Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Florida vs Zuidwesten
- moonlight91
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Florida vs Zuidwesten
wij zelf zijn nog niet in het zuidwesten geweest,dus kan daar niet over oordelen
wel staat zuidwesten wel erg hoog op onze reislijst
de reden dat we er nog niet geraakt zijn is ..... Florida
onze planning was eenmalig Florida,daarna zuidwest gevolgd door nog meer amerika
dus onze eerste amerika reis werd Florida zoals gepland
ondertussen staan de koffers gepakt voor de 3de keer sunshine state ...
en hebben we een even snel tussendoor wandelvakantie in tennessee/georgia gehouden
Florida is voor ons thuiskomen, de andere reis die we gemaakt hebben was heerlijk vakantie houden
wij hopen nog vaak` thuis `te komen, en tussendoor te genieten van vakantie in al die prachtige staten die amerika nog te bieden heeft ..
wel staat zuidwesten wel erg hoog op onze reislijst
de reden dat we er nog niet geraakt zijn is ..... Florida
onze planning was eenmalig Florida,daarna zuidwest gevolgd door nog meer amerika
dus onze eerste amerika reis werd Florida zoals gepland
ondertussen staan de koffers gepakt voor de 3de keer sunshine state ...
en hebben we een even snel tussendoor wandelvakantie in tennessee/georgia gehouden
Florida is voor ons thuiskomen, de andere reis die we gemaakt hebben was heerlijk vakantie houden
wij hopen nog vaak` thuis `te komen, en tussendoor te genieten van vakantie in al die prachtige staten die amerika nog te bieden heeft ..
2010 Orlando,st.Augustine,Clearwater
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hebben zowel het Zuidwesten als een stuk van het diepe zuiden als Florida bezocht en waren ook niet zo onder de indruk van Florida. Ja, de stranden zijn mooi, maar toch niet zo geweldig als in de Carribean of Costa Rica o.i.d. En inderdaad, het is een vlakke staat en doet dus meer aan thuis denken dan het zuidwesten. Wat ik met name niet zo prettig vond, was dat heel veel plaatsen heel toeristisch waren. Maar voor een keertje vonden wij het zeker wel leuk.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij gaan dit jaar voor de 3de keer achter elkaar naar Florida. Eerst jaar rond getrokken van Orlando naar Miami dan naar de Key's en toen door de Everglades en langs de Westkust naar boven. Vonden het helemaal geweldig!! Vorig jaar dagje Miami en toen 12 dagen Orlando in een Villa, heerlijk naar de parken, shoppen, heerlijk relaxen, genieten van het mooie weer. Dagtripjes naar oa Daytona....we waren helemaal bijgekomen en uitgerust toen we terug kwamen.
Het is denk ik net wat je zoekt, zoek je wat te doen maar ook echt rust is Florida geweldig, wil je heeeel veel zien is denk ik het Westen mooier, maar ben er zelf nog niet geweest dus daar kunnen andere mensen je beter over informeren.
Wij zijn verslaafd aan Florida, en dit jaar gaan we weer 2 weken naar Florida en vervolgens vliegen we naar Los Angeles waar we 5 dagen verblijven net buiten Los Angels. Ben benieuwd hoe het bevalt.
Als dit bevalt, zullen we zeker nog een keer een rondrit gaan doen in het Westen..........lijkt me erg erg mooi, maar het zal niet de laatste keer Florida zijn!!!
Het is denk ik net wat je zoekt, zoek je wat te doen maar ook echt rust is Florida geweldig, wil je heeeel veel zien is denk ik het Westen mooier, maar ben er zelf nog niet geweest dus daar kunnen andere mensen je beter over informeren.
Wij zijn verslaafd aan Florida, en dit jaar gaan we weer 2 weken naar Florida en vervolgens vliegen we naar Los Angeles waar we 5 dagen verblijven net buiten Los Angels. Ben benieuwd hoe het bevalt.
Als dit bevalt, zullen we zeker nog een keer een rondrit gaan doen in het Westen..........lijkt me erg erg mooi, maar het zal niet de laatste keer Florida zijn!!!
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
De mensen die Florida geweldig vinden zijn -zoals ik het hier lees- vooral de mensen die alleen naar Florida geweest zijn.
Mijn mening is dat als je eerst naar het ZW bent geweest en je dan pas naar Florida gaat, het gaat tegenvallen.
Wij zeiden zelfs tegen elkaar: jammer, dat we de volgorde niet andersom hebben gedaan.
@TAgerrit: je leest mijn bericht niet goed. Idd zijn we meerdere keren naar Florida geweest, maar dat was niet zozeer vanwege het mooie landschap in Florida, maar vanwege a. het feit dat het daar in de winter lekker weer en b. we graag naar de VS wilden. En dan is Florida de enige optie. California is nu eenmaal een stuk minder verzekerd van mooi weer in de winter. Je moet het dus zien als een zonvakantie naar de VS en niet zozeer een vakantie omdat het daar nu zo mooi is.
Neemt niet weg, dat ik Key West wel heel leuk vind ( en duur ).
Mijn mening is dat als je eerst naar het ZW bent geweest en je dan pas naar Florida gaat, het gaat tegenvallen.
Wij zeiden zelfs tegen elkaar: jammer, dat we de volgorde niet andersom hebben gedaan.
@TAgerrit: je leest mijn bericht niet goed. Idd zijn we meerdere keren naar Florida geweest, maar dat was niet zozeer vanwege het mooie landschap in Florida, maar vanwege a. het feit dat het daar in de winter lekker weer en b. we graag naar de VS wilden. En dan is Florida de enige optie. California is nu eenmaal een stuk minder verzekerd van mooi weer in de winter. Je moet het dus zien als een zonvakantie naar de VS en niet zozeer een vakantie omdat het daar nu zo mooi is.
Neemt niet weg, dat ik Key West wel heel leuk vind ( en duur ).
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Maar waarom dan per sé naar de VS? Wat voor toevoeging heeft de VS in Florida dan voor jou? Bedoel, wellicht vind je die ook in Aruba? Ook heerlijk weer in de winter en ook vrij Amerikaans.Vito schreef:Idd zijn we meerdere keren naar Florida geweest, maar dat was niet zozeer vanwege het mooie landschap in Florida, maar vanwege a. het feit dat het daar in de winter lekker weer en b. we graag naar de VS wilden. En dan is Florida de enige optie.
Of Dubai! Ik vond het daar vrij Amerikaans aandoen met hun TGI Fridays, Outback Steakhouse, Cheesecake Factory, PF Changs en Texas Roadhouse

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Amerika-expert
MInder ver vliegen en goedkoop shoppen, SpaceAce. En idd vanwege de ketens die je noemt
Bovendien zijn wij Amerika-fan dus zo vreemd is het dan toch niet 

- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry,
Voor minder ver vliegen: dan raad ik je dus Dubai zeker aan
(mocht je aankomende winter toch weer wat warmte willen opvangen, zonder Florida)
(ook twee waterparken, al weet ik niet of je daar wél geïnteresseerd in bent, aangezien je die dus ook in Florida hebt. En natuurlijk Ferrari World in Abu Dhabi: snelste achtbaan ter wereld. Maar ook daarvan weet ik niet of daar je interesse ligt
)
En heerlijk strand! Goedkoop shoppen in de malls...
Sorry voor de spam, maar wellicht heb je iets aan ons reisverslag: http://dubaitrip2012.wordpress.com/

Voor minder ver vliegen: dan raad ik je dus Dubai zeker aan

(ook twee waterparken, al weet ik niet of je daar wél geïnteresseerd in bent, aangezien je die dus ook in Florida hebt. En natuurlijk Ferrari World in Abu Dhabi: snelste achtbaan ter wereld. Maar ook daarvan weet ik niet of daar je interesse ligt

En heerlijk strand! Goedkoop shoppen in de malls...
Sorry voor de spam, maar wellicht heb je iets aan ons reisverslag: http://dubaitrip2012.wordpress.com/
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl

Zijn al 8x in Florida geweest, onze eerste Amerikareis ooit was in '97 Florida, en we waren direct verkocht. Als kind van 6 wou ik er al naartoe, heb uiteindelijk moeten wachten tot ik 24 was.

In 2000 zijn we naar NY geweest, moesten toen kiezen tussen zuidwesten en NY. Goed dat we NY kozen, zo konden we nog naar het worldtrade center...
In 2002 was het dan de eerste keer Zuidwesten. Dat vonden wij ongelooflijk! Die 2 (3) zijn eigenlijk niet te vergelijken, Florida is om te relaxen en echt vakantie, het zuidwesten is voor ons wandelen, wandelen, wandelen, wandelen. Wij zijn echte outdoorpersons, en komen van zo'n reis dan ook uitgeput terug, maar wij vinden dat het ALLERBESTE! Toch vind ik dat je ook eens in Florida moet geweest zijn. En inderdaad in december is Florida geweldig om naar toe te gaan (hebben wij al 4x gedaan, en daar zal het niet bij blijven)
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij zijn niet echt strand-mensen. Het enige strand wat we gezien hebben is die bij het waterpark Aquaventure en die was prima. Maar gezien het feit dat Dubai zo afhankelijk is van toerisme kan ik me echt niet voorstellen wat je hierboven schrijft.Lilo schreef:Is het strand, en meer bepaald de zee echt een aanrader in Dubai? Heb op internet gelezen dat het tamelijk smerig is, met riolen die erin uitkomen en zo?
Hoe recent was de info die je gelezen hebt?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik weet niet meer in welk artikel of welke site ik het gelezen heb, maar dat was zo'n 3 maand geleden, denk ik. In de reisbrochures schrijven ze daar natuurlijk niets over. En ik denk zeker wel dat Dubai super is, omwille van de gebouwen, shopping,... maar niet om in de zee te gaan, wel om op het strand te liggen. Er stond ook in dat de VN stalen van het zeewater had genomen en dat die stalen dus allerlei gevaarlijke bacterieën bevatten (E.Colli) Verder stond er nog dat de overheid maatregelen moest nemen, omdat dat het toerisme veel schade zou aanbrengen. Begrijpelijk! Maar ik wil er toch eens graag naartoe, maar zwem ook wel eens graag in de zee, vandaar mijn vraag hierboven.
Lilo
Lilo
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alle berichten die ik er over lees komen uit 2008/2009. Ik heb GeGoogled over wat er het afgelopen jaar over 'dubai beach pollution' is geschreven en daar kan ik niks vinden:
Wel dit stukje: http://www.expatforum.com/expats/dubai- ... -swim.html
-
- Amerikafan
Wij zijn vorig jaar in Florida geweest, nadat we het NoordWesten,het ZuidWesten en NoordWest USA/West Canada hebben bezocht.
Voor één keer vond ik het mooi, maar ik zal niet snel weer teruggaan naar Florida. De Everglades en de Golf van Mexico( Cedar Key) vonden we erg mooi maar Orlando is ons te druk. Kijk anders eens op ons weblog van Florida ( zie link onderaan dit bericht,jaar 2011) om een idee te krijgen van wat wij gezien en gedaan hebben.
Wij vonden het NoordWesten heel indrukwekkend , meer nog dan het ZuidWesten maar het is, denk ik, maar net waar je van houdt.
Dit jaar gaan we trouwens naar het NoordOosten, weer een nieuw deel van de USA voor ons. Ben heel benieuwd hoe het daar is.
Succes met je beslissing nemen; zal niet makkelijk zijn.
Wilma.
Voor één keer vond ik het mooi, maar ik zal niet snel weer teruggaan naar Florida. De Everglades en de Golf van Mexico( Cedar Key) vonden we erg mooi maar Orlando is ons te druk. Kijk anders eens op ons weblog van Florida ( zie link onderaan dit bericht,jaar 2011) om een idee te krijgen van wat wij gezien en gedaan hebben.
Wij vonden het NoordWesten heel indrukwekkend , meer nog dan het ZuidWesten maar het is, denk ik, maar net waar je van houdt.
Dit jaar gaan we trouwens naar het NoordOosten, weer een nieuw deel van de USA voor ons. Ben heel benieuwd hoe het daar is.
Succes met je beslissing nemen; zal niet makkelijk zijn.
Wilma.
Ik ben wel benieuwd naar dat "bekende rondje" Florida. Wat zit daarin?Ta2 Gerrit schreef:Ook daar is er een "bekend rondje" met een aantal must see's
Van het Zuidwesten ken ik het wel en dat heb je ook snel gevonden als je hier even op het Zuidwestgedeelte van het forum kijkt, maar bij Florida is dat voor mij minder duidelijk (maar misschien heb ik me nog niet genoeg verdiept in Florida).
Zelf ben ik de eerste keer naar het Zuidwesten geweest, ga nu naar het Noordwesten, en heb alweer plannen voor nog een keer Zuidwesten, maar wil ook nog wel een keer naar Florida, juist omdat het weer eens heel iets anders is.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nee, hoor, het is volgens mij gewoon persoonlijke smaak. Wij hebben een paar vakanties in het zuidwesten gehad om de belangrijkste dingen daar te zien. Op mijn lijstje staan nog Moab en omgeving en Zuid-Arizona, maar niet hoog. Die rode rotsen en droogte daar staan ons al gauw tegen. Daarentegen zijn we al vele malen in Florida op vakantie geweest en gaan in juni weer. Florida is speciaal en hoezo niet de natuur? Daar heb ik roze lepelaars gezien, alligators vlak langs de weg en enorme sinaasappelboomgaarden. De stranden aan de Golf van Mexico horen bij de beste van de wereld, dat zegt wel wat. Het is een enorme staat met veel varieteit, zoals de meeste staten.Vito schreef:De mensen die Florida geweldig vinden zijn -zoals ik het hier lees- vooral de mensen die alleen naar Florida geweest zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
Dat is dan idd persoonljk, Petra. De meeste mensen die het in de volgorde hebben gedaan zoals wij dat deden, hebben dezelfde mening.
Wat ik bv. ook vind is dat het zoveel drukker is in Florida op de wegen terwijl je in het ZW gewoon relaxed rond rijdt.
Maar zoals met alles: wat de een mooi vindt, hoeft een ander weer helemaal niet mooi te vinden. Het blijft subjectief.
Annet: volgens mij is het standaardrondje afhankelijk van waar je begint: Orlando - schuin naar boven St. Augustine - Cape Canaveral - de kust helemaal langs naar Miami - naar Key West - en dan weer naar boven Everglades - en de kust van de Golf van Mexico (Naples - Tampa) om weer door het binnenland Homosassa Springs weer terug te keren naar Orlando.
Wat ik bv. ook vind is dat het zoveel drukker is in Florida op de wegen terwijl je in het ZW gewoon relaxed rond rijdt.
Maar zoals met alles: wat de een mooi vindt, hoeft een ander weer helemaal niet mooi te vinden. Het blijft subjectief.
Annet: volgens mij is het standaardrondje afhankelijk van waar je begint: Orlando - schuin naar boven St. Augustine - Cape Canaveral - de kust helemaal langs naar Miami - naar Key West - en dan weer naar boven Everglades - en de kust van de Golf van Mexico (Naples - Tampa) om weer door het binnenland Homosassa Springs weer terug te keren naar Orlando.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
de meeste mensen die jij kent. Houd het gewoon bij je eigen mening en laat het aan anderen over om hun eigen conclusie te trekken.Vito schreef:Dat is dan idd persoonljk, Petra. De meeste mensen die het in de volgorde hebben gedaan zoals wij dat deden, hebben dezelfde mening.
Wij zijn overigens begonnen met Florida in 2004. Daarna Zuidwest in 2005. Noord-Oost in 2006. Florida in 2007. Daarna 2 jaar vreemd gegaan. In 2010 van Chicago naar Atlanta. In 2011 weer naar Florida en dit jaar van Denver naar Houston.
Wij ontdekken graag de rest van de USA en komen eens in de zoveel jaar weer thuis in Florida.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Tja, Orlando/kissimmee kan heel druk zijn. Maar er zijn ook genoeg rustige plekken in Florida.Jostravels schreef: Wat ik met name niet zo prettig vond, was dat heel veel plaatsen heel toeristisch waren. Maar voor een keertje vonden wij het zeker wel leuk.
Wij hebben regelmatig bijna alleen op stranden aan de westkust gezeten. Er zijn ook prachtige natuurparken, waar het vaak ook niet zo druk is.
Je hebt voor elk wat wils in Florida, en kan makkelijk meerdere plaatsen aan doen.
Aan de westkant van de USA is het ook druk en toeristisch. Wij hebben in 2010 ook het bekende rondje gemaakt langs de NP's LV, LA, en SF.
Bij de uitzichtpunten in de NP's kan je over de hoofden lopen, hele busladingen toeristen worden daar uitgeladen.
En ook de steden zijn druk. Dus de vergelijking dat het zo druk en toeristisch is in Florida vind ik niet opgaan.
Nog een belangrijk punt zijn de kosten, zoals op de vorige pagina ook al gezegd. Florida is een stuk voordeliger dan een rondreis in het westen van de USA.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vond vooral Fort DeSoto en Myakki River SP erg geweldig aan de westkust van Florida! En helemaal niet druk inderdaadasv60 schreef:Tja, Orlando/kissimmee kan heel druk zijn. Maar er zijn ook genoeg rustige plekken in Florida.
Wij hebben regelmatig bijna alleen op stranden aan de westkust gezeten. Er zijn ook prachtige natuurparken, waar het vaak ook niet zo druk is.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik moet zeggen dat wij ook dezelfde twijfel hebben als TS. Oorspronkelijk was het de bedoeling om eerst het Zuid Westen te doen, en daarna Florida. Maar ondertussen zijn we 5 keer geweest, maar we zijn zelfs nog niet in de buurt gekomen. Ondertussen hebben we al wel praktisch alle staten in het Westen/ Canada bezocht, en zijn ook al wat zuidelijker geweest.
Nu was het oorspronkelijke plan om weer een rondreis te doen in Florida, maar dat is al afgezwakt naar een paar dagen bezoeken (beginnen in Washington DC, en dan eindigen ergens in Florida). Geen idee waar we gaan eindigen, want er is nog niets geboekt.
Het is gewoon zo dat we absoluut geen strandliggers zijn (half uur max/vakantie), niet graag shoppen, geen pretparkfanaten zijn (1 dag per jaar is wel prima) en dan valt er naar ons gevoel heel erg veel weg vd troeven van de staat.
Nu was het oorspronkelijke plan om weer een rondreis te doen in Florida, maar dat is al afgezwakt naar een paar dagen bezoeken (beginnen in Washington DC, en dan eindigen ergens in Florida). Geen idee waar we gaan eindigen, want er is nog niets geboekt.
Het is gewoon zo dat we absoluut geen strandliggers zijn (half uur max/vakantie), niet graag shoppen, geen pretparkfanaten zijn (1 dag per jaar is wel prima) en dan valt er naar ons gevoel heel erg veel weg vd troeven van de staat.
En bvb. hier: http://www.greenprophet.com/2008/11/dub ... d-beaches/Njit schreef:Alle berichten die ik er over lees komen uit 2008/2009. Ik heb GeGoogled over wat er het afgelopen jaar over 'dubai beach pollution' is geschreven en daar kan ik niks vinden:
Heb echt niet lang gezocht hoor en vind al verschillende dergelijke berichten. Moet toegeven: de meeste zijn wel van 2008/2009.
Ik zal toch nog ff wachten om daar naar toe te gaan.
Lilo
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1922 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne