Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: klm vanaf antwerpen
Ook ik had maar 1,5 uur overstap tijd wat KLM acceptabel vond. Na een belletje met de klantenservice heb ik kosteloos een andere tijd gekregen met meer overstap tijd!

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Idem hier. op e mail vonden ze 1.5 uur goed genoeg en wilden ze geen mogelijkheid geven voor een vroegere trein. (nochtans moet je volgens mij MINIMUM 1.5u vooraf inchecken); per telefoon zeiden ze direct dat ik dat niet ging halen en stelden ze voor een vroegere trein te nemen wat geen probleem is. Omdat ik een thalys had in mijn ticket, kon dat echter niet en hebben ze de reservering dus moeten aanpassen. Nu dus 3.5 uur... een thalys een uurtje later was blijkbaar niet mogelijk. Een internationale trein was ook mogelijk met minder overstap tijd, maar ja die vertrok bijna even vroeg als de thalysRNA schreef:Ook ik had maar 1,5 uur overstap tijd wat KLM acceptabel vond. Na een belletje met de klantenservice heb ik kosteloos een andere tijd gekregen met meer overstap tijd!

-
- Amerika-ontdekker
Zojuist contact opgenomen met KLM, het is inderdaad onlangs gewijzigd van 24u naar 4u, ook voor de internationale trein en niet alleen voor de Thailys meer.
Dus het gaat niet meer om 24u van te voren je treinkaartjes af te halen, inchecken gebeurd overigens toch op schiphol.
Ik vlieg 1 juni met deze constructie, het was de bedoeling om de avond ervoor de trein al te nemen maar helaas..
Dus het gaat niet meer om 24u van te voren je treinkaartjes af te halen, inchecken gebeurd overigens toch op schiphol.
Ik vlieg 1 juni met deze constructie, het was de bedoeling om de avond ervoor de trein al te nemen maar helaas..
Gelukkig hadden wij zoizo het voornemen om pas op de dag zelf (met de trein vanaf Rotterdam) naar Antwerpen te gaan.
Wij hebben een 'gewone' trein die we wel een uurtje eerder nemen dan KLM ons heeft geadviseerd.
Ook al zullen sommige een andere constructie proberen, ik ga het niet gokken en neem netjes de trein vanaf Antwerpen naar Schiphol. En terug skippen we de trein of nemen we alleen het stuk tot Rotterdam!
Wij hebben een 'gewone' trein die we wel een uurtje eerder nemen dan KLM ons heeft geadviseerd.
Ook al zullen sommige een andere constructie proberen, ik ga het niet gokken en neem netjes de trein vanaf Antwerpen naar Schiphol. En terug skippen we de trein of nemen we alleen het stuk tot Rotterdam!
-
- Amerika-ontdekker
Voor mij komt de trein vanuit antwerpen juist mooi uit, ik woon niet ver van Antwerpen, alleen ik kan m niet vroeger nemen dan 7uur, waardoor ik pas om 8.50u aankom en we vliegen al om 11.05u
Had liever avond ervoor de trein genomen en ergens overnachten bij kennissen/vrienden dichterbij schiphol..
Had liever avond ervoor de trein genomen en ergens overnachten bij kennissen/vrienden dichterbij schiphol..
Voor de Flying Blue of Sky miles deelnemers is het van belang om bij terugkomst op Schiphol toch je treinkaartje te gaan ophalen voor je retour naar Antwerpen als je niet van plan was om met de trein terug te gaan. Indien op je ticket een KL vluchtnummer wordt vermeld voor het stukje Schiphol - Antwerpen dan telt deze mee voor je level miles en als 1 vlucht. Het is zonde om deze miles te laten liggen. Weellicht heb je ze aan het einde van het jaar nodig om een hogere level te komen of net die miles nodig om een award ticket te boeken.
Dit is echt intens balen...lorenzo_obrie schreef:Zojuist contact opgenomen met KLM, het is inderdaad onlangs gewijzigd van 24u naar 4u, ook voor de internationale trein en niet alleen voor de Thailys meer.
In principe zou dat we voldoende tijd moeten zijn hoor!lorenzo_obrie schreef:Voor mij komt de trein vanuit antwerpen juist mooi uit, ik woon niet ver van Antwerpen, alleen ik kan m niet vroeger nemen dan 7uur, waardoor ik pas om 8.50u aankom en we vliegen al om 11.05u
Heel vervelend voor iedereen die de constructie op wat voor manier wilde omzeilen / ombuigen / flexibel gebruiken. Maar uiteindelijk is dit natuurlijk wel de situatie zoals deze bedoeld is denk ikHoelahoep schreef:Dit is echt intens balen...

Uiteraard, ik was ook zeker van plan de treinreis te maken hoor daar niet van, alleen vind ik het prettiger om 's ochtends niet eerst helemaal naar Antwerpen te moeten, en dan weer terug richting Schiphol.
Maar goed, het is niet onmogelijk ofzo.
Maar goed, het is niet onmogelijk ofzo.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Vanaf wanneer rekenen ze die 4 uur dan? Van het moment dat je vliegtuig vertrekt (in mijn geval 13:25 uur, wat dus betekent dat ik vanaf 09:25 uur mn kaartjes kan ophalen) of vanaf het moment dat je reis begint, en dus je trein vertrekt (volgens mijn schema om 10:00 uur, zodat ik om 06:00 uur de kaartjes af zou kunnen halen) ??lorenzo_obrie schreef:Zojuist contact opgenomen met KLM, het is inderdaad onlangs gewijzigd van 24u naar 4u, ook voor de internationale trein en niet alleen voor de Thailys meer.

- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Vanaf het moment dat je trein vertrekt, want dat is het eerste gedeelte van je reis (vlucht)
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik reis ook via Antwerpen maar dan met iets meer tijd: de treinreis heb ik zaterdagavond en de aansluitende vlucht is op zondagochtend 09:50u.
Dus op zaterdag wat sight-seeing in Antwerpen, dan met de trein via Schiphol (inchecken) naar huis in Utrecht en zondagochtend relaxed weer terug.
Dus op zaterdag wat sight-seeing in Antwerpen, dan met de trein via Schiphol (inchecken) naar huis in Utrecht en zondagochtend relaxed weer terug.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ik kan dus echt nergens die goedkope vluchten vinden!!Frasi schreef:Bij mij scheelde het de helft: nu betaal ik €565 en anders was er niets onder €1150 te vinden.jolanxyz schreef:Is het vliegen vanaf Antwerpen dan zoveel voordeliger dat je er een extra reis/omweg via Antwerpen voor over hebt?
Nu ga ik op zaterdag op en neer naar Antwerpen en vlieg zondag rechtstreeks op San Francisco.
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
Je kunt kijken op klm.be (goed zoeken en verschillende bestemmingen bekijken) 

Verschillende bestemmingen? Ik wil naar SF.
1385 € p/p vanaf Antwerpen lijkt me niet echt een koopje.
1385 € p/p vanaf Antwerpen lijkt me niet echt een koopje.
In welke periode?
29/6 tem 26/7.
Is het zeker niet nee! Maar soms kunnen mensen hun rondreis op een andere stad beginnen, waardoor je iets meer speling hebt.
De prijs met Antwerpen scheelt in veel gevallen behoorlijk t.o.v. Amsterdam (tot honderden euro's per ticket)
De prijs met Antwerpen scheelt in veel gevallen behoorlijk t.o.v. Amsterdam (tot honderden euro's per ticket)
Besef dan wel dat deze periode in het hoogseizoen is en dat er met nog een kleine 2 maanden te gaan weinig tot geen goedkope tickets meer te krijgen zijn. In deze periode en de periode rond kerst moeten de luchtvaartmaatschappijen hun hoogste inkomsten genereren.Valckske schreef:29/6 tem 26/7.Ebelix schreef:In welke periode?
Misschien dat je nog ergens een ticket van net onder de eur. 1000 kan vinden maar je zal wel goed moeten zoeken. Wellicht met vertrek en aankomst op dinsdag, woensdag of donderdag dat er nog minder dure tickets te vinden zijn. Inderdaad ook spelen met de aankomst en vertrekluchthaven.
@Valckske Voor vragen of tips over het zoeken en boeken van vliegtickets kun je hier kijken: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... &start=780
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3343 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties