Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2013 Slow Chat
Re: DV-2013 Slow Chat
Dat laatste vrees ik ook, dat er weer een "Oeps, foutje, blijkbaar kunnen we het nog steeds niet, dus er komt een hertrekking" plaats gaat vinden.
Jep, inderdaad. En aangezien de getallen qua deelnemers ongeveer gelijk zijn is het vrij waarschijnlijk dat er toch iets is veranderd. Dat kan door een fout zijn in het selectiealgoritme, net als vorig jaar (toen er opeens veel meer forumleden geselecteerd waren). Maar het kan ook komen door een bewust gewijzigde procedure. Sowieso weten we dat er iets is gewijzigd door de verwijzing naar een tweede trekking in oktober. Maar aan de andere kant hebben we ook al een hoog casenummer voorbij zien komen. Dat impliceert dan weer wel dat er toch voldoende winnaars zijn.Hockey schreef:Dan blijft nog steeds de vraag waarom er voorgaande jaren (alle voorgaande jaren) hier meer winnaars waren. Let wel, alle voorgaande jaren. Zelfs als je er van uitgaat dat iemand zich pas aanmeldt na winnen dan nog verwacht je meer dan 1 winnaar hier.
Eigenlijk wordt het gewoon tijd voor een vrijhandels- en immigratieverdrag tussen Canada, de VS en Europa: onbelemmerd verkeer van goederen en personen. Dan zijn we van al dit gedoe af en volgens mij geeft het enorme boost aan de economie van de westerse wereld en versterkt het onze concurrentiepositie met het verre oosten.
Roel.
- TerlinguaCreek
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Heb je je nummer nu al gecontroleerd?Hockey schreef:Dat laatste vrees ik ook, dat er weer een "Oeps, foutje, blijkbaar kunnen we het nog steeds niet, dus er komt een hertrekking" plaats gaat vinden.

2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn eigen conclusie. Als ik de data naast elkaar leg, hebben de DV2012 deelnemers tot 30 Sep 2012 nog de kans om te reageren op hun selectie, daarna vallen ze naast de boot en op 1 Oct 2012 wordt er een dan een extra trekking gedaan voor DV2013. Lijkt me een logische conclusie waar die extra greencards vandaan komen. Ik heb echter geen inside man bij immigrations.Bambino schreef:@Loek, denk je dat of heb je dat ergens vandaan?
- goldenhills
- Amerika-expert
Er zijn ongeveer 15,000 green cards voor Europa. Met een totale bevolking van de EU van 600 miljoen, en een totale Nederlandssprekende bevolking van NL en BE van ongeveer 22 miljoen. Er zouden dus ruim 500 winnaars moeten zijn (als de deelname evenredig is verdeeld voor NL en BE tov de EU). Als 1% daarvan het forum opzoekt nadat ze gewonnen hadden heb je er al vijf... Waarom dat nog niet gebeurt is...
De berekening die kibu doet is wel verhelderend eigenlijk (ik heb het nagerekend omdat ik eerlijk gezegd dacht dat de getallen niet klopten
). 0,1 of 2 winnaars van de reeds aangemelde groep zijn dus ieder niet ongewoon. Meer dan 4 wordt toch wel bijzonder.

De berekening die kibu doet is wel verhelderend eigenlijk (ik heb het nagerekend omdat ik eerlijk gezegd dacht dat de getallen niet klopten

- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat klopt niet helemaal Loek. Voor de DV2012 worden alle visa uitgegeven ten laatste op 30 September 2012. D.w.z. dat geen enkel visum nog wordt uitgegeven na die datum.Loek schreef:Als ik de data naast elkaar leg, hebben de DV2012 deelnemers tot 30 Sep 2012 nog de kans om te reageren op hun selectie, daarna vallen ze naast de boot en op 1 Oct 2012 wordt er een dan een extra trekking gedaan voor DV2013.
Dat vind je hier : http://www.travel.state.gov/visa/visa_4756.html
"DV Program 2012: Entrants in the Diversity Visa 2012 lottery may check the status of their entries through the Entry Status Check on the E-DV website now through June 30, 2012. Diversity immigrant visa processing and interviews are underway at U.S. embassies and consulates worldwide. All visas must be issued or adjustment of status completed by September 30, 2012 - without exception."
Ik geloof dus niet in een vermenging van de resultaten van DV2012 en DV2013
- coukie
- Amerikafan
- Partner van: Erwin
Heb hier eens naar de resultaten gekeken van vorige jaren ,
DV-2012 waren er geselecteerde Belgen 105, Nederland 149 waarvan 8 winnaars hier actief op het forum....
DV-2011..............................Belgen 94 , Nederland 139............6 winnaars..................................
DV-2010..............................Belgen 117, Nederland 200...........4 winnaars..................................
Dus verleden jaar waren er op een totaal van 254 geselecteerden ( Ned & Bel samen ) hier 81 deelnemers op het forum actief waarvan dus 8 winnaars.....
Vind het een beetje raar dat er nu maar 1 zou zijn
DV-2012 waren er geselecteerde Belgen 105, Nederland 149 waarvan 8 winnaars hier actief op het forum....
DV-2011..............................Belgen 94 , Nederland 139............6 winnaars..................................
DV-2010..............................Belgen 117, Nederland 200...........4 winnaars..................................
Dus verleden jaar waren er op een totaal van 254 geselecteerden ( Ned & Bel samen ) hier 81 deelnemers op het forum actief waarvan dus 8 winnaars.....
Vind het een beetje raar dat er nu maar 1 zou zijn

Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet ook wel kijken naar diegenen die hier al aktief waren op het moment van de trekking, en diegenen die zich nadien aangemeld hebben.
Als ik de laatste jaren bekijk, dan hebben we telkens 3 winnaars uit "eigen rangen" gehad, en er kwamen er dan nog bij die hier pas iets van zich laten horen nadat ze gewonnen hebben.
nu maar eentje ipv 3. Terwijl er ondertussen meer mensen zich hier al aangemeld hadden als zijnde deelnemer.
Als ik de laatste jaren bekijk, dan hebben we telkens 3 winnaars uit "eigen rangen" gehad, en er kwamen er dan nog bij die hier pas iets van zich laten horen nadat ze gewonnen hebben.
nu maar eentje ipv 3. Terwijl er ondertussen meer mensen zich hier al aangemeld hadden als zijnde deelnemer.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-ontdekker
ik weet alleen maar dat wij alweer 'NOT SELECTED ' te zien kregen ...hop naar de volgende trekking ! Ik weiger het op te geven na zovele jaren..lol
grtjes Chrissie

grtjes Chrissie
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Zowel ik als ook mijn vrouw zijn NOT SELECTED
Jammer, maar wie weet in oktober.
Hoewel de kans klein is, blijft het wel opvallend dat er tot nu toe maar 1 winnaar op het forum is. Ook op het Duits forum zijn er, in vergelijking met eerdere jaren, weinig actieve winnaars.
Dus, met z'n allen maar afwachten begin oktober
Wie weet!

Hoewel de kans klein is, blijft het wel opvallend dat er tot nu toe maar 1 winnaar op het forum is. Ook op het Duits forum zijn er, in vergelijking met eerdere jaren, weinig actieve winnaars.
Dus, met z'n allen maar afwachten begin oktober

Het quotum van 50.000 diversity visa geldt voor een welbepaald fiscaal jaar. Ongebruikte quota kunnen niet worden overgeheveld naar het volgende jaar, tenzij men de wet zou veranderen, wat in de huidige politieke sfeer onmogelijk is.Loek schreef:Blijkbaar zijn er bij de trekking van vorig jaar ook veel mensen die niet gereageerd hebben, maar die hebben nog tot 30 Sep 2012 om te reageren. Daarna zijn ze hun kans kwijt en kunnen de mensen van de volgende trekking (DV2013) gaan beschikken over deze overgebleven green cards. Vandaar dat er op 1 october (de dag na de deadline) mogelijk een tweede trekking is van de DV2013 lottery; ze geven dan de overgebleven DV2012 green cards weg.
In de nasleep van het proces rond het DV-2012 fiasco is gebleken dat er in de loop der jaren duizenden diversity visa's niet zijn uitgereikt. Die kunnen, op basis van de huidige wetgeving, onmogelijk zomaar 'herbruikt' worden. Dus: 50.000 per jaar, en wat daarvan niet opgebruikt wordt, gaat op 30 september in rook op.
weet er iemand trouwens waarom er op de ESC website hetvolgende staat ?
"in the space below, type the confirmation number that was given when you applied. Format: 2012xxxxxxxxxx or 2013xxxxxxxxxxx"
Normaal zou toch enkel 2013xxxxxxxx mogen werken ?
Het rare is als ik mijn oud winnend nummer van in mei invul, waarmee ik in july niet gevonnen heb, dan komt krak dezelfde tekst er op, i.e. dat er in Oktober 2012 nog een selectie plaats zal vinden ?
"in the space below, type the confirmation number that was given when you applied. Format: 2012xxxxxxxxxx or 2013xxxxxxxxxxx"
Normaal zou toch enkel 2013xxxxxxxx mogen werken ?
Het rare is als ik mijn oud winnend nummer van in mei invul, waarmee ik in july niet gevonnen heb, dan komt krak dezelfde tekst er op, i.e. dat er in Oktober 2012 nog een selectie plaats zal vinden ?
Op AA kan dat misschien kloppen, maar eigenlijk heeft Nederland meer kans dan dat. Er waren in 2012 5299 aanmeldingen, en er hebben 149 mensen gewonden. Dat is bijna 3% (en dus ook bijna een keer zoveel als met de procenten waar je nu mee bent gaan rekenen).kibu schreef:... is dat nog steeds de 1,5% kans die ook het gemiddelde is van alles, dus dan klopt het toch?
De cijfers voor België zijn nog beter: 3051 aanmeldingen, 105 winnaars, bijna 3.5%.
Maar ik kan me zo even niet iemand herinneren dat een van de vaste posters ooit de loterij heeft gewonnen. De meesten melden zich later aan, of hebben zoals de winnaar dit jaar maar weinig posts. Pas daarna leren we ze beter kennen.
Ik geef jullie allemaal gelijk, een voor een goede argumenten!
Het lijkt inderdaad vreemd. Maar ik wil er alleen op wijzen dat statistisch gezien het heel goed mogelijk is dat onder AA's het maar een keertje 1tje is. Misschien zijn er wel juist meer winnaars onder Nederlanders die niet op AA zitten.
Even over het getal 149 winnaars voor DV2012 en 139 voor DV2011. Hierbij moet je bedenken dat er ook zo'n 20-30 mensen van Aruba en de Antillen gerekend zijn. (ik weet niet of die ook op AA zitten).
Anyway, ik hoop ook op een hertrekking hoor
Maar zou t ook jammer vinden voor vbreugel dat 't weer ontnomen wordt.
De 1,5% had ik even zo genomen omdat het ongeveer is wat hier werd gesteld voor heel Europa. Ik heb geen idee of het een gewogen loterij is (voorkeur voor bepaalde landen) maar ik denk het niet en dus zou het voor Europa en Nederland dezelfde kansen gelden.
Het lijkt inderdaad vreemd. Maar ik wil er alleen op wijzen dat statistisch gezien het heel goed mogelijk is dat onder AA's het maar een keertje 1tje is. Misschien zijn er wel juist meer winnaars onder Nederlanders die niet op AA zitten.
Even over het getal 149 winnaars voor DV2012 en 139 voor DV2011. Hierbij moet je bedenken dat er ook zo'n 20-30 mensen van Aruba en de Antillen gerekend zijn. (ik weet niet of die ook op AA zitten).
Anyway, ik hoop ook op een hertrekking hoor

De 1,5% had ik even zo genomen omdat het ongeveer is wat hier werd gesteld voor heel Europa. Ik heb geen idee of het een gewogen loterij is (voorkeur voor bepaalde landen) maar ik denk het niet en dus zou het voor Europa en Nederland dezelfde kansen gelden.
Maar dat zijn nog eens 495 aanmeldingen die ik niet had meegerekend met die 5k van netkibu schreef: Even over het getal 149 winnaars voor DV2012 en 139 voor DV2011. Hierbij moet je bedenken dat er ook zo'n 20-30 mensen van Aruba en de Antillen gerekend zijn. (ik weet niet of die ook op AA zitten).

Ik denk dat we gewoon een beetje teleurgesteld zijn dat we niet meer mensen kunnen feliciteren. Een hertrekking lijkt me erg onwaarschijnlijk (maar dat leek me vorig jaar ook wel).
Centrino, waar/hoe heb je die info gevonden ? Toen we de discussie hadden enige tijd geleden over DVL visa jaarlijks 'current' kreeg ik het vermoeden dat dat alleen kon kloppen als er visanummers ongebruikt bleven (door groot aantal afhakers etc.)
Ik zou ook graag weten hoeveel mensen er binnen een of twee jaar terugkeren. Maar ik heb nergens info kunnen vinden over hoe het verder gaat met DVL winnaars in het alg.
Ik zou ook graag weten hoeveel mensen er binnen een of twee jaar terugkeren. Maar ik heb nergens info kunnen vinden over hoe het verder gaat met DVL winnaars in het alg.
http://blog.visarefusal.com/?p=279 (blog van advocaat Kenneth White) en open het Word-document dat daar gelinkt staat:oortjes schreef:Centrino, waar/hoe heb je die info gevonden ? Toen we de discussie hadden enige tijd geleden over DVL visa jaarlijks 'current' kreeg ik het vermoeden dat dat alleen kon kloppen als er visanummers ongebruikt bleven (door groot aantal afhakers etc.)
Toelichting uit de Facebook-groep https://www.facebook.com/dv2012 :“there have been unused Lottery visas in past years – totaling approximately 34,000 over the past ten years – so that any new allocation would be, in effect, utilizing past unused visas”
Met andere woorden, Mr. White lanceerde het ideetje om de 34.000 ongebruikte DV-visa van de laatste tien jaar toe te wijzen aan de 22.000 gedupeerden van het DV-2012-fiasco, enkel als thema van mogelijke lobby-pogingen bij congresleden, en niet als bruikbaar denkspoor in de huidige stand van de wetgeving, laat staan dat hij dat argument tijdens zijn rechtzaak zou gebruikt hebben, wat hij duidelijk niet gedaan heeft. Noch het State Department, noch een rechtbank zouden dat kunnen doen. Het Congres zou wel een wet kunnen maken om dat te doen, zodat de "ongebruikte" en dus "verloren" quota toch nog enig nut zouden hebben.These visas were valid only for the year they became available in. The court has no authority over these visas. White mentioned these visas as a potential approach for congressional action.
Ook in de meeste andere visa-categorieën gaan de jaarlijkse quota "verloren" op het einde van elk fiscaal jaar. Zo bijvoorbeeld de 480.000 family-based green cards die jaarlijks beschikbaar zijn.
http://www.immigrationvisaattorneyblog. ... sed-visas/
Tussen haakjes, over die rechtzaak gesproken: de zaak is nu in beroep, via immigratie-advocaat Kurzban uit Miami, en op 11 mei wordt er gepleit. Ik volg die zaak nog steeds, maar omwille van het gebrek aan interesse en zelfs negatieve reacties hier, heb ik er op dit forum niets meer over gepost. Voor wie er meer wil over weten, alle juridische documenten over de zaak kan je hier downloaden: http://egorka.org/dv2012/Third, the US fiscal year begins on 1 October. It is on this date that the "new" batch of 480,000 green cards (immigrant visas) hits the system. This means that ANY of the unused visas for the fiscal year that just ended die -- although there are RARELY any of the 480,000 visas which go unused, given the high demand. The new fiscal year means a brand-new start with 480,000 family-based visas.
-
- Amerika-ontdekker
Daar kunnen we uit opmaken dat als er in oktober inderdaad alleen de overgebleven visa's worden verloot, dat er niet meer dan een paar duizend zullen zijn. Ik vind het ook vreemd dat ze elk jaar het dubbele aantal mensen uitloten als er gemiddeld maar zo'n 7 procent van het aantal visa's niet wordt geclaimed.there have been unused Lottery visas in past years – totaling approximately 34,000 over the past ten years
Gewoon doen! Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig, en ik denk met mij ook anderen wel.. Niets aantrekken van de negatieve reacties lijkit me. Iemand die het niet wil lezen leest het toch gewoon niet?Centrino schreef: Ik volg die zaak nog steeds, maar omwille van het gebrek aan interesse en zelfs negatieve reacties hier, heb ik er op dit forum niets meer over gepost.
Roel.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht