Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)

Bericht door Jasmino »

:lol: Nee hoor...... En ik zou die van jou maar niet te snel weggeven, je hebt hem zelf misschien nog nodig :D
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Prima verwoord Roland :thumbup: Dit is exact hoe ik er ook tegenaan kijk. Als ik met een donatie een forum in de lucht kan houden waar ik graag kom dan doe ik dat graag.

En ik heb er alle vertrouwen in dat de donaties compleet ten goede komen aan het Forum.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik heb 100.000 oranje helmpjes besteld in China :mrgreen:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

DejaVu schreef:Wilt er iemand een helmpje? :director:
Heb je ook zulke helmpjes? Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Speciale AA rumoer helmpjes >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jasmino schreef: :roll: Volgens mij moet je vooral lezen wat er staat, en niet wat er niet staat.
Tja, dan moet je het maar anders verwoorden... :roll:

Hoe ik iets lees kun je alleen bepalen door het overduidelijk te verwoorden.

Just my 2 cents...

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Coyote schreef:
Jasmino schreef:Ik vind zelf dat ik al genoeg doneer in de vorm van mijn kennis aan het forum, met mijn ruim 6.000 berichten heb ik mijn bijdrage op een andere manier geleverd.
Ik moet dimona toch wel een beetje gelijk geven. Wellicht komt het anders over dan bedoeld maar bovenstaande zou je anders kunnen lezen. Doneren is altijd vrijwillig maar ik proef uit meerdere berichten dat het soms maar 'raar' is. En dat men 'bang' is voor het aanzien.

Hoe ik er zelf over denk? Doneren doe je primair om het forum vrijwillig financieel te ondersteunen. Ik heb met mijn bijna 11.000 berichten, ex-modschap, routekaartjes heel wat vrije uurtjes in het forum gestoken. Vind ik dan dat ik niet meer hoef te doneren? Nee, ik doneer omdat ik het forum een warm hart toe draag en hoop dat het nog lang mag blijven bestaan. Als ik daar met een kleine financiële gift aan kan bijdragen dan doe ik dat met plezier. Hoeveel berichten een individu ook post, daarmee alleen houd je een forum niet overeind. En ja, iemand die doneert mag best een ander kleurtje/beschrijving hebben. Geen extra privéleges maar het mag best duidelijk zijn wie hier doneert.

Als ik heel eerlijk ben had ik ook wel wat meer donaties verwacht uit de top 100 posters.

Overigens ben ik wel van mening dat het donatiegeld enkel ten goede komt aan de hostingskosten en eventuele uitbreidingen t.b.v. het forum. Bijv. extra features of misschien een leuke prijsvraag. Weet nog dat we jaren geleden een verkiezing gehouden hebben onder de forumleden, aardigste forumlid, meest behulpzame enz. Vond ik toen een leuk initiatief. Jammer dat het toen bij 1x gebleven is.

Roland
Op de manier waarop Jasmino haar post geinterpreteerd wordt, zou ik uit jouw post (en die van Nijt) het tegenovergestelde kunnen lezen: Als je niet doneert, dan draag je het forum geen warm hart toe? Is dat wat je bedoelt, of had je het anders moeten verwoorden? :roll:
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Coyote schreef: Nee, ik doneer omdat ik het forum een warm hart toe draag en hoop dat het nog lang mag blijven bestaan.

Als ik heel eerlijk ben had ik ook wel wat meer donaties verwacht uit de top 100 posters.
Bedoel je hiermee te zeggen dat ik en vele andere forumleden het forum geen warm hart toedragen? En dat wij eigenlijk ook zouden moeten bijdragen? Dat "proef" ik er wel uit namelijk.
Hoeveel berichten een individu ook post, daarmee alleen houd je een forum niet overeind.
Volgens mij houd je juist met het plaatsen van berichten voor een groot gedeelte een forum overeind. Zonder berichten is er ook geen forum.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

OscarG schreef:Op de manier waarop Jasmino haar post geinterpreteerd wordt, zou ik uit jouw post (en die van Nijt) het tegenovergestelde kunnen lezen: Als je niet doneert, dan draag je het forum geen warm hart toe? Is dat wat je bedoelt, of had je het anders moeten verwoorden? :roll:
Interpreteer het zoals jij het wilt. :roll:

Ik vind wel door te zeggen dat je niet hoeft te doneren omdat je 6000+ berichten hebt geplaatst niet het juiste argument. Zeg dan gewoon dat je niet aan donaties doet, ook prima.

Roland

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wat je vind, mag je afgeven bij de politie 8)
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:En dat wij eigenlijk ook zouden moeten bijdragen? Dat "proef" ik er wel uit namelijk.
Wil je een eerlijk antwoord? Krijgt men toch altijd van mij. :wink: Ja! En niet omdat het 'moet' maar omdat een groot aantal forumleden al zo lang lid én actief is (waarvoor hulde! :clap: ) dat ik me er eerlijk gezegd over verbaas dat er op dit moment 'slechts' 17 donateurs zijn.
vana schreef:
Hoeveel berichten een individu ook post, daarmee alleen houd je een forum niet overeind.
Volgens mij houd je juist met het plaatsen van berichten voor een groot gedeelte een forum overeind. Zonder berichten is er ook geen forum.
Lees het woordje 'alleen'....

Ergens zal er toch geld op de tafel moeten komen om de boel draaiende te houden. Dennis heeft dat al 9 jaar lang gedaan dus is het helemaal niet raar dat wij als forumleden, forumleden die het forum allemaal een warm hart toedragen, nu ook bijdragen.

Roland

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

[quote="Coyote]

Lees het woordje 'alleen'....

[/quote]

Lees het woordje "grotendeels"
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Coyote schreef:Ergens zal er toch geld op de tafel moeten komen om de boel draaiende te houden. Dennis heeft dat al 9 jaar lang gedaan dus is het helemaal niet raar dat wij als forumleden, forumleden die het forum allemaal een warm hart toedragen, nu ook bijdragen.

Roland
Ik wil hier niet te diep op ingaan dan wordt het te persoonlijk. Alleen dit: het forum is al heel lang kostendekkend, door de reclameinkomsten. Niet alleen de kosten zijn gedekt maar Dennis heeft er gewoon een inkomen uit. Ik vind niet dat ik mee hoef te betalen aan zijn inkomen, dat doe ik ook niet aan jouw inkomen toch?
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Er is toch geen sprake meer van 'het forum overeind houden'? ... Ik dacht toch dat de inkomsten (door adverteerders) ruimschoots kostendekkend zijn voor zowel forum als website en een aardig belegde boterham voor Dennis zelf. Of moet ik website en forum gescheiden zien? Dat zou vreemd zijn want dankzij het forum is AllesAmerika zo groot en dankt AA daaraan het succes (en trekt het adverteerders). Denk dat de meeste bezoekers en leden grotendeels alleen het forum bezoeken en minder de website. Ik kijk daar nooit.. in 8 jaar tijd kan ik de keren dat ik gekeken heb op 1 hand tellen.
Sandy
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Hoe weten jullie dat de 'inkomsten (door adverteerders) ruimschoots kostendekkend zijn voor zowel forum als website en een aardig belegde boterham voor Dennis zelf' ? Volgens mij heeft Dennis nog nooit een financiele jaarrekening geplaatst.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:Alleen dit: het forum is al heel lang kostendekkend, door de reclameinkomsten. Niet alleen de kosten zijn gedekt maar Dennis heeft er gewoon een inkomen uit. Ik vind niet dat ik mee hoef te betalen aan zijn inkomen, dat doe ik ook niet aan jouw inkomen toch?
Dennis heeft al lang aangegeven waar de donaties voor gebruikt worden. Niet om een inkomen voor zichzelf te genereren dus om dat te stellen is niet juist.

En dat Dennis na 9 jaar wel eens geld wil zien uit zijn investering vind ik nog niet zo raar maar dat is niet waar de donaties voor gebruikt worden en ik ben van mening dat daar teveel naar verwezen wordt terwijl dat niet het geval is. Het kan het geven van een vrijwillige donaties negatief beïnvloeden.
Sandy schreef:Ik dacht toch dat de inkomsten (door adverteerders) ruimschoots kostendekkend zijn voor zowel forum als website en een aardig belegde boterham voor Dennis zelf.
Ik heb dat nog nergens gelezen. Indien wel, graag een linkje.

Roland

Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Nou niet zo streng hoor Roland!
Ik schrijf overal netjes 'ik dacht' ... zal eens zoeken, heb het al vaker voorbij zien komen namelijk.
Maar als je een aardige boterham verdient aan de website en ervan kan rondkomen, dan kun je toch ook alle onkosten betalen? Of is dat nu zo dom beredeneerd?
Sandy
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sandy schreef:Nou niet zo streng hoor Roland!
Ben ik dat? :wink:

Waar ik me in ieder geval 'lichtelijk' over opwind is dat er vooral gezocht wordt naar argumenten om niet te doneren. Dat vind ik jammer want dat is nou juist niet de bedoeling van het doneren...

Doneren zou juist iets leuks moeten zijn waarbij je net dat stukje extra gevoel krijgt bij het forum.

Roland

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Coyote schreef:Ik heb dat nog nergens gelezen. Indien wel, graag een linkje.

"AllesAmerika.com is inderdaad mijn broodwinning (zelfs voor de volle 100% sinds ik mijn part-time baan verloor in 2009). Ik weet niet of je het "winst maken" kan noemen aangezien ik geen enorm bedrijf run, maar ik probeer wel degelijk in mijn levensonderhoud te voorzien, ja.

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 38#p688438
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat is mooi. Maar geeft niet aan of hij er een 'dikke boterham' mee verdient. Wel dat het zijn enige vorm van inkomsten is. We kunnen er niet uithalen hoeveel, voor hetzelfde geld enkel een droog stuk brood... :wink:

Roland

Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer