Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door Stan.Gobien »

Ik heb zelf letterlijk al gezegd dat een band vervangen voor eigen rekening is, en je dus best controleert op krik en volwaardige reserve band.
Wel heb ik gelezen van anderen dat zij de platte band niet herstelden, en melden bij inleveren dat de band gewisseld is. Alamo zorgt dan zelf voor een goede reserve band voor de volgende huurder.
Ook heb ik eens gelezen van iemand die de band liet stoppen en de rekening door Alamo terugbetaald werd, maar ik zou dat graag nog bevestigd zien.

Als je van plan bent om nog dirtroads te rijden, na het gerbuiken van de reserve band, zou ik toch de originele laten stoppen. Je wilt niet ergens afgelegen stranden zonder reserve band.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik denk dat het een teken van de tijd is. Vroeger als je een lekke band kreeg, verwisselde je het wiel en liet ergens de band lappen. Tegenwoordig kan 80% niet meer een wiel verwisselen, geen idee waarom, en laten een dure roadside assistance voorrijden. Voor die dure oplossing voor een simpel probleem willen de verhuurmaatschappijen niet opdraaien, dus wordt het uit het gedekte pakket gehaald. Als je dus niet een wiel kunt verwisselen of om weet te gaan met het banden reparatie setje, sluit dan zo'n extra road side assistance verzekering af. Kun je het wel, dan is het meestal goedkoper om het zelf op te lossen. De laatste keer dat ik een lekke band had met een huurauto, heb ik het wiel verwisseld (thuiskomertje) en in het volgende dorp laten repareren. Ik was $7 kwijt aan kosten, prop in de band en een reep chocola voor mezelf. :wink:
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ik vind dat eigenlijk wel straf. Je betaalt voor een werkende huurauto, dus je hebt recht op een werkende huurauto. Als die immobiel is voor wat dan reden dan ook (anders dan door je eigen fout), dus motorpech OF lekke band, dan zouden ze je gewoon gratis moeten komen helpen (depaneren/takelen/andere wagen aanbieden).

In ieder geval, nu ik alles nog eens opnieuw lees, merk ik dat er eigenlijk enkel gesproken wordt over de kosten voor het vervangen van de lekke band, en niet de kosten van de band zelf (reparatie/nieuw)... Dat lijkt mij dan toch weer wat logischer. Dus het verhaal van diegene die bv de band verving en gewoon de kapotte band in de koffer gooide en dat aan Alamo meldde, zonder verder gevolg, kan wel kloppen... Dat overtuigt mij toch weer om geen RSP af te sluiten.

Glasschade blijft dubieus vind ik, want langs de ene kant zeggen ze "the following cases are not included", zonder melding van glasschade, maar daaronder wel "For US$ 6.99 you will receive: (...) We will repair or replace any glass that may break due to various reasons."
Harry zegt dan weer dat ze het zonder RSP gratis hebben vervangen, en dat zou ik ook vermoeden, omdat dat gewoon in de standaard CDW/LDW verzekering moet zitten.. Maar het blijft toch bangmakerij...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Q-BiC schreef:Maar het blijft toch bangmakerij...
Beter is het niet samen te vatten :).
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Q-BiC schreef:Glasschade blijft dubieus vind ik, want langs de ene kant zeggen ze "the following cases are not included", zonder melding van glasschade, maar daaronder wel "For US$ 6.99 you will receive: (...) We will repair or replace any glass that may break due to various reasons."
Harry zegt dan weer dat ze het zonder RSP gratis hebben vervangen, en dat zou ik ook vermoeden, omdat dat gewoon in de standaard CDW/LDW verzekering moet zitten.. Maar het blijft toch bangmakerij...
Dat zit het ook.

In 2008 ster in vooruit huurauto Amerika door opspattende steen op de weg. Bij het inleveren werd het opgemerkt en gezegd dat ik enkel een klein schaderapportje hoefde te ondertekenen (waarmee zij het waarschijnlijk weer op de verzekering kunnen verhalen?). Geen extra kosten voor mij dus. Enkel LIS//LDW afgesloten.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Wat betreft glasbreuk, in 2010 hadden we een gebarsten ruit i.v.m. de grote warmte verschillen en wellicht i.c.m. airco. Wij hebben de auto toen omgeruild en er kwamen geen kosten bij o.i.d.
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Nog even terugkomen op de lekke band kwestie. Dat je zelf een lekke band moet (kunnen) verwisselen, kan ik begrijpen. Ik neem echter aan dit ik op hulp van de verhuurder kan rekenen als ik een automodel zonder reservewiel meekrijg. :shock:
Groet,

Old Faithful
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Er moet altijd een of ander middel bij de auto zitten om het lekkeband probleem op te lossen. Dat kan zijn: run flat tires, reserve wiel (full size of thuiskomertje) of een perslucht flesje/pompje met tire repair compound. Als een auto dat niet heeft, hoef je hem niet mee te nemen. Gewoon vragen wat de optie is bij de auto die jij meekrijgt en vragen of je het mag zien. Als het niet beschikbaar is omdat het door een vorige verhuurder is gebruikt of gestolen, vragen om een andere auto. Je neemt tenslotte ook geen auto mee waar bijvoorbeeld geen stoelen in zitten of de voorruit is verwijderd. Denk erom, het feit dat je geen reserve wiel ziet betekent niet dat ie er niet is. Met de kleinere reserve wielen zitten ze soms goed verborgen (onder de bagageruimte, of ook weleens onder de auto). Het is net als met cruise control; ik had kennisen op bezoek die een auto hadden gehuurd maar zeiden dat er geen cruise control op zat. Ik wierp een blik op het stuur en wees op de knopjes aan het uiteinde van de ruitewisser hendel. Ze hadden 4 weken rondgereden zonder te realiseren dat deze knoppen de cruise control bedienden... :roll:
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

Bibu schreef:I
Ik vroeg me af of ik bij usareisen.de mijn reservering nog kan wijzigen. Ik wil de auto liever ophalen bij het San Francisco Convention Center (SFO1) of
San Francisco O Farell St. (SFO4). Het aantal dagen e.d. blijft gewoon hetzelfde. Dan hoeven we niet eerst naar het vliegveld. Weet iemand of dit kan? En welke locatie is het beste (meeste keuze?). Het gaat om Alamo.
Zoals "Doockles" ook al zegt; auto beter niet ophalen in het centrum. Met OFarrel heb ik ook ervaring......op de onderstaande foto is nog niet eens de helft van de rij te zien. Wachttijd was +/- 2 uur en dat schijnt daar normaal te zijn. Ook zeer onvriendelijk personeel (en dan druk ik me nog heel "vriendelijk" uit!)
Afbeelding
No guts, no glory!
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Hansi1959 schreef:
Bibu schreef:I
Ik vroeg me af of ik bij usareisen.de mijn reservering nog kan wijzigen. Ik wil de auto liever ophalen bij het San Francisco Convention Center (SFO1) of
San Francisco O Farell St. (SFO4). Het aantal dagen e.d. blijft gewoon hetzelfde. Dan hoeven we niet eerst naar het vliegveld. Weet iemand of dit kan? En welke locatie is het beste (meeste keuze?). Het gaat om Alamo.
Zoals "Doockles" ook al zegt; auto beter niet ophalen in het centrum. Met OFarrel heb ik ook ervaring......op de onderstaande foto is nog niet eens de helft van de rij te zien. Wachttijd was +/- 2 uur en dat schijnt daar normaal te zijn. Ook zeer onvriendelijk personeel (en dan druk ik me nog heel "vriendelijk" uit!)
foto
Dus bij Dollar huren en een gratis Express kaart aanvragen, dan kun je direct naar de auto's doorlopen?!?!?!

Alamo/National hebben ook zoiets, maar die is wat moeilijker te krijgen voor ons Europeanen (lukte mij in ieder geval niet :)).
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

ralfbosz schreef:Dus bij Dollar huren en een gratis Express kaart aanvragen, dan kun je direct naar de auto's doorlopen?!?!?!

Alamo/National hebben ook zoiets, maar die is wat moeilijker te krijgen voor ons Europeanen (lukte mij in ieder geval niet :)).

Insider en Emerald heten die respectievelijk, ik heb ze beide. Insider van Alamo gewoon aangevraagd via de .com site, Emerald een keer gekregen bij het afhalen van de auto, voor zover ik nog weet was dat in LV
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Ik ken de kaarten, maar ik vraag me af of je dan de lange rij op de foto voorbij kan lopen. Laatse paar keren mazzel gehad met de drukte, hoogstens 1 persoon voor me, dus dan had doorlopen ook geen nut (kaart vergeten :)).
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

ralfbosz schreef:Dus bij Dollar huren en een gratis Express kaart aanvragen, dan kun je direct naar de auto's doorlopen?!?!?!
Dan moet je wel bij Dollar zelf gehuurd hebben en NIET via een tussenpersoon. Het is maar weinigen op dit forum gelukt zo'n reservering aan een DollarExpress kaart te koppelen. Het lukte mij ook niet. Afgelopen zomer van de domme gehouden (gehuurd via Eautohuur) en in Miami direct doorgelopen naar de auto's. Moest daar wel even wat charmes gebruiken, anders was ik teruggestuurd naar de balie (rij). Kreeg daar trouwens de complimenten vwb het betaalde tarief. Kon Dollar nooit tegenop volgens deze dame ! :mrgreen:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Zenp
Amerikafan

Bericht door Zenp »

Ik moet mijn huurauto inleveren bij O Farrel St. nadat ik ben ingecheckt bij mijn hotel (kan vanaf 15.00 u.) Daarna moeten we naar de boot voor alcatraz, waar we de avondtour gaan doen. We hebben de auto gehuurd bij Dollar via e- autohuur.
Die rij op de foto een paar berichten hierboven, is dat ook voor als je een auto gaat inleveren? Ben anders bang dat we niet genoeg tijd hebben om naar de boot te gaan.
Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Waar zouden al die mensen dan hun auto geparkeerd hebben? :wink:
Groet,

Old Faithful
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Zenp schreef:Ik moet mijn huurauto inleveren bij O Farrel St. nadat ik ben ingecheckt bij mijn hotel (kan vanaf 15.00 u.) Daarna moeten we naar de boot voor alcatraz, waar we de avondtour gaan doen. We hebben de auto gehuurd bij Dollar via e- autohuur.
Die rij op de foto een paar berichten hierboven, is dat ook voor als je een auto gaat inleveren? Ben anders bang dat we niet genoeg tijd hebben om naar de boot te gaan.
Ik zie menzen met koffers staan, dus ik veronderstel dat ze de auto gaan ophalen.
Ten tweede zie ik een bordje "Returns" staan & een beetje verder lijkt't erop dat er een inrit is, dus nee ik denk niet dat deze rij voor de mensen bedoeld is die hun auto terug komen brengen :)
Reisblog: thisisfraa.be
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Zenp schreef:Ik moet mijn huurauto inleveren bij O Farrel St. nadat ik ben ingecheckt bij mijn hotel (kan vanaf 15.00 u.) Daarna moeten we naar de boot voor alcatraz, waar we de avondtour gaan doen. We hebben de auto gehuurd bij Dollar via e- autohuur.
Toen wij hem in de garage binnenleverden (gewoon binnenrijden in de garage ;-)) zei de man bij wie we hem afleverden dat we de ganse rij mochten voorbij steken. Wij zijn echt iedereen gepasseerd, tot aan de balie en werden bijna onmiddellijk geholpen. ;-)
jess85
Amerikafan

Re : FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door jess85 »

Na het doornemen van vele topics, heb ik dan toch geboekt via alamo.de gebruik makend van de air berlin bonus korting.
Volgende gehuurd:
Mid Size SUV
Periode: 09 sep tem 07 okt
Afhaal: San Francisco Airport
Drop Off: LAX
Master pakket
Huurprijs: 766 EUR

Heb ook onmiddellijk save time ingevuld, maar weet niet of dit zo veel voordeel zal bieden.

Mochten er zijn die toch nog betere voorwaarden weten, laat maar weten. Kan gratis annuleren locht het nodig zijn.
Heb de air berlin kaar tbesteld, maar al gelezen dat deze niet gevraagd wordt. Zijn er die hier reeds ervaring mee hebben?

alvast bedankt voor de reacties
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
RienduPre
Amerika-ontdekker

Bericht door RienduPre »

Hi,

Wat bedoelen jullie precies met het Centrum in SF. Ik heb bij Dollar op O Farrel St. geboekt om onze auto op te halen.

Is het daar ook zo'n drama ? Ik neem anders liever nog een taxi naar een minder drukke vestiging.

PS ik kon inderdaad mijn boeking niet koppelen aan mijn Express kaart, omdat het via een 3e partij geboekt is.

Alvast bedankt voor jullie reactie...

Groet,

Rien
Afbeelding
Zenp
Amerikafan

Bericht door Zenp »

Doockles schreef:Toen wij hem in de garage binnenleverden (gewoon binnenrijden in de garage ;-)) zei de man bij wie we hem afleverden dat we de ganse rij mochten voorbij steken. Wij zijn echt iedereen gepasseerd, tot aan de balie en werden bijna onmiddellijk geholpen. ;-)
Oke gelukkig. Leek me al een beetje onlogisch maar dacht vraag het toch voor de zekerheid.
Afbeelding
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer