Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe omgaan met (extreme) warmte?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dude
Moderator

Re: Hoe omgaan met (extreme) warmte?

Bericht door Dude »

Dento schreef: hoge temperaturen + chocolade
Gaat dat wel goed samen Dennis ? :lol:
Maar het klopt natuurlijk wel, dat je ook moet eten.
Ik las dan ook vaak de tip om iets zouts te eten, net omdat je veel zweet. Koekjes als TUC (weet niet of zoiets in de USA te verkrijgen is), gezouten chips of nootjes. Ik heb meestal nootjes mee hmmmmm. Of een granenreep.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

nieuwenoord schreef:Maak je op het heetst van de dag ook niet te druk, siësta is niet voor niets uitgevonden. Op de heetste uren van de dag wordt hier - en dan praat ik over temperaturen dik boven de 35 graden - gegeten en gerust. Erg verstandig!
Dat probeer ik hier op het werk ook al een hele tijd erdoor te krijgen, siestas 's middags, maar het schijnt dat de redenen voor de siesta niet tellen als je airco op kantoor hebt... :lol:
Dude schreef:
Dento schreef: hoge temperaturen + chocolade
Gaat dat wel goed samen Dennis ? :lol:
Maar het klopt natuurlijk wel, dat je ook moet eten.
Ik las dan ook vaak de tip om iets zouts te eten, net omdat je veel zweet. Koekjes als TUC (weet niet of zoiets in de USA te verkrijgen is), gezouten chips of nootjes. Ik heb meestal nootjes mee hmmmmm. Of een granenreep.

Bart
:lol: Ja, in de koelbox, hè... en die meeslepen als je bij 40+°C gaat hiken :mrgreen: Je kunt wel iets van Granola bars met stukjes chocolade erin meenemen. Dingen als Reese's Pieces (met chocolade en pindakaas) kun je in de auto houden om naderhand suikers, zouten en andere mineralen weer aan te vullen. Voor onderweg is de trail mix zeer geschikt, aangezien het zowel in (o.a.) zout als suikers voorziet (zowel in de chocolade als in de rozijnen).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Dento schreef:
nieuwenoord schreef:Maak je op het heetst van de dag ook niet te druk, siësta is niet voor niets uitgevonden. Op de heetste uren van de dag wordt hier - en dan praat ik over temperaturen dik boven de 35 graden - gegeten en gerust. Erg verstandig!
Dat probeer ik hier op het werk ook al een hele tijd erdoor te krijgen, siestas 's middags, maar het schijnt dat de redenen voor de siesta niet tellen als je airco op kantoor hebt... :lol:
Dude schreef:
Hebben ze hier ook hoor, airco, maar siësta is er niet uit te rammen hoor. Maar ach, elke avond werken is ook wat en dat is hier dan weer heel gewoon.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

vana schreef:
eris schreef: @Wolfje: Ik heb er een gekocht bij Perry Sport. Ik meen iets van 6,99. Kwartiertje in koud water en blijft uren koud (volgens de verpakking 8 uur, maar in huis langer). Gebruik het in huis ook regelmatig bij hoofdpijn, heerlijk.
Hoe ziet zoiets eruit Eris? Ik ben migrainepatiënt en zoiets lijkt me handig bij een aanval. Nu leg ik altijd een nat koud washandje op mijn hoofd maar dat wordt heel snel warm.
Marjon, ik heb 2 van die dingen, je mag ze wel lenen om eens te proberen! Laat maar weten, dan neem ik ze vrijdag mee. Ik heb deze gekocht bij Bever Sport trouwens. Het zijn gewoon 2 katoenen bandjes, die je om je hoofd of om je nek bindt.

Zo ziet het ongeveer eruit:
Afbeelding
Bron
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
eris
Amerika-ontdekker

Bericht door eris »

Mijne is inderdaad ook een bandje met wat korrels erin. Je kan het heel makkelijk om je hoofd binden. Als je het is koud water legt zetten de korrels enorm uit. Bij Perry Sport hangt het tussen de kleinere reisaccessoires.

Ik gebruikte ook altijd washandjes Vana. En mn vriend maar heen en weer lopen om het weer koud te maken voor me ;-)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ziva schreef:Ben ik nou de enige die het belangrijker vind een airco te gebruiken waar hij voor bedoeld is dan me druk te maken over een verkoudheidje of bacterieen in de auto of pech met je auto?

Ik zou me daar echt niet druk over kunnen maken hoor, als ik me maar prettig voel!
Nou, het is niet dat ik me er echt druk om maak hoor, maar ik grossier in (bacteriële) longontstekingen, gemiddeld 1 per jaar, de afgelopen 10 jaar twee keer een sepsis gehad, dus ik ben wel wat aan de voorzichtige kant met bacterien op plekken waar ze niet thuishoren zeg maar. Vandaar dat dit soort weetjes mijn bijzondere aandacht heeft.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

eris schreef:
wolfje schreef:Zo'n bandana lijkt me wel wat, zie ze wel op internet maar kun je ze ook in de winkel kopen?? drogist misschien of kruitvat??

@Wolfje: Ik heb er een gekocht bij Perry Sport. Ik meen iets van 6,99. Kwartiertje in koud water en blijft uren koud (volgens de verpakking 8 uur, maar in huis langer). Gebruik het in huis ook regelmatig bij hoofdpijn, heerlijk.

Hou er rekening mee dat het niet overal warm hoeft te zijn! Wij waren half/eind mei in Bryce canyon vorig jaar. Onderweg er naartoe hadden we hagel en was het zo'n 10 graden. Bij Farview Point en Natural Bridge vroor het. Daar hadden wij niet op gerekend!
Walmart heeft ze ook. Er staat alleen online, maar hier hebben ze ze ook in de winkel.
http://www.walmart.com/ip/Misty-Mate-In ... e/19687721
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

ik ga 19 mei naar san francisco zou ik dit ook online kunnen bestellen bij walmart en laten bezorgen bij mij hotel?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Jasmino schreef:
Marjon, ik heb 2 van die dingen, je mag ze wel lenen om eens te proberen! Laat maar weten, dan neem ik ze vrijdag mee.
Oh als je dat wilt doen heel graag :thumbup:
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

wolfje, als je niet veel wandelt, zit je merendeel van de tijd gewoon in je auto, dus in de airco & in de schaduw. Ja, je zal soms vloeken als je na 2 uur rijden vanuit een koeler gebied plots uitstapt in een heet gebied, maar je zal er niet direct van flauw vallen hoor. Genoeg drinken (water, geen cola of bier...) want je zal niet merken dat je alles uitzweet (het verdampt onmiddellijk :)) en altijd zoute snacks en wat suikers in de auto hebben. Wij nemen altijd een grote zak pretzels en pindanootjes mee. Uiteraard niets meenemen dat kan smelten :)

De warmte voelt inderdaad anders aan dan hier. Mijn grootste probleem daar is de droogte. Instant-dorst vanzodra je je mond opendoet, en vooral Las Vegas was een ware hell voor mijn ogen omdat ik lenzen draag. Echt alsof er met een haardroger recht in je gezicht wordt geblazen. Mijn keel heeft dan soms de reflex even dicht te slaan...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Q-BiC schreef: Ja, je zal soms vloeken als je na 2 uur rijden vanuit een koeler gebied plots uitstapt in een heet gebied, maar je zal er niet direct van flauw vallen hoor. Genoeg drinken (water, geen cola of bier...)
Toen wij vorig jaar naar een gebied gingen waar het erg warm was, viel mijn dochter om de haverklap flauw. Dat eerste kan ik dus niet onderschrijven.

Wat betreft cola: het bevat dezelfde bestanddelen als ORS, het middel dat gebruikt worden tegen uitdrogingsverschijnselen.

Wat betreft zout: ieder van ons krijgt met normaal eten meer dan genoeg zout binnen om heftig zweten te compenseren. Koolhydraten zijn veel essentiëler, omdat je lichaam veel energie verbruikt.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Toen wij vorig jaar naar een gebied gingen waar het erg warm was, viel mijn dochter om de haverklap flauw. Dat eerste kan ik dus niet onderschrijven.
Aj, spijtig om dat te horen :/ Ikzelf kan ook niet zo heel goed tegen de warmte hoor, maar ik ben er nog niet van flauwgevallen. Wel al eens op reis een periode flinke hoofdpijn gehad met een algemeen malaise gevoel; waarschijnlijk een zonneslag toen.

De reden waarom ik cola vermeld, is eigenlijk vooral omdat lauwe cola verschrikkelijk slecht is en de dorst absoluut niet lest, vind ik toch :) Bier vermeld ik omdat de alcohol het vocht uit je lichaam drijft terwijl je het er juist in wil houden (en daar heb je zout voor nodig).

Er wordt toch altijd gezegd "genoeg drinken en zout aanvullen" om uitdroging te voorkomen/verhelpen. (ORS drinken is 1 manier). Over koolhydraten hoor je nooit iets :) Het gaat hier natuurlijk in eerste instantie om uitdrogingsverschijnselen voorkomen/verhelpen, niet om energiereserves aanvullen.
Ook als je je flauw voelt en een lage bloeddruk hebt, wordt aangeraden wat zout te eten, bv chips.
Meestal krijg je wel voldoende zout binnen bij je maaltijden inderdaad, maar in zo'n warme gebieden waar je zeer veel zweet (en daardoor veel meer zout verliest dan hier), zijn wat extra zoute snacks binnenwerken toch geen slecht idee. Je lichaam heeft o.a. zout nodig om hetgeen je drinkt effectief op te nemen... Daarnaast vul je je electrolyten aan door zout te eten. Zonder zou je sneller spierpijn krijgen en uitgeput raken (en uiteindelijk flauwvallen waarschijnlijk). (In principe krijg je ook altijd voldoende koolhydraten binnen hoor, tenzij bij een bepaald dieet. Doe je echter meer dan gewoonlijk inspanningen, bv een lange wandeling, dan zijn wat energybars of iets dergelijks wel aangeraden, maar hier gaat het dus niet om vocht aanvullen en vasthouden, maar om energie, en da's een ander onderwerp.)

(Trouwens, sommige mensen (zoals 1 van men reisgenoten) denken dat zout eten juist slecht is bij warm weer omdat ze denken dat zout water afstoot, maar ze moeten het eigenlijk zo zien: zout houdt je vocht juist vast in je lichaam :))
Laatst gewijzigd door Q-BiC op 09 mei 2012, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vorige week was het bij stovepipe wells 43gr celcius en ik vraag me eigenlijk af of er ook nog verschil zit tussen lentewarmte en zomerwarmte? Ik ben een 45m over badwater basin gaan lopen met n flesje water en nergens last van, terwijl ik in Vegas echt superdroge ogen kreeg.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

dimona schreef:Wat betreft cola: het bevat dezelfde bestanddelen als ORS, het middel dat gebruikt worden tegen uitdrogingsverschijnselen.
Cola bevat echter ook caffeïne, en dat is een 'diuretic', dus een vochtafdrijver, en dat gaat het effect van de andere bestanddelen tegen:
However, caffeine has diuretic properties, and approximately an hour after ingestion the body increases urination. Phosphorous, used to cut the sweet flavor of coke, binds itself with calcium, magnesium and zinc, all of which are used for healthy bones, within the small intestines. As the diuretic properties of coke begin to take affect, the body will eliminate all of the phosphorous, and by proxy the calcium, magnesium and zinc. This is unfortunate, because if absorbed, those minerals would have been beneficial for the body. In addition, the diuretic properties cancel out the hydration associated with this beverage.
M.a.w., cola is en blijft een slecht idee als je veel/lang gaat wandelen, en al helemaal in de hitte.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

De nuance hè, altijd die nuance: cola is een uitstekend idee als je uitdrogingsverschijnselen hebt, maar niet ideaal om die uitdrogingsverschijnselen te voorkomen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Vandaar ook mijn "gaat wandelen", i.p.v. "gewandeld hebt" :mrgreen: Maar dus ook tijdens het wandelen is het geen goed idee, want het als je al de verschijnselen hebt, zal het enkel tijdelijk helpen.

Onze website | Mijn blog
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Q-BiC schreef:
Er wordt toch altijd gezegd "genoeg drinken en zout aanvullen" om uitdroging te voorkomen/verhelpen. (ORS drinken is 1 manier). Over koolhydraten hoor je nooit iets :) Het gaat hier natuurlijk in eerste instantie om uitdrogingsverschijnselen voorkomen/verhelpen, niet om energiereserves aanvullen.
Ook als je je flauw voelt en een lage bloeddruk hebt, wordt aangeraden wat zout te eten, bv chips.
Meestal krijg je wel voldoende zout binnen bij je maaltijden inderdaad, maar in zo'n warme gebieden waar je zeer veel zweet (en daardoor veel meer zout verliest dan hier), zijn wat extra zoute snacks binnenwerken toch geen slecht idee. Je lichaam heeft o.a. zout nodig om hetgeen je drinkt effectief op te nemen... Daarnaast vul je je electrolyten aan door zout te eten. Zonder zou je sneller spierpijn krijgen en uitgeput raken (en uiteindelijk flauwvallen waarschijnlijk). (In principe krijg je ook altijd voldoende koolhydraten binnen hoor, tenzij bij een bepaald dieet. Doe je echter meer dan gewoonlijk inspanningen, bv een lange wandeling, dan zijn wat energybars of iets dergelijks wel aangeraden, maar hier gaat het dus niet om vocht aanvullen en vasthouden, maar om energie, en da's een ander onderwerp.)

(Trouwens, sommige mensen (zoals 1 van men reisgenoten) denken dat zout eten juist slecht is bij warm weer omdat ze denken dat zout water afstoot, maar ze moeten het eigenlijk zo zien: zout houdt je vocht juist vast in je lichaam :))
Het probleem is dat bij warm weer het bloedvolume kan afnemen. Dat is een van de belangrijkste redenen dat mensen flauwvallen bij warm weer en dat kun je dus verhelpen door genoeg te drinken (en niet door extra zout in te nemen).

Wij hebben op een dag slechts 1.5 gram zout nodig en consumeren minstens 10 gram zout. Je moet echt belachelijke hoeveelheden zweten om een tekort aan zout te krijgen.

Het gevoel van flauwte dat jij beschrijft, komt doorgaans niet door gebrek aan zout, maar door een lage bloedsuikerspiegel. Mensen zijn geneigd om bij extreem warm weer weinig te eten en dat veroorzaakt problemen in de insulinehuishouding. Daarom zijn die koolhydraten zo belangrijk.
Laatst gewijzigd door dimona op 09 mei 2012, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Physiq
Amerika-ontdekker

Bericht door Physiq »

Ik vind dat als het hier in Nederland heel warm is echt heel drukkend en klef.
In Amerika vond ik het heerlijk!

Mijn advies:
- Genoeg water drinken, gewoon een aantal flessen meenemen. Altijd genoeg aan.
- Iets op je hoofd (hoed, pet etc).

Ik heb wel geluk dat ik goed tegen de hete en de koude temperaturen kan.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Physiq schreef:Ik vind dat als het hier in Nederland heel warm is echt heel drukkend en klef.
In Amerika vond ik het heerlijk!
Ik zou zeggen: probeer de oostkust eens hartje zomer. Dan is Nederland echt heel aangenaam :D
Gast

Bericht door Gast »

Kom vooral ook even hier langs :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer