Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Florida vs Zuidwesten

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Florida vs Zuidwesten

Bericht door Lilo »

Chi Sin X schreef:Ik moet zeggen dat wij ook dezelfde twijfel hebben als TS.
Het is gewoon zo dat we absoluut geen strandliggers zijn (half uur max/vakantie), niet graag shoppen, geen pretparkfanaten zijn (1 dag per jaar is wel prima) en dan valt er naar ons gevoel heel erg veel weg vd troeven van de staat.
Ja, als je dat van jezelf al weet? Waarom overweeg je Florida dan nog? :blink:
Blijf dan noordelijker, daar is genoeg te doen. :wink:

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Lilo schreef:Heb echt niet lang gezocht hoor en vind al verschillende dergelijke berichten. Moet toegeven: de meeste zijn wel van 2008/2009.
Weet je hoe lang 4 jaar is in Dubai tijd? Er is daar zoveel veranderd, bijgebouwd etc etc. Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten. Maar ik heb er in de tijd dat we er waren niks over gehoord. Het is echt iets uit het verleden volgens mij.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Jaydee84 schreef:Ik heb het Florida forum door gespit en daar kwam ik echt van zulke reacties tegen.
Ik vermoedt ook, net als Njit, dat je de Florida sectie van het AA forum bedoelt, want ik spit het Floridaforum zelf dagelijks door, en kan me zulke vergelijkingen niet voor de geest halen.

Vito schreef:De mensen die Florida geweldig vinden zijn -zoals ik het hier lees- vooral de mensen die alleen naar Florida geweest zijn.
Mijn mening is dat als je eerst naar het ZW bent geweest en je dan pas naar Florida gaat, het gaat tegenvallen.
Wij zeiden zelfs tegen elkaar: jammer, dat we de volgorde niet andersom hebben gedaan.

Dat is dan inderdaad jouw mening. Het rondje ZW hebben we al diverse keren in al zijn variaties gedaan, net als een rondje NW, ZO en MW. En over 6 weken start voor ons een rondje NO. Allemaal geweldig en indrukwekkend, met in ieder gebied zijn eigen charmes, landschappen, hoogte- en dieptepunten. Dat is Amerika !
En toch voelt Florida iedere keer weer als een beetje thuiskomen en blijft het onze favoriete staat. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Vito schreef:@TAgerrit: je leest mijn bericht niet goed. Idd zijn we meerdere keren naar Florida geweest, maar dat was niet zozeer vanwege het mooie landschap in Florida, maar vanwege a. het feit dat het daar in de winter lekker weer en b. we graag naar de VS wilden. En dan is Florida de enige optie. California is nu eenmaal een stuk minder verzekerd van mooi weer in de winter. Je moet het dus zien als een zonvakantie naar de VS en niet zozeer een vakantie omdat het daar nu zo mooi is.
Neemt niet weg, dat ik Key West wel heel leuk vind ( en duur)

Ik had het wel degelijk goed gelezen, en ook wel begrepen, maar kon het gewoon niet laten, het was zo'n inkoppertje :mrgreen: sorry :oops:
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ta2 Gerrit schreef:
Ik vermoedt ook, net als Njit, dat je de Florida sectie van het AA forum bedoelt, want ik spit het Floridaforum zelf dagelijks door, en kan me zulke vergelijkingen niet voor de geest halen.
Ik ben die reacties tegengekomen in de Florida sectie op het AA forum inderdaad. Heb zelf nog niet gekeken op het Floridaforum. Dat forum is natuurlijk ook niet helemaal objectief te noemen. :wink:

Deze discussie hier is voor ons natuurlijk veel interessanter om onze keuze te maken.. We hebben 4 tot 5 weken volgend jaar om onze reis te maken. Wat we eerst in ons hoofd hadden is om een paar dagen NY te doen, een camper huren in Newark en dan in 2 weken naar Orlando te rijden. Vanaf daar een auto huren om de laatste 2 weken door Florida te touren..

Mocht dit niet een goede optie zijn (jullie hulp is welkom ;)) Dan moeten we wellicht het zuidwesten weer opzoeken.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jaydee84 schreef:Ik ben die reacties tegengekomen in de Florida sectie op het AA forum inderdaad. Heb zelf nog niet gekeken op het Floridaforum. Dat forum is natuurlijk ook niet helemaal objectief te noemen. :wink:
uiteraard niet. Maar gezien het feit dat het Zuidwest gedeelte hier met voorsprong het grootste is zul je veel reacties lezen die voor ZW pleiten. Dus objectief is het hier ook niet ;)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Jaydee84 schreef:k ben die reacties tegengekomen in de Florida sectie op het AA forum inderdaad. Heb zelf nog niet gekeken op het Floridaforum. Dat forum is natuurlijk ook niet helemaal objectief te noemen. :wink:
Juist daarom is het handig om daar de reacties te lezen. Bedoel, daar zul je het antwoord vinden waarom de Florida-Fan zo weg is van Florida. Op basis van die antwoorden kun je dan wellicht voor jezelf uitmaken of daar ook interesses voor jullie liggen.

En of het mooier is dan de westkust? Eigenlijk is dat een vraag wat je jezelf eigenlijk niet moet afvragen. Bedoel, het is anders ja, absoluut..
Maar dan kun je nooit ergens anders mee heen dus? Want dan zal je nooit andere vakanties meer leuk vinden?
Jaydee84 schreef:We hebben 4 tot 5 weken volgend jaar om onze reis te maken. Wat we eerst in ons hoofd hadden is om een paar dagen NY te doen, een camper huren in Newark en dan in 2 weken naar Orlando te rijden. Vanaf daar een auto huren om de laatste 2 weken door Florida te touren..
Ook een hele leuke route! Via de Blue Ridge Parkway en Great Smokey Mountains bijvoorbeeld. Wellicht ook nog Charleston en Savannah. Yep, ook een leuke route :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

De Florida liefhebbers zullen me er misschien op aanvallen maar ik vond op enkele dingen na Florida net de Zuid-Europese kust (Spanje e.d.). Natuurlijk heb je er Miami, de Keys (echt geweldig), de Everglades, en pretparkenwalhala Orlando (absoluut de moeite waard als je er van houdt) maar verder is het veel hetzelfde (voor mijn gevoel dan). Wij hebben eind 2011 89 dagen door Amerika gereisd en dus heel veel gezien en we vonden Florida lekker ter ontspanning maar ik zou er nooit speciaal voor terug gaan. Bij het zuidwesten heb ik het idee nog LANG niet alles gezien te hebben maar mijn grootste voorkeur (van een volgende reis) gaat uit naar hetgeen ik nog niet heb mogen zien, het noordwesten!

Veel succes met het maken van een beslissing en veel plezier met de voorbereidingen! Er is iig genoeg te zien in dit prachtige land!
Laatst gewijzigd door sifaka op 27 apr 2012, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

sifaka schreef:Bij het zuidwesten heb ik het idee nog LANG niet alles gezien te hebben maar mijn grootste voorkeur gaat uit naar hetgeen ik nog niet heb mogen zien, het noordwesten!
En hoeveel staten zijn dat bij elkaar? :) Florida is maar één staat, dus het lijkt me ook niet meer dan logisch dat je in het zuidwesten nog lang niet alles hebt gezien :)
Het gebied 'zuidwesten' is volgens mij behoorlijk wat groter dan de staat Florida...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij zijn afgelopen winter een week in Florida geweest, we kozen voor Florida om praktische redenen. Het was leuk, de kinderen hebben het naar hun zin gehad, maar ik hoef er persoonlijk voorlopig zeker niet terug. Wij zijn geen strandmensen, dus daar gaan we hoogstens heen om 2 uurtjes in het zand te spelen, niet iedereen is verzot op pretparken, dus dat hebben we ook maar 2 dagen gedaan, en aangezien we in de VS wonen komen we niet om te winkelen. Ik heb zeker wel wat interessante en mooie dingen gezien, ook mooie natuur (al heeft die deels weer veel weg van de kust hier in Texas), maar het bleef toch wat beperkt.
Ik ben nooit in het ZW geweest, maar ik vond ons rondje Texas en wat zuidelijke staten in 2006 toch afwisselender.
Wat ik me afvraag, waarom alleen de keuze tussen Florida en terug naar het ZW? Als Florida je niet trekt, dan zijn er toch nog heel veel andere gebieden, waar je nog niet bent geweest?
Terug in Texas!
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Dat klopt SpaceAce... De ts vraagt een vergelijking van Florida en het "zuidwesten" dus vandaar mijn vergelijking :-)! In Florida heb ik ook nog lang niet alles gezien maar ik heb het gevoel niet dat ik veel gemist heb... in tegenstelling tot staten als Utah en Arizona... om dan toch bij één of twee staten te blijven.

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
E-line
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door E-line »

Hou je ook een log bij? Ben benieuwd :thumbup:
Yep, gaan we wel weer proberen.
http://elinehooghiemstra.reismee.nl

Staat nu nog niks op over onze toekomstige trip, maar ga dit weekend maar eens een introtje er op zetten :)
E-line
Amerikafan

Bericht door E-line »

Njit schreef:
E-line schreef:We wilde graag meer van de VS zien en twijfelde ook heel erg over Florida.. voelt dit wel als het echte amerika? etc. etc.
Wat is het echte Amerika. Is dat alleen de Westkust? Is de rest van de USA dan nep? Is het echte Nederland dan Amsterdam met z'n molens, tulpenvelden en grachten?

Verreik je horizon, bezoek de hele USA :)
Dat zeg ik niet! Ik bedoel ook meer het echte USA gevoel..
Maar ik veroordeel niks of niemand! Daarom gaan we ook naar Florida dit jaar!
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

E-line schreef:Ik bedoel ook meer het echte USA gevoel..
En wat is het echte USA gevoel dan? Voor jou althans?
Voor mij is het échte USA gevoel: pretparken! (en het lekkere eten bij Fridays, Outback, Olive Garden etc) ;)

Nergens anders in de wereld (oké, op Japan na dan en in Abu Dhabi de snelste ;)) heb je zoveel extreme achtbanen bij elkaar als in Amerika. En als het niet extreem is, dan is het de sfeer wel waarop ik val (Disney!) Serieus... We gaan aanstaande vakantie - mei/juni - voor de zevende keer naar Amerika en wederom staan de pretparken centraal. En dan niet eens in Florida...
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

wij zijn 4x in Florida geweest en altijd in kerstvakantie. Waarom Florida? Omdat je er echt wel het 'amerika-gevoel' krijgt, omdat het Amerika ís met alle vertrouwde restaurants en supermarkten waar we graag komen. Het weer in deze tijd is dusdanig dat je kan tentkamperen op heerlijke campings, soms is het wel koud. De natuur heel mooie plekken kent met bijzondere flora en fauna. Je er heerlijk kan shoppen en de stranden aan de Golf van Mexico prachtig zijn. Maar.... Wat ik niet bijzonder vind, is het landachap waar je door heen rijdt. Daarmee kan je Florida niet vergelijken met het zuidwesten. wij hielden in Florida deels andere vakanties dan in andere delen. Maar een vakantie in Soanje is toch ook anders dan een in Zweden?
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

Eigenlijk moet je Florida niet met zuid west USA gaan vergelijken (appels/peren)........
Onze eerste USA reis in 2002 was naar Florida; dat was toen een leuke reis, veel gezien, maar we hoefden niet direkt terug voor ons gevoel.
In 2006,2007,2008 en 2010 naar Noord en Zuidwest geweest.....Gewoon omdat we daar niet uitgekeken raakte (en nog niet klaar zijn) maar afgelopen maart/begin april zijn we weer terug naar Florida gegaan en ook dat was weer super.

Een totaal andere wereld dan het ZW, maar ook heel veel leuks gedaan. Wij hebben bij Merrit Island NWR veel alligators gezien, een supertrip door de everglades gehad, Sanibel met het Ding Darling Wildlife Refuge, mooi strand bij Tarpon Springs enz.
Er is dus ook veel natuur naast de bekende pretparken e.d.

Ik denk dat je het gewoon eens moet gaan ervaren; lees je van tevoren goed in, zodat je weet waar de highlights die jullie interesse hebben zijn, dan kan het toch nooit verkeerd zijn?
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Wisselende reacties en meningen.. keuze wordt er niet makkelijker op zo.

Zijn er mensen die van New York naar Florida zijn gereden? En zo ja, wat zijn de must-see's onderweg?
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Wij zijn via o.a. Williamsburg, Blue Ridge Parkway, Nashville, Memphis en New Orleans naar het zuiden gereden... Je zult er wel je tijd voor moeten nemen.

Verder hoor ik dat vele mensen kiezen voor o.a. Savannah en Charleston...

E-line
Amerikafan

Bericht door E-line »

Even een kleine update! We zijn nu dik 3 dagen in Orlando en hebben het super naar onze zin! Sommige dingen zijn misschien anders dan in het westen, maar de dingen die het voor ons echt Amerika maken zijn hier gewoon aanwezig! (De over-aardige mensen, de grote supermarkten, de Ross, de outlets, de leuke restaurants) Ook onze villa en het heerlijke weer maakt het tot nu toe tot een supervakantie!! Het is trouwens bizar rustig hier tegenover de horror verhalen die ik gelezen heb over de drukte hier! :thumbup:
Phillostar
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Phillostar »

Ik verkies het zuidwesten boven Florida mbt bezienswaardigheid en temparatuur, in 2010 ben ik Florida geweest en vorig jaar heb ik een kleine road trip in het zuidwesten gedaan.

Florida kwam bij mij als gewoontjes over, het landschap is niet echt boeiend en veelal het zelfde en plat, met stranden en landinwaards swamp en bosgebieden. Ik ben dan misschien wel spoiled omdat ik in eerdere vakanties naar Thailand en Indonesie ben geweest.
Zuidwest amerika is daarintegen veel meer divers wat betreft indrukwekkend lanschap en natuur.

De humide hitte (zomer maanden juni/juli) van Florida is ook minder fijn dan de droge hitte van het zuidwesten.

Over een maandje zit ik weer in het zuidwesten 8)
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Arizona »

Wij zijn in 2010 naar het Zuidwesten + Hawaii geweest en in 2011 naar het Noordoosten + Florida.
Het ZW vond ik het meest indrukwekkend qua natuur. Dat heb je hier in Nederland gewoon niet. Maar ik vond Florida ook heel erg leuk. Waarom? De gezellige plaatsjes langs de westkust (Sarasota, Naples etc), de natuur van De Everglades, het bijzondere van De Keys en daarnaast het grote Orlando met zn pretparken en mallS en het sfeervolle Miami. In mijn ogen is het een hele veelzijdige staat die iedereen wel iets te bieden heeft. Wij waren er overigens in juni, de temperaturen waren heel goed te doen. Mede dankzij een lekker windje dat er staat, iets wat ik in het ZW veel minder heb ervaren.

Ik lees dat je 4 a 5 weken de tijd hebt om een reis te maken. Waarom combineer je het niet met een (aantal) andere staat/staten? Bijvoorbeeld eerst een paar dagen New York en Washington en dan doorvliegen naar Florida? Of combineer het met het diepe zuiden. Genoeg mogelijkheden in dit mooie grote land. Maar Florida vergelijken met Zuid - Europa of Turkije? Laat me niet lachen! :lol:
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer