Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Maar ik heb mijn Esta dus nu al aangevraagd en is toegekend dit blijft gewoon geldig neem ik aan ?
Mijn vrouw heeft een visum voor 10 jaar gekregen dus zij mag meerdere keren amerika in.
groet
daniel
Mijn vrouw heeft een visum voor 10 jaar gekregen dus zij mag meerdere keren amerika in.
groet
daniel
Oke ik heb afgelopen woensdag mijn ESTA ingevuld en goedgekeurd, maar ik kwam er later achter dat ik de naam van creditcardhouder verkeerd heb ingevuld. Ik heb namelijk mijn moeders cc gebruikt en uit automatisme haar trouwnaam ingevuld ipv haar meisjesnaam wat nog steeds op haar cc staat.... Verder is het nummer e.d. wel gewoon goed ingevuld.
Zou dit een probleem kunnen zijn? En krijg ik daar dan bericht van? Ik kom al horror verhalen tegen hier van mensen die gewoon zomaar zonder verklaarbare reden niet weg mogen door een ESTA fout en ik krijg ineens de zenuwen haha. Kan ik dit zelf ergens nog wijzigen?
Zou dit een probleem kunnen zijn? En krijg ik daar dan bericht van? Ik kom al horror verhalen tegen hier van mensen die gewoon zomaar zonder verklaarbare reden niet weg mogen door een ESTA fout en ik krijg ineens de zenuwen haha. Kan ik dit zelf ergens nog wijzigen?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De CC wordt enkel gebruikt om te betalen. Deze wordt verder niet gekoppeld aan je ESTA aanvraag. Als je ESTA is goedgekeurd dan is de transactie denk ik goed verlopen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ja oke, maar het betalen moet wel goedgekeurd worden anders heb je in feite geen ESTA natuurlijk.
Nou ja, als ik niks hoor ga ik er gewoon vanuit dat het goed is gegaan. Er staat bij mijn "status" (heb even gekeken) ook gewoon "payment received".
Nou ja, als ik niks hoor ga ik er gewoon vanuit dat het goed is gegaan. Er staat bij mijn "status" (heb even gekeken) ook gewoon "payment received".
En je hoort niets via email oid. Als je iets wil weten, moet je terug inloggen en checken.
Ja, ik zei net dat ik in de status heb gekeken en daar staat gewoon payment received. Maar goed, ik wil natuurlijk liever niet voor verrassingen staan.. het is m'n eerste keer amerika. En ik wist niet dat je geen mail kreeg, maar goed dan weet ik dat ook nu. Ik zie het wel op het vliegveld dan.pbuyse1 schreef:En je hoort niets via email oid. Als je iets wil weten, moet je terug inloggen en checken.
- bedeve
- Amerika-expert
Met een Visum Waiver als Esta is dat geen aanbeveling.Hoelahoep is begonnen met Cubby Checker schreef:
Ik zie het wel op het vliegveld dan.
Maar als jij je Approval hebt gekregen is de betaling doorgekomen,heb jij je toestemming gekregen en hoef je niet af te wachten of bij vertrek alles wel goed komt
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hmmm, ik weet niet wat de verschillende meldingen zijn die je kunt krijgen, maar ik vind "Payment received" toch nog wel wezenlijk iets anders dan "ESTA approved" (o.i.d.)
Als je de onderstaande tekst niet ziet na het inloggen, zou je wel eens geen ESTA kunnen hebben, payment received staat onderaan de pagina.
Authorization Approved
Your travel authorization has been approved and you are authorized to travel to the United States under the Visa Waiver Program. This does not guarantee admission to the United States; a Customs and Border Protection (CBP) officer at a port of entry will have the final determination.
If necessary, you can update the following information on an approved authorization: address while in the United States, flight information, email address, and phone number. To access your travel authorization, you will be required to provide your application number, passport number, and birth date. If you need to change any other information on the form, you must apply for a new travel authorization.
DHS recommends you print this screen for your records but you will not be required to present a copy of your authorization in order to travel.
Authorization Approved
Your travel authorization has been approved and you are authorized to travel to the United States under the Visa Waiver Program. This does not guarantee admission to the United States; a Customs and Border Protection (CBP) officer at a port of entry will have the final determination.
If necessary, you can update the following information on an approved authorization: address while in the United States, flight information, email address, and phone number. To access your travel authorization, you will be required to provide your application number, passport number, and birth date. If you need to change any other information on the form, you must apply for a new travel authorization.
DHS recommends you print this screen for your records but you will not be required to present a copy of your authorization in order to travel.
Ja dat heb ik ook hoor!
Dat heb je dus wel niet gezegd, je had het alleen over payment received.
pbuyse1 schreef:Dat heb je dus wel niet gezegd, je had het alleen over payment received.
Ik nam aan dat een betaling van een CC niet in enkele seconden al zo goedgekeurd kon worden. Maar blijkbaar wel.Hoelahoep schreef:Oke ik heb afgelopen woensdag mijn ESTA ingevuld en goedgekeurd, [...]
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Onze ervaring met Esta:
In juli 2010 heb ik voor ons vieren een Esta ingevuld en goedgekeurd. Zonder problemen konden wij in Schiphol incheken. Dit jaar hoefde ik geen Esta in te vullen aangezien ze nog geldig zijn tot juli 2012.
Afijn vorige week vrijdag gaan wij naar de inchekbalie en alle Estas werden goedgekeurd, behalve die van mijn man. De medewerkster kreeg steeds op haar scherm, Esta not approved. Ik had de uitdraai bij me waar approved stond en zij begreep er zelf ook niks van, temeer omdat met deze Esta hij al eerder naar USA had gevlogen. De zenuwen begonnen bij mij behoorlijk hoop op te lopen. We werden uit de rij gehaald en ze zou bellen met een medewerker van BA (daar vlogen wij mee). Na een half uur (gelukkig waren wij heel vroeg op Schiphol) kwam ze vertellen dat het niet is goedgekeurd omdat ik 2 jaar geleden bij land van uitgifte Nederland had ingevuld ipv Portugal (mijn man heeft Portugeese nat.). We moesten opnieuw een Esta invullen met deze gegevens. Op de vraag waarom het 2 jaar geleden wel goedgekeurd was kon ze mij ook niet vertellen.
Al met al is het goedgekomen omdat we zeer vroeg (3 /12) van te voren op Schiphol waren, anders hadden we onze vlucht gewoon kunnen missen. Volgens de dame hadden 3 mensen die ochtend al hun vlucht gemist vanwege een verkeerde Esta.
In juli 2010 heb ik voor ons vieren een Esta ingevuld en goedgekeurd. Zonder problemen konden wij in Schiphol incheken. Dit jaar hoefde ik geen Esta in te vullen aangezien ze nog geldig zijn tot juli 2012.
Afijn vorige week vrijdag gaan wij naar de inchekbalie en alle Estas werden goedgekeurd, behalve die van mijn man. De medewerkster kreeg steeds op haar scherm, Esta not approved. Ik had de uitdraai bij me waar approved stond en zij begreep er zelf ook niks van, temeer omdat met deze Esta hij al eerder naar USA had gevlogen. De zenuwen begonnen bij mij behoorlijk hoop op te lopen. We werden uit de rij gehaald en ze zou bellen met een medewerker van BA (daar vlogen wij mee). Na een half uur (gelukkig waren wij heel vroeg op Schiphol) kwam ze vertellen dat het niet is goedgekeurd omdat ik 2 jaar geleden bij land van uitgifte Nederland had ingevuld ipv Portugal (mijn man heeft Portugeese nat.). We moesten opnieuw een Esta invullen met deze gegevens. Op de vraag waarom het 2 jaar geleden wel goedgekeurd was kon ze mij ook niet vertellen.
Al met al is het goedgekomen omdat we zeer vroeg (3 /12) van te voren op Schiphol waren, anders hadden we onze vlucht gewoon kunnen missen. Volgens de dame hadden 3 mensen die ochtend al hun vlucht gemist vanwege een verkeerde Esta.
Hallo,
Aanstaande zaterdag vertrek ik met een vriend voor een rondreis in Californië e.o. van ruim 3 weken. Nu hebben wij een hele poos geleden onze ESTA's al geregeld. De bevestiging ('Authorization approved') daarvan hebben we netjes uitgeprint. Nu zie ik dat de velden 'City where you are boarding', 'Carrier name' en 'Flight no. or Vessel name' nog leeg zijn (dat waren geen verplichte velden). Dien ik deze nu alsnog in te vullen/kom ik in de problemen als ik dat niét doe?
Bedankt voor jullie antwoord.
Aanstaande zaterdag vertrek ik met een vriend voor een rondreis in Californië e.o. van ruim 3 weken. Nu hebben wij een hele poos geleden onze ESTA's al geregeld. De bevestiging ('Authorization approved') daarvan hebben we netjes uitgeprint. Nu zie ik dat de velden 'City where you are boarding', 'Carrier name' en 'Flight no. or Vessel name' nog leeg zijn (dat waren geen verplichte velden). Dien ik deze nu alsnog in te vullen/kom ik in de problemen als ik dat niét doe?
Bedankt voor jullie antwoord.
Zijn nog steeds geen verplichte velden, maar is wel aangeraden die in te vullen.
Je geeft zelf al antwoord op jouw vraag, het is niet verplicht. Maar, bij mijn weten kan je je Esta gewoon aanpassen en dus alsnog die velden invullen.Daremz schreef:Dien ik deze nu alsnog in te vullen/kom ik in de problemen als ik dat niét doe?
Voila hier ook alles ingevuld en goedgekeurd... Almost ready to go 

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Waarom denk jij dat?pbuyse1 schreef:Zijn nog steeds geen verplichte velden, maar is wel aangeraden die in te vullen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik vul die verplichte velden ook altijd braaf in terwijl ik mij tegelijkertijd afvraag waarom ik dat eigenlijk doe. Misschien omdat het dan overeenkomt met de gegevens voor Apis die ik ingevuld heb bij de vliegmaatschappij ?
Er wordt om gevraagd. Of het nu logisch is of niet, er wordt om gevraagd, dus ach, als je de gegevens al hebt, vul maar in.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19990 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties