Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis wendyvervaet: rondreis SEPTEMBER 2012 vanaf LV
-
- Amerika-newbie
Reis wendyvervaet: rondreis SEPTEMBER 2012 vanaf LV
Hallo iedereen,
alvast bedankt voor de reacties. Ik vrees dat ik té enthousiast geweest ben in de hoop op snel antwoord. vandaar de onoverzichtelijke mail. kheb hem al klein beetje aangepast, naarmate we verder info lezen en bespreken gaan mijn vriend en ik de planning verder uitwerken.
---------------------------------------------
Hallo iedereen,
Kheb al heel wat verhalen gelezen en allemaal lijken ze me zeer interessant om te maken en te beleven. Zelf gaan mijn partner en ik in september voor 22 dagen naar het Zuidwesten. Beginnend in Las Vegas en eindigend in San Francisco waar we nog twee dagen hebben vooraleer onze ochtendvlucht. We hebben al verschillende boeken en kaarten geraadpleegd maar graag had ik van de 'amerika kenners' vernomen of dit schema haalbaar is of niet. Zelf zijn we beide eind twintigers en zitten er niet mee in meerdere kilometers te doen.
We hebben een camper gehuurd zodat we in de nationale parken en dicht bij de natuur kunnen verblijven.
Alvast bedankt!
VRIJDAG 7 SEPTEMBER
Brussel-Las Vegas, aankomst rond 19u
Dag 1 ZATERDAG 8 SEPTEMBER
Namiddag ophalen camper, kan vanaf 14u
Vertrek tocht Grand Canyon
452 km, 4 uur 59 min
Dag 2 ZONDAG 9 SEPTEMBER
Grand canyon wandelen
Dag 3 MAANDAG 10 SEPTEMBER
Grand canyon
Dag 4 DINSDAG 11 SEPTEMBER
Naar page 223 km, 2 uur 50 min Lake Powel met Antiloppe Canyon
Dag 5 WOENSDAG 12 SEPTEMBER
Page doorrijden naar monument Valley
Dag 6 DONDERDAG 13 SEPTEMBER
canyon lands
Dag 7 VRIJDAG 14 SEPTEMBER
Doorrijden via rock springs via I191, naar Grand Teton nation park
906 km, 10 uur 57 min.
Dag 8 ZATERDAG 15 SEPTEMBER
Grand teton wandelen + doorrijden yellowstone
Dag 9 ZONDAG 16 SEPTEMBER
yellowstone
Dag 10 MAANDAG 17 SEPTEMBER
yellowstone
Dag 11DINSDAG 18 SEPTEMBER
Craters of the Moon national park en daar slapen
Dag 12 WOENSDAG 19 SEPTEMBER
Doorrijden naar Salt lake city,
Dag 13 DONDERDAG 20 SEPTEMBER
Van Salt Lake naar Zion of Bryce canyon
Dag 14 VRIJDAG 21 SEPTEMBER
Doorryden naar Death Valley
Dag 15 ZATERDAG 22 SEPTEMBER
Van Death Valley naar Sequoia
Dag 16 ZONDAG 23 SEPTEMBER
Doorrijden naar Yosemite
Dag 17 MAANDAG 24 SEPTEMBER, rustdag nog ergens in te plannen
Dag 18 DINSDAG 25 SEPTEMBER,rustdag nog ergens in te plannen
Dag 19 WOENSDAG 26 SEPTEMBER
Inleveren camper voor 11u in san francisco
alvast bedankt voor de reacties. Ik vrees dat ik té enthousiast geweest ben in de hoop op snel antwoord. vandaar de onoverzichtelijke mail. kheb hem al klein beetje aangepast, naarmate we verder info lezen en bespreken gaan mijn vriend en ik de planning verder uitwerken.
---------------------------------------------
Hallo iedereen,
Kheb al heel wat verhalen gelezen en allemaal lijken ze me zeer interessant om te maken en te beleven. Zelf gaan mijn partner en ik in september voor 22 dagen naar het Zuidwesten. Beginnend in Las Vegas en eindigend in San Francisco waar we nog twee dagen hebben vooraleer onze ochtendvlucht. We hebben al verschillende boeken en kaarten geraadpleegd maar graag had ik van de 'amerika kenners' vernomen of dit schema haalbaar is of niet. Zelf zijn we beide eind twintigers en zitten er niet mee in meerdere kilometers te doen.
We hebben een camper gehuurd zodat we in de nationale parken en dicht bij de natuur kunnen verblijven.
Alvast bedankt!
VRIJDAG 7 SEPTEMBER
Brussel-Las Vegas, aankomst rond 19u
Dag 1 ZATERDAG 8 SEPTEMBER
Namiddag ophalen camper, kan vanaf 14u
Vertrek tocht Grand Canyon
452 km, 4 uur 59 min
Dag 2 ZONDAG 9 SEPTEMBER
Grand canyon wandelen
Dag 3 MAANDAG 10 SEPTEMBER
Grand canyon
Dag 4 DINSDAG 11 SEPTEMBER
Naar page 223 km, 2 uur 50 min Lake Powel met Antiloppe Canyon
Dag 5 WOENSDAG 12 SEPTEMBER
Page doorrijden naar monument Valley
Dag 6 DONDERDAG 13 SEPTEMBER
canyon lands
Dag 7 VRIJDAG 14 SEPTEMBER
Doorrijden via rock springs via I191, naar Grand Teton nation park
906 km, 10 uur 57 min.
Dag 8 ZATERDAG 15 SEPTEMBER
Grand teton wandelen + doorrijden yellowstone
Dag 9 ZONDAG 16 SEPTEMBER
yellowstone
Dag 10 MAANDAG 17 SEPTEMBER
yellowstone
Dag 11DINSDAG 18 SEPTEMBER
Craters of the Moon national park en daar slapen
Dag 12 WOENSDAG 19 SEPTEMBER
Doorrijden naar Salt lake city,
Dag 13 DONDERDAG 20 SEPTEMBER
Van Salt Lake naar Zion of Bryce canyon
Dag 14 VRIJDAG 21 SEPTEMBER
Doorryden naar Death Valley
Dag 15 ZATERDAG 22 SEPTEMBER
Van Death Valley naar Sequoia
Dag 16 ZONDAG 23 SEPTEMBER
Doorrijden naar Yosemite
Dag 17 MAANDAG 24 SEPTEMBER, rustdag nog ergens in te plannen
Dag 18 DINSDAG 25 SEPTEMBER,rustdag nog ergens in te plannen
Dag 19 WOENSDAG 26 SEPTEMBER
Inleveren camper voor 11u in san francisco
Laatst gewijzigd door wendyvervaet op 02 mei 2012, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis SEPTEMBER 2012 vanaf LV
Dit gaat niet lukken. Lees nog eens wat meer reisverslagen en kijk naar de routes hier om te zien wat haalbaar wordt geacht en wat niet.
Hoe jong je ook bent; een dag heeft maar 24 uur en het is in september al vroeg donker. Vermijd het rijden in het donker; dat is niet aangenaam en je mist een hoop moois op die manier. Dus geen dagen met 10 uur rijden. Reken bovendien op extra reistijd met een camper.
Een paar opmerkingen en vragen (maar er zijn er veel meer te bedenken):
Je schijft bij dag 12 boodschappen inslaan; maar je zult wel vaker boodschappen moeten doen en dat kan behoorlijk veel tijd kosten.
Als je de eerste dag naar de GC wilt rijden moet je in de ochtend de camper ophalen en niet pas in de middag; het ophalen en de boodschappen kosten veel tijd.
Wat bedoel je met de east rim? Ik neem aan dat je naar Grand Canyon Village gaat, dus naar Mather Campground. Dat is de south Rium. Het is ongeveer een dag rijden naar de North Rim, dus dat is niet handig in jullie route.
Boedel je met Hoppi Point Hopi Point? Dat is toch in de grand Canyon en niet op weg van Page naar Monument valley.
Vorobeeld van iets onmogelijks:
En dan van Arches naar Grand teton: 11 uur reistijd, dat is toch geen vakantie meer?
Death Valley - sEquoia is een uur of 7 rijden; dus geen tijd voor een wandeling.
Waar lever je de camper in?
Heb je al een camping in Yosemite geboekt?
Marianne
Hoe jong je ook bent; een dag heeft maar 24 uur en het is in september al vroeg donker. Vermijd het rijden in het donker; dat is niet aangenaam en je mist een hoop moois op die manier. Dus geen dagen met 10 uur rijden. Reken bovendien op extra reistijd met een camper.
Een paar opmerkingen en vragen (maar er zijn er veel meer te bedenken):
Je schijft bij dag 12 boodschappen inslaan; maar je zult wel vaker boodschappen moeten doen en dat kan behoorlijk veel tijd kosten.
Als je de eerste dag naar de GC wilt rijden moet je in de ochtend de camper ophalen en niet pas in de middag; het ophalen en de boodschappen kosten veel tijd.
Wat bedoel je met de east rim? Ik neem aan dat je naar Grand Canyon Village gaat, dus naar Mather Campground. Dat is de south Rium. Het is ongeveer een dag rijden naar de North Rim, dus dat is niet handig in jullie route.
Boedel je met Hoppi Point Hopi Point? Dat is toch in de grand Canyon en niet op weg van Page naar Monument valley.
Vorobeeld van iets onmogelijks:
Je komt van MV. Het is ongeveer 3 uur rijden naar Mesa Verde. Daar ben je een paar uur kwijt om een tour te doen. Dan is het 3 uur rijden naar Moab/Arches. Tijd om dan Arches of Canyonlands te zien heb je echt niet die dag.Dag 6 DONDERDAG 13 SEPTEMBER
Arches national park, eventueel canyon lands in plaats
Mesa verde: huizen uit rotsen gekapt , zien of niet
Daar slapen
En dan van Arches naar Grand teton: 11 uur reistijd, dat is toch geen vakantie meer?
Wat bedoel je met "daar"? Zion? Bryce? Hoe kun je iets van die parken zien als je de hele dag aan het rijden bent? Die 5 uur red je niet als je zowel Zion als Bryce aan wilt doen.Dag 13 DONDERDAG 20 SEPTEMBER
Van Salt Lake naar Zion en bryce canyon, 5U
Daar slapen
Death Valley - sEquoia is een uur of 7 rijden; dus geen tijd voor een wandeling.
Waar lever je de camper in?
Heb je al een camping in Yosemite geboekt?
Marianne
Re: Reis wendyvervaet: rondreis SEPTEMBER 2012 vanaf LV
pfoe Wendy, ik wordt een beetje moe van het lezen alleen. Ik denk dat je teveel in een te korte periode wil proppen.
Ook hoe je het opschrijft klopt het allemaal niet echt. Eén vb:
Daar slapen
Je rijdt van Monument Valley naar Arches maar je slaapt in Mesa Verde ? of begrijp ik het verkeerd hoe je het opschrijft?
De dag erna naar Grand Teton?
Lees nog wat reisverslagen en ook op ontdek amerika.nl vindt je massa's info over de parken in die regio, net als op de NPS-site.
Persoonlijk zou ik de loop naar Wyoming laten vallen en je concentreren op de Utah, Arizona, California hoek.
Bart
Ook hoe je het opschrijft klopt het allemaal niet echt. Eén vb:
Daar slapen
Je rijdt van Monument Valley naar Arches maar je slaapt in Mesa Verde ? of begrijp ik het verkeerd hoe je het opschrijft?
De dag erna naar Grand Teton?
Lees nog wat reisverslagen en ook op ontdek amerika.nl vindt je massa's info over de parken in die regio, net als op de NPS-site.
Persoonlijk zou ik de loop naar Wyoming laten vallen en je concentreren op de Utah, Arizona, California hoek.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik denk inderdaad dat deze route echt niet haalbaar is. Misschien een idee om te kijken naar andere reizigers die ook 19 dagen een rondreis hebben gedaan? Daar kan je heel veel leuke ideeën uithalen.
Vergeet niet dat je bij het ophalen van de camper al veel tijd kwijt gaat zijn. Je mag er zeker wel twee uur voor rekenen met al het papierwerk, rondje rond de camper en uitleg. Dan ga je boodschappen doen, wat je zeker ook tijd (uurtje of 2 als ik alle verslagen zo lees) kost. Dan doe je die dag bijna niks meer, behalve een stukje (max 100 mijl) naar een campground rijden. Als ik onze route bekijk dan gaan we hoogstens 60 mijl per uur met de camper en dan zijn we nog nergens gestopt.
Je reis voorbereiden is super leuk, ik ben benieuwd wat jullie ideeën (en keuzes natuurlijk, want die moet je jammer genoeg altijd maken) gaan worden!!
Veel succes
Vergeet niet dat je bij het ophalen van de camper al veel tijd kwijt gaat zijn. Je mag er zeker wel twee uur voor rekenen met al het papierwerk, rondje rond de camper en uitleg. Dan ga je boodschappen doen, wat je zeker ook tijd (uurtje of 2 als ik alle verslagen zo lees) kost. Dan doe je die dag bijna niks meer, behalve een stukje (max 100 mijl) naar een campground rijden. Als ik onze route bekijk dan gaan we hoogstens 60 mijl per uur met de camper en dan zijn we nog nergens gestopt.
Je reis voorbereiden is super leuk, ik ben benieuwd wat jullie ideeën (en keuzes natuurlijk, want die moet je jammer genoeg altijd maken) gaan worden!!
Veel succes
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is prettiger als je je wijzigingen apart vermeldt en niet in je openingsbericht. Nu zijn alle opmerkingen en de wijzigingen in de oorspronkelijke route niet meer te volgen.
Overweeg eens of je niet beter de lus naar Yellowstone kunt laten vallen. Dat geeft je meer tijd voor Moab, ZIon, Bryce, Sequoia en Yosemite.
Die 2 volle dagen Grand Canyon lijkt me wat veel, zeker in verhouding tot de andere parken. Bekijk eens http://www.ontdek-amerika.nl om te zien wat er in de parken te zien is. Misschien heb je ook iets aan mijn wandelsite.
De laatste dagen die je als rustdag hebt aangemerkt zou je in Yosemite kunenn blijven, daar is genoeg te doen voor een week.
Op 15 mei moet je klaarzitten om een camping in Yosemite te boeken, zie hiervoor de informatie op de AA-site (onder Yosemite) en op http://www.nps.gov/yose .
Marianne
Overweeg eens of je niet beter de lus naar Yellowstone kunt laten vallen. Dat geeft je meer tijd voor Moab, ZIon, Bryce, Sequoia en Yosemite.
Die 2 volle dagen Grand Canyon lijkt me wat veel, zeker in verhouding tot de andere parken. Bekijk eens http://www.ontdek-amerika.nl om te zien wat er in de parken te zien is. Misschien heb je ook iets aan mijn wandelsite.
De laatste dagen die je als rustdag hebt aangemerkt zou je in Yosemite kunenn blijven, daar is genoeg te doen voor een week.
Op 15 mei moet je klaarzitten om een camping in Yosemite te boeken, zie hiervoor de informatie op de AA-site (onder Yosemite) en op http://www.nps.gov/yose .
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 13002 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-