Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
trouwen met een US citizen
-
- Amerika-expert
Re: trouwen met een US citizen
@smittenimmigrant: ik snap iets niet: uit je blog meen ik te lezen dat je een vrouw bent. En je hebt het in je berichten steeds over je vriendin in de VS.
Als je inderdaad beiden vrouw bent, dan kun je emigratie naar de VS wel vergeten. De federale immigratiewetten, en dat zijn de enige die in dit opzicht gelden, staan alleen immigratie toe op basis van een mannetje-vrouwtje huwelijk. In sommige staten kun je wel trouwen met iemand van dezelfde sexe, maar dat betekent niets wat immigratie betreft.
Als je inderdaad beiden vrouw bent, dan kun je emigratie naar de VS wel vergeten. De federale immigratiewetten, en dat zijn de enige die in dit opzicht gelden, staan alleen immigratie toe op basis van een mannetje-vrouwtje huwelijk. In sommige staten kun je wel trouwen met iemand van dezelfde sexe, maar dat betekent niets wat immigratie betreft.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
@Bennogr, ze is een vrouw die een relatie heeft met een Amerikaanse man, zie hier, in haar voorstel topic.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dank, Hockey 
@Bennogr: kan het zijn dat je me verwart met degene die dit topic heeft geopend? Ik zie geen verwijzingen naar een Amerikaanse vriendin (anders dan die van OP) in mijn berichten.

@Bennogr: kan het zijn dat je me verwart met degene die dit topic heeft geopend? Ik zie geen verwijzingen naar een Amerikaanse vriendin (anders dan die van OP) in mijn berichten.
-
- Amerika-expert
Dat krijg je als je oud wordt (net AOW gerechtigd geworden), je gaat dingen door elkaar halen. Sorry.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Hansieh
- Amerika-ontdekker
Het is pas fraude als je het niet aangeeft tijdens je interview. Nou is er inderdaad een mogelijkheid dat ze daar over gaan zeuren,
maar mijn advocaat merkte fijntjes op dat ze dat al 25 jaar zo deed en dat ze nog nooit een afwijzing had gehad. Je kunt tijdens het interview aangeven
dat je om emotionele redenen tijdens je toeristenvisum-verblijf bent getrouwd en besloten hebt de aanvraag te doen omdat je niet zonder je parter wilt of kunt leven.
Mijn USCIS officer vroeg er niet eens naar toen ik er over begon. Het was voor hem veel belangrijker om te zien dat onze relatie echt was.
Mijn ervaring is dat ze het belangrijker vinden dat de feitelijke aanvraag, de documenten die je nodig hebt etc..allemaal in orde zijn. Dat formulieren geen fouten bevatten, geen informatie mist...etc...
De "aanpassing" van de Visa waiver naar Permanent resident was voor hun een simpele administratieve - logische- handeling. En dat alles met het I-485 form met de nodige aanhangsels. Had binnen 6 1/2 maanden mijn Permanent Residency. Kreeg na 2 maanden mijn werkvergunning afhangende mijn aanvraag. 2 weken later had ik een vaste baan.
Misschien komt het omdat ik in Chicago zit. Groot kantoor, veel aanvragen, ze zijn wat gewend daar. Maar bij mij ging alles heel soepel. Niks geen "fraude" of daarvan beticht worden.
We waren gewoon 2 mensen die samen wilden zijn. Nadat dat duidelijk werd tijdens het interview, had ik meteen een stempel in mijn paspoort en 10 dagen later mijn greencard in de bus.
Het interview wat je krijgt met de USCIS medewerker is het belangrijkste deel van het hele proces. Ze willen zeker weten dat je niet dit proces doorloopt voor slechts de Greencard.
Men is erg gebrand op mensen die een schijnhuwelijk aangaan. Elke USCIS officer ziet binnen 2 minuten of een relatie echt is of niet.
Mijn interview - er staat 90 minuten voor- duurde precies 4 minuten, en toen stonden we weer buiten.
Let wel, dit is mijn ervaring.
maar mijn advocaat merkte fijntjes op dat ze dat al 25 jaar zo deed en dat ze nog nooit een afwijzing had gehad. Je kunt tijdens het interview aangeven
dat je om emotionele redenen tijdens je toeristenvisum-verblijf bent getrouwd en besloten hebt de aanvraag te doen omdat je niet zonder je parter wilt of kunt leven.
Mijn USCIS officer vroeg er niet eens naar toen ik er over begon. Het was voor hem veel belangrijker om te zien dat onze relatie echt was.
Mijn ervaring is dat ze het belangrijker vinden dat de feitelijke aanvraag, de documenten die je nodig hebt etc..allemaal in orde zijn. Dat formulieren geen fouten bevatten, geen informatie mist...etc...
De "aanpassing" van de Visa waiver naar Permanent resident was voor hun een simpele administratieve - logische- handeling. En dat alles met het I-485 form met de nodige aanhangsels. Had binnen 6 1/2 maanden mijn Permanent Residency. Kreeg na 2 maanden mijn werkvergunning afhangende mijn aanvraag. 2 weken later had ik een vaste baan.
Misschien komt het omdat ik in Chicago zit. Groot kantoor, veel aanvragen, ze zijn wat gewend daar. Maar bij mij ging alles heel soepel. Niks geen "fraude" of daarvan beticht worden.
We waren gewoon 2 mensen die samen wilden zijn. Nadat dat duidelijk werd tijdens het interview, had ik meteen een stempel in mijn paspoort en 10 dagen later mijn greencard in de bus.
Het interview wat je krijgt met de USCIS medewerker is het belangrijkste deel van het hele proces. Ze willen zeker weten dat je niet dit proces doorloopt voor slechts de Greencard.
Men is erg gebrand op mensen die een schijnhuwelijk aangaan. Elke USCIS officer ziet binnen 2 minuten of een relatie echt is of niet.
Mijn interview - er staat 90 minuten voor- duurde precies 4 minuten, en toen stonden we weer buiten.
Let wel, dit is mijn ervaring.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Veel zal ook afhangen van welk land je komt, wat het leeftijdsverschil is met je partner. En hoe lang je elkaar al kent en of je elkaar al wel eens in het echt gezien hebt. Zo zal een 50-jarige Oekraiense die huwt met een 25-jarige Amerikaan die ze 3 maand geleden online heeft leren kennen veel meer vragen oproepen dan een 50-jarige Nederlandse die huwt met een 55-jarige Amerikaan die ze 5 jaar geleden heeft leren kennen en die elkaar sindsdien jaarlijks minstens 2 keer bezochten. Denk ik zo.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Hansieh
- Amerika-ontdekker
Absoluut. Het feit dat ik west europeaan ben heeft veel geholpen. Mijn vrouw en ik zijn idd van dezelfde leeftijd, en hadden al een hele tijd een relatie . Yep, long distance. The horror!
Dat was ook mijn invalshoek tijdens het interview : " I am tired of not seeing my partner for months on end!"
De officer zei letterlijk: "I hear ya! You guys need to be together!"
Dat was ook mijn invalshoek tijdens het interview : " I am tired of not seeing my partner for months on end!"
De officer zei letterlijk: "I hear ya! You guys need to be together!"
-
- Amerika-ontdekker
K1 visum
hey,
ik ben de K1 visum aan het invullen samen met mijn amerikaanse vriendin
die in belgie woont ze heeft de amerikaanse nationaliteit en er wordt hier gevraagd naar Haar amerikaanse adres maar ze woont in Belgie ? maar deze veld invullen is verplicht ? word er hier maw gezegd dat zij daar moet wonen vooraleer wij deze I129f kunnen invullen ?? of is het mogelijk om een adres te geven van haar familie die in usa woont ?
alvast bedankt
ik ben de K1 visum aan het invullen samen met mijn amerikaanse vriendin
die in belgie woont ze heeft de amerikaanse nationaliteit en er wordt hier gevraagd naar Haar amerikaanse adres maar ze woont in Belgie ? maar deze veld invullen is verplicht ? word er hier maw gezegd dat zij daar moet wonen vooraleer wij deze I129f kunnen invullen ?? of is het mogelijk om een adres te geven van haar familie die in usa woont ?
alvast bedankt
-
- Amerikakenner
Re: K1 visum
Volgens mij kun je een K1-visum alleen gebruiken om naar de VS te gaan als jouw vriendin daar al woont. Het K1-visum is er voor om jou Amerika in te laten zodat je binnen 90 dagen daarna met haar kunt trouwen. Trouw je niet, dan wordt je uitgezet. Met andere woorden: dit visum is inderdaad niet geschikt voor jullie.
Als jouw vriendin bij jou in België woont, en je wilt met haar mee naar de VS, kan dat volgens mij niet op een K1. Je zult dan eerst moeten trouwen en dan een ander visum aan moeten vragen (CR-1). Dan kan jouw vriendin jou meenemen naar Amerika (aangenomen dat ze aan de andere eisen voldoet) en kunnen jullie tijdens het visumproces bij elkaar blijven.
Als jouw vriendin bij jou in België woont, en je wilt met haar mee naar de VS, kan dat volgens mij niet op een K1. Je zult dan eerst moeten trouwen en dan een ander visum aan moeten vragen (CR-1). Dan kan jouw vriendin jou meenemen naar Amerika (aangenomen dat ze aan de andere eisen voldoet) en kunnen jullie tijdens het visumproces bij elkaar blijven.
-
- Amerika-ontdekker
heel erg bedankt voor je antwoord , maar is het niet mogelijk dat ze bv de komende dagen naar amerika verhuist en daarna een aanvraag doet ?
-
- Amerikakenner
Dat kan inderdaad wel, op voorwaarde dat ze daar dan ook een baan heeft waarmee ze aan de minimum inkomenseis voldoet (125% van de armoedegrens voor een huishouden van twee personen).
Jullie zijn dan wel een aantal maanden (lees: 6 tot 8, als er niks misgaat) van elkaar gescheiden. Elkaar bezoeken kan wel, maar de immigratiemensen op het vliegveld zullen jullie wel goed in de gaten houden.
Jullie zijn dan wel een aantal maanden (lees: 6 tot 8, als er niks misgaat) van elkaar gescheiden. Elkaar bezoeken kan wel, maar de immigratiemensen op het vliegveld zullen jullie wel goed in de gaten houden.
-
- Amerika-ontdekker
smittenimmigrant schreef:
1) Als je vriendin op basis van huwelijk een visum voor je wil aanvragen kan dat a) als jullie nog moeten gaan trouwen (dat heet een K1-visum) of b)
moet mijn vriendin daarvoor in amerika wonen ?? want zij woont momenteel in belgie ? is dat een probleem ?
Laatst gewijzigd door Dento op 04 mei 2012, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ı vervangen door i om de leesbaarheid te vergroten. Gebruik a.u.b. de i met puntje, niet ı
Reden: ı vervangen door i om de leesbaarheid te vergroten. Gebruik a.u.b. de i met puntje, niet ı
Het antwoord op jouw vraag heeft ze gisteren al in een ander topic van jou gegeven. Zie hier.
-
- Amerika-ontdekker
ik begrijp niet waarom we elkaar dan niet mogen bezoeken als zij in amerika zit en ik wil haar zien is daar een logische redene voor ?smittenimmigrant schreef: Jullie zijn dan wel een aantal maanden (lees: 6 tot 8, als er niks misgaat) van elkaar gescheiden. Elkaar bezoeken kan wel, maar de immigratiemensen op het vliegveld zullen jullie wel goed in de gaten houden.
-
- Amerika-ontdekker
en nog een vraagje als we een CR1 visum aanvragen duurt het ook zo lang als een k1 visum ? of is deze een heel andere proces ?
Als jouw vriendin daar heen gaat zodat zij het K1 kan aanvragen en jij haar komt bezoeken dan zal dat beschouwd worden als een groter risico dat jij zal blijven. En uds misbruik zal maken van het VWP.
Na een Google search "processing times K1 versus CR1" vond ik deze link.
-
- Amerikakenner
In principe duurt een CR-1 langer, inderdaad.
Maar, als jullie trouwen in België (of: op vakantie gaan naar Amerika, daar trouwen en dan samen terugkomen) kan je vriendin vanaf jullie huis het CR-1 traject beginnen. Dat heeft twee voordelen:
- jullie kunnen tijdens het proces bij elkaar blijven;
- voorlopig lijken uit het buitenland komende CR-1 petities met voorrang verwerkt te worden, zodat het visaproces sneller gaat.
Als jullie visum eenmaal is toegekend, dan moeten jullie je vestigen in Amerika. Ze kan ook eerder gaan dan jij, maar niet later.
Maar, als jullie trouwen in België (of: op vakantie gaan naar Amerika, daar trouwen en dan samen terugkomen) kan je vriendin vanaf jullie huis het CR-1 traject beginnen. Dat heeft twee voordelen:
- jullie kunnen tijdens het proces bij elkaar blijven;
- voorlopig lijken uit het buitenland komende CR-1 petities met voorrang verwerkt te worden, zodat het visaproces sneller gaat.
Als jullie visum eenmaal is toegekend, dan moeten jullie je vestigen in Amerika. Ze kan ook eerder gaan dan jij, maar niet later.
-
- Amerika-ontdekker
maar wij wonen niet samen , is dat een probleem ? wij willen hier trouwen en in amerika samen wonen ?smittenimmigrant schreef:In principe duurt een CR-1 langer, inderdaad.
Maar, als jullie trouwen in België (of: op vakantie gaan naar Amerika, daar trouwen en dan samen terugkomen) kan je vriendin vanaf jullie huis het CR-1 traject beginnen
.
-
- Amerikakenner
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht