Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2013 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Eagle`
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: DV-2013 Slow Chat

Bericht door Eagle` »

Ik moet nog steeds kijken dit jaar, met het debacle van vorige jaar, heb je toch nooit zeker gewonnen :lol:

Der is trouwens nog steeds een appeal case gaande die voorkomt op 11 Mei
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik denk dat het nog te kort is om conclusies te trekken. Vele van jullie hier zijn er heel direct bij betrokken en zaten 1 seconde na het vrijgeven van de site al te checken of je een winnaar was. Maar denk je dat iedereen die zich ingeschreven heeft daar zo bovenop zit? Een redelijk aantal zal pas weken of maanden later hun status checken, als ze het al niet vergeten. Sommigen doen maar "voor de lol mee", je hebt kans dat ze gewonnen hebben maar het nooit meer checken. Vandaar dat die overgebleven visa later in het jaar opnieuw in de pot gaan. Blijkbaar zijn er bij de trekking van vorig jaar ook veel mensen die niet gereageerd hebben, maar die hebben nog tot 30 Sep 2012 om te reageren. Daarna zijn ze hun kans kwijt en kunnen de mensen van de volgende trekking (DV2013) gaan beschikken over deze overgebleven green cards. Vandaar dat er op 1 october (de dag na de deadline) mogelijk een tweede trekking is van de DV2013 lottery; ze geven dan de overgebleven DV2012 green cards weg. Maar er bestaat ook een kans dat er tegen die tijd toch geen green cards van DV2012 over zijn, en dan komt er geen tweede trekking. Vandaar de opmerking:
"Please remember to keep your confirmation, since more DV 2013 entrants may be selected on October 1, 2012."
Het sleutel woord hier is "may", ofwel in het nederlands "er kan een tweede trekking zijn"; het is niet 100% zeker.
AlexFL
Amerika-ontdekker

Bericht door AlexFL »

@Loek, denk je dat of heb je dat ergens vandaan?
Gast

Bericht door Gast »

Er staat inderdaad "may". Maar als je je gegevens hebt ingevoerd en de melding "not selected" krijgt, staat er:

Based on the information provided, the Entry HAS NOT BEEN SELECTED for further processing for the Electronic Diversity Visa program at this time. More entries will be selected in early October 2012, so please keep your confirmation information until at least that time.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Het zou inderdaad kunnen dat mensen nog niet gekeken hebben of ze dit jaar gewonnen hebben, maar in het verleden hadden we tegen deze tijd al meer winnaars. Op een groot internationaal immigratie forum waar gisteren meer dan 800 mensen online waren zijn ook pas 2 winnaars bekend (waarvan 1tje zelfs via via) ... dat was vorige jaren wel anders. Verder las ik ergens als dat het ook op de Bulgaarse en Duitse fora verdacht stil is.

Het kan stom toeval zijn, maar het zou me niks verbazen als het of een foutje is, of een bewuste zet vanwege de (mogelijke) tweede lichting in oktober.
Afbeelding
Sabrina1985
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sabrina1985 »

Met pijn en moeite via mn telefoon gekeken. Niet geselecteerd!
Cassie
Amerika-ontdekker

Bericht door Cassie »

Wij zijn ook "NOT SELECTED" maar, dat komt niet slecht uit nu. Als we hadden gewonnen waren we er wel voor gegaan hoor. Want wie weet wanneer en of je zo'n kans nog eens krijgt.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

kastelke schreef:
Xeritos schreef:Er doen zo'n 12 miljoen mensen mee, en jullie vinden het vreemd dat er nog maar een paar winnaars zijn. :roll:
Het ligt niet in de lijn van de voorgaande jaren op dit forum, terwijl we elk jaar groter geworden zijn.
Tevens zie je andere jaren ook op de andere (internationale) fora heel wat winnaars opduiken, en daar blijft het ook opvallend stil.
Het lijkt me logisch dat mensen dan ??? beginnen te stellen... (zeker omdat men vorig jaar bewezen heeft dat het onlinegebeuren niet echt hun sterkste kant was)
Ik begrijp Xeritos beredenering wel... het heeft mij ook altijd verbaasd dat er relatief zoveel winnaars hier op het forum waren of meldden. Jaar op jaar... Je zou toch denken dat één winnend lid al een enorme uitzondering is.

Maar als je inderdaad vergelijkt met voorgaande jaren is het nu weinig...
Sandy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je moet niet kijken naar het totale aantal deelnemers, maar naar het totale aantal Europese deelnemers.
Kijk maar eens naar de cijfers, het totale aantal Nederlandse (of Belgische) schommelt ook niet zo gigantisch van jaar tot jaar).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Als je dan ziet naar het casenummer van Vbreugel dan zou je denken dat er toch al heel wat getrokken zijn?
Groetjes,
Carine
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

kastelke schreef:Je moet niet kijken naar het totale aantal deelnemers, maar naar het totale aantal Europese deelnemers.
Kijk maar eens naar de cijfers, het totale aantal Nederlandse (of Belgische) schommelt ook niet zo gigantisch van jaar tot jaar).
Schrijf je dit in reactie op mijn bericht? Maar dan nog vond ik het aantal die gewonnen hadden altijd veel op het forum.
Sandy
kibu
Amerika-ontdekker

Bericht door kibu »

Jongens en meisjes, don't get your hopes up.

Er waren 67 deelnemers die op AA gemeld hebben. Als vbreugel de enige op dit forum blijft die heeft gewonnen, is dat nog steeds de 1,5% kans die ook het gemiddelde is van alles, dus dan klopt het toch?

Let me indulge you.
De kans dat we allemaal niet zouden winnen met een 1,5% slagingskans is 0,985^67 * 100 (%) = 36,3%. Dat is toch al best groot!
Nu de kans dat er 1 iemand maar wint: 0,015*0,985^66 * (67 boven 2) manieren = 37%

Dus de kans dat er 0 of 1 personen uit dit forum worden geselecteerd is 37+36,3 = 73,3%. Ik noem dat aanzienlijk!

Hier het lijstje van kansen dat er precies 0, 1, 2 t/m 6 personen van ons worden gepakt.
0 = 36.33%
1 = 37.06%
2 = 18.63%
3 = 6.15%
4 = 1.50%
5 = 0.29%
6 = 0.05%
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@kibu, waarom waren er in voorgaande jaren dan meer winnaars?
TerlinguaCreek
Amerikafan

Bericht door TerlinguaCreek »

En: niet iedereen die mee heeft gedaan heeft "het lijstje" ingevuld.
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik denk omdat er 0,29 % kans is dat er hier 5 winnaars zijn. Een hele kleine kans, maar wel een kans. En dat is dus gebeurd.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

kibu schreef:Jongens en meisjes, don't get your hopes up.
Let me indulge you.
Komt een beetje belerend over... er wordt alleen gesteld dat het dit jaar opvallend minder is dan voorgaande jaren. Met het geblunder van vorig jaar, waar een aantal een flinke kater aan overgehouden hebben, vind ik het niet raar dat men afvraagt of het allemaal wel klopt.
Sandy
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

kibu schreef:Jongens en meisjes, don't get your hopes up.

Er waren 67 deelnemers die op AA gemeld hebben. Als vbreugel de enige op dit forum blijft die heeft gewonnen, is dat nog steeds de 1,5% kans die ook het gemiddelde is van alles, dus dan klopt het toch?

Let me indulge you.
De kans dat we allemaal niet zouden winnen met een 1,5% slagingskans is 0,985^67 * 100 (%) = 36,3%. Dat is toch al best groot!
Nu de kans dat er 1 iemand maar wint: 0,015*0,985^66 * (67 boven 2) manieren = 37%
Wat je vergeet is dat veel mensen zich pas melden nadat ze hebben gewonnen.

Het is vrij aannemelijk dat veel Nederlanders en Belgen die aan de DV lottery meedoen iig op de hoogte zijn van dit forum maar niet actief deelnemen. Dat verandert natuurlijk zodra ze gewonnen hebben. Dan komen alle vragen en sowieso voor veel mensen alleen al het /willen/ delen van het goede nieuws. Geen idee hoe de cijfers in voorgaande jaren precies lagen, maar zonder deze gevallen erbij te betrekken kun je statistisch gezien niet zoveel zinnigs zeggen. FYI: ook hier not selected..

Roel.
kibu
Amerika-ontdekker

Bericht door kibu »

Hockey schreef:@kibu, waarom waren er in voorgaande jaren dan meer winnaars?
Dat is nu hoe een loterij werkt. Er is zelfs een kans dat iedereen hier op het forum zou winnen, hoewel die wel ongelooflijk klein is. Theoretisch is met een 1,5% winkans de kans dat er van ons meer dan 2 zouden winnen 1 - 0,36 - 0,37 - 0,19 = 8%. Dus je zou kunnen zeggen dat AA's de vorige jaren geluk hebben gehad.

Wat je daarbij wel moet meerekenen is dat mensen die winnen eerder hier op het forum terugkomen en gaan juichen dan mensen die verliezen. Dus je hebt ook al niet goede terugkoppeling. Eigenlijk precies wat Roel zegt.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dan blijft nog steeds de vraag waarom er voorgaande jaren (alle voorgaande jaren) hier meer winnaars waren. Let wel, alle voorgaande jaren. Zelfs als je er van uitgaat dat iemand zich pas aanmeldt na winnen dan nog verwacht je meer dan 1 winnaar hier.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik denk dat die trekking van Oktober er mee te maken heeft en dat ze misschien 2 evenredige trekkingen doen en dan wellicht ook nog de trekkingspercentages per regio aangepast hebben.

Wellicht op basis van achterstand die ze hebben, wellicht op basis van percentages gewenste deelnemers per regio, who know's.

Vooralsnog kunnen we alleen maar speculeren en wachten tot ze komen met een verklaring of, nog erger, wederom een mededeling dat er iets verkeerd is gegaan bij de trekking :shock:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer