Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe omgaan met (extreme) warmte?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wolfje
Amerika-newbie

Hoe omgaan met (extreme) warmte?

Bericht door wolfje »

Wij gaan volgende week naar amerika, het rondje met veel parken los angeles grand canyon bryce las vegas yosemite san francisco. Nu dachten we dat het daar zo 20 a 25 graden zou zijn. Maar als ik nu de weerberichten zie is het op veel plekken 30 en zelfs 37 en in death valley zels 40. Dat valt even tegen want ik houd helemaal niet van die warmte, ik kan er ook niet zo goed tegen. Ben al weleens flauwgevallen ervan.
Voelt de warmte daar net zo als in nederland? Heeft iemand misschien tips hoe ik me toch een beetje staande kan houden.
Hoe houd je jezelf koel? Of valt het daar wel mee ?
Laatst gewijzigd door markro op 06 mei 2012, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Dude
Moderator

Re: Warmte

Bericht door Dude »

Die hitte is wel helemaal anders dan hier bij ons, veel drogere lucht en dus niet drukkend zoals hier.
Voor bescherming kan je best een hoedje met rand op je hoofd zetten, zodat ook je nek en oren beschermd zijn.
Insmeren doen wij nooit maar wij zijn ook al goed gebruind van de Belgische zon (wij wonen praktisch buiten eens de zon schijnt :wink: ), maar als bescherming kan je je dus best ook insmeren met zonnecreme.
Natuurlijk ook veel drinken, zodat je niet uitdroogt en een zonnesteek oploopt.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Deze tijd van het jaar zie je de door jou genoemde temperaturen wel vaker! Ik denk dat je je niet goed hebt ingelezen voor je je reis boekte, want dan zou je de temperaturen zeker tegen zijn gekomen.
Belangrijk is om veel (water) te drinken.
Binnen heeft men overal airco.
Zet je airco in de auto niet te koud. Dan is de overgang steeds te groot.
Smeer je goed in en kleed je zomers.
De warmte in de USA vinden wij veel prettiger. Vaak is het minder vochtig. Drogere warmte voelt prettiger aan.
Geniet van het mooie weer een de fantastische reis. Doe rustig aan en doe alles een versnelling lager als je het te warm hebt.
Loop in de schaduw waar het kan.
Eventueel kun je het warmste deel van de dag nog mijden.
Inyaro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Inyaro »

Toen wij enkele jaren geleden (in Death Valley) ergens onderweg even halt hielden wees onze thermometer 119 graden aan. dik 48 graden Celcius dus. We hebben daar maar eventjes in de buitenlucht vertoefd. Gelukkig kan je in de moderne wagens de airco laten aanstaan, en da's geen overbodige luxe.

Een kwartiertje daarvoor hadden we nog , in de schaduw van een boompje, gepicknicked. Eigenlijk ging dat best goed. Warm maar te doen. Het was daar ongeveer 100 graden Fahrenheit.
Dus, als het echt niet gaat, niet te lang buiten blijven en snel terug in de wagen!
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door vencel »

Ik kan ook niet goed tegen heel warm weer, maar 40 graden in Las Vegas viel me echt heel erg mee.
De lucht is daar erg droog, dus niet vergelijkbaar met hitte in Nederland.
Wat dat betreft, zou ik me niet te veel zorgen maken als ik jou was.
En zoals eerder geopperd, genoeg water drinken en niet altijd in de volle zon lopen.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Als wij gaan lopen in erg warme gebieden, dan nemen we een band mee met daarin een speciale verkoelingsgel. Die leg je vooraf even in ijskoud water (bv. in je koelbox), de band blijft daarna urenlang koud. Er zijn er die je om je nek kan doen, er zijn ook bandana's die je om je voorhoofd kan doen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoe omgaan met (extreme) warmte?

Bericht door Doockles »

Ik heb nog altijd spijt dat ik destijds niet zo'n hoed gekocht heb met die koelings-gel in. ;-) Als je dus niet van warmte houdt, is zoiets zeker een aanrader!

Verder dus veel water drinken! Zet ook altijd iets op je hoofd: een pet of hoed als je je nek ook wilt beschermen. En insmeren maar ;-)
Doe ook niet te dikke kledij aan. Wij lopen vaak in een lange broek, maar zo één van een hele dunne stof. Ik vind het persoonlijk heel aangenaam ook al is het 40°. Ik verbrand heel gemakkelijk en zo hoef ik al iets minder in te smeren. Bovendien krijg je zo niet direct de zon op je benen, wat ik toch wel aangenamer vind.

En voor de rest is de warmte inderdaad veel aangenamer dan hier. Ik sta liever met 50° in Death Valley dan met 40° in Italie waar het water van je rug afstroomt. :roll:
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Dude schreef:Insmeren doen wij nooit maar wij zijn ook al goed gebruind van de Belgische zon (wij wonen praktisch buiten eens de zon schijnt :wink: ), maar als bescherming kan je je dus best ook insmeren met zonnecreme.Bart
Het is een misverstand om te denken dat je jezelfd niet hoeft te beschermen als je al goed gebruind bent : insmeren moet je altijd volgens mijn dermatoloog :|
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

En ook goed blijven eten, zeker als je de neiging hebt om flauw te vallen.
Ik weet niet wat voor activiteiten jullie allemaal gepland hebben, waren jullie van plan om lange wandelingen te maken? Doe zoveel mogelijk in de ochtend, en zoek waar mogelijk de schaduw op.
Op de warmste plaatsen, zoals DV, zul je niet veel wandelen, als je al wat reisverslagen en tips hier op het forum hebt gelezen zie je dat je het meeste met de auto doet, met even een korte wandeling naar een uitizchtpunt.
Wij zijn een aantal keren midden in de zomer in het zuidwesten geweest en toen hebben we toch in de meeste parken wel kunnen wandelen zonder heel veel last van de warmte te hebben. In hoger gelegen gebieden zoals in Yosemite bij Glacier Point en de Tioga Road zal het nu nog best fris zijn, zeker in de ochtend. Maak dan ook gebruik van die koelere uren als je gaat wandelen.

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

ludwig schreef:
Dude schreef:Insmeren doen wij nooit maar wij zijn ook al goed gebruind van de Belgische zon (wij wonen praktisch buiten eens de zon schijnt :wink: ), maar als bescherming kan je je dus best ook insmeren met zonnecreme.Bart
Het is een misverstand om te denken dat je jezelfd niet hoeft te beschermen als je al goed gebruind bent : insmeren moet je altijd volgens mijn dermatoloog :|
Daar ben ik me volledig van bewust.
Het zit gewoon niet in ons 'doen', gewoon omdat we er nooit aan denken. Ik weet dus dat het niet gezond is hoor, maar die gewoonte om ons in te smeren zit er 'helaas' niet ingebakken. Wij hebben dat zelfs niet mee op vakantie denk ik ... :oops:
Mijn opmerking bedoelde ik dus eigenlijk op het verbrand gedeelte van de warmte. Aangezien wij redelijk bruin zijn van het zonnen, worden wij niet meer snel rood.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Zorg dat je op het warmste gedeelte van de dag in de auto (met airco aan) zit.
Ik ben ook geen warmte liefhebber maar overal waar je naar binnen gaat in Amerika is bijna airco, heerlijk!
Marit01
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Marit01 »

Henriëtte schreef:Als wij gaan lopen in erg warme gebieden, dan nemen we een band mee met daarin een speciale verkoelingsgel. Die leg je vooraf even in ijskoud water (bv. in je koelbox), de band blijft daarna urenlang koud. Er zijn er die je om je nek kan doen, er zijn ook bandana's die je om je voorhoofd kan doen.
Daar heb ik nog nooit van gehoord, wat een uitvinding!
Waar koop je zoiets? Zijn die ook in Nederland te verkrijgen?
wolfje
Amerika-newbie

Bericht door wolfje »

Bedankt voor alle tips. Ben weer een beetje gerustgesteld en zal me goed voorbereiden. T shirt hoofdbedekking, zonnebrand, voldoende drinken en niet te lang in de zon. Zo'n bandana lijkt me wel wat, zie ze wel op internet maar kun je ze ook in de winkel kopen?? drogist misschien of kruitvat??
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

T shirt hoofdbedekking, zonnebrand, voldoende drinken en niet te lang in de zon
zorg ook voor voldoende water in je auto. Met één flesje kom je DV niet door, en de supermarkten zijn daar dun gezaaid.
Wij gooien altijd minimaal 1 tray water achterin de kofferbak (24 flesjes voor $4,00 bij de supermarkt)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hierboven werd geopperd om de airco niet te laag te zetten. Ik lees dat wel vaker ion Nederland en ook zet je airco10 minuten voor je aankomt uit.
Fantastisch grote onzin. Je zet de airco op een teperatuur waar je je comfortabel bij voelt. Bij mij is dat 23 graden, of het nu buiten 25,30,35 of 40 graden is.
In de winter zet je de verwarming in je auto toch ook niet op 10 graden omdat het buiten 5 graden vriest en de ramen open 5 minuten voordat je aankomt?
Ik woon al 15 jaar in een heet, vochtig zomers klimaat en heb nog nooit iemand over problemen van koud naar warm gehoord.

Een andere tip is om twee t shirts aan te doen. Zweten doe je toch wel maar op deze manier wordt het zweet in het eerste tshirt beter vastgehouden wat een verkoelend effect op het lichaam heeft.

Tweede belangrijke is drinken drinken en nog eens drinken. Als je niet meer hoeft te plassen in een paar uur weet je dat je te weinig drinkt.
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

'Over smaak valt niette twisten'. Ofwel; ieder zijn meug.
Maar over het algemeen wordt toch aangeraden niet te grote verschillen te hebben in buitentemperatuur en airco.
Word je verkouden van airconditioning?
Als je ’s winters zonder jas vanuit een warme huiskamer de koude buitenlucht instapt, kun je door het grote temperatuurverschil een verkoudheid oplopen. Andersom geldt dat ook, als je ’s zomers vanuit je sterk gekoelde auto in de tropische hitte stapt. Een airconditioning hoort zo ingesteld te zijn dat grote verschillen tussen de binnen- en buitentemperatuur niet voorkomen. Stelregel is dat er maximaal 5°C temperatuurverschil is tussen binnen en buiten, maar u kunt de airconditioning natuurlijk naar uw eigen wensen instellen.
bron: http://www.airbornairconditioning.nl/in ... lde-vragen
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

dan zou de airco in DV op ca. 40c moeten staan.
Ik zet 'm toch iets lager dan.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

wolfje schreef:Zo'n bandana lijkt me wel wat, zie ze wel op internet maar kun je ze ook in de winkel kopen?? drogist misschien of kruitvat??
Zelf hebben we de eerste cadeau gekregen en er nu een online besteld. In een winkel hebben we er zelf dus nog nooit een gekocht, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ze zoiets bij een drogist hebben (weet ik dus niet zeker, hoor, misschien toch even proberen!) Ik denk dat je meer kans hebt bij outdoor-zaken zoals Bever Zwerfsport.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik heb zoiets weten verkopen in het visitor center van Zion. Dus ik veronderstel dat ze dat ook op andere plaatsen daar hebben?
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

brampo schreef:'Over smaak valt niette twisten'. Ofwel; ieder zijn meug.
Maar over het algemeen wordt toch aangeraden niet te grote verschillen te hebben in buitentemperatuur en airco.
Word je verkouden van airconditioning?
Als je ’s winters zonder jas vanuit een warme huiskamer de koude buitenlucht instapt, kun je door het grote temperatuurverschil een verkoudheid oplopen. Andersom geldt dat ook, als je ’s zomers vanuit je sterk gekoelde auto in de tropische hitte stapt. Een airconditioning hoort zo ingesteld te zijn dat grote verschillen tussen de binnen- en buitentemperatuur niet voorkomen. Stelregel is dat er maximaal 5°C temperatuurverschil is tussen binnen en buiten, maar u kunt de airconditioning natuurlijk naar uw eigen wensen instellen.
bron: http://www.airbornairconditioning.nl/in ... lde-vragen
Volgens mij kan je niet verkouden worden door temperatuursverschillen hoor, maar enkel door een virus.
Dus als't buiten 45°C is & je airco staat op 10°C, dan kan je daar nooit ziek van worden.

Dat't een effect op je lichaam heeft, daar ben ik wel mee akkoord.
Op een paar minuten tijd van 45°C naar 10°C en dan weer terug, daar zal je je wel even misselijk, draaierig of duizelig door voelen, maar een verkoudheid of zelfs echt ziek worden?
Dat zie ik niet gebeuren.
Reisblog: thisisfraa.be
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer