Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2013 Slow Chat
Re: DV-2013 Slow Chat
Ik zou ook zeggen, gewoon doen, die updates aangaande de rechtszaak plaatsen. Op welke negatieve reacties wordt gedoeld? Misschien heb ik het gemist, maar ik kan me niet herinneren (of indenken) dat mensen hier negatief reageren aangaande informatie over hoe de rechtszaak verloopt.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zou te gek zijn dat je er hier niet over mag berichten!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
Ik ben ook erg benieuwd er naar hoor.
Mr. White probeert het toch maar mooi. Zelf belang natuurlijk ook vast, maar stel dat het wat oplevert?
Mr. White probeert het toch maar mooi. Zelf belang natuurlijk ook vast, maar stel dat het wat oplevert?
Appeal advocaat is niet Mr. White meer trouwens
RoelB - Daar is veel voor te zeggen, vrij verkeer mensen en goederen. Echter het politieke klimaat in de US is er niet naar op dit moment. Plus de mensen die we hier nodig hebben komen vooral uit Mexico/MiddenAmerika (low end labor) en India dan wel ZO Azie en China (high end labor).
Ik las net vandaag in de krant dat er meer 'silent raids' zijn op werkgevers vanwege arbeid door ongedocumenteerden, dwz. meer problemen voor werkgevers/bedrijven - alsof we economisch nog niet genoeg problemen hebben - en meer schrijnende ellende voor gezinnen die hun banen verliezen, nog meer uitgebuit gaan worden en voortdurend bang moeten zijn voor deportatie.
Werkvergunningen waar arbeidskrachten tekort zijn zouden de oplossing kunnen bieden. Helaas wordt er al zo'n twintig jaar gepalaverd en niets gepresteerd door de dames en heren in Washington. De Diversity Lottery is voor mij een voorbeeld van de verregaande stompzinnigheid op gebied van immigration. Aan de ene kant mensen binnenhalen waarvan je geen idee hebt wie het zijn en wat ze kunnen, aan de andere kant mensen met een baan dan wel een eigen bedrijfje eruit flikkeren.
Ik las net vandaag in de krant dat er meer 'silent raids' zijn op werkgevers vanwege arbeid door ongedocumenteerden, dwz. meer problemen voor werkgevers/bedrijven - alsof we economisch nog niet genoeg problemen hebben - en meer schrijnende ellende voor gezinnen die hun banen verliezen, nog meer uitgebuit gaan worden en voortdurend bang moeten zijn voor deportatie.
Werkvergunningen waar arbeidskrachten tekort zijn zouden de oplossing kunnen bieden. Helaas wordt er al zo'n twintig jaar gepalaverd en niets gepresteerd door de dames en heren in Washington. De Diversity Lottery is voor mij een voorbeeld van de verregaande stompzinnigheid op gebied van immigration. Aan de ene kant mensen binnenhalen waarvan je geen idee hebt wie het zijn en wat ze kunnen, aan de andere kant mensen met een baan dan wel een eigen bedrijfje eruit flikkeren.
Dat ben ik niet met je eens. Er is binnen de VS en Europa genoeg arbeidspotentieel. En we zijn cultureel zo aan elkaar verwant dat het vormen van een enkele economische zone echt geen gekke stap is. We delen dezelfde kunst en cultuur, voeren samen oorlogen, bewaken samen de vrede in veel andere delen van de wereld maar we hebben nog wel allerlei kunstmatige handels- en immigratiebarrieres opgeworpen. Terwijl er echt niemand slechter van wordt als die worden opgeheven, niet hier en niet in de US. Natuurlijk, er zullen wat handelsstromen verschuiven. We zullen hier wat meer Amerikaanse auto's gaan zien en daar wat meer Europese auto's. Gazelle fietsen - overigens schijnbaar inmiddels erg hip en een beginnende trend door een importeur en winkel in Brooklyn - zullen in de US goedkoper worden, maar Harley's worden hier weer goedkoper. Al met al zal er meer gehandeld gaan worden. En dat is positief, ook al verandert daardoor de handelsbalans van de gehele zone als totaal niet. Meer handel betekent ook meer werk voor rederijen en luchtvaart. Plus meer potentieel voor bedrijven aan beide kanten van de oceaan. De afzetmarkt voor Amerikaanse bedrijven wordt groter, en dat geldt ook voor Europese bedrijven. Immers, de rompslomp is nu nog vaak een belemmering om overseas de produkten te gaan verkopen.oortjes schreef:RoelB - Daar is veel voor te zeggen, vrij verkeer mensen en goederen. Echter het politieke klimaat in de US is er niet naar op dit moment. Plus de mensen die we hier nodig hebben komen vooral uit Mexico/MiddenAmerika (low end labor) en India dan wel ZO Azie en China (high end labor).
Door het opheffen van immigratiebarrieres zal dat effect alleen nog maar versterkt worden. Immers, het wordt een stuk eenvoudiger om een kantoor te vestigen aan de andere kant van de oceaan. Geen gedoe met visa, gewoon gaan en doen. Ook dat is een stimulans voor de economie. En initieel zullen er wel wat extra immigratiestromen op gang komen, maar dat is echt geen masale exodus omdat we economisch gelijkwaardig zijn. Wellicht krijgen jullie wat poolse bouwvakkers en krijgen wij wat pensionada's in Zuid Europa. Prima toch? Maar het betekent ook dat iemand uit Europa die studeert aan een Amerikaanse universiteit of vica-versa (en dat is tegenwoordig meer regel dan uitzondering) geen enkele belemmering meer heeft om na de studie te blijven hangen.
Overigens leeft dit idee natuurlijk al veel langer, in ieder geval de vrijhandelszone. Een paar jaar geleden opperde Merkel zoiets al voordat Duitsland het voorzitterschap van de EU kreeg. Volgens mij is het daarna weer stil geworden rond dit onderwerp, maar ik denk echt dat het juist in deze tijd een enorme boost kan zijn voor de gezamelijke economieen van de US en Europa. Als we niet oppassen dan zijn we straks te laat en verschuift de economische motor van de wereld naar Azie en Zuid Amerika.
Ook hier weer: er is volgens mij echt genoeg arbeidspotentieel in Europa en de VS. Bij het vormen van een economische en immigratiezone kan de US ook putten uit het arbeidspotentieel in het oostelijk deel van Europa. En dat zijn vaak mensen die echt komen om te werken en na een poosje gewoon weer terugkeren.Ik las net vandaag in de krant dat er meer 'silent raids' zijn op werkgevers vanwege arbeid door ongedocumenteerden, dwz. meer problemen voor werkgevers/bedrijven - alsof we economisch nog niet genoeg problemen hebben - en meer schrijnende ellende voor gezinnen die hun banen verliezen, nog meer uitgebuit gaan worden en voortdurend bang moeten zijn voor deportatie.
Werkvergunningen waar arbeidskrachten tekort zijn zouden de oplossing kunnen bieden.
Roel.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Een betoog waar ik me helemaal in kan vinden!
- klaasdj
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Bij vrij verkeer van mensen mogen ze in de luchtvaart wel goed op illegalen gaan letten. Komen die 30 miljoen illegalen naar de EU. 

Amerikanist!
'94: ON, NY
'07: MI, IN, IL, NY, KY, OH
'11: IL, IN, MI, ON, NY, PE, MD, DC, DE, NJ
'12: NY, NJ, PE, MD, DC, VA, NC, ON, VT, NH, ME, MA, RI, CT
'23: NY, NJ, CO, RI, MA, ON, PE, WV, VI, MD
'24: GA, AL, TN
'94: ON, NY
'07: MI, IN, IL, NY, KY, OH
'11: IL, IN, MI, ON, NY, PE, MD, DC, DE, NJ
'12: NY, NJ, PE, MD, DC, VA, NC, ON, VT, NH, ME, MA, RI, CT
'23: NY, NJ, CO, RI, MA, ON, PE, WV, VI, MD
'24: GA, AL, TN
Ik snap het idee wel, maar zie toch een praktisch bezwaar. Op dit moment verschillen de sociale systemen in deze landen.
Bijvoorbeeld: Wie gaat betalen als een Nederlander naar de VS gaat om zijn geluk te beproeven en daar werkeloos wordt?
Bijvoorbeeld: Wie gaat betalen als een Nederlander naar de VS gaat om zijn geluk te beproeven en daar werkeloos wordt?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo lang Canada en de VS nog steeds hun grenzen niet wat soepelder maken naar elkaar toe, zie ik het met Europa al helemaal niet gebeuren.
Elke
Ook mee gedaan, maar niet geselecteerd.
Geloof dat ik ook een foto van vorig jaar gebruikt had.
En het is dit jaar wel erg duidelijk dat de inzendingen van vorig jaar in hetzelfde systeem zitten, gezien je ook nog je nummers van vorig jaar kan checken.
Zou zomaar kunnen dat ze een programma'tje gebruikt hebben dat "dubbele inzendingen" met dezelfde foto diskwalicifeert...
Ja, daar ben ik nu ook een beetje bang voor.Iris_1982 schreef: Wat ik wel lastig vind: je weet nooit of je aanmelding wel in het proces meegegaan is omdat ze je foto kunnen afkeuren
Ik gebruik al 2 jaar dezelfde foto, maar ja....stel dat ze die om 1 of andere pietluttige reden niet goed vinden, dan doe je dus niet eens mee maar je zal het nooit weten
En het is dit jaar wel erg duidelijk dat de inzendingen van vorig jaar in hetzelfde systeem zitten, gezien je ook nog je nummers van vorig jaar kan checken.
Zou zomaar kunnen dat ze een programma'tje gebruikt hebben dat "dubbele inzendingen" met dezelfde foto diskwalicifeert...
Dat heet gewoon paspoortcontrole.klaasdj schreef:Bij vrij verkeer van mensen mogen ze in de luchtvaart wel goed op illegalen gaan letten. Komen die 30 miljoen illegalen naar de EU.
Ik pleit dus niet voor het opheffen van grenzen, maar voor vrij handelen en het opheffen van alle restricties op reizen, werken en vestigen door mensen met een nationaliteit van een van de Europese lidstaten, Canada of de US in Europa en Noord Amerika. Dus met een Amerikaans, Europees of Canadees paspoort kun je dan gewoon onbelemmerd en zonder restricties reizen tussen Europa, Canada en de VS en je kunt dan zonder verdere restricties ook wonen en werken in die gebieden.
@Hockey: De sociale systemen zijn geen belemmering. Immers, binnen de EU zijn die verschillen er ook en daar is het geen enkel probleem gebleken. Wellicht dat je hier en daar iets beter moet definieren wie wel of geen aanspraak mag maken op bepaalde regelingen om misbruik uit te sluiten. Maar een pool die hier in NL komt werken heeft (net als een Nederlander overigens) heeft ook pas recht op WW nadat hij of zij hier een bepaalde periode heeft gewerkt (en dus heeft meebetaald aan de regeling). En als ik als Nederlander in het buitenland ga wonen en werken (ook in een andere EU lidstaat) dan bouw ik in die periode geen AOW meer op, ik betaal dan immers belasting in die andere lidstaat. Iets soortgelijks geldt voor al dit soort regelingen in de EU.
Roel.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je ondertussen gechecked? Of durf je echt niet?Hockey schreef:Ik heb het nog niet gechecked, maar begin me nu af te vragen of het wel nut heeft.
Elke
Oh, ik durf wel, maar doe het nog even niet. Bovendien, het antwoord weten we toch al? 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Werp je nummer maar weg. Heb je helemaal niet nodig als je de uitslag toch al weet.
Allez, komaan, Hockey, jij kan nr. 2 zijn!

Allez, komaan, Hockey, jij kan nr. 2 zijn!
Elke
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ze geven toch aan dat je foto niet ouder dan 6 maanden mag zijn, tsja als je het risico wilt nemen..Max_ schreef:Ook mee gedaan, maar niet geselecteerd.
Ja, daar ben ik nu ook een beetje bang voor.Iris_1982 schreef: Wat ik wel lastig vind: je weet nooit of je aanmelding wel in het proces meegegaan is omdat ze je foto kunnen afkeuren
Ik gebruik al 2 jaar dezelfde foto, maar ja....stel dat ze die om 1 of andere pietluttige reden niet goed vinden, dan doe je dus niet eens mee maar je zal het nooit weten
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik heb onze inschrijving ook nog niet gechecked ,niet omdat we niet durven .We wachten op postjes van anderen mensen die meer positiever uitvallen en wie weet kunnen we meedelen in hun succes.Hockey schreef:Oh, ik durf wel, maar doe het nog even niet. Bovendien, het antwoord weten we toch al?

Gr,
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat snap ik dus ook niet goed..
- Je WEET dat het een land is dat met regeltjes aan elkaar hangt.
- Je weet dat de kans klein is dat je wint.
- We leven in het digitale tijdperk, met een digitale deelname die dus niet 1000-den manuren vraagt om te controleren of jij die regeltjes weet te respecteren.
En dan ga je bewust willens nillens een risico nemen, en dat allemaal om 10 euro uit te sparen.
(je zou hopen dat ze het echt nagaan zodat enkel die mensen winnen die zich wel aan de regels houden)
- Je WEET dat het een land is dat met regeltjes aan elkaar hangt.
- Je weet dat de kans klein is dat je wint.
- We leven in het digitale tijdperk, met een digitale deelname die dus niet 1000-den manuren vraagt om te controleren of jij die regeltjes weet te respecteren.
En dan ga je bewust willens nillens een risico nemen, en dat allemaal om 10 euro uit te sparen.

(je zou hopen dat ze het echt nagaan zodat enkel die mensen winnen die zich wel aan de regels houden)
Elke
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik zou dat risico ook niet nemen maar er bestaat natuurlijk de mogelijkheid om die aanmaakdatum van de foto te wijzigen en als je daar in thuis bent ,denk ik niet dat ze dit kunnen zien of die foto al dan niet ouder is dan 6 maanden .Xeritos schreef: Ze geven toch aan dat je foto niet ouder dan 6 maanden mag zijn, tsja als je het risico wilt nemen..
Gr,
-
- Amerika-ontdekker
En het spaart niet eens 10 euro uit. Wij hebben onze foto's zelf gemaakt. Met de richtlijnen op de website kan je perfect controleren of je foto aan alle eisen voldoet.kastelke schreef:En dan ga je bewust willens nillens een risico nemen, en dat allemaal om 10 euro uit te sparen.![]()
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht