Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2013 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
SemJes
Amerika-expert

Re: DV-2013 Slow Chat

Bericht door SemJes »

Bij de Photo Requirements FAQ staat dit:
Q: How recent must my photos be?
a: Your photos must have been taken within 6 months of submitting your application and reflect your current appearance.

Zie: http://travel.state.gov/visa/visaphotor ... _5328.html
TerlinguaCreek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door TerlinguaCreek »

We zijn een week verder en nog steeds maar één winnaar op dit forum?
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ja. Er heeft zich ook nog niemand van 'buitenaf' gemeld. En op 2 andere fora die ik volg met Belgen/Nederlanders heeft zich nog helemaal niemand gemeld (maar dat is niet abnormaal, ze hebben daar zelden een winnaar omdat het veel veel kleinere groepjes zijn).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Inmiddels ook Erics nummer weer kunnen achterhalen maar helaas....ook hij is niet geselecteerd :?
askim
Amerika-ontdekker

Bericht door askim »

Ik ben er ook niet bij.

Misschien in oktober? Toch maar rare toestanden met die trekking. Bijna niemand geselecteerd...

Mijn vriend is er ook niet bij (hij is van een andere nationaliteit, en las op die forums daar ook bijna geen verhalen van winnaars)
kathleen.vw
Amerika-ontdekker

Bericht door kathleen.vw »

ik hoor van Belgen dat ze niet op de site kunnen om hun status na te kijken. Ik geraak er ook niet op. Misschien is dat een verklaring voor de lage aantallen momenteel?
http://kathleen-vw.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
dligneel
Amerika-ontdekker

Bericht door dligneel »

Ik geraak er zonder problemen en heel vlot op. (vanuit Antwerpen, België)
En ik gebruik Safari op een iMac, dus geen internet explorer zoals ze aanbevelen.
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Uit het recentste Visa Bulletin, dat vandaag gepubliceerd werd, blijkt dat 79 Belgen en 109 Nederlanders geselecteerd zijn voor DV-2013. Ter vergelijking: voor DV-2012 was dit respectievelijk 105 en 149.
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

Dan zouden der toch een paar van die geselecteerden de weg naar dit forum moeten vinden :blink:
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
Fredje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Fredje »

Aftellen voor Oktober dan maar...

Mij is opgevallen, 2 dagen geleden is het Visa bulletin voor Juni geplaatst en er stond boven: Visa Bulletin July (coming soon) Ik heb toen Juni bekeken.
De volgende dag was het weer verwijderd en het Juni bulletin was niet meer aan te klikken.
Ik volg het Bulletin al aardig wat jaartjes, maar dit heb ik nooit eerder gezien.
De Juni gegevens waren overigens onveranderd met de huidige gegevens...althans voor Employment based
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Ook interessant: er zijn in totaal 105.628 winnaars geselecteerd (en verwittigd via status check) in deze trekking. Het is dus niet zo dat er om één of andere reden nu minder winnaars getrokken zijn en dat de rest in oktober wordt getrokken, of dat een deel van de getrokken winnaars dit pas in oktober zou vernemen (een hypothese die ik op een ander forum las). En over de mogelijkheid van een oktobertrekking staat niets vermeld in het Visa Bulletin.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Ik heb het gevoel dat veel winnaars de laatste jaren niets hebben gedaan met hun winst en dat daarom de oktober trekking in het leven is geroepen.
Als alle winnaars hun visum wel aanvragen, dan zal er waarschijnlijk ook geen oktober trekking zijn denk ik zo.

Niet dat het op feiten is gebasseerd, maar eigenlijk vooral logisch denken en een gevoel.
Het is natuurlijk zo dat niet alle winnaars gebruik maken van hun gewonnen recht en wellicht dat ze daarom dit jaar een melding over oktober bij de uitkomst hebben gezet.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Thierry, in oktober zijn de interviews pas begonnen. Ze kunnen op dat moment onmogelijk weten wie uiteindelijk wel of niet op komt dagen, want de interviews gaan nog bijna een half jaar door.

In snap hier niks van. b :evil:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Laten we even veronderstellen dat het State Department of KCC als volgt redeneert: voor DV-2012 zijn er minder visa effectief uitgereikt dan vorige jaren, we hebben dus onze quota niet kunnen opvullen. Het risico bestaat dat dit voor DV-2013 ook het geval zal zijn. Daarom gaan we begin oktober de mogelijkheid voorzien om bijkomende winnaars te selecteren voor DV-2013. We zullen die beslissing pas nemen nadat we geëvalueerd hebben hoeveel winnaars hun formulieren al ingestuurd hebben in de loop van de maanden mei, juni, juli, augustus en september. Wie in die vijf maanden tijd de gelegenheid niet grijpt om te reageren, moet niet verbaasd zijn als we bijkomende winnaars selecteren die de treuzelaars kunnen "inhalen".

Dat lijkt vooruitziend en pro-actief. Ik zou er tegen kunnen inbrengen dat het lage aantal effectief uitgereikte visa voor DV-2012 te wijten was aan specifieke factoren die zich voor DV-2013 niet zullen herhalen, namelijk: een mislukte trekking gevolgd door een tweede trekking, waarbij een aantal deelnemers hun nummer al weggegooid hadden na de eerste trekking, en waarbij de notificatie per e-mail en de mededeling van een recovery-mogelijkheid te dubieus waren zodat een aantal winnaars nooit te weten kwamen dat ze gewonnen hadden.

Ik zou daarentegen ook de volgende bedenkingen kunnen maken die ondersteunen dat het lage aantal geen eenmalig fenomeen was, maar zich vermoedelijk zal herhalen voor DV-2013:
- Geen papieren notificatie meer, net zoals dit in DV-2012 voor de eerste keer het geval was;
- Slechte economische toestand in de VS, wat vele would-be immigranten afschrikt.
Eagle`
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Eagle` »

To those whom it may concern: appeal case is adjourned vorige vrijdag en gaat morgen verder.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ook wij zijn niet geselecteerd ,wat natuurlijk al te verwachten was . Nu op naar oktober en hopelijk tegen dan met meer succes .

Gr,
Icarua
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door Icarua »

Eagle` schreef:To those whom it may concern: appeal case is adjourned vorige vrijdag en gaat morgen verder.
Bedankt voor de update.
Ik koester nog een heel klein sprankje hoop dat er iets uit komt.
Zeker als er daadwerkelijk in de DV2012 uiteindelijk erg weinig greencards zijn uitgereikt is het zuur dat ze onze groep zo maar aan de kant hebben gezet.
Ex-winnaar DV2012
Bastiaan360
Amerika-newbie

Bericht door Bastiaan360 »

Als ik nou op de volgende link kijk: https://www.dvlottery.state.gov/application.aspx, dan krijg ik een error en geeft hij aan dat dit formulier verliep op 5-31-2012.
Betekend dit voor mij dan ook dat ik voor 2012 niet meer mee kan doen.

Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Het aanmelden kan enkel in oktober, dus voor 2012 had je in november 2010 je moeten aanmelden
voor de DV-2013 had je je moeten aanmelden in oktober 2011.
voor de DV-2014 kun je je aanmelden in oktober 2012... dus nog even wachten tot oktober...

wil je de uitslag checken voor 2011 en 2012 kun je naar onderstaande link surfen:

https://www.dvlottery.state.gov/ESC/(S( ... Check.aspx

succes en laat het ons weten als je een winnaar bent.. :wink:
If you can dream it...
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

kastelke schreef:Thierry, in oktober zijn de interviews pas begonnen. Ze kunnen op dat moment onmogelijk weten wie uiteindelijk wel of niet op komt dagen, want de interviews gaan nog bijna een half jaar door.
Dat weet ik.
Maar het is ook niet de eerste keer dat ze het doen ;)
Ervaring zou kunnen leren dat er veel winnaars niet hun greencard krijgen/willen uiteindelijk
misschien dat ze daarom een oktober trekking hebben.

Het is een verklaring, maar goed zeker weten doe ik het uiteraard ook niet.
Weet alleen dat ik blij ben dat er misschien nog een kleine extra kans is. ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer