Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
OscarG
Amerikakenner

Re: AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)

Bericht door OscarG »

Ik sluit me ook aan bij Vana en Jasmino. En als Dennis er morgen mee zou stoppen omdat het niet meer te betalen is? Sjah..ik huur zelf een server voor de hosting van mijn klanten in Nederland en zou er dan geen probleem mee hebben om aan te bieden het forum op mijn eigen server te hosten. Aangezien er toch meerdere websites op draaien en er altijd overcapaciteit is, zal het mij praktisch niets kosten. Nu moet ik er wel bij zeggen dat de hosting niet mijn primaire business is, dus als ik daar geen kosten aan heb, dan ben ik al tevreden. Ik heb er dan ook moeite mee om de website en het forum apart te zien. Ze staan op dezelfde server volgens mij, dus de hosting kosten zijn verdeeld over de website en het forum. Bovendien worden er door middel van acties en links veel verbanden getrokken van het forum naar de website en visa versa.

Nogmaals, zoals velen hebben gezegd, het is Dennis zijn goed recht om inkomsten te halen uit de website en het forum, maar ik voel mij niet geroepen om te doneren.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Grappig, boven dit topic staat bij mij op dit moment "Your hosting" met een reclame om je eigen website te maken. Big brother is watching you :lol: :wink:
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

DejaVu schreef:Is daar een topic over geweest?
Heb je dat gemist dan DejaVu ? Je bent er lang genoeg bij om het meegemaakt te hebben. :wink:
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

vana schreef:Grappig, boven dit topic staat bij mij op dit moment "Your hosting" met een reclame om je eigen website te maken. Big brother is watching you :lol: :wink:
Bij mij staat nog steeds die palendansvereniging...
tcoppers schreef: Heb je dat gemist dan DejaVu ? Je bent er lang genoeg bij om het meegemaakt te hebben. ;)
Inderdaad...misschien heb ik er zelfs in gepost...staat me iig niks van bij...
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Volgens mij is dat wat je aan reclame ziet afhankelijk van je surf gedrag dus DejaVu nu weten we
ook direct wat jij doet in de tijd tussen jouw posts. :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Theo.

Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hij zoekt waspalen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ja, ja en jij gelooft nog in de Kerstman. :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Theo.

Afbeelding
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

DejaVu schreef: Bij mij staat nog steeds die palendansvereniging
Loopt dat een beetje daar, met de helmenverkoop?
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ik snap niet dat mensen die advertenties zo storend vinden.
1, ze vallen bijna niet op, het is maar 1 klein stukje bovenin waar je niet leest. Dus niet tussen de berichten door (gelukkig).
2, zonder ads geen geld, zonder geld geen hosting, zonder hosting geen forum en zonder forum verdwalen we in Amerika :wink:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Niet helemaal waar, want we hebben 8 jaar zonder gedaan toch? :mrgreen:
En was er alleen reclame op de website. En niet op het forum.

Maar het is het forum van Dennis en hij mag en kan er helemaal zelf mee doen waar hij zin in heeft.
Zo ook een donateurschap invoeren. En een ieder ander mag dan daar zijn of het hare van denken.
Dit topic ging ook niet over het adverteren toch?
En wellicht is het gezien de omstandigheden nu ook niet helemaal terecht hier nu op voort te borduren.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Met dat laatste ben ik het helemaal eens, Petra. Ik heb er moeite mee dat deze discussie juist nu oplaaide.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Het spijt me dames, niet mijn bedoeling.. :oops:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Jasmino schreef:
Pete.Z schreef:Eigenlijk valt het ook mij tegen dat zoveel mensen van mening zijn dat alles maar gratis moet zijn op internet.
Reageer je hiermee op mijn opmerking, Pete? Want verder heeft niemand hier iets over gezegd, of heb ik dat gemist?

Nee, was gewoon een opmerking in het algemeen, ik respecteer een ieders mening verder, en wel of niet betalen is een keuze die zonder druk en/of consequenties gemaakt moet kunnen worden!
Ik heb een gruwelijke hekel aan voorkeursbehandelingen, of dat nu komt door donateurschap,moderatorschap of wat dan ook.
Dat er bepaalde voordelen kunnen zijn aan een donateurschap is prima, daar kan iedereen dan vrijwillig voor kiezen, maar zodra ik het idee heb dat donateurs meer mogen zeggen of zich anders mogen gedragen dan niet-betalende leden ben ik weg, internetforum,sportclub or whatever. 8)

*edit* en als we dan toch reclame zien, zorg dan dat het up-to-date is, klik ik net om even snel een droom road-trip te winnen, is die actie verdorie al over! :mrgreen:
(en ik weet het, kan AA niets aan doen, is de bovenliggende adverteerder die dat doorplaatst)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Even tussendoor. Is het hele donateurschap niet bedoelt als "wordt donateur om geen reclame te zien" geval?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Nee, dat was het voordeel dat eraan gekoppeld werd.

Wat voorkeursbehandelingen betreft sluit ik me aan bij Wiepster. Ook ik heb dat al meerdere keren ervaren. Of op zijn minst dat wat de een doet in een later stadium bij een ander niet geaccepteerd wordt. Ik denk dat dat wel iets is waar Dennis over na zou moeten denken, want inderdaad, dat donateurschap zou dergelijke verhoudingen nog eens extra op scherp kunnen zetten.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

RiverCola schreef:Nee, dat was het voordeel dat eraan gekoppeld werd.

Wat voorkeursbehandelingen betreft sluit ik me aan bij Wiepster. Ook ik heb dat al meerdere keren ervaren. Of op zijn minst dat wat de een doet in een later stadium bij een ander niet geaccepteerd wordt. Ik denk dat dat wel iets is waar Dennis over na zou moeten denken, want inderdaad, dat donateurschap zou dergelijke verhoudingen nog eens extra op scherp kunnen zetten.
Ja, zo denk ik er ook over. Op een ander forum waar ik lange tijd aktief was, kwam er van de moderator op een gegeven moment de vraag of er mensen waren die geïnteresseerd waren om bij te dragen in de kosten. Niemand die wist wie er precies een bijdrage leverden en wie niet, en dat werkte prima. Nooit een onvertogen woord over gevallen.

Op de elementary school en op sportclubs van mijn kinderen werkt het ook zo. Als er een vrijwillige bijdrage wordt gevraagd voor een kadootje voor een juf/coach, dan komen alle namen op de kaart, en niet alleen die van de gevers.

De PTA publiceert ieder jaar een adreslijst met daarin op een aparte bladzijde het rijtje donateurs, maar als je daar als donateur niet bij wilt staan, dan kan dat ook. Door minstens die optie te bieden, kun je nooit met zekerheid weten wie er nou precies allemaal donateur zijn en doe je tegelijkertijd recht aan degenen die het leuk vinden om genoemd te worden.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

DejaVu schreef:Even tussendoor. Is het hele donateurschap niet bedoelt als "wordt donateur om geen reclame te zien" geval?
Dat was voor mij iig geen reden. Ik gebruik al jaren AdBlocker en zie nooit reclame.

Wel of geen aparte vermelding van je donateurs-schap is een keuze die Dennis ook bied.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Heeft dat voorkeursbehandeling gevoel niet te maken met het feit dat je meedere moderatoren hebt die allemaal zo goed mogelijk, volgens de regels, proberen te modereren maar wel individuen zijn en dus op bepaalde momenten verschillende keuzes maken?

Ik heb dat gevoel nooit zo ervaren maar het is wel bijzonder lastig om altijd exact hetzelfde te modereren als je met een groep mensen samenwerkt, het zijn geen robots natuurlijk. De ene mod reageert misschien net even anders op een situatie dan de andere.

Verder staat het Dennis, als eigenaar van dit forum, vrij om bepaalde mensen andere privileges te geven dan andere op basis van wat hij wil. Je kunt dat hooguit constateren, uitleg vragen en wellicht krijgen maar daarna heb je toch gewoon te accepteren dat het zo is. Althans, zo denk ik erover.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

wiepster schreef:Verder bespeur ik toch soms een voorkeursbehandeling. Als voorbeeld: een moderator die ook betaalde rondleidingen doet, mag wel een link plaatsen naar de blog met meer informatie,
Dat heeft niets met voorkeursbehandeling of moderator zijn te maken, Dennis krijgt een deel van mijn inkomsten, dus hij heeft er baat bij als ik rondleidingen boek. En, misschien ten overvloede, het staat ieder forumlid vrij een dergelijke financiele overeenkomst met Dennis te treffen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

En om andere misinformatie te weerleggen.
De hosting van het forum is apart van die van de de website, altijd al zo geweest. De domeinnaam is overkoepelend en dat is alles.
Voorheen was het forum voor Dennis dus gewoon al jaren een kost zonder opbrengst.
Met de donaties probeert hij de kost weg te krijgen. De reclame op het forum moet aanvullen of indien niet nodig als inkomst.

Er zijn ook maar zeer weinig forumleden die de website raadplegen dus ik denk ook niet dat het forum veel helpt aan de advertentie inkomsten van de website.

Ps: Ik heb nog geen patatten ontvangen. :?:
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer