Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hond mee

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dimona
Amerika-expert

Re: Hond mee

Bericht door dimona »

Waar koop je dat, pepperspray? Ik vind het eigenlijk wel een goed idee om het op hikes mee te nemen.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik ga eerst eens informeren bij een bevriende politieman of ik hiermee niet in de problemen geraak. Ik zou graag citizen worden op termijn. ;-) Maar het is inderdaad geen slecht idee om iets op zak te hebben.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, ik ga ook zéker even checken hoe dat hier zit. Wil absoluut geen gedonder met wetgevers enzo :)
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ben net terug van een weekje Spanje. Op ons vliegtuig zat een koppel met een hondje (soort Teckel) in zijn slaapzak op schoot. Het beestje rilde stevig, ik vermoed van de stress. De baasjes gaven hem enkele druppeltjes van iets om wat te kalmeren. Ocharme, ik had er medelijden mee. Hij was echt bang, en dat was maar voor een vlucht van 2,5 u en hij zat nog op schoot en niet in het ruim. Aan de gate was er nog geen probleem, toen dartelde hij nog vrolijk rond. Ik zou zelf nooit een huisdier meenemen naar de VS of Canada voor een vakantieperiode. Ik wist niet dat dieren (althans dit beestje) zo bang waren in het vliegtuig. We hebben de hond gedurende gans de vlucht niet gehoord.
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Ik snap absoluut niet dat honden of katten meemogen op een vlucht. Ik ben enorm allergisch voor alle dieren met vacht/haren etc. Ik zou zo'n vlucht dan dus eigenlijk niet kunnen doen, al helemaal niet naar de VS. Ik mag toch hopn dat dat mij nooit overkomt...
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Lilo schreef:Ben net terug van een weekje Spanje. Op ons vliegtuig zat een koppel met een hondje (soort Teckel) in zijn slaapzak op schoot. Het beestje rilde stevig, ik vermoed van de stress. De baasjes gaven hem enkele druppeltjes van iets om wat te kalmeren. Ocharme, ik had er medelijden mee. Hij was echt bang, en dat was maar voor een vlucht van 2,5 u en hij zat nog op schoot en niet in het ruim. Aan de gate was er nog geen probleem, toen dartelde hij nog vrolijk rond. Ik zou zelf nooit een huisdier meenemen naar de VS of Canada voor een vakantieperiode. Ik wist niet dat dieren (althans dit beestje) zo bang waren in het vliegtuig. We hebben de hond gedurende gans de vlucht niet gehoord.
Dit is aangeleerd gedrag.... hier kan de hond niets aan doen. Iedereen weet het, baasje nerveus, hondje nerveus.
Daarom doe de hond aub in het ruim. Zeker als een hond gewend is om alleen te zijn en geloof me ze slapen heerlijk.

Gisteren was ik weer eens sinds jaren bij de dierenarts. Ik had mijn hond in een varikennel en liet haar verder met rust en kijk niets eens om te zien of het goed met haar gaat. Ik ergerde me groen en geel aan de andere hondeneigenaren. Die de dieren de hele tijd (onbewust) beloonde voor het verkeerde gedrag van hun honden. En wat waren die honden onrustig en de eigenaren de honden maar aaien en lieve woordjes tegen hun zeggen....
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

En wat waren die honden onrustig en de eigenaren de honden maar aaien en lieve woordjes tegen hun zeggen....
Ja, en maar bevestigen in hun angst, stress en onzekerheid. "ja poekie ik weet dat je bang bent" "het is ook zo eng he?" ...... :mrgreen:
Staceybeesie
Amerika-expert

Toch schijnt het dat er tegenwoordig anders naar gekeken wordt. Ik heb ook geleerd angstig gedrag niet belonen. Maar blijkbaar zijn "ze" er toch op terug gekomen.

http://moniquebladder.com/2011/06/14/an ... r-steunen/

Neem nou het "thunder shirt" dat is eigenlijk bedoeld om de hond een beschermd gevoel te geven van een "big hug". Soort van ondersteuning dus.
Misschien zijn alle baasjes bij je dierenarts allemaal juist op de hoogte van de nieuwe honden hanteer regels en jij niet :mrgreen:

Ik moet zo met 1 hond naar de "tandarts". (echt die afdeling bestaat hier in het universiteits dierenziekenhuis). Er moet een kies uit. Vinden het maar niks. De hond van familie is er ooit in gebleven tijdens zo'n ingreep. Heeft toen best veel indruk gemaakt en ben blij als het morgen is en we het weer gehad hebben eerlijk gezegd.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Steun geven is iets anders als angst bevestigen :wink: Zo kan het ook geen kwaad om een pup nog op te tillen in "enge' situaties en de pup zo vanaf de arm kennis te laten maken met die situatie. De nuance zit hem in de manier waarop :mrgreen:

Heel veel sterkte Petra. Ik zal hier duimen voor een goede afloop. :thumbup:
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

yarrah schreef:
Lilo schreef:Ben net terug van een weekje Spanje. Op ons vliegtuig zat een koppel met een hondje (soort Teckel) in zijn slaapzak op schoot. Het beestje rilde stevig, ik vermoed van de stress. De baasjes gaven hem enkele druppeltjes van iets om wat te kalmeren. Ocharme, ik had er medelijden mee. Hij was echt bang, en dat was maar voor een vlucht van 2,5 u en hij zat nog op schoot en niet in het ruim. Aan de gate was er nog geen probleem, toen dartelde hij nog vrolijk rond. Ik zou zelf nooit een huisdier meenemen naar de VS of Canada voor een vakantieperiode. Ik wist niet dat dieren (althans dit beestje) zo bang waren in het vliegtuig. We hebben de hond gedurende gans de vlucht niet gehoord.
Dit is aangeleerd gedrag.... hier kan de hond niets aan doen. Iedereen weet het, baasje nerveus, hondje nerveus.
Daarom doe de hond aub in het ruim. Zeker als een hond gewend is om alleen te zijn en geloof me ze slapen heerlijk.

Gisteren was ik weer eens sinds jaren bij de dierenarts. Ik had mijn hond in een varikennel en liet haar verder met rust en kijk niets eens om te zien of het goed met haar gaat. Ik ergerde me groen en geel aan de andere hondeneigenaren. Die de dieren de hele tijd (onbewust) beloonde voor het verkeerde gedrag van hun honden. En wat waren die honden onrustig en de eigenaren de honden maar aaien en lieve woordjes tegen hun zeggen....
Je kan nooit zeker weten of die honden dat gedrag stellen omdat ze betutteld worden. Misschien zou het anders nog veel erger zijn. Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar sommige honden kunnen ook wel eens gewoon bang zijn.
Heb ooit nog al in het vliegtuig gezeten met een hond (poedel) aan boord, die zat toen ook in zo'n soort draagtas, maar leek me toen toch niet zo bang.
Er zijn ook mensen die bang zijn in het vliegtuig, of last hebben van hun oren, of misselijk zijn... Dus waarom zou dat bij honden niet kunnen? Het is voor hen toch ook een andere situatie dan wat ze gewoon zijn.
Soit, zijn gedrag viel mij in elk geval op.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je zelf rustig bent, kan je je hond in een voor hem angstige situatie echt wel aandacht geven zonder de angst te bevestigen. Je moet dan tegen hem praten zoals je dat zou doen in een alledaagse situatie, waneer je hem bijvoorbeeld zit te knuffelen terwijl je tv kijkt, of hoe je tegen hem praat als je samen aan 't wandelen bent of in de tuin zit.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Staceybeesie
Amerika-expert

Ko-Mar schreef: Heel veel sterkte Petra. Ik zal hier duimen voor een goede afloop. :thumbup:
Nou heb het wel nodig...
Ipv 1 kies wordt het een hele renovatie na een gesprek met de dokter zojuist.
Hij heeft al vanaf pup een slecht gebit. Ooit 1 tand al verwijderd. Heeft nu ook weer een "wandelende" voortand. En een hele riedel slechte kiezen. de dokter kon niet zeggen hoe veel het er precies werden, maar hij zag er zo al drie die er uit moesten....
Heel raar want de andere hond heeft een keurig gebit en eet precies hetzelfde.
Echt, ik ben blij als hij strakjes weer thuis is.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

he bah! Zwak gebit kan ook erfelijk zijn. Dat is een reden waarom er bij de werkhonden niet gefokt wordt met honden met een slecht of zwak gebit. Die gebitten krijgen toch al het een en ander te verduren met het bijtwerk.

En hoe zit dat straks dan met eten. Kan hij dan weer alles gewoon eten? Kauwen wordt dan toch lastiger lijkt mij.
Staceybeesie
Amerika-expert

Ja daar had de dokter het ook over dat het genetisch bepaald is.

Maar dat was dus ook mijn eerste vraag, kan hij dan nog wel eten?
Maar het schijnt dat ze heel gewoon zonder tanden kunnen leven en het eten ook gewoon kunnen door slikken en dan verteerd het nog. Hij dacht dus ook dat Connor dat deed, want de kiezen zagen er niet best uit. Toen ik hem vertelde dat hij gewoon nog overal op knabbelt was hij verbaasd.
Zijn tandvlees is enorm opgetrokken en vooral bij de achterste kiezen, zag je al een stukje van de wortels.
Dus die gaan er uit. Hij noemde Connor een tough cookie, omdat hij echt nooit pijn heeft aan gegeven.
Zelfs niet bij het tanden poetsen wat wij wel altijd heel trouw deden. Misschien wel daardoor dat hij het gewoon vond en het altijd wel toeliet.
De dokter zei, we krijgen door de ingreep vast een andere hond mee terug. Veel vrolijker nog omdat hij geen kiespijn meer zal hebben. Hou me hart vast :mrgreen:
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ing schreef:Ik snap absoluut niet dat honden of katten meemogen op een vlucht. Ik ben enorm allergisch voor alle dieren met vacht/haren etc. Ik zou zo'n vlucht dan dus eigenlijk niet kunnen doen, al helemaal niet naar de VS. Ik mag toch hopn dat dat mij nooit overkomt...
Ik snap ook niet dat beesten mee in de cabine mogen, idd vanwege mogelijke allergieen van medepassagiers. En wat nu als zo'n hond de hele vlucht oorverdovend gaat zitten janken? Als mensen dan toch zonodig met hun huisdier op reis willen, steek die dan in het ruim, eventueel met verdovende injectie zodat ze urenlang onder zeil zijn.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

elninjoo schreef:Ik snap ook niet dat beesten mee in de cabine mogen, idd vanwege mogelijke allergieen van medepassagiers. En wat nu als zo'n hond de hele vlucht oorverdovend gaat zitten janken? Als mensen dan toch zonodig met hun huisdier op reis willen, steek die dan in het ruim, eventueel met verdovende injectie zodat ze urenlang onder zeil zijn.
Veel van de dieren die in de cabine meevliegen zijn 'service animals'. Dat kan dus een blindengeleidehond zijn, of een hond die getraind is de eigenaar te attenderen op epileptische aanvallen of om hulp te vragen bij een plotselinge aanval van een aandoening. Ook kan een dier een companion animal zijn, waarbij het dier de eigenaar helpt in geval van een paniekstoornis, bijvoorbeeld. Het is dan voor de eigenaar van het dier onverantwoord om van het dier gescheiden te worden. In dat geval is weegt het belang van de patient op tegen dat van de allergische medepassagiers die ver weg van het dier geplaatst kunnen worden of anti-allergiemiddelen kunnen nemen.

Voor wat betreft je suggestie over dieren verdoven: het verdoven van dieren is niet zonder risico, zeker als ze lange tijd onder zeil moeten blijven. Net als bij mensen is de kans aanwezig dat ze er niet meer uir wakker worden. Je wilt dat dus zo min mogelijk doen.

Voor wat betreft je punt over oorverdovend gejank: meh, kinderen mogen ook in de cabine blijven als ze huilen, jengelen, krijsen of tegen je stoel schoppen. Voor een dier zouden dus me dunkt geen andere regels hoeven gelden.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

smittenimmigrant schreef: In dat geval is weegt het belang van de patient op tegen dat van de allergische medepassagiers die ver weg van het dier geplaatst kunnen worden of anti-allergiemiddelen kunnen nemen.
Probleem is dat jij, als ernstig allergische patient, vooraf niet ingelicht gaat worden dat dit kan gebeuren. En je zal vaak zien dat ze hun medicatie dan ook niet bij hebben. Trouwens, hoe gezellig wordt het als jij je epipen moet gebruiken in de lucht?... Wat gaan ze dan doen?
En of dat 'ver weg zetten van het dier' een oplossing is? Ik dacht dat in vliegtuigen de lucht gewoon telkens terug in de cabine gepompt werd, dus uiteindelijk verspreiden die allergenen zich door het ganse vliegtuig.
Ik begrijp dat mensen hun service dog bij zich willen hebben, maar als je tijdens een allergische aanval van een geliefde ooit gevreesd hebt voor die zijn leven... :cry: (en ik denk dat sommigen met een zeer ernstige allergie die dingen dus liever vooraf zouden weten, zodat je een andere vlucht zou kunnen kiezen)
Elke
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Ik snap zeker dat allergische reacties niet iets zijn om mee te lachen (mijn vader heeft een aantal zeer ernstige allergieën die zeer plotseling opkwamen, wat heftige gevolgen had), maar ik denk dat iedereen die een aandoening heeft erop bedacht moet zijn dat die aandoening kan opspelen / getriggered kan worden door de omgeving. Vooral bij allergieën voor relatief veelvoorkomende zaken (dieren, pollen, pinda's) vind ik het de verantwordelijkheid van die patiënt om de allergenen te vermijden / er met gepaste medicatie op te reageren.

Als het om openbaar vervoer gaat, denk ik dat het niet onredelijk is om er rekening mee te houden dat daarin af en toe een dier wordt getransporteerd. Dieren reizen met hun mensen mee op treinen en bussen en (volgens mij alleen in in uitzonderlijke gevallen) ook in vliegtuigen.

Ik ben het met je eens dat het fijn zou zijn als mensen met heftige allergieën zouden weten of er een 'service animal' op een vlucht aanwezig zou zijn. Wellicht is het een idee om, in een dergelijk geval, vantevoren de luchtvaartmaatschappij te bellen. Mensen die onder medische voorschriften reizen, moeten de luchtvaartmaatschappij volgens mij ook ruim van tevoren inlichten, dus de informatie zal beschikbaar zijn, dunkt me.

Ik denk niet dat omdat er mogelijk allergische mensen op een vlucht zitten, iemand die afhankelijk is van een service-animal dan maar zonder moet doen, omdat dat ook tot medische problemen kan leiden. Vandaar mijn reactie op de post waarin gesteld werd dat alle dieren per definitie in het ruim getransporteerd moeten worden. Je ontneemt mensen dan toegang tot een medische noodzaak, en dat lijkt me niet juist.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

smittenimmigrant schreef:Voor wat betreft je punt over oorverdovend gejank: meh, kinderen mogen ook in de cabine blijven als ze huilen, jengelen, krijsen of tegen je stoel schoppen. Voor een dier zouden dus me dunkt geen andere regels hoeven gelden.
Lol, denk dat Elninjoo het ook niet erg zou vinden als kinderen niet op elke vlucht worden toegelaten. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer