Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)

Bericht door Coyote »

vana schreef:Je moet en zal het laatste woord hebben hè Roland :wink: :mrgreen:
Maar dat kan toch geen verrassing meer zijn...? :wink: :mrgreen:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

vana schreef:Je moet en zal het laatste woord hebben hè Roland :wink: :mrgreen:
Volgens mij staat het nu gelijk ;) 2-2
Jasmino schreef:Maar hé, met jou is elke discussie zinloos, ik houd er dus ook echt mee op. Ik krijg kromme tenen van jouw manier van redeneren.....
Coyote schreef:Hier laat ik het bij, Jasmino meent mij persoonlijk te moeten aanvallen dus houd ik het voor gezien nog langer op haar te reageren. :?
Jasmino schreef:Maar ik houd nu echt op met de discussie, het heeft geen enkele zin. Ik denk dat het merendeel van de leden mijn bijdrage wel goed begrijpt, daar laat ik het bij.
Coyote schreef:Nou vooruit dan, laatste reactie richting Jacqueline. :wink:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

SpaceAce schreef: Volgens mij staat het nu gelijk ;) 2-2
:thumbup: :lol:
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dan zou het me verbazen als er niet nog een reactie van Roland komt om de winst te pakken.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik hoef geen winst. Ik vind gelijk spel een mooie eindstand. :D

Zijn we beiden tevreden, toch? :mrgreen:

Roland

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Yesssss, ik heb mijn weddenschappen gewonnen :thumbup: :thumbup:
Mag ik even incasseren dames en heren?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Graag weer on topic :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Coyote schreef:Nou vooruit dan, laatste reactie richting Jacqueline. :wink:
Jasmino schreef:Ik vind zelf dat ik al genoeg doneer in de vorm van mijn kennis aan het forum, met mijn ruim 6.000 berichten heb ik mijn bijdrage op een andere manier geleverd.
Daarmee geef je expliciet aan dat jouw 6000 berichten gelijk staan aan een donatie, zij het op een andere manier maar wel te vergelijken met een donatie.

Als jij nou gewoon toegeeft dat het wel degelijk anders gelezen kan worden in plaats van gelijk zo vinnig te reageren naar Dimona was er niets aan de hand geweest. Je had kunnen zeggen dat je het jammer vond dat het zo overkwam maar dat je dat zo niet bedoeld had.

Klaar...over naar de orde van de dag. :)

Roland
Dat heeft Jasmino nooit gezegd, het wordt nu verdraait om het in het voordeel van de donateurs te beslechten. Wat er staat is dat Jasmino van mening is dat haar bijdragen aan het forum, door te reageren op anderen, tips te geven, vragen te stellen enzovoorts voor haar háár bijdrage aan het forum is. Ik ben het daar helemaal mee eens. Ik draag al bij aan dit forum, in de vorm van het geven van reisadvies, of door zelf vragen te stellen, waardoor anderen weer informatie kunnen verstrekken. Ik heb zelfs een artikel voor de website geschreven recentelijk. Dat doe ik allemaal graag, net als Jasmino. Ook ik heb er absoluut geen behoefte aan een geldelijke bijdrage te leveren.

Als het daadwerkelijk zo is dat Dennis dit forum niet kostendekkend kan maken doordat de serverkosten zo hoog zijn geworden, door het succes van het forum, dan zou ik het wellicht kunnen overwegen. Maar dan zou ik wel willen weten hoe dat kostenplaatje er dan uit ziet. Op dit moment is dit allemaal vrijwillig; Dennis houdt een forum draaiende (en mag daar best wat aan verdienen, als hij dat wil), de moderators modereren vrijwillig en de bezoekers delen vrijwillig, en voor hun plezier, hun informatie met andere bezoekers.
Doneren...dat doe ik liever aan een goed doel, bijvoorbeeld om slachtoffers van natuurrampen te helpen, of om de natuur te beschermen ofzo.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:Yesssss, ik heb mijn weddenschappen gewonnen :thumbup: :thumbup:
Mag ik even incasseren dames en heren?
Lezen Marjon!

Was geen opmerking richting Jaqueline maar naar jullie. :)

Heb overigens niet gezegd dat ik niet meer op jou zou reageren... :wink:

En met een u-bocht gaan we weer on topic:

Als je je winst nu doneert is iedereen weer tevreden... :lol: :wink:

Roland

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

*zucht*
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

RiverCola schreef:Dat heeft Jasmino nooit gezegd, het wordt nu verdraait om het in het voordeel van de donateurs te beslechten.
Er wordt niks verdraaid, er wordt alleen gezegd hoe het ook opgevat kan worden.

Als je ziet dat jouw woorden anders 'gelezen' worden dan bedoeld kun je dat ook op een normale manier zeggen i.p.v. te zeggen dat je 'niet tussen de regels door moet lezen' en daarmee de discussie een negatieve wending geeft. Het was een hele onschuldige opmerking van Dimona, die ik overigens heel goed begreep, maar waar naar mijn mening iets te fel op gereageerd werd. Moet je niet doen, nergens voor nodig.

Roland

dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Jasmino schreef:
Sorry hoor, maar het is gevaarlijk om tussen regels door te lezen en te proberen dingen te "proeven" die ik helemaal niet schrijf :? Ik heb nergens gezegd dat het een opoffering is, dat zie ik ook helemaal niet zo, ik heb altijd met veel plezier informatie gevraagd én gedeeld. Daarnaast vind ik ook niet dat leden met minder kennis en ervaring wel moeten bijdragen. Wat een onzin, als je dat uit mijn tekst haalt.
Laat ik de vraag anders stellen dan: zou je als nieuweling wél de neiging hebben (gehad) om financieel bij te dragen, omdat je op het vlak van kennis en ervaring dan nog niet zoveel bijgedragen hebt?
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

@Dimona: ik ben niet gauw geneigd om te betalen voor sociale media op internet, en voor mij hoort dit daar ook bij. Ik betaal niet voor vacaturesites, of voor facebook, of voor LinkedIn en ook niet voor een forum als deze. In dat geval zou ik kiezen voor andere bronnen die wel gratis zijn. Ik vind in elk geval niet dat een nieuweling wel financieel moet bijdragen aan het forum, die keuze mag iedereen zelf maken. Een nieuweling draagt in mijn ogen ook bij door vragen te stellen en te delen wat hij of zij doet met de antwoorden. Kortom: in mijn ogen draagt iedereen bij die actief is (of is geweest) op dit forum, op welke manier dan ook. Kies je er wel voor om bij te dragen: prima toch! Ieder zijn of haar keuze, ik veroordeel dat niet. ik wilde alleen uitleggen welke overweging ik heb gemaakt voor mijzelf. En ik vind mijn bijdrage niet minder waard dan diegenen die kiezen voor een donatie.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik vind het ook wel opvallend dat zo weinig mensen doneren en in dat opzicht begrijp ik Coyote's posts wel. Helemaal als ik zie dat iedereen naar meetings gaat en velen elkaar ook persoonlijk kennen dankzij dit forum. Ik denk tevens dat een hoop mensen zelfs veel kosten bespaard hebben door tips te lezen en aanbiedingen te krijgen die ze anders niet zouden hebben gezien of met veel meer moeite. Ik weet zeker dat dit voor mij geld. Dat gezegd hebbende, het is vrijwillig dus mensen zullen hun eigen redenen wel hebben om het niet te doen en die gaan mij inderdaad niets aan.

Ik vraag me echter wel af, als morgen het forum stopt omdat Dennis het niet meer kan betalen, zouden jullie dan wel financieel bijdragen of is het dan "Jammer, op zoek naar een ander forum!"

Dit forum met dingen als Facebook en LinkedIn vergelijken vind ik wat ver gaan. Sterker nog, als dit forum zo groot zou groeien dat Dennis mensen moet gaan aannemen en betalen zou ik zelfs minder snel geneigd zijn om te doneren. Als Facebook and LinkedIn morgen stoppen ga ik gewoon op zoek naar wat anders maar ik denk dat er weinig vergelijkbaar is met AA. Voor mij is mijn reden om te doneren juist omdat het kleinschalig is en omdat ik hoop dat het zo blijft. Ik vind het leuk om op dit forum te komen en mensen te ontmoeten en advies te krijgen of te geven en zou het jammer vinden als dat zou stoppen.

Het is heel persoonlijk wat het forum voor iedereen waard is en ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen. Ja, waar dat dit forum zonder de bezoekers niet zo groot was geworden maar ook waar dat zonder Dennis dit forum er misschien nooit geweest was en niemand had kunnen posten. Dus dat is een beetje kip-ei redenering. Ik hoop in ieder geval dat dit forum blijft bestaan en draag daar graag aan bij. Door te posten en door een kleine donatie :)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Helemaal mee eens Ziva! :thumbup:

Je zegt het zoals ik het ook voor ogen heb maar ook dat je een aantal zaken hier niet mee vergelijken kunt. Ook ik zou afhaken als dit forum zo commerciëel zou worden dat je door de commerciële boodschappen e.d. het bos niet meer ziet en dat dat het hoofddoel zou worden (enkel geld vergaren uit reclame's zoals dat nu bij een aantal nieuwssites het geval is).

Als we dat met een kleine bijdrage kunnen voorkomen heb ik dat er graag voor over. :)

Roland

tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Petra/VS schreef:Graag weer on topic :).
Hier ook "zucht" komt er nu helemaal geen einde meer aan deze toch wel
zinloze discussie. :mrgreen:
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Je mag ook in natura doneren. Ik heb zojuist 2 zakken aardappelen gedoneerd aan het forum, tav stan. Hij wilt iets doen met een AA-frietdag ofzo.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

:lol: :lol: :lol: hij weer
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ziva schreef:
Ik vraag me echter wel af, als morgen het forum stopt omdat Dennis het niet meer kan betalen, zouden jullie dan wel financieel bijdragen of is het dan "Jammer, op zoek naar een ander forum!"
Om je vraag te beantwoorden; Nee, ik zou dan nog niet doneren, dan zou ik op een andere plek op internet mijn informatie halen. Er zijn nog meer Amerika forums en andere plekken waar tips en reisverslagen staan.
En de mensen die ik via het forum heb leren kennen kan ik gewoon blijven ontmoeten natuurlijk. De meesten heb ik ook niet op de meetings leren kennen maar daarbuiten. De meetings zijn ook door de meetinggangers georganiseerd en/of betaald, niet door Dennis.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Wow, wat een simpele opmerking teweeg kan brengen........ :shock:
16x USA / 30 staten
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer