Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2013 Slow Chat
Re: DV-2013 Slow Chat
Ik snap dat ook niet helemaal van die foto's.
Ik heb voor mijn eerste deelname aan de DV destijds een foto laten maken en op die foto had ik een hoodie aan. Toen zei mijn toenmalige vriend "mmmm misschien beter iets zakelijkers aantrekken". Dus ik nieuwe foto's laten maken en ik werd niet geselecteerd.
Het jaar erop besloot ik weer mee te doen maar dat was minder serieus dan het jaar ervoor dus besloot ik de foto's die ik het jaar ervoor had laten maken (met die hoodie dus) te gebruiken en prompt, ik had geluk.
Maar ik zou nooit, maar dan ook nooit dezelfde foto's meedere keren gebruiken. Dan weten ze bij voorbaat al dat je je niet aan de regels houdt (en geloof me, de kans is erg groot dat ze, als je geselecteerd wordt, je eerdere inschrijvingen erbij halen en ze naast elkaar leggen) en dat zou best een reden voor afkeuren kunnen zijn. Het proces is al zo ontransparant als de pest, waarom dan het risico nemen voor een paar euro?
Ik heb voor mijn eerste deelname aan de DV destijds een foto laten maken en op die foto had ik een hoodie aan. Toen zei mijn toenmalige vriend "mmmm misschien beter iets zakelijkers aantrekken". Dus ik nieuwe foto's laten maken en ik werd niet geselecteerd.
Het jaar erop besloot ik weer mee te doen maar dat was minder serieus dan het jaar ervoor dus besloot ik de foto's die ik het jaar ervoor had laten maken (met die hoodie dus) te gebruiken en prompt, ik had geluk.
Maar ik zou nooit, maar dan ook nooit dezelfde foto's meedere keren gebruiken. Dan weten ze bij voorbaat al dat je je niet aan de regels houdt (en geloof me, de kans is erg groot dat ze, als je geselecteerd wordt, je eerdere inschrijvingen erbij halen en ze naast elkaar leggen) en dat zou best een reden voor afkeuren kunnen zijn. Het proces is al zo ontransparant als de pest, waarom dan het risico nemen voor een paar euro?
Niet gezien.Xeritos schreef:Ze geven toch aan dat je foto niet ouder dan 6 maanden mag zijn, tsja als je het risico wilt nemen..
Alleen "recent photographs of the following people must be submitted electronically with the E-DV entry form" hetgeen iets subjectiver is.
Ging er vanuit dat het "recent" in de zin van "je lijkt er nog op en je bent niet ondertussen 20 kg aangekomen" was, en niet "recent" als in dat de foto net nieuw gemaakt is...
-
- Amerika-ontdekker
Had ik ook niet bij stil gestaan, ik gebruik al drie jaar dezelfde foto. Volgende keer dan maar een andere. Hopelijk wordt de foto pas gekeurd zodra je wordt uitgeloot en niet daarvoor. Overigens wordt hij wel goedgekeurd door de photo validator, dus die kijkt in ieder geval niet naar de datum.
Laatst gewijzigd door Ripley6174 op 04 mei 2012, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Roel - de mensen die aan onze zuidgrens wonen komen ook om 'echt' te werken en zouden graag op en neer gaan terug naar familie regelmatig. Door het systeem worden ze gedwongen hun werk 'illegaal' te doen. Waarom vind je dat (oost)Europeanen meer recht hebben hier te wonen werken dan Hispanics ? die overigens eerder hier woonden dan de WASP's. Hispanics werken ook veel in de bouw, en staan bekend als betrouwbare en harde werkers.
Ik zie Europeanen niet snel terugkeren, zeker niet als ze hier moeten werken tegen de salarissen die (vnl. ongedocumenteerde) Mexicanen maken. Het leven is hier duur, al is dat in sommige staten meer, in andere minder, aan behuizing, voedsel ed. Voeg daarbij de kosten van de verhuizing op en neer. Als deze immigranten kinderen hebben zullen ze ontdekken hoe duur onderwijs hier is.
Overigens je hebt geen idee hoe zwaar het werk is dat deze mensen doen in de velden en de boomgaarden, slepen en bukken en tillen, en dat bij temperaturen van al snel boven de 90gradenF.
Nogmaals met een 'vrijer' verkeer hebben we aan gewone arbeidskrachten totaal geen gebrek (voorlopig) en waar bedrijven echt om zitten te springen dat zijn engineers, liefst met Masters/PhD. En in de praktijk staan die in te trappelen in de buurt van Bangalore.
Dus ik ben met je eens dat vrijhandel tussen US en Europa waarschijnlijk mutual beneficial zou zijn, maar eerst graag betere regelingen zien voor de hierboven genoemde groepen van werkers (fat chance).
Ik zie Europeanen niet snel terugkeren, zeker niet als ze hier moeten werken tegen de salarissen die (vnl. ongedocumenteerde) Mexicanen maken. Het leven is hier duur, al is dat in sommige staten meer, in andere minder, aan behuizing, voedsel ed. Voeg daarbij de kosten van de verhuizing op en neer. Als deze immigranten kinderen hebben zullen ze ontdekken hoe duur onderwijs hier is.
Overigens je hebt geen idee hoe zwaar het werk is dat deze mensen doen in de velden en de boomgaarden, slepen en bukken en tillen, en dat bij temperaturen van al snel boven de 90gradenF.
Nogmaals met een 'vrijer' verkeer hebben we aan gewone arbeidskrachten totaal geen gebrek (voorlopig) en waar bedrijven echt om zitten te springen dat zijn engineers, liefst met Masters/PhD. En in de praktijk staan die in te trappelen in de buurt van Bangalore.
Dus ik ben met je eens dat vrijhandel tussen US en Europa waarschijnlijk mutual beneficial zou zijn, maar eerst graag betere regelingen zien voor de hierboven genoemde groepen van werkers (fat chance).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Die validator is voornamelijk voor de afmetingen, ik had een foto met een zonnebril met die validator geprobeerd en die vond 'ie ook goed.Ripley6174 schreef:Had ik ook niet bij stil gestaan, ik gebruik al drie jaar dezelfde foto. Volgende keer dan maar een andere. Hopelijk wordt de foto pas gekeurd zodra je wordt uitgeloot en niet daarvoor. Overigens wordt hij wel goedgekeurd door de photo validator, dus die kijkt in ieder geval niet naar de datum.

- Daniel82
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Zou het kunnen dat ze misschien het systeem aan het testen zijn en een deel (mogelijk op basis van geografie) "teleur" stellen en die mogelijk in okt. nog aan bod komen 

Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt me niet opportuun om een systeem te testen in een life omgeving?
En 'verzinnen' ze dan nu hoge nummers voor Europa (zoals bij onze winnaar hier), om daarna de lagere nummers uit te delen?
En welke logica zit daar dan achter?
En 'verzinnen' ze dan nu hoge nummers voor Europa (zoals bij onze winnaar hier), om daarna de lagere nummers uit te delen?
En welke logica zit daar dan achter?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Zou het kunnen dat ze die 2de trekking reeds hebben voorzien indien het opnieuw fout zou lopen met de trekking? Ze hebben de nieuwe server niet tijdig klaar gekregen en op 20 april de oude terug in gebruik genomen ... enkele dagen later komt dat bericht online dat iedereen zijn nummer moet bijhouden voor een eventuele trekking op 1 oktober. Op die manier zouden ze niet moeten toegeven dat het weeral verkeerd is gelopen.
Of misschien, omdat we niet werden geselecteerd, zoeken we een reden om de pijn te verzachten en de hoop voor oktober erin te houden?
Of misschien, omdat we niet werden geselecteerd, zoeken we een reden om de pijn te verzachten en de hoop voor oktober erin te houden?

-
- Amerika-ontdekker
Heeft iemand van jullie ook problemen met de site? Een vriend van mij melde me dat hij niet op de site geraakte voor zijn status na te kijken, ik heb het net even nagekeken en ik geraak er ook niet op. Best vreemd. Is er iets aaan de hand?
http://kathleen-vw.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik geraak er vlot op, vanuit Canada.
Elke
-
- Amerika-ontdekker
Nog even over die foto, ik heb nog even gegoogeld en lees net een verhaal van iemand die i.p.v. een 600x600 foto een 160x160 foto had ingestuurd en toch is uitgeloot. Blijkbaar wordt er dus tijdens de trekking toch niet naar gekeken, althans niet in 2010. Hoe dat verhaal verder ging stond er niet bij.
Tja, als hij nou ingeloot was, dan was het spraakmakender geweest.Ripley6174 schreef:... en toch is uitgeloot
Ik weet wel wat je bedoeld hoor, maar: uit·lo·ten lootte -, h -geloot bij loting laten uitvallen

This entry HAS NOT BEEN SELECTED. Goh, hadden we niet verwacht. 

- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Pech. Volgende keer beter!
Elke
- Daniel82
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
maar we hebben 1 oktober nogkastelke schreef:Pech. Volgende keer beter!

Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is dan ook die volgende keer.
Elke
De tekst die je krijgt als 'niet geselecteerde' is aangepast!
Op 1 mei stond er: "More entries will be selected in early October 2012, so please keep your confirmation information until at least that time."
Op 5 mei (net dus) staat er ineens: "Please note that more entries may be selected on Okctober 1, 2012 at noon (EDT), and we encourage you to keep your confirmation information to check again at that time to see if you have been selected."
IMO betekent dat, dat er geen fout zit in het systeem (helaas) en dat de loten die 'over' zijn alsnog verdeeld gaan worden. Als dat er 34.000 zijn op 10 jaar, gaat het dus maar over 3.400 loten. Voor de overige 12miljoen gegadigden... bijna een te verwaarlozen kans... Maar: Bijna is niet helemaal!
(En ja het is een beetje raar dat ik nog weer gechecked heb)
Op 1 mei stond er: "More entries will be selected in early October 2012, so please keep your confirmation information until at least that time."
Op 5 mei (net dus) staat er ineens: "Please note that more entries may be selected on Okctober 1, 2012 at noon (EDT), and we encourage you to keep your confirmation information to check again at that time to see if you have been selected."
IMO betekent dat, dat er geen fout zit in het systeem (helaas) en dat de loten die 'over' zijn alsnog verdeeld gaan worden. Als dat er 34.000 zijn op 10 jaar, gaat het dus maar over 3.400 loten. Voor de overige 12miljoen gegadigden... bijna een te verwaarlozen kans... Maar: Bijna is niet helemaal!
(En ja het is een beetje raar dat ik nog weer gechecked heb)

- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Helaas is het ons ook weer niet gelukt.
Net pas terug uit Amerika dus kon pas laat kijken, maar beiden zijn we niet ingeloot.
Wel een heel leuke vakantie gehad, maar helaas dus nu nog geen langer verblijf
duimen voor Oktober dan maar...
Net pas terug uit Amerika dus kon pas laat kijken, maar beiden zijn we niet ingeloot.
Wel een heel leuke vakantie gehad, maar helaas dus nu nog geen langer verblijf
duimen voor Oktober dan maar...
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Waar staat dat dan dat die foto niet ouder dan 6 maanden mag zijn?
Ik heb dat serieus nooit gezien.
Alleen dat het een recent photograph moet zijn, maar ja..definieer recent?
Als ik in april dit jaar een foto laat maken vind ik die volgend jaar ook nog gewoon recent hoor.
Bovendien: wij maken de foto's zelf dus met 10 euro uitsparen heeft het echt helemaal niks te maken
Ik zal voor volgend jaar wel een nieuwe kiekje in een andere kleur trui schieten dan
Ik heb dat serieus nooit gezien.
Alleen dat het een recent photograph moet zijn, maar ja..definieer recent?
Als ik in april dit jaar een foto laat maken vind ik die volgend jaar ook nog gewoon recent hoor.
Bovendien: wij maken de foto's zelf dus met 10 euro uitsparen heeft het echt helemaal niks te maken

Ik zal voor volgend jaar wel een nieuwe kiekje in een andere kleur trui schieten dan

Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht