Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)
Sterker nog Liz één woordje: op of tegen. 

Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
En ik heb zojuist 10 minuten van mijn leven verspild met het lezen van de laatste 5 pagina's van dit topic. Daar kwam ik echter op het laatst pas achter.
Overigens was het wel een aangename manier van tijdverspilling.
@Roland
. De nieuwe avatar staat je goed. Hij maakt je jonger, minder grijs. 

Overigens was het wel een aangename manier van tijdverspilling.

@Roland

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb ook genoeg bijgedragen in de vorm van posts denk ik, maar dat is geen argument om dan maar niet te doneren. Ik spreek alleen voor mezelf, maar ik kom hier al jaren met veel plezier, vraag eigenlijk nooit wat, maar lees veel leuke tips, reisverslagen, en heb er gein in om mensen zo af en toe zelf een leuke tip te kunnen geven om hun reis nog mooier te maken.
Het plezier wat ik in het deelnemen aan dit forum heb, is me echt wel wat geld waard, zo simpel zie ik het.
En ja, natuurlijk zijn er meerdere plekken op internet over amerika, maar geen enkel forum komt zelfs maar dichtbij Alles Amerika, niet qua kennis, sfeer of hoeveelheid posts.
Eigenlijk valt het ook mij tegen dat zoveel mensen van mening zijn dat alles maar gratis moet zijn op internet.
Het plezier wat ik in het deelnemen aan dit forum heb, is me echt wel wat geld waard, zo simpel zie ik het.
En ja, natuurlijk zijn er meerdere plekken op internet over amerika, maar geen enkel forum komt zelfs maar dichtbij Alles Amerika, niet qua kennis, sfeer of hoeveelheid posts.
Eigenlijk valt het ook mij tegen dat zoveel mensen van mening zijn dat alles maar gratis moet zijn op internet.
@ vana, dank voor je duidelijke antwoord
Jammer dat nog niet meer mensen gereageerd hebben
Eens met je post Pete Z.
Jammer dat nog niet meer mensen gereageerd hebben

Eens met je post Pete Z.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat ben ik helemaal met je eens. Daarom ben ik ook heel blij met al die mensen die hier hun ervaringen schrijven, vragen stellen, reisverhalen plaatsen, PB's van forumleden met vragen over hun reis beantwoorden, routekaartjes maken, reviews over hotels schrijven, topics met uitgebreide uitleg over Priceline maken en helemaal belangeloos hun tijd steken in het moderatoren.Pete.Z schreef: maar geen enkel forum komt zelfs maar dichtbij Alles Amerika, niet qua kennis, sfeer of hoeveelheid posts
Dat betekent voor mij nog niet dat ik Dennis moet gaan betalen hiervoor. Zijn kosten worden al betaald uit de advertentie inkomsten en meer dan dat.
Volgens mij heeft niemand gezegd dat ze vinden dat alles maar gratis moet zijn op internet. Ze hebben alleen gezegd dat ze willen niet doneren aan het AA forum.Eigenlijk valt het ook mij tegen dat zoveel mensen van mening zijn dat alles maar gratis moet zijn op internet.
Misschien willen ze voor andere dingen wel betalen.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik zou er ook niet voor betalen, en mijn heil elders zoeken. Neemt niet weg dat ik heel blij ben met dit forum en alle informatie die ik in de loop der jaren hier heb gekregen en gegeven, de sfeer is meestal heel goed en ik heb heel wat leuke mensen leren kennen via het forum. Toch verandert dat mijn menig niet.vana schreef:Om je vraag te beantwoorden; Nee, ik zou dan nog niet doneren, dan zou ik op een andere plek op internet mijn informatie halen. Er zijn nog meer Amerika forums en andere plekken waar tips en reisverslagen staan.Ziva schreef:
Ik vraag me echter wel af, als morgen het forum stopt omdat Dennis het niet meer kan betalen, zouden jullie dan wel financieel bijdragen of is het dan "Jammer, op zoek naar een ander forum!"
En de mensen die ik via het forum heb leren kennen kan ik gewoon blijven ontmoeten natuurlijk. De meesten heb ik ook niet op de meetings leren kennen maar daarbuiten. De meetings zijn ook door de meetinggangers georganiseerd en/of betaald, niet door Dennis.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Reageer je hiermee op mijn opmerking, Pete? Want verder heeft niemand hier iets over gezegd, of heb ik dat gemist?Pete.Z schreef:Eigenlijk valt het ook mij tegen dat zoveel mensen van mening zijn dat alles maar gratis moet zijn op internet.
Ik heb overigens niet gezegd dat ik nergens voor betaal op internet, maar voor sociale media ben ik niet bereid te betalen. Ik betaal wel voor andere diensten. Ook dat is een keuze die iedereen zelf maakt natuurlijk.
Het verdienmodel achter de meeste pagina's bestaat meestal vooral uit sponsoring en/of advertenties door bedrijven die voordeel (kunnen) hebben bij het aanbod van een website, zo ook op dit forum. Dat vind ik helemaal prima! Als ik doneer, doneer ik echter aan goede doelen en niet aan personen. Dennis haalt inkomsten uit reclames en sponsoring, daar heb ik helemaal geen moeite mee. Prima, het is zijn site en zijn idee, wij maken daarvan gebruik. met die inkomsten verdient hij een belegde boterham, al weet ik niet hoe dik die boterham belegd is. Hij schrijft dat hij de inkomsten van donaties gebruikt voor de kosten van het forum. Normaal zou hij die kosten betalen uit de reclame-inkomsten of sponsoring. Daarvan blijft dus nu meer over voor zijn boterham. Prima dat er mensen zijn die daaraan willen bijdragen, ik hoor daar niet bij.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Ik denk dat de opmerking van Pete algemeen bedoeld was.
En ik kan me vinden in zijn opmerking want een hoop mensen hebben volgens mij geen idee wat er komt kijken bij het draaiend houden van een website of forum als dit en hoeveel uren mensen spenderen om het draaiend en vooral leuk te houden. Als je dat in geld zou uitdrukken kom je zeker weten te kort. Reclameinkomsten en sponsoring zijn echt geen vetpotten vandaag de dag.
Verder wordt er steeds maar gesteld dat het voor "Dennis zijn boterham is" maar dat is een aanname die, in mijn optiek, nergens op gebaseerd is. Bovendien is er een verschil tussen de website en het forum. Er worden genoeg wedstrijden en leuke dingen op AA georganiseerd om ook "aan te nemen" dat geld ook daaraan besteed wordt. Als Dennis in een dikke porche zou rondrijden en 3 huizen in Florida zou bezitten zou ik wellicht ook een andere mening hebben maar ik vind het een beetje jammer om te doen alsof je als donateur alleen bijdraagt aan Dennis zijn boterham omdat dit een zeer negatieve klank heeft en tevens een verkeerde indruk kan wekken.
Bovendien, als je aan een goed doel doneert, betaal je toch ook mee aan de kosten voor het bureau van de directeur of niet dan? Ik denk dat "goed doel" een subjectief begrijp is. Ik vind doneren aan AA een goed doel waar ik zelf ook nog eens plezier aan heb en dat anderen er anders over denken is prima. Maar ik vind het echt jammer dat er zowat vraagtekens geplaatst worden bij Dennis zijn handel en wandel. Dat gaat ons namelijk echt niets aan. Als je wilt doneren doneer je, wil je dat niet, dan doe je dat niet.
Ik was alleen nieuwsgierig naar de vraag wat mensen zouden doen als Dennis morgen zegt "ik kan het niet meer betalen, het forum moet stoppen".
En ik kan me vinden in zijn opmerking want een hoop mensen hebben volgens mij geen idee wat er komt kijken bij het draaiend houden van een website of forum als dit en hoeveel uren mensen spenderen om het draaiend en vooral leuk te houden. Als je dat in geld zou uitdrukken kom je zeker weten te kort. Reclameinkomsten en sponsoring zijn echt geen vetpotten vandaag de dag.
Verder wordt er steeds maar gesteld dat het voor "Dennis zijn boterham is" maar dat is een aanname die, in mijn optiek, nergens op gebaseerd is. Bovendien is er een verschil tussen de website en het forum. Er worden genoeg wedstrijden en leuke dingen op AA georganiseerd om ook "aan te nemen" dat geld ook daaraan besteed wordt. Als Dennis in een dikke porche zou rondrijden en 3 huizen in Florida zou bezitten zou ik wellicht ook een andere mening hebben maar ik vind het een beetje jammer om te doen alsof je als donateur alleen bijdraagt aan Dennis zijn boterham omdat dit een zeer negatieve klank heeft en tevens een verkeerde indruk kan wekken.
Bovendien, als je aan een goed doel doneert, betaal je toch ook mee aan de kosten voor het bureau van de directeur of niet dan? Ik denk dat "goed doel" een subjectief begrijp is. Ik vind doneren aan AA een goed doel waar ik zelf ook nog eens plezier aan heb en dat anderen er anders over denken is prima. Maar ik vind het echt jammer dat er zowat vraagtekens geplaatst worden bij Dennis zijn handel en wandel. Dat gaat ons namelijk echt niets aan. Als je wilt doneren doneer je, wil je dat niet, dan doe je dat niet.
Ik was alleen nieuwsgierig naar de vraag wat mensen zouden doen als Dennis morgen zegt "ik kan het niet meer betalen, het forum moet stoppen".
Goede vraag. Het eerlijkste antwoord wat ik kan geven is dat ik niet weet wat ik dan zou doen. En ik heb zo'n vermoeden dat meerderen hetzelfde antwoord zullen geven.Ziva schreef:Ik was alleen nieuwsgierig naar de vraag wat mensen zouden doen als Dennis morgen zegt "ik kan het niet meer betalen, het forum moet stoppen".
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar de grote meerderheid die het forum draaiend houdt zijn de forumleden, de technische moderator en de moderators naar mijn mening.Ziva schreef: ....hoeveel uren mensen spenderen om het draaiend en vooral leuk te houden.....
Dit is geen aanname, dat heeft Dennis zelf verteld op het forum.Verder wordt er steeds maar gesteld dat het voor "Dennis zijn boterham is" maar dat is een aanname die, in mijn optiek, nergens op gebaseerd is.
Sorry hoor, maar waar haal je die conclusies vandaan? Niemand plaatst hier vraagtekens bij Dennis zijn handel en wandel. Van mij mag hij doen wat hij wil met zijn advertentie inkomsten ook als hij daarvan in een Porsche rijdt of een kasteel koopt. Het zal me echt worst wezen. Het gaat ons inderdaad niets aan wat hij verder met zijn advertentie in komsten doet, niemand heeft hier ook aan hem gevraagd om dit uit te leggen of toe te lichten. Jij bent de eerste die daarover begint. Ik vind alleen dat ik hem geen donaties hoef te geven dat is alles.... ik vind het een beetje jammer om te doen alsof je als donateur alleen bijdraagt aan Dennis zijn boterham omdat dit een zeer negatieve klank heeft en tevens een verkeerde indruk kan wekken...
... Maar ik vind het echt jammer dat er zowat vraagtekens geplaatst worden bij Dennis zijn handel en wandel. Dat gaat ons namelijk echt niets aan. Als je wilt doneren doneer je, wil je dat niet, dan doe je dat niet.
Dat het een negatieve klank voor jou heeft betekent niet dat het voor andere mensen ook een negatieve klank heeft, dat is jouw interpretatie.
Ik vind het persoonlijk een beetje jammer dat elke keer als deze discussie stopt er weer iemand verschijnt die laat doorschemeren en/of suggereert dat de 12.000 forumleden die niet doneren voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, alles gratis willen hebben of het forum geen warm hart toedragen en dat de 17 + mensen die dat wel gedaan hebben gul zijn en hart voor het forum hebben en wij niet begrijpen hoeveel werk een forum is.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Eerder is in dit topic al genoemd dat het toch wel een spanningsveld oplevert als er vrijwilligerswerk wordt geleverd, waar iemand anders dan geld aan verdient. Ik ervaar dat ook zo.
Een tijdje geleden heeft Dennis aan Hans en mij gevraagd of wij de teksten die op onze website staan aan hem beschikbaar wilden stellen, hij wilde ze graag op zijn eigen site plaatsen. Als tegenprestatie zou hij dan een link naar onze site plaatsen. Wat ik achteraf gezien wel jammer vind, is dat hij er destijds niet heeft bij verteld dat zijn site niet alleen een hobby is (zoals bij ons) maar zijn enige bron van inkomsten. Zijn verzoek kwam er m.i. dus op neer dat hij geld wilde verdienen aan ons werk (en dat gaat om vele, vele honderden uren werk!)
Even voor de duidelijkheid: ik heb er geen enkel probleem mee dat Dennis inkomsten verwerft (bijvoorbeeld d.m.v. advertenties) om de site en het forum kostendekkend te maken. Ik heb er ook geen enkel probleem mee dat hij probeert om daarnaast ook geld te verdienen aan zijn site, dat is zijn goed recht. Maar op het moment dat je andere mensen inschakelt om op vrijwillige basis werk voor jou te verrichten, dan vind ik wel dat je helder moet zijn over het bovenstaande.
Een tijdje geleden heeft Dennis aan Hans en mij gevraagd of wij de teksten die op onze website staan aan hem beschikbaar wilden stellen, hij wilde ze graag op zijn eigen site plaatsen. Als tegenprestatie zou hij dan een link naar onze site plaatsen. Wat ik achteraf gezien wel jammer vind, is dat hij er destijds niet heeft bij verteld dat zijn site niet alleen een hobby is (zoals bij ons) maar zijn enige bron van inkomsten. Zijn verzoek kwam er m.i. dus op neer dat hij geld wilde verdienen aan ons werk (en dat gaat om vele, vele honderden uren werk!)
Even voor de duidelijkheid: ik heb er geen enkel probleem mee dat Dennis inkomsten verwerft (bijvoorbeeld d.m.v. advertenties) om de site en het forum kostendekkend te maken. Ik heb er ook geen enkel probleem mee dat hij probeert om daarnaast ook geld te verdienen aan zijn site, dat is zijn goed recht. Maar op het moment dat je andere mensen inschakelt om op vrijwillige basis werk voor jou te verrichten, dan vind ik wel dat je helder moet zijn over het bovenstaande.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de reactie Henriëtte, en ik ben het roerend met je eens.
Winston Churchill
Winston Churchill
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wat ik in mijn reactie overigens nog niet had opgenomen: ik wil ook graag even laten weten dat ik het van harte eens ben met de motivatie van o.a. Vana en Jasmino.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik ben het ook eens met Vana en Jaqueline. Ik ben ook niet van plan om te betalen voor een forum.
In mijn ogen wordt een forum juist gemaakt door de leden en moderators van een forum, en of dat nu veel of weinig schrijvende leden zijn maakt niet eens zoveel uit.
Ik kan me trouwens nog een periode hier op dit forum herinneren waarin er een aantal leden in onmin waren met elkaar, waarbij het halve forum ongeveer naar een ander amerika forum liep. Oké, niet veel later waren ze allemaal weer terug
, maar ik kan me zo voorstellen dat dit zelfde ook zou gebeuren op het moment dat dit forum niet meer zou bestaan.
In mijn ogen wordt een forum juist gemaakt door de leden en moderators van een forum, en of dat nu veel of weinig schrijvende leden zijn maakt niet eens zoveel uit.
Als het forum zou moeten stoppen, dan zou ik een ander forum zoeken.Ik was alleen nieuwsgierig naar de vraag wat mensen zouden doen als Dennis morgen zegt "ik kan het niet meer betalen, het forum moet stoppen".
Ik kan me trouwens nog een periode hier op dit forum herinneren waarin er een aantal leden in onmin waren met elkaar, waarbij het halve forum ongeveer naar een ander amerika forum liep. Oké, niet veel later waren ze allemaal weer terug

-
- Amerika-expert
Dat voorval kwam bij mij bij het lezen van dit topic ook naar boven.
Het was toen binnen een paar uur heel stil op dit forum en het andere forum maakte overuren.
Wat voor mij ook duidelijk maakte dat het heel snel kan veranderen in de wondere webwereld.
En bewijst denk ik dat een forum zolang zal bestaan zolang er posts worden geplaatst.
Zonder dat is er in beginsel geen forum. Hoeveel een beheerder daar ook in zal steken.
Daarmee denk ik nog steeds dat de website een goede aanvulling is op het forum en de beste plek is voor reclame te maken.
Het was toen binnen een paar uur heel stil op dit forum en het andere forum maakte overuren.
Wat voor mij ook duidelijk maakte dat het heel snel kan veranderen in de wondere webwereld.
En bewijst denk ik dat een forum zolang zal bestaan zolang er posts worden geplaatst.
Zonder dat is er in beginsel geen forum. Hoeveel een beheerder daar ook in zal steken.
Daarmee denk ik nog steeds dat de website een goede aanvulling is op het forum en de beste plek is voor reclame te maken.
Het is een beetje hetzefde als een cafe waar jongeren zich vermaken... daar verplaatst de populariteit soms ook van het ene naar het andere cafe. Ik behoorde overigens destijds ook bij de grote groep die weg was gegaan van dit forum en ik had me elders uitstekend vermaakt. De reden dat we weer terugkwamen (of laat ik voor mezelf spreken) is dat het een en ander weer rechtgezet werd met gepaste excuses. En ook wel dat het hier een vertrouwde plek was. (maar laten we die oude koeien svp niet uit de sloot halen, het is inderdaad wel een voorbeeld dat de leden het gezellig maken en die gezelligheid ook ergens anders voortgezet kan worden).
Ik kan me verder goed vinden in Vana en Jasmino (en ik heb het idee dat meerderen zich daarin kunnen vinden). Met wel het verschil dat als Dennis niet meer zou kunnen betalen en er een of andere actie opgezet zou worden dat ik wel bereid zou zijn om te betalen. (maar dat zou wel afhankelijk zijn van diverse factoren; het bedrag wat nodig is, en wat er exact met het geld gedaan gaat worden.. en of een doorstart realistisch is enz.).
Ik kan me verder goed vinden in Vana en Jasmino (en ik heb het idee dat meerderen zich daarin kunnen vinden). Met wel het verschil dat als Dennis niet meer zou kunnen betalen en er een of andere actie opgezet zou worden dat ik wel bereid zou zijn om te betalen. (maar dat zou wel afhankelijk zijn van diverse factoren; het bedrag wat nodig is, en wat er exact met het geld gedaan gaat worden.. en of een doorstart realistisch is enz.).
Sandy
Is daar een topic over geweest?
Ik ben het ook eens met Vana en Jasmino, zal zeker niet doneren. Vooral omdat er al omzet word gegenereerd door de advertenties. Als iedereen af en toe de advertenties aanklikt en naar die site gaat, dan krijgt Dennis daar ook een klein bedrag voor, dat was zo toen ik zelf nog een site had.
Verder bespeur ik toch soms een voorkeursbehandeling. Als voorbeeld: een moderator die ook betaalde rondleidingen doet, mag wel een link plaatsen naar de blog met meer informatie, echter een forumganger die terug verhuist naar Nederland en huisraad te koop heeft, wat maar eenmalig is, mag geen link plaatsen. Als die forumganger nou een donateur was geweest, had dat dan enig verschil gemaakt?
Verder bespeur ik toch soms een voorkeursbehandeling. Als voorbeeld: een moderator die ook betaalde rondleidingen doet, mag wel een link plaatsen naar de blog met meer informatie, echter een forumganger die terug verhuist naar Nederland en huisraad te koop heeft, wat maar eenmalig is, mag geen link plaatsen. Als die forumganger nou een donateur was geweest, had dat dan enig verschil gemaakt?
Laatst gewijzigd door wiepster op 02 mei 2012, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Jij hoopt zeker op een hoop helmpjes DejaVu 
Even terzijde, ik respecteer iedereen zijn of haar mening in dit verhaal en vind het fijn dat jullie de moeite nemen om eerlijk te zijn over jullie gedachten en te reageren. Elk verhaal heeft vaak 2 kanten en door ze beiden te belichten kan hopelijk iedereen een keuze voor zichzelf maken over het wel of niet doneren en alleen daarom al is deze discussie volgens mij wel heel waardevol

Even terzijde, ik respecteer iedereen zijn of haar mening in dit verhaal en vind het fijn dat jullie de moeite nemen om eerlijk te zijn over jullie gedachten en te reageren. Elk verhaal heeft vaak 2 kanten en door ze beiden te belichten kan hopelijk iedereen een keuze voor zichzelf maken over het wel of niet doneren en alleen daarom al is deze discussie volgens mij wel heel waardevol