Ziva schreef:
- Wees hoffelijk in Amerika. De deur voor iemand openhouden is hier heel normaal en je wordt al snel als onbeleefd gezien als je dat niet doet. Verder wacht je netjes op je beurt. Je gaat dus niet voor iemands gezicht dat ene potje van een schap in de supermarkt graaien als iemand anders ervoor staat. Je wordt geacht te wachten tot die persoon klaar is.
- Geef mensen de ruimte. Omdat je veel ruimte hebt is alles ook groter en ruimer opgezet. Maak er gebruik van en geef mensen de ruimte. Ga dus niet met je winkelwagentje bovenop iemands lip staan of vlak langs mensen lopen.
- Het woord "Sorry" wordt hier heel vaak gezegd. Ook op momenten dat je denk "huh?? wat heb ik nou gedaan dan". Trek je hier niets van aan. Het is meer een soort beleefdheid dan dat je je moet gaan afvragen wat je verkeerd gedaan hebt. Mensen passeren je vaak met veel ruimte en dan nog zeggen ze "Sorry".
- Steek nooit je middelvinger op of gebruik worden als F**k of S**t. Hoe gek het ook klinkt want het komt hier vandaan zou je denken, het is echt zwaar beledigend om dat te doen en die scheldwoorden te gebruiken. Helemaal in het bijzijn van jongere kinderen, niet doen.
Mi zijn de meeste dingen die hier genoemd worden normale omgangsvormen maar in terugkomend in Nederland zijn dit vaak de zaken die mij mateloos irriteren omdat de gemiddelde Nederlander deze omgangsvormen niet hanteren
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vikinghelm? Bedoel je dan die met horens er op? Besef dan dat je uiterst kwetsbaar bent, want niks is makkelijker dan zo'n hoorn vastgrijpen en die helm van je hoofd rukken, of een wapen nemen en tegen die hoorn slagen. De kans dat echte vikingen zo'n helm ooit gedragen hebben, is dus zeer klein.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Kim1046 schreef:amsterdam zijn stadse mensen
utrecht zijn ze beetje star ( sorry mensen uit utrecht )
brabant zitten de boertjes
maar ok..geen algemene do's and don'ts?
Beetje vooroordeel niet?
De ene mens is de andere niet en al die typeringen doen individuen geen recht.
Ik kom oorspronkelijk uit Amsterdam en woon inmiddels ruim 13 jaar in Brabant; maakt mij dat een stadse boer of een boerse stadsmens?
Mijn ervaring is dat de manier waarop jij je opstelt naar anderen, vaak de sleutel is hoe anderen zich naar jou opstellen; je zou het ook respectvol kunnen noemen.
Zolang je gewoon beleefd en vriendelijk bent zijn de meeste mensen ook gewoon vriendelijk; waar ook ter wereld. Zolang je vriendelijk bent en je gezonde verstand gebruikt zal het allemaal vast wel goed gaan.
Ik vind het overigens wel grappig dat Dento zegt dat hij meer middelvingers heeft gezien in Amerika dan in Nederland, ik heb echt precies het omgekeerde. Sterker nog, er zijn tijden dat ik hem graag zou willen uitsteken (met name in het verkeer) maar dan denk "Oh nee, doen we maar niet" terwijl ik dat in Nederland allang gedaan had.
Dus of waar ik woon is dat anders dan waar jij woont of je rijdt echt op een dusdanige manier dat je mensen blijkbaar enorm kwaad maakt haha.
Ik heb wel eens achter Dennis aangereden. Ik kreeg toen ook de vinger
Volgens mij houden ze in Colorado niet van Volkswagens Oh wacht ik moest plankgas rijden om hem bij te houden
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.