je vriendin niet goed Engels spreekt.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Je schreef dat je je reis uiteindelijk omgeboekt hebt. Kon dat gewoon? Waar gaan jullie nu heen?

Eerlijk gezegd vindt ik het een totaal bizar verhaal, op het discriminerende af. Het zal vast zo zijn dat er redenen zijn om mensen uit een bepaalde regio aan een nadere inspectie te onderwerpen, maar dit gaat echt te ver. Als je een koophuis hebt, een vaste baan, een studie volgt en voor kinderen te zorgen hebt en je kunt dat allemaal aantonen, dan vindt ik dat ze het aan de aanvrager verplicht zijn daarnaar te kijken. Doe je dat niet dan heb je je oordeel al klaar puur op basis van iemands afkomst. En dat kan echt niet.

Het is zeer spijtig dat je die mail gestuurd hebt. Ik kan me voorstellen dat indien je een fatsoenlijke mail gestuurd had het tij wellicht gekeerd was en dat je toch nog iets voor elkaar had kunnen krijgen. Maar daar is het nu helaas te laat voor...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

zydzyd schreef:Volgend jaar krijgt ze nederlands paspoort,we zien wel of we het nog een keer proberen
Als ze op haar Nederlandse paspoort wil reizen, dan moet je ESTA invullen. En daar vragen ze of je ooit een visum bent geweigerd, waar zij dus "ja" op in moet vullen. En dan begint het weer van voor af aan: afspraak maken en terug een toeristenvisum aan proberen te vragen. ('t Is maar dat je het weet...)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
zydzyd
Amerika-ontdekker

Bericht door zydzyd »

We gaan nu naar Ibiza.
Hadden alleen aanbetaald en alles goed geregeld door D-reizen.

Ik denk toch anders over de mail.
Het is jammer maar niet het enigste land op deze aardbol.
Ik zeg hoe wij het ervaren hebben en dat mogen ze weten.
Dat het misschien gevolgen heeft voor een volgende poging, jammer.
Maar ik hoef niet op mijn knieen te gaan en te smeken om daar mijn geld uit te gaan geven.
Het zou een belevenis zijn geweest,maar het is niet het einde van de wereld.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Zeker niet! Ibiza zal vast erg tof worden. Enneh....er is heel veel moois op deze wereld. Je kunt altijd nog naar Canada of Australië....ook Engelstalige landen met fantastische natuur. Er is nog een Zuid-Amerika en Azië heeft vanalles te bieden, en vergeet Europa niet! Nee, het is zeker het einde van de wereld niet :)
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

markgoestoamerica schreef:Ik had eerst begonnen met te bedanken dat ze de tijd genomen hebben om je visum aanvraag te bekijken en dat je het bijzonder jammer vind dat je vriendin het visum geweigerd is maar dat je het besluit wel begrijpt.
ZNiemand heeft juist de tijd genomen om die visumaanvraag te bekijken en waarom zou je melden dat je het besluit begrijpt? Het is een onzinnig en naar mijn gevoel discriminerend besluit.
Ik vind dit alles eerlijk gezegd te gek voor woorden.
Er wordt hier een visum geweigerd puur op de afkomst van iemand terwijl er niet eens de moeite wordt genomen om naar meegenomen bewijzen te kijken.
Zydzyd, ik geef je groot gelijk dat je zo'n mail gestuurd hebt. En ik zou persoonlijk nooit meer naar zo'n land willen reizen als ik op zo'n manier behandeld werd. Net wat je zegt, er zijn nog heel veel landen op de wereld waar je wel welkom bent om een vakantie door te brengen.
zydzyd
Amerika-ontdekker

Bericht door zydzyd »

Zo denk ik er ook over Dana.
Ze kwam gewoon 2 keer in tranen naar buiten.
Maarja de goeie lijden onder de kwaaie zoals altijd.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Dat het niets te maken heeft met de poolse afkomst blijkt wel dat een ander forum lid met een "Poolse vrouw" wel een Visum heeft gekregen.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=40072
Ze discrimineren dus niet op je afkomst!
Het heeft puur te maken met het feit, dat ze een vriendin is, pas 4 jaar in Nederland, ze studeert nog; en alle sustainable bewijzen van de binding alhier is gebasseerd op jou en jullie relatie... Maar stel jullie relatie eindigd morgen... hoeveel binding heeft ze dan nog waar ze onmogelijk onderuit kan???
Helaas zijn die bindingen dan niet voldoende gebleken en dat is in het verleden wel gebleken bij al die duizenden die ervan geprofiteerd hebben en daardoor jullie het visum is geweigerd.
Niet te min, jammer, helaas is het idd zo dat de goeden met de slechten worden gestraft!

D-Reizen is Super, zeker met hun flex pakket! en weer super geregeld door D-Reizen!

Veel Plezier op Ibiza!
If you can dream it...
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

markgoestoamerica schreef:Dat het niets te maken heeft met de poolse afkomst blijkt wel dat een ander forum lid met een "Poolse vrouw" wel een Visum heeft gekregen.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=40072
Ze discrimineren dus niet op je afkomst!
Nou ja, in feite natuurlijk wél, want als ze in dezelfde situatie had gezeten, maar dan met een Duits paspoort, dan was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest. Ik lees het als de combinatie Pools én niet getrouwd die hier "fataal" is gebleken.

Maar goed, discriminatie of niet, de Amerikanen hebben het volste recht om zelf te bepalen wie er hun land in mag, of wij dat nou eerlijk vinden of niet. Volgens mij is het bovendien onmogelijk om een douanebeleid te voeren dat níet discrimineert op afkomst. Alle landen doen dat. Wij Nederlanders hebben de mazzel dat we een "gemakkelijk" paspoort hebben, waardoor we overal relatief gemakkelijk binnen komen; het lijkt me echt niet fijn om een paspoort van een Arabisch land of van Israël te hebben, óf van een voormalig oostblokland.....
ninchursanga
Amerika-ontdekker

Bericht door ninchursanga »

Nou, ik denk ook wel dat hier een beetje sprake is van discriminatie opgrond van nationaliteit.
Een vriendin van mij werkt bij buitenlandse zaken in het konsulaat en als je eens van een insider
hoort hoe de beslissingen soms worden genomen...vaak moeten ze dat echt binnen de kortste tijd
afhandelen en is er weinig tijd voor een objective beslissing.
...maar dan met een Duits paspoort, dan was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.
Denk ik zelf ook. Dat was tenminste bij mij het geval. Dat me dat niet als schijnhuwelijk is uitgelegd toen
ik het visum aanvroeg, verbaasd me nog steeds. Ik kende mijn man pas een half jaar, even snel
getrouwd tijdens een touristisch verblijf....maar nee joh, het was geen probleem. Dat ik de datum niet
kon noemen, waarop wij (net 3 maanden eerder) getrouwd waren vonden ze ook niet vreemd.

Volgens mij maakt je achtergrond echt ontzettend veel uit.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

dimona schreef:de Amerikanen hebben het volste recht om zelf te bepalen wie er hun land in mag, of wij dat nou eerlijk vinden of niet.
Nuance: Amerika kan zelf zijn wetgeving bepalen inzake wie er het land binnenmag en wie niet, maar binnen een transparante en duidelijke regelgeving die voor alle aanvragers hetzelfde is en niet volgens de willekeur van de behandelende ambtenaar.

Als die ambtenaar gegronde reden heeft om te vermoeden dat iemand in Amerika wil blijven, mag hij die wel weigeren. Maar eenzelfde situatie (huis, vaste baan, studies,...) zou tot eenzelfde besluit moeten komen, dat zou niet mogen afhangen van de nationaliteit van de aanvrager. In het geval van topicstarter verkeren hij en zijn vriendin in dezelfde situatie. Waarom zou er meer kans zijn dat zij in amerika wil blijven dan hij?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

De situatie waarin ze zitten is hetzelfde, de achtergrond niet. Zij komt uit Polen en is nu 4 jaar in Nederland.
Dat is blijkbaar voor de US een Red Flag. Is dat terecht? Zij vinden blijkbaar van wel. Wordt je daar blij van? Nee.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Waarom zou een nationaliteit niet uit mogen maken? Ik kan me goed indenken dat bepaalde nationaliteiten meer risico vormen dan andere nationaliteiten.

Wat mij verbaast aan de situatie is niet zozeer dat de VS anders tegen verschillende nationaliteiten aankijkt, maar dat men (de ambtenaar in kwestie) niet eens de meegebrachte bewijzen wilde inzien.
zydzyd
Amerika-ontdekker

Bericht door zydzyd »

Wij kunnen ons best voorstellen dat bepaalde nationaliteiten een groter risico vormen.
Maar het kan niet zo zijn dat je bijvoorbaat al geweigerd word en zo lijkt het wel.
Kijk dan kritischer naar de meegebrachte documenten,prima geen probleem.
Maar ze kijken nog niet eens,allebei de keren niet.
Wat voor een gevoel krijg je dan...
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik was er niet bij, ik vind het dan altijd moeilijk om er iets over te zeggen. Misschien als je enig inzage hebt achter de schermen, dat je dan wel enig begrip krijgt voor de keuzes. Maar op mij komt het ook over zo als discriminatie op grond van nationaliteit. Ik kan me het gevoel van machteloze woede heel goed voorstellen, uiteindelijk wil je gewoon net zoals ieder ander die vrij Amerika kan betreden ook daar heen gaan.

Of een brief iets uitmaakt vraag ik me af. Mijn vader was destijds door een fout in een emigratieproces op het laatste moment geweigerd door een vreselijke vrouw ook. Hij heeft brieven gestuurd, smeekbedes.. zelfs president Kennedy nog geschreven. Het mocht allemaal niet baten. Vraag me af of er ooit weleens een beslissing wordt teruggedraaid. Ik heb het idee dat keuzes ook gemaakt worden op 'gut feeling'.. want hoe bewijs je met alle documenten vd wereld dat je niet de intentie hebt om daar illegaal te blijven?
Sandy
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

"Gut feeling" is heel vaak een drijfveer. Kijk maar naar Border Security Australië. Dan gaat zo een emigratie offcier een gesprek aan met een "toerist" en tegen de chef zeggen ze "ik heb er geen goed gevoel over, dus ik annuleer zijn visa". Maar ze hebben dan ook kilo's ervaring.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Dat denk ik ook, je ontkomt niet aan beroepsmatige (professionele) intuïtie. Daarom zal discriminatie moeilijk aan te tonen zijn en heb je denk ik geen poot om op te staan.
Sandy
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Intuïtie kan ook heel gevaarlijk zijn. Zie alleen maar in dit geval. De intuïtie van de beambte zit er helemaal naast want de visumaanvraagster wil helemaal niet in Amerika blijven maar er gewoon op vakantie gaan.
Het is hier geen intuïtie maar naar mijn idee een vooroordeel tegen bepaalde bevolkingsgroepen. In dit geval tegen Poolse vrouwen die "allemaal het geluk komen zoeken in een ander land".
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Waarschijnlijk denken ze van: "Poolse vrouwen die in NL wonen = standaard NEE tenzij...."
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Vana natuurlijk kan intuïtie ook fout zijn, anders zou iemand een glazen bol hebben. Ik geef ook nergens een waarde-oordeel of het goed of verkeerd is. Ik zeg alleen dat ik denk dat zo'n weigering ook op basis is van intuïtie en dat je er dan weinig tegen in kan brengen. Intuïtie is namelijk niet te verklaren of bewijzen.
Sandy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer