Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koa Campgrounds ... in September

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lindake
Amerika-ontdekker

Koa Campgrounds ... in September

Bericht door Lindake »

Hoi Allemaal,

Ben druk bezig met de voorbereidingen voor onze eerste reis ( in September ) naar de USA. Ik heb alleen nog een vraagje, en hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden...
Is het nodig dat je de KOA Campgrounds reserveerd??

Alvast helemaal bedankt,

Gr.Linda
Gast

Bericht door Gast »

Wij reizen meestal in juni/juli, dus veel meer hoogseizoen dan in september, en nog nooit een Koa of een andere camping van te voren gereserveerd en altijd plaats gehad.
Het ligt er natuurlijk wel aan in welk gebied je zit.
Je kunt ook bijv. een dag van te voren bellen en reserveren, heb ik wel eens gedaan in drukbevolkte en/of toeristische gebieden.
Altijd gelukt! Succes.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Koa Campgrounds ... in September

Bericht door hekkie »

Lindake schreef:Ben druk bezig met de voorbereidingen voor onze eerste reis ( in September ) naar de USA. Ik heb alleen nog een vraagje, en hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden...
Is het nodig dat je de KOA Campgrounds reserveerd??
Hoi Linda,

Ik heb vaak gekampeerd in september en ook op de KOA's. Het ligt er een beetje aan waar je bent op welk moment. Ben je bijv. bij een Nationaal Park in het weekend en je komt eind van de middag aan, dan heb je grote kans dat het vol is. Op de "minder populaire" kampgrounds zal het geen problemen opleveren, zeker niet als je op tijd arriveert.

Ook kun je via internet KOA-kampgrounds reserveren, mocht je dat willen. Ikzelf had vorige maand nog 3 nachten gereserveerd op de KOA in Mariposa (Yosemite) waarvan 1 nacht al betaald. Telefonisch heb ik deze overnachtingen 2 dagen tevoren gecancelled en binnen een week was het geld ook al weer teruggestort door KOA.

Mischien nog een tip: klamp je niet te veel vast aan KOA campings. Er zijn genoeg anderen die zeer beslist niet onder doen voor de KOA, in tegendeel zelfs en deze zijn vaak ook nog wat goedkoper. Verder zijn er naast deze private campings ook nog die in een National of een State Park. Ze zijn wat primitiever en ook goedkoper. Dan heb je nog de natuurcampings in de National forests. Deze campings hanteren "first come first served".

Ik zou me niet druk maken over een camping. Er zijn er heel veel en je komt genoeg tegen onderweg en er is altijd wel ergens plaats, zeker in september.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij reizen meestal in juni/juli, dus veel meer hoogseizoen dan in september, en nog nooit een Koa of een andere camping van te voren gereserveerd en altijd plaats gehad.
Hier rond Yellowstone zitten de KOA's gewoon vol, dus zou ik zeker reserveren.
Mischien nog een tip: klamp je niet te veel vast aan KOA campings
De leukste campings zijn vaak juist niét de KOA's, is mijn gevoel. Ik ben dol op andere campings waar je eens voor verrassingen komt te staan. Heel veel van onze campgrounds (wij zijn nu voor ruim 6 weken onderweg) heb ik gereserveerd door veel te zoeken op TL Directory http://www.tldirectory.com en te lezen op RV Park reviews http://www.rvparkreviews.com. Het is veel werk, maar wel deel van de lol!

Ik reserveer dus wel, gewoon om ergens eens wat laat te kunnen aankomen en omdat het hoogseizoen is. Maar ik gooi ook rustig wat om, bellen, annuleren en elders boeken kan altijd nog.

Gr,
Monique
gigatech
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door gigatech »

Ik denk dat reserveren meestal niet nodig zal zijn. Wij hebben zelfs in het Free-Camping-Weekend niet gereseveerd en er was (met moeite) nog steeds een plekje voor ons.
Je gaat toch net buiten het hoogseizoen. maar bij de echte toeristische plekken moet je niet erg laat aankomen, anders kan het wel eens vol zijn.
Wij hebben eigenlijk alleen op KOA's gestaan en waren er in het algemeen tevreden over. (we hebben helaas geen andere camping gids dan de koa gids en ze lagen allemaal redelijk goed op onze route, dus...)
Idd zijn ze meestal iets duurder dan gemiddeld. (niet altijd overigens) Ik heb ondertussen wel door dat je zeker niet moet vast pinnen op een KOA. Er zijn zoveel andere campground dat er keuze genoeg is. (zie bijv. http://www.woodalls.com ) Ik ga een volgende keer zeker de campground gids van woodall bestellen, daar staan er super veel in (vraag maar aan Hekkie)

Veel plezier met het zoeken naar je campgrounds.
Alex
Voor ons reisverslag : http://usa2006.alibalex.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer