Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Boetes mogelijk alsnog betalen bij vlucht naar VS?
Boetes mogelijk alsnog betalen bij vlucht naar VS?
Ik ben vorige zomer tijdens een rit door Californie twee keer geflitst op een kruising (als je door 5 camera's verblind word weet je wanneer je de zak bent...). Ik had mijn auto gehuurd bij Hertz met daarbij alle persoonlijke informatie en creditcard informatie die ik ingevuld heb. Ik heb tot op heden (11 maanden later) nog steeds niets gehoord of gezien van Hertz, zowel niet per mail/post, of op mijn creditcard.
Is het mogelijk dat ik deze boetes alsnog moet betalen als ik door customs moet bij mijn heenvlucht deze zomer, of mag je aannemen dat na zo'n lange tijd de boetes niet meer openstaan / nooit opgemaakt zijn?
Is het mogelijk dat ik deze boetes alsnog moet betalen als ik door customs moet bij mijn heenvlucht deze zomer, of mag je aannemen dat na zo'n lange tijd de boetes niet meer openstaan / nooit opgemaakt zijn?
-
- Amerika-ontdekker
Re: Boetes mogelijk alsnog betalen bij vlucht naar VS?
Ik zou niet zomaar aannemen dat ze niet meer openstaan of nooit opgemaakt zijn. Hier in België is de verjaringstermijn bij mijn weten 1 jaar en onze papiermolen werkt o zo traag zodat de meeste buitenlanders hun boete niet ontvangen. Of dit in de VS ook het geval is weet ik niet. Volgens mij kan het dus zijn dat je de boete daar moet betalen. Maar ik zou mij daar eigenlijk geen zorgen in maken, want als je dan betaalt is het probleem toch opgelost.
Ilse
Ilse
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nee, je zult er bij customs niets van merken, dat is federaal en die zouden meer dan een dagtaak hebben als ze alle openstaande boetes in het hele land zouden moeten nagaan. Dat kan een klein landje als Nederland doen, maar in een land met 300+ miljoen mensen zou dat een administratieve nachtmerrie zijn. Volgens mij zou je, als je inderdaad een boete hebt gekregen, nu toch wel van Hertz gehoord hebben. Een jaar is wel erg lang. Ik zou dus met een gerust hart gaan, want zover jij weet heb je geen boetes.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien dat je niet veel te hard reed, en dat je na bijstelling (ze trekken altijd een deel af van je snelheid) je niet meer strafbaar was?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Mijn ervaring is dat Hertz naam en adres gewoon doorgeeft aan politie. Alleen hiervoor sturen ze al een rekening. De boete krijg je later van de overheidsinstantie.
Mijn ervaring is ook dat de politie in Amerika geen ''gewone'' verkeersboetes naar het buitenland stuurt.
Ik zou me totaal niet druk maken er zal je niets gebeuren.
(en in het ergste geval betaal je toch de boete bij de grens, tov van de hedendaagse NL boetes zijn die in Amerika een ''koopje'')
Mijn ervaring is ook dat de politie in Amerika geen ''gewone'' verkeersboetes naar het buitenland stuurt.
Ik zou me totaal niet druk maken er zal je niets gebeuren.
(en in het ergste geval betaal je toch de boete bij de grens, tov van de hedendaagse NL boetes zijn die in Amerika een ''koopje'')

Okay bedankt voor de reacties, dan ga ik er maar vanuit dat het allemaal in orde is. 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht