Nope, volgens mij niet in de USA...
Wat op het NL rijbewijs staat is de afgiftedatum, niet de datum dat je je rijbewijs behaald hebtmonster schreef:Wellicht heb ik dan een domme opmerking, maar op mijn rijbewijs staat de datum dat ik m behaald heb...... Op die manier kun je toch aantonen of kan het verhuurbedrijf toch zien, hoe lang je in het bezit bent van een rijbewijs?!
Let op, ik bezit een NL rijbewijs, ik weet dus niet voor BE of USA rijbewijzen of dat ook genoemd staat.
wow en nog steeds actief op internet, petje afIk heb mijn rijbewijs gehaald in Nederland in 1896.
Bij mij staat er:Royyy schreef:Wat op het NL rijbewijs staat is de afgiftedatum, niet de datum dat je je rijbewijs behaald hebtBij je eerste rijbewijs zullen deze datums gelijk zijn. Maar zodra je een keer een nieuw rijbewijs aan hebt gevraagd (verlopen, kwijt geraakt, etc), zal op het nieuwe rijbewijs ook een nieuwe afgiftedatum staan.
Ja, bij jou wel. Maar bij mij dus niet. Mijn man heeft zijn rijbewijs gehaald in Nederland, daarna omgeruild voor een Zwitsers en daarna weer teruggeruild naar een Nederlands rijbewijs. Dan ben je die eerste datum dus helemaal kwijt, en is de nieuwe afgiftedatum de eerste afgiftedatum geworden. Dat geldt trouwens ook voor ingevoerde auto's: de eerste afgiftedatum van het kentekenbewijs is niet persé de datum waarop de auto voor het eerst de weg op is gegaan.SpaceAce schreef:
Bij mij staat er:
B. 26.06-1998 | 04.06-2018
Die eerste datum is dan toch de datum wanneer ik mijn rijbewijs heb behaald? Ik heb hem dus in 2008 een keer verlengt.
Ah dan zijn er misschien verschillende versies ofzoSpaceAce schreef:Bij mij staat er:Royyy schreef:Wat op het NL rijbewijs staat is de afgiftedatum, niet de datum dat je je rijbewijs behaald hebtBij je eerste rijbewijs zullen deze datums gelijk zijn. Maar zodra je een keer een nieuw rijbewijs aan hebt gevraagd (verlopen, kwijt geraakt, etc), zal op het nieuwe rijbewijs ook een nieuwe afgiftedatum staan.
B. 26.06-1998 | 04.06-2018
Die eerste datum is dan toch de datum wanneer ik mijn rijbewijs heb behaald? Ik heb hem dus in 2008 een keer verlengt.
Aanvragen kan toch wel op dezelfde dag lijkt mij? (afhankelijk van de drukte bij de gemeente of het feit dat je wel of niet een afspraak maakt bij de gemeente). Dat de afgifte datum anders is dan de aanvraagdatum ontkom je niet meer aan sinds het papieren rijbewijs niet meer bestaat.Dreamz schreef:Tegenwoordig kun je (bijna) niet meer op dezelfde dag je rijbewijs aanvragen als in het papieren tijdperk omdat er electronische registratie is verreist.
Dat waren echt pas gouden tijden, pff ik heb het ook zo gehad hoor, afrijden, bewijsje in de tas en dan 's middags naar het gemeentehuis om je rijbewijs mee naar huis te nemen...tosca schreef: Ik wist niet dat er zoveel veranderd is. Als ik het mij goed herinner kreeg ik een soort bewijsje mee dat ik het gehaald had en kon ik daarmee mijn aanvraag doen.