Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zelfbeschadiging en bezoek aan VS

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Zelfbeschadiging en bezoek aan VS

Bericht door kastelke »

Bewijzen? :lol: Als jij zonder visum reist, dus op het VWP, moeten ze niks bewijzen. Vermoeden is meer dan voldoende.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

zolang je niet in je gezicht snijdt is er niks aan de hand ;)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Gewoon van te voren oefenen op moeilijke vragen. Het is ook maar net wie je treft bij de paspoortcontrole. En ja, ze zijn getraind om zenuwachtige mensen eruit te pikken. Dus altijd relaxt blijven.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Inderdaad de toevoeging, ze hoeven niets te bewijzen. Ze hoeven enkel te vermoeden. En dan pikken ze je eruit.
Dus trek iets met lange mouwen aan en probeer je geen zorgen te maken.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

En mocht je in een of andere controle vallen, niet liegen ! want dat is wat je echt in de problemen kan brengen.
Een paar suggesties voor antwoorden:
"Yes I went through a difficult period this winter but I am now seeing a great doctor at home and he/she is helping me a lot".
"I thought that question pertained to people with real mental problems, not somebody like me, who just sometimes feels blue".
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik ben het met Oortjes eens, en denk dat dat beste aanpak is. Ik bedoel, ja, letterljk wordt er gevraagd naar -elke- mentale aandoening, maar als ze dat echt letterlijk bedoelen, dan zouden er veel meer mensen een visum aan moeten vragen. Wat ze bedoelen, lijkt mij, is ga jij zo'n gevaar zijn voor jezelf dat je in een ziekenhuis belandt? Of dat er politie bij moet komen? Of dat er iets gebeurd waardoor de Amerikaanse samenleving voor kosten komt te staan? Als dat het geval is, dan moet je een visum aanvragen, anders zou ik me er niet te druk om maken. Neem een brief mee voor het geval dat, en klaar.

Oh ja, en ik reis altijd in een hoodie, ook midden in de zomer, omdat ik het altijd ijskoud het in het vliegtuig, en ik heb daar nog nooit iets over gehoord hoor...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
roosabrikoos
Amerika-newbie

Bericht door roosabrikoos »

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties! Jullie hebben me ontzettend geholpen.

Ik ga gewoon dat ESTA-formulier invullen en 'Nee' antwoorden, en dan zie ik verder wel hoe het loopt. Ik ga wel vast oefenen op mijn pokerface :wink:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik zou inderdaad ook "Nee" invullen met dien verstande dat ik dat alleen zou doen indien ik de kans dat ik, door mijn aandoening, in het ziekenhuis beland voor, na of tijdens mijn trip, zeer klein acht. Ik weet namelijk niet in hoeverre je aansprakelijk gesteld kunt worden voor "liegen tijdens je ESTA" en opname door een reeds bestaande aandoening.

Een anders iets wat ik me bedenk, ik neem aan dat je jezelf beschadigd met scherpe voorwerpen (althans, dat lijkt me waarschijnlijk), hou er rekening mee dat je geen enkel scherp voorwerp, zelfs geen nagelvijl, het vliegtuig in mag nemen. Dat kan je denk ik meer problem opleveren dan die ESTA.

Veel plezier op je reis en ik hoop oprecht dat je de hulp krijgt die je nodig heb om zuinig op je lichaam te zijn. Je hebt er tenslotte maar 1 maar ik begrijp dat het heel lastig is.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Zoals ik al aangaf, bij mijn weten hebben ziekenhuizen geen contact met USCIS. Het kan echter wel dat men de politie inschakelt als TS zo te keer gaat dat ze onhoudbaar is en met grote slagersmessen in de rondte begint te zwaaien. En de politie zou immigration kunnen waarschuwen. Het lijkt me dan echter dat er dan zoveel sores aan de hand is dat de ESTA wel het laatste probleem is.

Maar iemand die zo een leuke naam weet te bedenken als Roosabrikoos en op pad gaat naar Rome, New York, enz. lijkt me toch structureel behoorlijk OK.

Ziva heeft gelijk wat betreft de scherpe voorwerpen, en zelfs niet zo scherpe voorwerpen, streng verboden ! Niet proberen ! Ze vinden ze !
(Ze heeft ook gelijk wat betreft het maar een lichaam hebben, en dat het een goed idee is daar zuinig op te zijn, je weet nooit hoe lang je er nog mee moet doen. Zoals Eric Burdon (The Animals) zei in een intvu: als ik geweten had dat het zo lang door zou gaan was ik in mijn jeugd wat voorzichtiger geweest (of woorden van die strekking).
roosabrikoos
Amerika-newbie

Haha, dat van die slagersmessen was ik inderdaad niet van plan... wees gerust :wink:

Verder weet dat ik goed voor mezelf moet zorgen, maar ik vind het heel lief dat jullie dat allemaal zeggen. En geloof me, daar ben ik ontzettend hard voor aan het werk!
Het gaat ooit wel een keer goed komen, daar heb ik alle vertrouwen in. Maar niet voor komende zomer. Ik heb me niet neergelegd bij het feit dat ik dit doe, maar ik heb wel geaccepteerd dat het nog een behoorlijke tijd zal duren voor ik er overheen ben. Het is niet realistisch om te hopen dat het over is voor New York. Vandaar mijn vraag, en vandaar dat het misschien overkomt alsof ik er niets aan doe. Maar dat doe ik heus! En ik waardeer jullie reacties enorm!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

roosabrikoos schreef: en vandaar dat het misschien overkomt alsof ik er niets aan doe. Maar dat doe ik heus!
Het feit dat jij je hier durft open te stellen, jouw probleem te delen en je wil voorbereiden op wat je tegen zal komen in de VS bewijst al dat je er iets aan doet.
Een tip aangaande scherpe voorwerpen, stop deze in je koffer. Men controleert voornamelijk of je niets bij je hebt wat gebruikt kan worden om het vliegtuig te kapen. Nu heb ik geen idee hoe dat zou moeten met een nagelvijl, maar dat is dus waarom die dingen niet mogen.
roosabrikoos
Amerika-newbie

... je moest eens weten wat je allemaal kunt met een nagelvijl! Daar is een vliegtuig kapen niets bij :wink:
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

roosabrikoos schreef:... je moest eens weten wat je allemaal kunt met een nagelvijl! Daar is een vliegtuig kapen niets bij :wink:
:clap:
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
roosabrikoos
Amerika-newbie

Haha, sorry. Te fout? :mrgreen:
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

roosabrikoos schreef:Haha, sorry. Te fout? :mrgreen:
Ik ben wel wat gewend en volgens mij iedereen hier wel :thumbup:
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Sorry, totaal off-topic, maar ik lieg hier helemaal in een deuk om de beelden die ik heb van de TS met -enorme- slagersmessen die a la Carrie aan het tekeer gaan is.

Roosabrikoos, als jij zo'n gevoel voor humor hebt, dan komt het best wel goed, denk ik zo ;)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer