Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)

Bericht door vana »

Coyote schreef:
Waar ik me in ieder geval 'lichtelijk' over opwind is dat er vooral gezocht wordt naar argumenten om niet te doneren. Dat vind ik jammer want dat is nou juist niet de bedoeling van het doneren...

Doneren zou juist iets leuks moeten zijn waarbij je net dat stukje extra gevoel krijgt bij het forum.

Roland
Volgens mij had niemand echt de behoefte om argumenten te geven om niet te doneren. Totdat er mensen hun verbazing uitspraken waarom er zo weinig mensen doneren. Dan is het heel toch heel normaal dat daar antwoord op gegeven wordt?
Vervolgens wordt er min of meer gesuggereerd dat de top 100 leden geen warm hart hebben voor het forum omdat ze niet doneren. Tja Roland, dan lok je dus dit soort discusies uit, dat kun je toch verwachten?
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik ben heel neutraal.. wie een donatie schenkt om bij te dragen aan de kosten of een andere reden (dankbaarheid bijv.) is mooi, wie niet geeft om allerlei verschillende redenen is ook prima. Daarom zou discussie dus eigenlijk helemaal niet nodig hoeven zijn. En de discussie ontstond m.i. vanwege de vraag/verbazing waarom er zo weinig gedoneerd hebben.

Wel wil ik nog gezegd hebben -omdat ik me toch in de discussie heb gemengd en voordat ik een verkeerde indruk wek- dat ik er zelf helemaal niets op tegen heb dat Dennis geld verdiend aan de website of aan donaties (dat laatste is niet zo, dat gebruikt hij voor het forum, schreef hij). Maar ik zou daar geen problemen mee hebben. Voordat Dennis geld verdiende aan adverteerders heeft hij AllesAmerika de eerste jaren draaiend gehouden door uit eigen zak te betalen. En dat is zijn eigen keuze geweest.. Hoe een lid zijn/haar dankbaarheid wil tonen kan op vele manieren: Donaties, een compliment of door een informatieve of actieve positieve deelname aan het forum. Het enige wat ik me afvroeg is of het argument die hier wordt aangedragen 'dat donaties nodig zijn om het forum draaiende te houden' wel klopt. Ik vraag me namelijk af of dat voor iedereen het motief is om te doneren.

Overigens de constatering dat relatief weinig leden gedoneerd hebben, zegt misschien ook wel iets over hoe het meerendeel over donaties denkt?
Sandy
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:Totdat er mensen hun verbazing uitspraken waarom er zo weinig mensen doneren. Dan is het heel toch heel normaal dat daar antwoord op gegeven wordt?
En waarom doen ze dat? Om zich te verdedigen? (i.m.h.o. :roll: ). Ze kunnen toch net zo goed aangeven dat ze dat ook jammer vinden? Maar nee, er wordt van alles bijgehaald waarom zij juist niet doneren. Allemaal prima, maar als dat zo expliciet uitgelegd wordt kun je tegengas van mij (en anderen) verwachten. Ik zei het al eerder, je kunt ook gewoon zeggen dat je niet doneert. Hoeft helemaal geen reden bij te staan, ik zal je er niet minder voor aanzien. :)

Er wordt niks gesuggereerd, maar dat men het graag anders leest is mij wel duidelijk. :wink:

Ik geef alleen maar aan waarom ik wel een donatie heb gedaan en waarom ik het jammer vind dat het 'slechts' 17 personen zijn terwijl we met z'n allen dit forum een warm hart toedragen...

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

:offtopic: ik moet wel erg wennen aan je nieuwe Avatar :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Coyote schreef:
vana schreef:Totdat er mensen hun verbazing uitspraken waarom er zo weinig mensen doneren. Dan is het heel toch heel normaal dat daar antwoord op gegeven wordt?
En waarom doen ze dat? Om zich te verdedigen? (i.m.h.o. :roll: ). Ze kunnen toch net zo goed aangeven dat ze dat ook jammer vinden? Maar nee, er wordt van alles bijgehaald waarom zij juist niet doneren.
Dus iemand mag zich uitspreken dat er zo weinig mensen doneren, maar iemand anders mag daarna geen verklaring geven?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

:offtopic: @ Njit: Vind 'm zelf erg mooi, juist omdat ik deze coyote zelf gefotografeerd heb. :D

Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Hockey schreef:Dus iemand mag zich uitspreken dat er zo weinig mensen doneren, maar iemand anders mag daarna geen verklaring geven?
Daarom is deze discussie ook zo onzinnig. Doneer je: prima. Doneer je niet: ook prima.
Niemand is beter of slechter als hij het ene wel of niet doet.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hockey schreef:Dus iemand mag zich uitspreken dat er zo weinig mensen doneren, maar iemand anders mag daarna geen verklaring geven?
Tuurlijk wel. Maar hou het algemeen. Je kunt het heel goed uitleggen zonder de nadruk op jezelf te leggen. Je verdedigen waarom jij geen donatie geeft is nergens voor nodig en vraagt niemand om, zorgt enkel voor 'verhitte' discussies. :wink:

Roland

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Coyote schreef:Maar hou het algemeen.
Waarom? Waarom zou je het algemeen moeten houden?
Coyote schreef:Je verdedigen waarom jij geen donatie geeft is nergens voor nodig en vraagt niemand om
Blijkbaar word er wel om gevraagd, want sommigen vinden het nodig om op te merken dat er zo weinig donateurs zijn.
Aanvulling: Ik vind het prima als iemand wil opmerken dat er zo weinig donateurs zijn. Maar accepteer dan ook dat mensen hier op hun geheel eigen wijze op reageren.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Coyote schreef:
Tuurlijk wel. Maar hou het algemeen. Je kunt het heel goed uitleggen zonder de nadruk op jezelf te leggen.
Weet je Roland, get a life and grow up :? :roll:
Als ik een uitleg geef over iets, kan ik juist alleen maar vanuit mezelf redeneren. Ik weet namelijk niet hoe anderen erover denken. Als het gaat over meningen uitwisselen, moet je juist bij jezelf blijven. Maar hé, met jou is elke discussie zinloos, ik houd er dus ook echt mee op. Ik krijg kromme tenen van jouw manier van redeneren.....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Coyote schreef: Tuurlijk wel. Maar hou het algemeen. Je kunt het heel goed uitleggen zonder de nadruk op jezelf te leggen. Je verdedigen waarom jij geen donatie geeft is nergens voor nodig en vraagt niemand om, zorgt enkel voor 'verhitte' discussies. :wink:
Uit een iets eerdere post:
Coyote schreef: Ik geef alleen maar aan waarom ik wel een donatie heb gedaan en waarom ik het jammer vind dat het 'slechts' 17 personen zijn terwijl we met z'n allen dit forum een warm hart toedragen...
Dus als je niets ziet in donaties, dan moet je dat algemeen houden, maar als je voor bent dan mag je wel de nadruk leggen op waarom jij persoonlijk een donatie hebt gegeven? En er bij zetten dat je je af vraagt waarom de overige 83 van de top 100 nog niet hebben gedoneerd zorgt niet voor verhitte discussies?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mijn redenering:
zonder onze berichten geen sponsors. Zonder sponsors geen inkomen voor Dennis.
Hoeveel sponsors willen betalen voor een forum waar dagelijks 5 berichten op geplaatst worden? En hoeveel willen er betalen voor een forum waar dagelijks zoveel aktiviteit is als hier?
Ook met de banners: heb je een forum waar maar 5 man aktief is, dan verdien je niks aan je banners. Heb je een forum waar een paar honderd bezoekers per dag zijn, dan verdien je daar weer iets meer aan.

Dus los van het feit of je nu wel of niet geld stort op Dennis zijn rekening, als je constructief bijdraagt (met nuttige berichten en/of bijdrage aan de goede sfeer van het forum), dan is dat (on)rechtstreeks een financiele bijdrage voor Dennis.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jasmino schreef:Weet je Roland, get a life and grow up :? :roll:
Als ik een uitleg geef over iets, kan ik juist alleen maar vanuit mezelf redeneren. Ik weet namelijk niet hoe anderen erover denken. Als het gaat over meningen uitwisselen, moet je juist bij jezelf blijven. Maar hé, met jou is elke discussie zinloos, ik houd er dus ook echt mee op. Ik krijg kromme tenen van jouw manier van redeneren.....
Waarom ga er dan überhaupt op in??? :roll:

Maar goed het is mij wel duidelijk. Zodra er iets op je aangemerkt kan worden zul je koste wat kost je stelling verdedigen ondanks dat het werkelijk anders gezien kan worden... Is je goed recht maar ga niet vinnig doen omdat een ander jouw opmerking anders interpreteert.

Hier laat ik het bij, Jasmino meent mij persoonlijk te moeten aanvallen dus houd ik het voor gezien nog langer op haar te reageren. :?

Roland

DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

*stalt zijn helmpjes uit*
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Coyote schreef: Tuurlijk wel. Maar hou het algemeen. Je kunt het heel goed uitleggen zonder de nadruk op jezelf te leggen.
Bedoel je zo Roland ?

Coyote schreef: Ik heb met mijn bijna 11.000 berichten, ex-modschap, routekaartjes heel wat vrije uurtjes in het forum gestoken. Vind ik dan dat ik niet meer hoef te doneren? Nee, ik doneer omdat ik het forum een warm hart toe draag en hoop dat het nog lang mag blijven bestaan. Als ik daar met een kleine financiële gift aan kan bijdragen dan doe ik dat met plezier. Hoeveel berichten een individu ook post, daarmee alleen houd je een forum niet overeind. En ja, iemand die doneert mag best een ander kleurtje/beschrijving hebben. Geen extra privéleges maar het mag best duidelijk zijn wie hier doneert.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wellicht ook maar een waarschuwing plaatsen:

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

OscarG schreef:Dus als je niets ziet in donaties, dan moet je dat algemeen houden, maar als je voor bent dan mag je wel de nadruk leggen op waarom jij persoonlijk een donatie hebt gegeven? En er bij zetten dat je je af vraagt waarom de overige 83 van de top 100 nog niet hebben gedoneerd zorgt niet voor verhitte discussies?
En je punt is?? :roll:

Weet je, een ieder moet helemaal zelf weten waarom hij zij wel of niet doneert. (met nadruk op punt!)

Iemand die niet doneert zie ik echt niet anders aan. Kom bij mij alleen niet aan met dooddoeners als 'ik heb al 6000+ berichten geplaatst dus ik hoef niet te doneren...' Zeg dan niets.
Vana schreef:Bedoel je zo Roland ?
Ja, helemaal. :wink:
DejaVu schreef:*stalt zijn helmpjes uit*

:mrgreen:

Roland

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Coyote schreef:Kom bij mij alleen niet aan met dooddoeners als 'ik heb al 6000+ berichten geplaatst dus ik hoef niet te doneren...' Zeg dan niets.
Je verdraait mijn woorden, dit heb ik namelijk niet gezegd. Maar ik houd nu echt op met de discussie, het heeft geen enkele zin. Ik denk dat het merendeel van de leden mijn bijdrage wel goed begrijpt, daar laat ik het bij.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nou vooruit dan, laatste reactie richting Jacqueline. :wink:
Jasmino schreef:Ik vind zelf dat ik al genoeg doneer in de vorm van mijn kennis aan het forum, met mijn ruim 6.000 berichten heb ik mijn bijdrage op een andere manier geleverd.
Daarmee geef je expliciet aan dat jouw 6000 berichten gelijk staan aan een donatie, zij het op een andere manier maar wel te vergelijken met een donatie.

Als jij nou gewoon toegeeft dat het wel degelijk anders gelezen kan worden in plaats van gelijk zo vinnig te reageren naar Dimona was er niets aan de hand geweest. Je had kunnen zeggen dat je het jammer vond dat het zo overkwam maar dat je dat zo niet bedoeld had.

Klaar...over naar de orde van de dag. :)

Roland

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Coyote schreef:Nou vooruit dan, laatste reactie richting Jacqueline. :wink:
Je moet en zal het laatste woord hebben hè Roland :wink: :mrgreen:
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer