Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gevraagd: reisadvies & een paar algemene tips
-
- Amerika-newbie
Gevraagd: reisadvies & een paar algemene tips
Deze zomer gaan we dan ein-de-lijk een trip door het noordoosten van de VS en Canada maken. De planning heb ik aardig rond, en het gaat SUPER worden. Ik zoek echter nog wel een leuk plaatsje waar we één nacht/dag kunnen doorbrengen, maar op de een of andere manier lukt het me niet om dit zelf uit te vogelen. Hopelijk kan iemand hier mij helpen.
We reizen van Niagara Falls naar Lancaster, maar omdat dit best een grote afstand is, willen we graag onderweg nog een plaats(je) aandoen. Bij voorkeur ergens op de helft tussen deze stops. Wat is leuk?
Daarnaast heb ik nog een paar heel praktische vragen:
- We doen een aantal grote steden aan. In hoeverre is het noodzakelijk om een centraalgelegen hotel uit te kiezen (veelal met hoge parkeertarieven)? Zou je ook vanaf de rand van de stad naar het centrum kunnen rijden en aldaar parkeren? Met andere woorden: zullen we een plekje kunnen vinden, of is het vergelijkbaar met de grote steden in Nederland waar er nauwelijks plek is, én een ontzettend hoog uurtarief wordt gehanteerd?
- We gaan van 11 tot 29 september. Ik lees overal dat het dan nog best lekker is, qua weer. Is het lekker genoeg om wat extra geld uit te geven aan een cabrio? Of is het niet warm genoeg om comfortabel zonder dak te rijden?
- Wat dien ik in te pakken: kan ik volstaan met t-shirts/spijkerbroeken + 1 trui/sweater of moet ik echt een jas en warme kleding inpakken?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
We reizen van Niagara Falls naar Lancaster, maar omdat dit best een grote afstand is, willen we graag onderweg nog een plaats(je) aandoen. Bij voorkeur ergens op de helft tussen deze stops. Wat is leuk?
Daarnaast heb ik nog een paar heel praktische vragen:
- We doen een aantal grote steden aan. In hoeverre is het noodzakelijk om een centraalgelegen hotel uit te kiezen (veelal met hoge parkeertarieven)? Zou je ook vanaf de rand van de stad naar het centrum kunnen rijden en aldaar parkeren? Met andere woorden: zullen we een plekje kunnen vinden, of is het vergelijkbaar met de grote steden in Nederland waar er nauwelijks plek is, én een ontzettend hoog uurtarief wordt gehanteerd?
- We gaan van 11 tot 29 september. Ik lees overal dat het dan nog best lekker is, qua weer. Is het lekker genoeg om wat extra geld uit te geven aan een cabrio? Of is het niet warm genoeg om comfortabel zonder dak te rijden?
- Wat dien ik in te pakken: kan ik volstaan met t-shirts/spijkerbroeken + 1 trui/sweater of moet ik echt een jas en warme kleding inpakken?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Re: Gevraagd: reisadvies & een paar algemene tips
Naar welke steden ga je? Voor New York geldt dat het in Manhattan stervensduur is om te parkeren en dat er geen parkeerplaatsen zijn. Niet zoals in Nederlandse steden maar nog veel en veel erger.
-
- Amerika-newbie
We beginnen en eindigen in New York, en dat doen we natuurlijk zonder auto. Daarnaast gaan we qua steden naar Boston, Quebec, Montreal en Washington.
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Tussen Niagara Falls en Lancaster zou je kunne stoppen bij Watkins Glen, een erg mooi State Park(zie dag 18 van ons verslag). Vonden wij een van de hoogtepunten. Het ligt wel wat dichterbij Niagara dan bij Lancaster, maar zeer de moeite waard!
Het lijkt me trouwens een flink rondje voor 18 dagen. Ik zou al snel een dag of 3 a 4 voor NY reserveren en 2 voor Washington. Dan nog een dag voor Quebec, Boston en Montreal, dan hou je 10 dagen over om te reizen (zonder rekening te houden met tijd om de Falls en bijv. Watkins Glen of Amish te bekijken). In totaal is het rondje ca. 3.000 km dus gemiddeld meer dan 300 km per dag.
Het lijkt me trouwens een flink rondje voor 18 dagen. Ik zou al snel een dag of 3 a 4 voor NY reserveren en 2 voor Washington. Dan nog een dag voor Quebec, Boston en Montreal, dan hou je 10 dagen over om te reizen (zonder rekening te houden met tijd om de Falls en bijv. Watkins Glen of Amish te bekijken). In totaal is het rondje ca. 3.000 km dus gemiddeld meer dan 300 km per dag.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
-
- Amerika-newbie
Analogkid...bedankt voor de tip en bedankt voor het meedenken We gaan inderdaad een behoorlijk rondje doen en idealiter hadden we een langere vakantie gepland, maar mijn werkgever is niet erg scheutig met vakantiedagen. Aan de andere kant, we zijn geen luie vakantiegangers. We willen continu bezig zijn, dingen zien en dingen doen. Mijn man houdt erg van autorijden, en we staan altijd vroeg op. Om 06.30 zitten we echt wel in de auto om op pad te gaan - op die manier duren de dagen een stuk langer
. Goed beschouwd slaan we liever een bezichtiging/activiteit over dan dat we ons ergens vervelen.
We hebben vaker fly & drives gedaan (weliswaar in andere landen) waarbij we vergelijkbare schema's hadden, dus we hebben er alle vertrouwen in dat we alles uit onze trip halen wat er in zit. Misschien zit ik ernaast, maar dan is het een goede les voor de volgende reis naar de VS
.
Dit is het reisschema:
Dag 1/2/3 New York
Dag 4 Cape Cod
Dag 5 Boston
Dag 6 Salem
Dag 7/8 Lincoln/White Mountains
Dag 9 Quebec
Dag 10/11 Montreal
Dag 12/13 Algonquin
Dag 14 Niagara Falls
Dag 15 ?
Dag 16 Lancaster
Dag 17/18 Washington
Dag 19 Via Philadelphia naar het vliegveld
Misschien vinden sommigen het wat vreemd dat we overnachten in Salem ipv het vanuit Boston te bezoeken, maar de geschiedenis van dit stadje heeft al jaren een facscinerende werking op mij, dat ik er per se wil overnachten. Als ik zo eens kijk op internet, lijkt er ook genoeg te doen!

We hebben vaker fly & drives gedaan (weliswaar in andere landen) waarbij we vergelijkbare schema's hadden, dus we hebben er alle vertrouwen in dat we alles uit onze trip halen wat er in zit. Misschien zit ik ernaast, maar dan is het een goede les voor de volgende reis naar de VS

Dit is het reisschema:
Dag 1/2/3 New York
Dag 4 Cape Cod
Dag 5 Boston
Dag 6 Salem
Dag 7/8 Lincoln/White Mountains
Dag 9 Quebec
Dag 10/11 Montreal
Dag 12/13 Algonquin
Dag 14 Niagara Falls
Dag 15 ?
Dag 16 Lancaster
Dag 17/18 Washington
Dag 19 Via Philadelphia naar het vliegveld
Misschien vinden sommigen het wat vreemd dat we overnachten in Salem ipv het vanuit Boston te bezoeken, maar de geschiedenis van dit stadje heeft al jaren een facscinerende werking op mij, dat ik er per se wil overnachten. Als ik zo eens kijk op internet, lijkt er ook genoeg te doen!
-
- Amerika-newbie
@ Analogkid: Mooi reisverslag! De Watkins Glenn ziet er echt prachtig uit! Dat lijkt me een prima bestemming voor ons. Bedankt!!!!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik zou een van de dagen Montreal bij Washington of Boston doen. Behalve de stad is er in de omgeving van Washington ook heel veel te doen, twee dagen is maar krap.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1037 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 8 Reacties