Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

PANIEK extreeeem dringend advies nodig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
beemax
Amerika-newbie

PANIEK extreeeem dringend advies nodig

Bericht door beemax »

Hier komt het, op 2 aug vertrek ik met twee vrienden naar NY voor 6 weken, we hebben een rondrid door gans amerika gepland met een auto ,ie een vriend van me daar,me leent. Nu blijkt vandaag dat er 2000 $ kosten aan de auto zijn. We moeten dus één huren, hij heeft een kennis bij Entreprise en die zegt dat we voor 1100$ een auto voor een maand hebben en geen extra kosten voor verzekering als we een copy van onze verzekering hier nemen. Wij alledrie hebben geen autoverzekering op onze naam. En ik weet niet of dat ook werkt met Belgische verzekeringen (wij zijn trouwens alledrie Belgen, de vriend in usa is Nederlands) .

Kan iemand me uitleg verschaffen over dit probleem of iemand die mij kan vertellen waar ik goeie info kan vinden.

Alvast bedankt !!!!!!!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: PANIEK extreeeem dringend advies nodig

Bericht door Coyote »

beemax schreef:hij heeft een kennis bij Entreprise en die zegt dat we voor 1100$ een auto voor een maand hebben en geen extra kosten voor verzekering als we een copy van onze verzekering hier nemen. Wij alledrie hebben geen autoverzekering op onze naam.
Ik heb er nog nooit van gehoord dat je vanuit NL (of België) geen extra verzekering nodig zou hebben als je een kopie van je eigen verzekering meeneemt. Je verzekert hier een specifiek voertuig en die verzekering geldt ook alleen voor dat voertuig. Het zou natuurlijk van de zotte zijn als dat zo zou kunnen. Verzeker je hier in NL een goedkope auto en dan zou je daarmee ook in Amerika verzekerd zijn? Ik geloof er niets van. Zoiets zou ook al lang op dit forum bekend zijn. Bovendien, ik heb de nodige kennis op het gebied van autoverzekeringen en dan had ik hier wel iets over gehoord.

Volgens mij zit er niets anders op dan een auto te huren mét de benodigde verzekeringen (LDW en LIS ook wel SLI genoemd).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
beginner
Amerika-newbie

Bericht door beginner »

Volgens mij moet je je hier verzekeren. Amerikanen hebben de verzekering op hun naam en niet op hun voertuig zoals we dat hier kennen.
Daarom is het ook goedkoper om hier te huren, want de huurprijs in Amerika ist altijd zonder verzekering (die de meeste dus al hebben) en komt dan nog bovenop.
Wij hebben een auto gehuurd bij http://www.holidayautos.de en waren daar uitermate tevreden over.
marianne
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik heb een hoog 'Told you so' gevoel bij dit verhaal. Had al twijfels toen je hier een poos geleden je reis voorstelde.
Hier huren lijkt mij idd de enige oplossing.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
marloesusa
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesusa »

Inderdaad... reisverzekeringen, WA (in ieder geval in Nederland) dekken geen autoschade, dus daar heb je niets aan! Je dient dus zelf verzekeringen erbij te nemen en grote kans dat je dit beter vanuit Nederland kunt regelen. In Amerika moet je uitgaan van ongeveer 11 dollar per dag voor SLI (verhoogt de WA tot een bedrag van 1 miljoen) en 21 voor de LDW (liability damage waiver), verzekerd de auto tegen diefstal en beschadiging. Dat gaat dus flink in de kosten lopen!

Bel anders voor de zekerheid je eigen verzekeringsmaatschappij en denk vooral niet dat de verhuurmaatschappij je gaat uitbetalen als je maar een bewijs van verzekering laat zien... Check dus dubbel na bij je eigen verzekering!
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Het werkt alleen met een Amerikaanse autoverzekering en niet met een Belgische of Nederlandse autoverzekeringen. Daarnaast moet je ouder dan 25 jaar zijn om de underage toeslag te ontlopen.
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Je hebt nog de tijd om hier in Belgie een auto te reserveren.
Een van de goedkoopste in Alamo Gold (bv via jetair).
Belgische verzekering is absoluut niet geldig in Amerika.
Neem zeker alijd de "gold" formule. Daar zitten alle nodige verzekeringen bij in.
De prijs hangt ook af waar je de auto huurt. In Florida is het goedkoopst, in NY het duurst.
Als je hem dan nog ergens anders dropt komen er kosten bij.
Misschien even becijferen of het niet voordeliger uitkomt een 2ehands in Amerika te kopen, en nadien terug te verkopen.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

dieter schreef:Misschien even becijferen of het niet voordeliger uitkomt een 2ehands in Amerika te kopen, en nadien terug te verkopen.
Zit je dan ook niet weer met de verzekeringen?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: PANIEK extreeeem dringend advies nodig

Bericht door Pete.Z »

beemax schreef:Hier komt het, op 2 aug vertrek ik met twee vrienden naar NY voor 6 weken, we hebben een rondrid door gans amerika gepland met een auto ,ie een vriend van me daar,me leent. Nu blijkt vandaag dat er 2000 $ kosten aan de auto zijn. We moeten dus één huren, hij heeft een kennis bij Entreprise en die zegt dat we voor 1100$ een auto voor een maand hebben en geen extra kosten voor verzekering als we een copy van onze verzekering hier nemen. Wij alledrie hebben geen autoverzekering op onze naam. En ik weet niet of dat ook werkt met Belgische verzekeringen (wij zijn trouwens alledrie Belgen, de vriend in usa is Nederlands) .

Kan iemand me uitleg verschaffen over dit probleem of iemand die mij kan vertellen waar ik goeie info kan vinden.

Alvast bedankt !!!!!!!

Dat met die verzekering is onzin,geen verzekering ter wereld dekt ook eventjes als je ergens 15.000 km verderop een auto leent.

Dat wordt dus of huren,of die $2000 ophoesten voor reparatie's.
Repareren zal goedkoper zijn,maar ik zou toch liever een nieuwe huurauto nemen ipv iemand anders zijn ouwe brik opknappen.

Wel strak plan van de uitlener.......
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Alles is dus al gezegd. Als geregelde autohuurder weet ik ook dat deze variant niet kan. Er zit dus niets anders op om vanuit belgie een auto te huren. Neem inderdaad de meest uitgebreide tarief versie omdat deze je de beste dekking geeft.
Schrik niet van de prijs. Je gaat met drie volwassenen dus zul je een grote wagen nodig hebben, zeker omdat jullie 6 weken gaan touren.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marceljesse schreef:Neem inderdaad de meest uitgebreide tarief versie omdat deze je de beste dekking geeft.
Dat kan ik ook alleen maar aanraden.

Zo kreeg ik vorige maand in Amerika een steen tegen het voorraam met als gevolg een ster in het raam. Dankzij mijn uitgebreide verzekering hoefde ik enkel als formaliteit een schaderapport op te maken en klaar was Kees.

Een ongeluk zit in een klein hoekje... :?

Roland

Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

een klein beetje :offtopic:

Toen ik met mijn splinternieuwe mustang cabrio bij de wallmart stond vond iemand het nodig om met zijn winkelwagentje een streepje lak van de mustang af te schrapen!!! Dankzij mijn uitgebreide pakket hoefde ik niet eens een schadeformulier in te vullen. Dus het loont zeker anders had ik een hele hoge rekening moeten betalen
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Eikels... Poten van de Mustang af!!!

Mijn Stang heeft ondertussen ook al schade... Iemand (in NL) heeft zijn portier in de mijne gegooid. Gevolg: deukje en krasjes... Geen briefje achterlaten natuurlijk, dat kost me zo 150 Euro...

En afgelopen zondag op de A20 kwam ik een steentje tegen, die sloeg zo een scheur in mijn ruit... Dat kost me dus ook weer...

Grrr...

Bewijst wel dat je nóg zo zuinig kan zijn, schade voorkom je toch niet...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Nou is het niet helemaal lariekoek wat er gezegd wordt hoor.
Heb jarenlang bij een verzekerings maatschappij gewerkt en de autoverzekering in Amerika is dus veel uitgebreider in Amerika dan in NL.
Heb er toevallig van de week zelf over gebeld met mijn verzekerings maatschappij.
Het zit zo.... Als iemand met toestemming van de eigenaar en polishouder in zijn auto rijdt is eventuele schade gewoon verzekerd. Tot in een bepaalde lengte van dagen. Na een bepaald maximum moet de persoon als bestuurder aangetekend worden. Is iemand hier voor drie weken op vakantie, mogen ze dus gewoon in onze auto rijden.
Dat is 1.
2. Het is hier zo dat de Collision Damage Waiver van je eigen autoverzekering transferable is op je huurauto. Ik geloofde daar dus ook geen bal van. Want dat zou wel heel mooi zijn. En in NL kennen we dat systeem ook helemaal niet. En ben ook aan het bellen gegaan. Maar de CDW die we altijd meeverzekeren bij het autohuren, die meestal zo'n 20,- dollar per dag kost, kun je dus van je eigen autoverzekering gebruiken.

3. Dus in principe is het verhaal wat geschreven wordt niet geheel onwaar. Hij is gemachtigd om in zijn auto te rijden en er is een subsidairy verzekering. Maar in Belgie bestaan deze voorwaarden niet zo als in Amerika. En ik denk dat je vriend er dus van uit gaat dat dit in Europa ook zo is. Niet kwaad willend naar mijn idee, omdat mensen dat hier vanzelfsprekend vinden. Er zijn hier veel uitgebreidere voorwaarden.
Maar denk dat je toch echt die verzekering er bij moet nemen. Of hem als mede bestuurder doen en zijn verzekering gebruiken. Maar ja ook dat lijkt me wat tricky eerlijk gezegd.

Groetjes Petra
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Staceybeesie schreef:2. Het is hier zo dat de Collision Damage Waiver van je eigen autoverzekering transferable is op je huurauto. Ik geloofde daar dus ook geen bal van. Want dat zou wel heel mooi zijn. En in NL kennen we dat systeem ook helemaal niet. En ben ook aan het bellen gegaan. Maar de CDW die we altijd meeverzekeren bij het autohuren, die meestal zo'n 20,- dollar per dag kost, kun je dus van je eigen autoverzekering gebruiken.

3. Dus in principe is het verhaal wat geschreven wordt niet geheel onwaar. Hij was gemachtigd om in zijn auto te rijden en er is een subsidairy verzekering. Al zou ik persoonlijk mezelf een beetje zorgen maken over eventuele uitzonderingen en kleine lettertjes. Maar dat is persoonlijk.Het is dus wel zo dat verzekering hier, heel anders zijn dan in NL. En veel uitgebreidere voorwaarden kent.
Petra,

maar dan heb je het toch over een Amerikaanse verzekering die kan gelden voor iemand aan wie je de auto uitgeleend hebt of als je zelf een auto huurt? Beemax schreef dat ze een kopie van hun verzekering uit België moesten kunnen tonen en dát is volgens mij (en als ik het zo lees, ook volgens de anderen) niet mogelijk:
hij heeft een kennis bij Entreprise en die zegt dat we voor 1100$ een auto voor een maand hebben en geen extra kosten voor verzekering als we een copy van onze verzekering hier nemen. Wij alledrie hebben geen autoverzekering op onze naam. En ik weet niet of dat ook werkt met Belgische verzekeringen (wij zijn trouwens alledrie Belgen, de vriend in usa is Nederlands)
Of begrijpen we mekaar nu verkeerd?? :?

Dat jullie de CDW voor een huurauto kunnen gebruiken van jullie eigen autoverzekering was mij wel bekend. Daarom is het voor ons ook zo duur om in Amerika zelf te huren. Via de Nederlandse reisorganisaties hier in Nederland is het goedkoper, wellicht door afspraken met de verhuurders.

Roland

Edit: Petra, ik zie dat je inmiddels je antwoord (punt 3) wat aangepast hebt waardoor ik denk dat we toch wel op één lijn zitten... :wink:
Laatst gewijzigd door Coyote op 27 jul 2006, 13:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Staceybeesie
Amerika-expert

Coyote schreef:
Staceybeesie schreef:2. Het is hier zo dat de Collision Damage Waiver van je eigen autoverzekering transferable is op je huurauto. Ik geloofde daar dus ook geen bal van. Want dat zou wel heel mooi zijn. En in NL kennen we dat systeem ook helemaal niet. En ben ook aan het bellen gegaan. Maar de CDW die we altijd meeverzekeren bij het autohuren, die meestal zo'n 20,- dollar per dag kost, kun je dus van je eigen autoverzekering gebruiken.

3. Dus in principe is het verhaal wat geschreven wordt niet geheel onwaar. Hij was gemachtigd om in zijn auto te rijden en er is een subsidairy verzekering. Al zou ik persoonlijk mezelf een beetje zorgen maken over eventuele uitzonderingen en kleine lettertjes. Maar dat is persoonlijk.Het is dus wel zo dat verzekering hier, heel anders zijn dan in NL. En veel uitgebreidere voorwaarden kent.
Petra,

maar dan heb je het toch over een Amerikaanse verzekering die kan gelden voor iemand aan wie je de auto uitgeleend hebt of als je zelf een auto huurt? Beemax schreef dat ze een kopie van hun verzekering uit België moesten kunnen tonen en dát is volgens mij (en als ik het zo lees, ook volgens de anderen) niet mogelijk:
hij heeft een kennis bij Entreprise en die zegt dat we voor 1100$ een auto voor een maand hebben en geen extra kosten voor verzekering als we een copy van onze verzekering hier nemen. Wij alledrie hebben geen autoverzekering op onze naam. En ik weet niet of dat ook werkt met Belgische verzekeringen (wij zijn trouwens alledrie Belgen, de vriend in usa is Nederlands)
Of begrijpen we mekaar nu verkeerd?? :?

Dat jullie de CDW voor een huurauto kunnen gebruiken van jullie eigen autoverzekering was mij wel bekend. Daarom is het voor ons ook zo duur om in Amerika zelf te huren. Via de Nederlandse reisorganisaties hier in Nederland is het goedkoper, wellicht door afspraken met de verhuurders.

Roland
Ja de amerikaanse verzekering geld voor het huren in Amerika.
In Belgie bestaan die voorwaarden niet. Dus is er nik te "transferren" zeg maar. Heb mijn stukje na het lezen van dat gedeelte ook aangepast ;-)
Ik denk dat die vriend het als normaal vindt dat dit mogelijk is. Dus is zich er daar niet van bewust. Helaas werkt het in Europa/Belgie en NL anders met autoverzekeringen.

Groetjes Petra
Staceybeesie
Amerika-expert

lees jou edit nu dus ook :wink:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ja, ik de jouwe ook. :lol:

hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Vinden jullie het erg als ik er geen hout meer van begrijp? ?
Dat is gelukkig niet erg want ik lees alleen maar mee.
Hahaharm
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

hdeweert schreef:Vinden jullie het erg als ik er geen hout meer van begrijp? ?
Dat is gelukkig niet erg want ik lees alleen maar mee.
Hahaharm
Romantisch onderonsje tussen Petra en Roland... Gewoon laten doen... LOL
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen